خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

گزارش اول. قدردانی محله نابینایان به پاس زحمات همه دوستانی که برای پربارتر شدن محتوای سایت تلاش میکنید.

 

درودی گرم و صمیمی از ما به شما دوستان همراه و همدل در هر کجا که هستید. امیدواریم در زیر چتر لطف و مهر پروردگار، دل و جانتون از غبار حوادث در امان باشه.

غرض از این حضور کمی حرف دل با شما عزیزان هست و بسیاری تشکر. و بعد از این مقدمه, پیش به سوی اصل مطلب:

با توجه به زحماتی که همه عزیزان در خصوص تولید و تنظیم و تدوین کتب صوتی ویژه دانش آموزان نابینا و برنامه رادیویی زنگ مدرسه و همچنین دوستانی که در تهیه نشریه جهان آزاد کشیده و میکِشَند، و همچنین آقای اقیل رحمت‌زاده ی عزیز که پروژه ی آموزشِ کامپیوتر از مبتدی تا پیشرفته رو جلو میبرند و همه ی عزیزانی که در کنارِ محله ی خودشون یعنی محله ی نابینایان کارها و ابتکارات فوق العاده ای رو انجام دادن و یا در حال انجامش هستند، احساس میکنیم باید از این دوستانمون قدردانی و تشکر به عمل بیاد.
به همین خاطر با ابتکار مدیر محله یعنی شخص محسن صالحی، طبق طرحی هر چند وقت یک بار ضمنِ گردآوری همه ی لینکهای دانلود در یک پست، از عوامل تولیدکننده هم قدردانی و تشکر میکنیم.
به امید هرچه پربارتر شدن تولیدات محتوای محله ی نابینایان با همکاری شما کاربران عزیز.
1. ضبط کتاب ویژه دانش آموزان.
یکی از برنامه ها و اهداف مجموعه محله نابینایان تهیه منابع صوتی درسی و کمک درسی برای شما دانش آموزان عزیز میباشد. از جمله فعالیت‌های اخیر محله، ضبط
کتاب عربی جامع کنکور، پایه های دهم تا دوازدهم به همراه سوالات کنکور، از سری کتابهای میکرو طبقه بندی گاج، با همکاری گروه گویندگان ارس
می‌باشد.
2. برنامه رادیویی زنگ مدرسه.
مستحضر هستید که این برنامه از تاریخ 5 بهمن سال 1398 بر روی آنتن رفت. در این برنامه سعی شده با کمک دوستان در یادگیری بهتر برخی دروس به شما دانش آموزان عزیز یاری برسانیم. مواردی که تا کنون تکمیل شده اند عبارت اند از:

زنگ مدرسه: عربی پایه های دهم تا دوازدهم و آمادگی برای کنکور، تدریس توسط جناب آقای مهدی احمدی، تنظیم و ویرایش فایلهای صوتی توسط جناب آقای مهدی محمد‌قاسمی.

 

زنگ مدرسه: اقتصاد پایه دهم، تدریس توسط سرکار خانم سمانه کریم‌زاده، ویرایش فایلهای صوتی توسط جناب آقای عقیل رحمت‌زاده.

 

زنگ مدرسه: علوم و فنون ادبی پایه دهم، تدریس توسط جناب آقای یدالله قربعلی، ویرایش فایلهای صوتی توسط سرکار خانم پریسا محمدی و جناب آقای محسن محمدقلی.

زنگ مدرسه: تاریخ پایه دهم و آمادگی برای کنکور، تدریس توسط جناب آقای میلاد نصرتی، ویرایش فایلهای صوتی توسط سرکار خانم رقیه شفیعی.

زنگ مدرسه: زبان پایه های هفتم و هشتم، تدریس توسط جناب آقای داوود چوبینی، ویرایش فایلهای صوتی توسط جناب آقای محسن محمدقلی.

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت کتب درسی و کمک درسی و همچنین فایل‌های برنامه رادیویی زنگ مدرسه، به صفحه کتاب خانه دانش آموزی وارد شوید.

3. نشریه جهان آزاد
در این بخش سعی شده که به نقاط دیگر جهان سرکی بکشیم و در مورد موارد، موانع و مشکلات مشابهی که معلولان به خصوص نابینایان در کشورهای مختلف باهاشون درگیرن و همچنین چگونگی برخورد با این مشکلات و موانع و راه هایی که در جهت رفع این موارد در مکان ها و موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرن بیشتر بدونیم و به کوله بار تجربیات و آگاهی هامون بیشتر و بیشتر اضافه کنیم.

غافل نشیم از دوستانی که در تهیه این نشریه انصافا سنگ تموم گذاشتند.

شماره 1. موضوع: دانش یک قدرت محسوب می شود: مبارزه ی من در جهت دستیابی دخترم به فناوری. مترجم: داوود چوبینی. گوینده: صنم اوشلی. تنظیم کننده: میلاد نصرتی.

شماره 2. موضوع: آینده از آن ماست. مترجم: داوود چوبینی. گوینده: صنم اوشلی. تنظیم کننده: میلاد نصرتی.

شماره 3. موضوع: کمک به کودکان دارای اختلالات حسی کاوش و یادگیری. مترجم: پریسا جهان شاهی. گوینده و تنظیم کننده: میلاد نصرتی.

شماره 4. موضوع: دانش جهان شمول است: ترغیب فرزندان نابینا به سمت حس کنجکاوی، آزمون و خطا و کشف از طریق حس لامسه. مترجم: داوود چوبینی. گوینده: صنم اوشلی. تنظیم کننده: محمدعلی محمدی.

شماره 5. موضوع: آموزش در عصر کووید 19: ابلاغیه راهبردی اخیر که توسط وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده، در خصوص دانش‌آموزان معلول صادر شده، چه تاثیری بر دانش‌آموزان نابینا گذاشته است؟ مترجم: داوود چوبینی. گوینده: صنم اوشلی. تنظیم کننده: میلاد نصرتی.

شماره 6. موضوع: شیوه‌های یکپارچگی حسی، چگونه میتواند یاری‌رسان کودک نابینای ما باشد؟ مترجم: داوود چوبینی. گوینده: صنم اوشلی. تنظیم کننده: محمدعلی محمدی.

ورود به بخش هیجان انگیز نشریه ی جهانآزاد در محله ی نابینایان

4. سری کلاس های آموزش کامپیوتر در تیم‌تاک محله:

همه می دونیم که امروزه نقش کامپیوتر در زندگی ما خیلی برجسته و مهمه و صحت این امر با گذشت زمان همچنان داره بیشتر میشه. شروع فعالیت بخش آموزش کامپیوتر در تیم‌تاک محله یک فرصت عالی بود و همچنان هست برای بچه هایی که می خوان وارد این دنیای0و1بشن و در این وادی هرچه بیشتر پیش برن و بیشتر بدونن و بتونن.
به تک تک عوامل پیش‌برنده این بخش، از جناب عقیل رحمت‌زاده که آموزش بچه های شرکت کننده در این سری کلاس ها رو به عهده گرفته و الحق که شایسته ی تقدیره, تا عوامل ضبط کلاس ها, خانم شیدا لهراسبی و آقای عباس زمانی, و تنظیم کننده آقای عباس زمانی, از ته دل خدا قوت میگیم و قدردان تلاش های ارزنده و مفیدشون هستیم.

برای ورود به بخشِ آموزشِ کامپیوترِ محله که همچنان بروز میشه، میتونید به این صفحه مراجعه کنید.

 

 

به همه گرامیانی که زحمت میکِشَند، گویندگان محترم، تنظیمکننده های عزیز، و کسانی که در جهت آماده سازی فایلها و لینکها جهت دسترسی ساده و سریع  تلاش میکنند، نهایت تشکر و سپاسگزاری خودمون رو اعلام میکنیم.

امیدواریم انتشارِ این گزارشها قوت قلبی باشد برای دوستانی که ما را در این مسیر همراهی و همیاری میکنند.

 

همواره پیروز و سلامت باشید.