خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دانلود پکیج آموزشی برنامه نویسی پایتون، دوره مقدماتی، برگزار شده در مجموعه محله نابینایان.

سلام بچه ها وقتتون بخیر و خوشی.
اینم از دوره ی برگزار شده ی پایتون مقدماتی در تیمتاک محله ی نابینایان. سال ۹۹ – ۱۴۰۰.
به درخواست دوستان، قرار شد دوره روی سایت گوش کن (www.gooshkon.ir) هم قرار بگیره تا هرکسی که علاقه به برنامه نویسی داره بتونه استفاده کنه.
حالا اصلا پایتون چیه؟
ببینید دنیای امروز ما دنیاییه که تکنولوژی تمام جهان و اطرافمون رو فراگرفته. برنامه نویسی یعنی اینکه بتونی به زبان این ماشین ها و ابزارهای هوشمند حرف بزنی. ما زبان های برنامه نویسی زیادی داریم که یکیشون پایتونه. زبان گسترده و به شدت فراگیر. پایتون جزو زبان های سطح بالا دسته بندی میشه یعنی اینکه به زبان گفتاری انسان ها خیلی شبیهه و از زبان صفر و یک کامپیوتری دور شده. پس به شدت یادگیری این زبان ساده است. سرعت پیشرفت این زبان تا حدی زیاده که از نوشتن برنامه های سیستم عامل های ویندوز و لینوکس و اندروید گرفته تا حتی سایت نویسی و برنامه های تحت وب رو در بر میگیره. پایتون یک زبانه، یک شیوه ی نوشتن و حرف زدن به زبان کامپیوتره؛ پس میشه باهاش خیلی کارهای زیادی کرد که حتی فکرش رو هم ممکنه نکنید. شاید براتون جالب باشه که هوش مصنوعی هم با زبان پایتون مینویسند.
غالب زبان های برنامه نویسی اصول و چهارچوب تقریبا مشابهی دارند و بعد از یادگیری یک زبان آموختن زبان های دیگه ساده میشه. البته نظر من اینه که آدم یکی نهایتا دوتا زبان رو خوب یاد بگیره خیلی خیلی بهتر از اینه که هر زبانی یکم بلد باشه.
برای شروع برنامه نویسی به نظر من بهترین زبان برنامه نویسی پایتونه. چون هم یادگیریش ساده است و هم بسیار جامعه.
این موارد رو توی جلسه اول کامل توضیح دادم و یک مقدمه ی کلی درمورد برنامه نویسی و زبان های مختلف دادم. پس به همین حد بسنده میکنم و توضیحات بیشتر توی جلسه ی اول وجود داره.
دوره ای که برگزار شد و الان پیش روی شماست ۱۶ جلسه به اضافه ی ۲ جلسه رفع اشکال و حل تمرین هست.
یک دوره ی پایتون مقدماتی که به نظرم مباحث تا سطح خیلی خوبی توضیح داده شده. من خودم معمولا یک سری از این موارد رو توی پایتون مقدماتی نمیگم ولی از اونجایی که کشش و سطح کلاس اجازه میداد من هم مطالب رو بیشتر توضیح دادم.
این پکیجی که مقابل شماست شامل جلسات ضبط شده ی کلاس هاست که زحمت و لطف ادیتش با آقای عباس زمانی و ضبط کلاس ها به لطف خانم فاطمه خلیلی انجام گرفته.
در کنار کلاس های ضبط شده ی هر جلسه سه تا فایل تکست قرار گرفته. یکی کدهایی که سر کلاس زدم و به لطف و زحمت خانم سمانه کریم زاده جمع آوری و نوشته شدند. دیگری فایل جزواتی است که خانم سمانه کریم زاده لطف کردند و نوشتن این جزوات رو. جزوات خوب و مفیدی هم هست و فایل سوم هم فایل تکالیف و پروژه ی هر جلسه است.
مجموعه به نظرم یک مجموعه ی کامل و مفیدیه که فایل صوتی جلسات، تکالیف، کدها و جزواته و از موارد و منابع دیگه تا حد زیادی آدم رو بی نیاز میکنه.
اگر میخواهید از دوره استفاده کنید بهترین شیوه این است که ابتدا فایل هر جلسه رو گوش کرده و با مراجعه به کد همون جلسه و جزوه اش مطالب را آموخته و بلافاصله تکلیف آن جلسه را حل کنید بعد سراغ جلسه ی بعدی بروید.
هیچ و هیچ و هیچ راهی بجز تمرین کردن و کد زدن برای برنامه نویس شدن وجود نداره پس ابدا و اصلا نوشتن تکالیف رو سر سری نگیرید که مهم ترین بخش یادگیری برنامه نویسی همین بخشه.
ببینید در انتهای این دوره به جایی میرسید که برای ادامه ی مسیر به هیچ مدرسی نیاز ندارید برای پیشرفت کردن و جلو رفتن. البته به شرطی که تمرین کنید و تکالیف رو حل کنید.
اگر سوالی داشتین یا برای تصحیح تکالیفتون میتونین کدها و سوالاتتون رو از من بپرسید و تکالیفتون رو ارسال کنید تا بررسی کنم و بهتون پاسخ بدم. درسته دوره تموم شده ولی یادگیری و پیشرفت هیچ وقت تعطیل نمیشه!
یک نوید و خبر خوب هم بهتون بدم با اینکه دوره ی مقدماتی مطالب خیلی خوب و جامعی گفته شد ولی چون از کلاس و بچه ها راضی بودم و به نظرم کشش بچه ها به شدت بالاست، تصمیم گرفتم اگه خدا بخواد ان‌شالله یک دوره ی پایتون پیشرفته هم توی شهریور ماه برگزار کنم. ولی یکمی با پایتون مقدماتی متفاوته.
به این صورت که کلاس باز نیست و هرکسی که بخواد نمیتونه توی کلاس ها شرکت کنه و تنها و تنها افرادی که تمام تکالیفشون رو ارسال کرده باشند و من تایید کردمشون میتونن توی دوره شرکت کنن. درسته ۱۶ جلسه به انضمام دو جلسه رفع اشکال هست دوره ولی کلا ۱۱ تکلیف وجود داره که یکی از تکالیف اختیاری است و عملا با دریافت کردن حتی ۱۰ تکلیف کامل باز میپذیرم و مجوز ورود به پایتون پیشرفته رو بهتون میدم. ولی تکلیف آخری که ارایه ی کتابخونه است باید حتما ارایه شود و قابل جایگزینی نیست! پس خوب بخونین و کد بزنین و با قدرت پیش بیاید. آخرین فرصت ارسال کدها و هم انجام ارایه تا اول شهریور ماه سال ۱۴۰۰ شمسی است.
درآخر هم لازم میبینم از دوست عزیز گلم آقای محسن صالحی تشکر ویژه ای کنم که این بستر رو فراهم آورده که این مطالب تولید و پخش بشن. هر محتوایی که الان باهاش روبه روییم به خاطر لطف وجود محله ی نابینایان هست و این اتفاقات بدون زحمات و تلاش های زیاد محسن صالحی نمی افتاد. باید حتما از آقای عباس زمانی، خانم فاطمه خلیلی و خانم سمانه کریم زاده هم بابت زحماتی که کشیدن برای تهیه و جمع آوری این پکیج نهایت تشکر رو بکنم.
و بچه های فوق العاده ی دوره که انرژی و انگیزه و حرکتشون محرک اصلی دوره و کلاس ها بوده.
آقاااا نمیشه که! خیلیاتون زحمت کشیدین که نمیتونم همتون رو نام ببرم. دم تک تکتون گرم.
به امید درخشش هرچه بیشتر روز افزونتون. به امید روزی که بیام سوالات برنامه نویسی رو ازتون بپرسم و بهم یاد بدین.
راستی قبل از تموم کردن پست یه نکته ای هم بگم اینکه زیر این پست بستری فراهم هست که میتونین همین جا سوالات برنامه نویسیتون رو بپرسید و تا جایی که سواد و دانشم همراهی کنه پاسخگوی تک تک سوالاتتون هستم.
به جای خداحافظی آخر پست تازه سلام میکنم که وارد دنیای جذاب و هیجان انگیز برنامه نویسی شدین!

 

دانلود پکیج آموزش مقدماتی برنامه نویسی پایتون با حجم 1گیگ و 300 مگابایت

 

نسخه 64بیت pycharm

 

نسخه 32بیت pycharm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۰ دیدگاه دربارهٔ «دانلود پکیج آموزشی برنامه نویسی پایتون، دوره مقدماتی، برگزار شده در مجموعه محله نابینایان.»

سلام. یادش بخیر انگار جلسه اول بود که میومدیم. بقول بعضیا چه زود گذشت. اون موقع من وقتی بالای تیم تاک مثل همیشه که اطلاعیه میزارن پایتون رو گذاشته بودن کلی خوشحال شدم. گفتم جااااااان پایتون. قبل اون خیلی تلاش کرده بودم که یاد بگیرم ولی نمیشد که نمیشد اما به کمک سید یاد گرفتم بالاخره و این خودش خییییییلیه. ممنون که هستی استاد بزرگوار. پایدار و سلامت باشی

سلام خدمت سید بزرگوار. حدود چندروزی هستش که دارم از آموزشهای بشدت ارزشمند شما استفاده میکنم. و به لطف خدا الآن تازه رسیدم به جلسه ی پنجم. واقعا دم شما گرم, چقدر روان و با حوصله توزیح میدین و امیدوارم که بتونم تا آخر این آموزش رو یاد بگیرم و به کلاس پیشرفته ی شما ملحق بشم. و هرچقدر هم که ازتون تشکر کنم, در مقابل زحمات و وقتی که برای این آموزشها گذاشتین هیچی هستش.
ممنونم

سلام بر سید عزیز، بنده تا چند وقت پیش افتخار آشنایی با شما را نداشتم، و با تقدیر از شما در مسابقه ماه بهار تا حدودی افتخار آشنایی پیدا کردم، توی ایام عید هم زمانی که در حال انجام کاری بودم، کانال رادیو گوش کن را توی تیم تاک باز کرده بودم که صدای موزیکهایی که با ولوم آروم توی گوشم پخش میشه، نذاره بخوابم. شما وارد اتاق رادیو گوش کن شدید و ضمن سلام خودتون را معرفی فرمودید، بنده پس از جواب سلام عذرخواهی کردم که به علت اشتغال به انجام کاری از صحبت کردن معذورم، و شما تشریف بردید، شرمنده ام که شما را نشناختم، به هر حال از آشنایی با شما بسیار خوشبختم، فرمایشتون را که فرمودید بهتره فرد روی یکی دو زبان تسلط کامل داشته باشه را روی چشم می گذارم ولی جسارتاً عبارت “در هر دوره زمانی” را هم به اون اضافه کنید، به هر حال چون پایتون بلد نیستم، دانلودش کردم تا این زبان را هم یاد بگیرم و انشا الله که شاگرد خوبی براتون باشم، راستی یک سوال کلی وضعیت پایتون در ارتباط با پایگاههای داده چطور هست و از کدوم database های موجود پشتیبانی می کنه؟
ببخشید که زیاد سرتون را درد آوردم، بهترینها را براتون آرزو دارم، یا علی.

با عرض سلام خدمت شما جناب آقای قاضوی عزیزم

واقعا خوشحالم که شما هستید و ما میتونیم از وجود شما بهرمند شویم.

اولا جناب آقای قاضوی عزیز من نتونستم شماره واتساپ و به هر حال راه ارتباطی شما رو پیدا کنم
و ازتون خواهشمندم شماره واتساپ خودتون رو در اگر مشکلی نیست در اختیارم بذارید.

ثانیا آقای قاضوی عزیز من برنامه رو نصب کردم و چندبار هم نصب کردم اما
به هیچ وجه nvda نمیخونه برام

اگر ممکنه راهنماییم کنید.
بسیار ممنونم از شما

سلام دوست عزیز. ببخشید اگه من جواب سوال شما رو میدم.
در مورد نسب باید بگم که این برنامه یکم قلق داره. مثل چیزی که توی فایل اول بچه ها گفتن عمل کنید.
فقط اگر خود پایتون به صورت آنلاین نسب نشد برید و از سایت سافت۹۸ دانلود و نسبش کنید.
بعد از اون باید به شکلی که میگم. کارتو انجام بدی. این برنامه یکم سنگینه بعد از این که باز شد باید چند بار alt + tab بزنی.
و بین این برنامه و یک پنجره دیگه که حتما باز کردی رفت و آمد کنی تا این که nvda زورش برسه تا محتوای برنامه رو بخونه. البته بعد از چند باری که کار بالا رو انجام دادید.
سعی کنید که با تایپ کردن یا زدن کلید ترکیبی controll + tab بین بخش‌های مختلف حرکت کنید.
بعدش این برنامه یکم آدم میشه.
راستی تا یادم نرفته اینم بگم که وقتی با control +tab داری حرکت می‌کنی یادت باشه جایی که باید بنویسی بخش main.py tab control
هست. پس بعدش این گزینه رو پیدا کن.
بجز قلق بالا یک راه دیگه هم هست بعد از باز کردن برنامه چند دقیقه ای اصلا کارش نداشته باش گاهی اوقات این‌جوری هم مشکل حل میشه.
به هر حال سیستم من که یکم کند به حساب میاد این مشکل رو داشت که من حلش کردم.
واسه توضیح بیشتر هم بگم که بعد از این که هر کدی رو زدی. کافی هست که shift + f10 رو بزنی و بعد از اون با زدن alt + 4 وارد بخشی بشی که خروجی کدت رو داره نشون میده.
یعنی اگر ورودی اسم رو نوشتی که بعد یاد میگیری. توی این بخش میتونی خروجی رو ببینی و اسم رو هم وارد کنی. بیشر از این نمیشه توضیح داد مگه این که خود کلاس‌ها رو گوش بدی.
ببخشید که طولانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید