خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

سومین شماره ماهنامه مانا منتشر شد

چند دقیقه بیشتر نمانده تا شلیک توپ‌‌ها. توپ‌‌هایی که این بار نه به قصد ویرانی و کشتار، که برای رساندن صدای امید و طراوت و زندگیِ دوباره زمین به گوش آن‌ها که در اقصای این خاک به انتظار نشسته‌‌اند شلیک می‌‌شود. بی که بخواهیم منکر تلخی‌‌های رفته بر ایرانیان در طول سال گذشته شویم و دشواری‌‌های افزاینده زندگی را کتمان کنیم، آخرین نوروز قرن را به جشن می‌‌نشینیم و از فرصت نو شدن طبیعت برای تجدید قوا و گرفتنِ جانی دوباره بهره می‌‌گیریم. چیرگی بر شر و تباهی و سیاهی و تاریکی را از نوروز باستانی فرا می‌‌گیریم و با حالی که به احسن‌الحال تحویلش می‌‌کنیم، به پیکار بدی‌‌ها می‌‌رویم.
تحریریه مانا، باز آمدنِ نوروز باستانی را به همراهانش شادباش می‌‌گوید و فرا رسیدن نخستین نوروزگانِ حیاتش را به فال نیک می‌‌گیرد و با شوقی که دمیدن بهار در روحش دمیده، به استقبال روز‌‌های خوب می‌‌شتابد. شما هم در آن بکوشید که فرصت بهاری شدن را از کف ندهید که شاعر چه خوب گفته: «ای دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار».

در حالی که همه حال و هوای سال جدید رو داریم با کلی بیم و امید و خوشبین به اومدن روز‌های بهتر در سال 1400،
سومین شماره ماهنامه مانا
رو تقدیمتون می کنیم.

پادکست های صوتی مانا رو هم می تونید در ادامه دانلود کنید.

در این شماره هم مثل ماه پیش، تهیه ویترینِ مانا به عهده تیمِ آذر‌ماسوله، حسینی و اوشلی بوده است. اشکان وظیفه تدوین و تهیه را به عهده داشته، حسینی متن را نوشته و اجرا را هم اوشلی عهده‌‌دار بوده است. ویترین را از اینجا بشنوید و اگر خوشتان آمد برای دیگران هم ارسال کنید.

اگر شنونده پادکست پیشخوان هستید می‌‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید. این بار پیشخوان ۶۷ دقیقه از کار در آمده است. این هم صحبت‌های علی‌اکبر جمالی و منصور شادکام، مدیر و قائم‌‌مقام انجمن نابینایان ایران است که چنانچه فعالیت‌های این انجمن را پیگیری می‌‌کنید، می‌توانید دانلود کنید. بازی‌بازِ علیرضا را هم از این لینک دریافت کنید. سفرنامه صوتی مجید سرایی به تاجیکستان را هم به ترتیب دانلود کنید که شنیدنش خالی از جذابیت نخواهد بود: قسمت اول، قسمت دوم، قسمت سوم و قسمت چهارم.

اگر مایل هستید فایل متنی ماهنامه مانا را یکجا در اختیار داشته باشید می‌‌توانید آن را به صورت پی‌دی‌اف از اینجا و اچ‌تی‌ام‌ال از این لینک بارگیری کنید.

مراقب خودتون باشید و از نو شدن طبیعت، نهایت لذت رو ببرید.

۶ دیدگاه دربارهٔ «سومین شماره ماهنامه مانا منتشر شد»

نازنین خانم سلام.
من هم به نوبه خودم به شما و همه بچه های با صفای محله نابینایان عید نوروز رو تبریک میگم.
نه این چه حرفیه. تیم مدیریتی محله همیشه نسبت به من و تیم مانا لطف داشتند.
با آرزوی بهترین ها برای شما و خانواده محترمتون.

سلام و درود بر جناب سرمدی گرامی اول از همه عیدتون مبارک و تشکر فراوان برای مدیریت و تهیه ماهنامه ی مانا و تشکر ویژه از دوستان نویسنده و اجرا کننده ی بخش ویترین که خیلی دوست داشتم طنز نوشته های جدید آقای شهروز حسینی رو بخونم که با صدای زیبای خانم اوشلی شنیدم . سفرنامه هم اونقدر عالی بود که فایل سفرنامه رو گذاشتم در گروه خانوادگیمون و دلم خواست برای سفربه تاجیکستان برنامه ریزی کنم . توضیحات مربوط به آب سیاه هم من رو به یاد یک نکته انداخت که میتونه با همکاری شما که خبرنگار هستین پیگیری بشه . در مدرسه بزرگمهر یک خانم بینایی سنج عالی کار می کنن که یک اتاق با تجهیزات کامل دارن و البته یک مطب بسیار خوب هم دارن. تشکیل پرونده ی دانش آموزان نابینای استان با ایشون هست و در زمینه کم بینایان طرح های جالبی دارن که باعث تاخیر یا کاهش در صدمات بینایی بچه های کم بینا میشه و از بقیه ی استانها میان تا از تجربیات ایشون استفاده کنن. وقتی که در مورد جایگزین ایشون بعد از بازنشستگیشون صحبت کردم ؛ گفتن استخدام جدید نداریم . فکر کنم آموزش و پرورش این بخش رو حذف کرده. با توجه به شناختی که من از آقای دکتر حسینی مسئول آموزش و پرورش استثنایی وزارت دارم (ایشون قبلا مشهد بودن و انسان توانمندی هستند) میشه در این مورد با ایشون گفتگو کرد.
عذرخواهم که متن طولانی شد . در پناه حق سالی سرشار از سلامتی و بهروزی و سربلندی پیش رو داشته باشید

درود بر شما مادر بزرگمهر عزیز.
خوشحالیم که پادکست ویترین و مستند صوتی سفر به تاجیکستان مورد توجه گرفته.
در خصوص بحث مربوط به آموزش و پرورش، بعد از تعطیلات نوروز به همکارانم در ایران سپید میگم که این مسئله رو پیگیری کنن.
سالی سرشار از بهترین اتفاقات ممکن در انتظارتون باشه.

دیدگاهتان را بنویسید