خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

گزارش کنفرانس «چگونگی رفتار نابینایان با جامعه» به همراه فایل صوتی.

گزارش کنفرانس «چگونگی رفتار نابینایان با جامعه»:

در تاریخ ۲۱/۷/۱۳۹۹ و به مناسبت روز ایمنی عصای سفید، کنفرانس «چگونگی رفتار نابینایان با جامعه» در محله نابینایان برگزار شد. در این کنفرانس ابتدا بر سر میزان توجه نابینایان به حضورشان در جامعه بحث و تبادل نظر انجام شد. با ارائه یک الگوی متضاد پیرامون اندازه دقت به سایر افراد جامعه از سوی نابینایان، و بیان موارد متفاوت مصداق‌ها و زوایای موضوع از زبان کارشناس برنامه آقای دکتر ابوذر سمیعی و حاضرین در جلسه، جمع‌بندی گفتگو بر اهمیت حضور نابینایان در جامعه و نیز توجه به فردیت شخص نابینا تأکید داشت. این بدین معناست که: شخص نابینا تا جایی که خود را در رنج و سختی نیندازد باید متوجه رعایت مسائل عرفی جامعه خود باشد.

در قسمت دوم برنامه، بر اهمیت بهره گیری از شبکه های اجتماعی در پیشبرد اهداف و احقاق حقوق نابینایان تأکید شد و استفاده از توییتر به عنوان یک ابزار کارآمد و امتحان داده برای این کار پیشنهاد گردید.

قسمت پایانی برنامه به بررسی اشکالاتی که بینایان آشنا با مسائل نابینایان در نحوه رفتار و تعامل نابینایان با جامعه مشاهده کرده اند اختصاص داشت. موضوعاتی از قبیل سوء استفاده های دو طرفه نابینایان و بینایان از هم، عدم توازن در رفتار‌های اجتماعی برخی نابینایان، ایراداتی در نحوه حرکت و غذا خوردن نابینایان در جامعه از مواردی هستند که در این بخش از برنامه روی آنها بحث و تبادل نظر شد.

شما مخاطبین گرامی می‌توانید فایل صوتی کنفرانس را از اینجا دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید