خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

هات گوش کن: شماره 21: 10 سالگی محله نابینایان

یک سلام ناب و خالص به تمامی دوستان و عزیزان محله نابینایان!
امید که هوای دل‌هاتون همواره پر از عطر لبخند باشه!
مرداد همیشه در محله ما ماه شور و شلوغی و جنب و جوشه. گرمای این ماه در محله نابینایان از نوعی متفاوته و اعضای محله همه با این حال و هوا آشنا هستن. مرداد امسال هم مثل هر مرداد، با یکی دیگه از هات‌گوش‌کن‌های مناسبتی محله نابینایان تزئین شد.
بیست و یکمین هات‌گوش‌کن محله نابینایان که به مناسبت دهمین سالگرد تولد گوش‌کن آشنامون طبق روال هر سال در قلب مردادماه برگزار شد حسابی شاد و شلوغ بود. جای غایب‌ها حسابی خالی بود، خیلی خوش گذشت! در هات‌گوش‌کن‌های بعدی محله منتظرشون هستیم.
اما مثل همیشه، چه اون‌هایی که در بزم زنده هات‌گوش‌کن شماره 21 در کنارمون بودن و چه عزیزانی که به هر دلیلی افتخار حضورشون‌رو نداشتیم، بدون یادگاری از این دورهمی کوچولوی ما جا نمی‌مونن.
توضیح اینکه در انتهای همین پست عزیزان علاقه مند به این مدل یادگاری‌های گوش‌کنی می‌تونن به فایل‌ها و بخش‌های مورد نظرشون دسترسی داشته باشن و هر کدوم که مایلن‌رو به یادگار از این مناسبت و این برنامه بردارن. امید که موجبات رضایت خاطرهای عزیزتون فراهم بشه!
از اونجایی که این قصه شیرین برای کسی در این محله تازه نیست، پس نیازی به توضیح بیشتر نیست و در نتیجه تا این مقدمه طولانیتر از این نشده، سخن کوتاه کنیم و بریم سراغ لینک‌های دانلود بخش‌های متعدد از هات‌گوش‌کن بیست و یکم از سری هات‌گوش‌کن‌های مناسبتی محله نابینایان!

 

دکلمه «شکوه باران» با صدای استاد تورج مهرزادیان

 

کدام بهتریم؟ من در لمسِ ملتهبِ تماشاهای تو؟ یا تو در نظاره ی خواب آلود التهاب من؟
من صبح را، شب را، حقیقتِ تابشِ خورشیدِ سحرگاه، پس از شبی بارانی را، طراوت عطرآگین خاک بارانخورده را، در طلوعی صاف و شفاف، با هر ضربانِ نبضِ سر انگشتان، تا اعماقِ روحِ سراپا پویشم لمس می کنم.
و تو!
اینجا هات گوش کن، ویژه برنامه نابینایان.
در اولین پست از آیتم های هات گوش کن مرداد 1400، دکلمه شکوه باران، قطعا میبایست انتخاب من برای انتشار میبود.
دکلمه شکوه باران، با یک صدای آشنا خونده شده.
استاد بزرگ، همراه عزیز محله نابینایان، جناب آقای تورج مهرزادیان.
متن این اثر که از نظر من قطعا ماندگار هست رو پریسا جهانشاهی نوشته و ارغوان حمسی تدوین کرده.
این کار، اثر، آیتم، دکلمه یا هر چیزی که میشه اسمش رو گذاشت برای من یک هدیه بزرگ هست که با احترام تقدیم شما گرامیان میکنم.
دانلود دکلمه شکوه باران با حجم 11 مگابایت

 

پادکست اتاق عمل، با روایت شنیدنی دکتر شوفر پور، دومین آیتم هات گوش کن 21، تقدیم به شما

 

جناب دکتر مهدی شوفرپور یکی از مهمانان عزیز ما و هاتگوش‌کن بودن. آقای شوفرپور، دکتر بیهوشی هستن و برامون هدیه جالب توجهی داشتن. هدیه ای از جنس پادکست. پادکستی از اتاق عمل و اونچه در جریان یک جراحی اتفاق می افته و واسه خیلی از ما پیش اومده که دلمون خواسته شاهد ماجرا باشیم یا در مورد حال و هوایی که پشت اون درهای بسته در جریانه بیشتر بدونیم.

 

دکتر شوفرپور عزیز این لطف رو در حقمون کردن و گزارشی از داخل یک اتاق جراحی همراه با توضیحات خودشون در مورد جزئیات ماجرا آماده کردن و در شب دهمین سالگرد تولد گوش‌کن بهمون هدیه دادن که یک بار دیگه در همینجا ازشون بسیار تشکر میکنیم و از ته دل اعلام میکنیم که چه قدر دوستی و همراهی ایشون مایه شادی و شادکامی ماست. ممنونیم که هستید دکتر!

داستان به همینجا ختم نمیشه. همراه این پادکست، پادکست دومی هم موجوده که در بر گیرنده صحبتهای جناب دکتر شوفرپور در شب حضورشون بین ماست. دکتر با حضور گرم و صحبتهای دلنشینشون خاطرات اون شب روشن رو برامون هرچه موندگارتر کردن. خب حالا اجازه بدید پیش از اینکه به لینکهای مربوطه برسیم، یک شناسنامه خیلی کوتاه از این اثر اینجا داشته باشیم.
کاری که لینکش در پایین همین پست موجوده، ترکیبیه از توضیحات و همچنین محتوایی گردآوری شده به همت دوست گرانقدر محله، جناب دکتر مهدی شوفرپور، و تنظیم هم محلی قدیمی و با ارزشمون آقای سعید درفشیان عزیز که یک بار دیگه با تمام وجود دست هر دو آشنای قدیمی و جدید محله رو میفشاریم و بهشون خدا قوت میگیم.
ضمن تشکر از همراهی شما، لینکهای دانلود بخشهای مربوطه رو تقدیم حضورتون میکنیم.

 

دانلود پادکست اتاق عمل به روایت دکتر شوفر پور

 

 

دانلود توضیحات تکمیلی دکتر شوفرپور در برنامه هات گوش کن

گفتگو با دکتر رضا ندرلو، زیست‌شناس و جانور‌شناس، سومین آیتم هات گوش کن 21، تقدیم به شما.

 

جناب دکتر رضا ندرلو دارای تخصص در رشته زیستشناسی جانوری و، بسیاری مدارک دیگه که من الان خاطرم نیست و امید که ایشون بهم ببخشن.
جناب دکتر ندرلو یکی از عزیزانی بودن که در شبهای تولد گوش‌کن از مصاحبت ایشون بهره مند شدیم و لذت بردیم. جناب دکتر از همینجا مجدد خدا قوت و باز هم ممنونیم از افتخار حضوری که نصیبمون کردید و امیدواریم که باز هم در کنار خودمون و در محله بین خودمون زیارتتون کنیم!
مصاحبه هات‌گوش‌کن با جناب دکتر محتوای جالبی داشت که اگر از ما بشنوید، به دوباره و چندباره شنیدنش می ارزه. از جمله صحبتهای جالبی که ایشون در مصاحبه شون داشتن، توضیحاتی بود که در مورد تکامل تدریجی بینایی در موجودات زنده بهمون دادن که من شخصا پیش از این در هیچ برنامه و مستندی نشنیده بودم.
به کمک آگاهیهایی که به وسیله‌ی توصیفات و توضیحات ایشون درباره سِیر تکاملی بینایی در موجودات داشتیم حالا میتونیم محض تنوع هم شده نگاه به یک سری موارد رو از یک زاویه دید متفاوت هم امتحان کنیم ببینیم چه رنگی دیده میشن. مثلا میدونستید بینایی از آغاز موجودیت موجودات زنده به این شکل نبوده؟ باقیش رو اینجا جا نمیشه که بگم. برید بشنوید که حسابی شنیدنیه.
خب زیاد گفتم و اگر بیشتر از این طولش بدم حوصله ها سر میره. پس اجازه بدید بیشتر ادامه ندم و از همینجا مستقیم بریم روی لینک دانلود

دانلود مصاحبه هات‌گوش‌کن مرداد 1400 با جناب دکتر رضا ندرلو با حجم تقریبی 31 مگابایت.

 

پادکست سمیرم 1400، یک دورهمی به یادموندنی، چهارمین آیتم هات گوش کن21، تقدیم به شما

 

 

خاطرات دیروز بالهای پروازمون برای عبور از این روزها هستن. خاطراتی از جنس با هم و دور هم بودنهایی که فراموش نمیشن.
به جرأت میتونم بگم تقریبا همه ی شما با شنیدن اسم دورهمی یک یادش به خیر بلند گفتید. امیدواریم که هرچه زودتر دورهمیهای حقیقی به جمعهامون برگردن!
خب تا اون زمان خاطرات به دادمون میرسن. حرف دورهمی شد. اتفاقا داخل هاتگوش‌کن مرداد هم یک مورد از این خاطره ها داشتیم. یک دفتر خاطره از یک دورهمی مجدد کوچولو که با چندتا از بچه های محله توی سمیرم داشتیم.

نوبت خاطرات سمیرمه. بخشی که حسابی شلوغه و حسابی هم خاطره انگیز. لحظه های قشنگی بودن! یادش به خیر! هم دورهمی سمیرم، هم هاتگوش‌کن مرداد 1400.
به امید ساختن لحظه های هرچه زیباتر و رنگارنگتر و البته ماندگار تر به یاری خدا و همدستی و همراهی و همدلی بچه های محله، بریم سراغ لینک دانلود بخش این هفته:

خاطرات سمیرم در پادکست سمیرم 1400

 

 

پادکست چشم ترازوها، پنجمین آیتم پخش شده در هات گوش کن 21، تقدیم به شما

 

برای هر کدوم از بچه های نابینا خیلی پیش اومده که حس کنن به خاطر ندیدنشون نادیده گرفته میشن. زمانهایی که مثلا در موقعیتی کاملا مربوط به خودشون، به جای خودشون همراه بیناشون طرف خطاب واقع میشه. یا زمانی که با وجود برتری تواناییهاشون نسبت به یک بینا، ترجیح به انتخاب شخص بیناست و بسیاری زمانها شبیه این. مثل زمانهایی که با یک همراه بینا برای درمون به مطب دکتر مراجعه میکنیم، یا برای شرکت در مواردی از قبیل مصاحبه های استخدامی شانسمون رو امتحان میکنیم. متأسفانه از این موارد خیلی زیاد داریم که ابدا خوشآیند ما و هیچ کدوم از هم محلی های نابینا نیست. خب، در این موارد، واقعا تقصیر کیه؟ تقصیر ماست که نمیبینیم؟ یا تقصیر بیناهاست که نمیدونن؟ تقصیر ماست که آگاهشون نمیکنیم یا تقصیر اونهاست که آگاه نیستن؟
اونهایی که هات‌گوش‌کن مرداد 1400 رو همراه ما شنیدن، حتما خاطرشون هست که داخل برنامه ها یک پادکست به نام چشم‌ترازوها بود که اتفاقا در همین موضوع پخش شد. اونهایی که به دانلود و شنیدن این بخش علاقه مندن همراه ما به لینک آخر پست مراجعه کنن تا بشنویم و بیشتر بدونیم.

 

مشخصات پادکست چشم ترازوها به همراه لینک دانلود

اجرا: علیرضا مؤیدی.

متن: میرهادی نایینی.

تنظیم: بهنام نصیری.

بازیگران: محمدعلی محمدی، سعید شریفی، امید بدویان، عرفان کاظمپور، الهه شیخی، زهرا سادات حسینی، پویا خسروی.

دانلود پادکست چشم ترازوها با حجم 11 مگابایت

 

 

پادکست باغ وحش، ششمین آیتم از هات گوش کن 21، تقدیم به شما

 

دیدنیها به خصوص برای ماهایی که راه های متفاوتی برای دیدن داریم جذابترن. دلیلش هم خیلی چیزهاست. خلاصه گاهی پیش میاد که مواردی به شدت دیدن لازم دارن و ما به شدت مشتاقیم که ببینیم و درک کنیم و کمی سخته. یکی از این دیدنی ها باغ وحشه. مکانی پر از تصویر و ترسیم و صحنه هایی که به دیدنش می ارزه.
باغ وحش یکی از اون جاهاییه که نمیشه با لمس درکش کرد و از طرفی هم نمیشه ندیدش.
همراه های محله در این راه هم مثل بسیاری از موارد دیگه به کمکمون اومدن و نتیجه اینکه در باغ وحش هم به روی ما باز شد.
گردش توضیحدار شده ای که آشنای دیرآشنای محله ما، جناب آقای میرزازاده در باغ وحش داشتن، یکی از هدایای ارزنده ی ایشون به گوش‌کن به مناسبت جشن تولد امسال بزرگترین وبسایت نابینایان ایران بود که ما در هات‌گوش‌کن مرداد 1400 شنیدیم و قراره اینجا برای اونهایی که نشنیدن یا میخوان دوباره بشنون و به یادگار نگه دارن بذاریمش تا بردارن و بشنون و به قول خودمونی حالش رو ببرن. این بخش زیبا با تنظیم هم محلیه خوبمون امید بدویان و توضیح و روایت جناب آقای میرزازاده بزرگوار رو تقدیم حضورتون میکنیم.

دانلود پادکست باغ وحش با حجم 28 مگابایت

 

 

نمایش صوتی مافیا، هفتمین آیتم از هات گوش کن 21، تقدیم به شما

 

نوبت نمایش مافیاست. بخشی که اهل نمایش رو خوشحال کرد، مافیابازهای محله دوستش داشتن، و مثل تمام بخش‌های دیگه، بهانه ای شد که یک دسته از بچه های محله دور هم جمع بشن و خاطره بسازن و یادگاری موندگار از خودشون به جا بذارن.
ضمن تشکر از همگی عزیزان، از بازیگران تا تنظیم‌کننده ها و تشکر از تو همراه عزیز که با ما و به همراه ما هستی، میریم سراغ یک توضیح کوتاه از مشخصات نمایش ذکر شده و بعد هم لینک دانلود.
نمایش مافیا:
متن: میرهادی نایینی زاده.
تنظیم کننده: سعید درفشیان.
بازیگران: محمدعلی محمدی، مهدی اشتری، احمد حیدری، یلدا حسنپور، محسن صالحی.

دانلود نمایش صوتی مافیا با حجم 14 مگابایت

 

 

هدیه استاد همت مومیوند به محله نابینایان، از جنس یک دکلمه زیبا و ماندگار، هشتمین آیتم پخش شده در هات گوش کن 21، تقدیم به شما

 

خوش به حال اون‌هایی که طرفدار شعر و متن و حس‌های موجود در متن‌ها و دکلمه ها هستن، چون آیتم امروز مال اون‌هاست. دکلمه ای که توسط یکی از آشناهای عزیز محله‌ی ما اجرا شد و در کنار یادگارها و حضورهای پیشین این آشنای عزیز، خاطره‌ی دیگه ای شد در دفتر خاطرات رنگارنگ ما و محله‌ی نابینایان از این حضور آشنا و دیگر حضورهای بسیار عزیز و بسیار آشنا!
دکلمه‌ی تقدیمی استاد مومیوند با اجرای گرم و ماندگار ایشون، شعر زیبای خانم سارا صابر،  با تدوین خانم ارغوان حمسی رو از اینجا دریافت کنید.

 

 

پاراگلایدر، تجربه ای هیجان انگیز از پرواز، نهمین آیتم پخش شده در هات گوش کن 21، تقدیم به شما

 

شما تا حالا به پرواز فکر کردید؟ با هواپیما یا هر چیز دیگه که بشه باهاش از زمین جدا شد و لغزیدن در هوا رو احساس کرد! تصورش می‌تونه زیبا باشه.
این هفته قراره شنونده و همراه یک تجربه‌ی کاملا واقعی از این حس زیبا و بی‌توصیف باشیم، که یکی از هممحلی‌های خودمون یعنی خانم ارغوان حمسی رفت، در کنار استاد شیرازی نیای عزیز کسبش کرد و در یکی از شب‌های3گانه‌ی تولد گوش‌کن در مردادی که گذشت به ما و به گوش‌کن هدیه دادش. تجربه‌ای شنیدنی با پاراگلایدر که کلی حس ناب از خیلی چیزها بهمون میده. مواردی از قبیل پرواز، ارتفاع، فرود، زمین و آسمون و خیلی چیزهای دیگه که در گفتار وصفش امکانپذیر نیست. باید حسش کرد. پس بریم و بشنویم و حسش کنیم!

دانلود پادکست پاراگلایدر با حجم 42 مگابایت

 

 

آیتم های چالش آکاپلا، جذاب، مهیج و خنده دار، آخرین بخش از آیتم های پخش شده در هات گوش کن 21، تقدیم به شما

 

چالش آکاپلا، داستانش کمی طولانی‌تر از باقی آیتم‌هاست. جریان اینه که چالش مورد بحث قرار بود در نوروز 1400 و در برنامه‌ی هات‌گوش‌کن نوروزی پخش بشه که به دلیل تراکم آیتم‌ها، بخشی از  این یکی ته چمدون جا موند و نوبت بهش نرسید. اما از اونجایی که آیتم مورد نظر هم طرفدار کم نداشت و هم حسابی مایه شادکامی بود و خلاصه نمی‌شد ازش صرف‌نظر بشه، موند تا هدیه‌ای باشه از بچه‌های محله به گوش‌کن در شب‌های تولدش و به عزیزان گوش‌کن.

و دیگه حرفی نمی‌مونه جز آرزوی بهترین‌ها برای تک‌تک شما عزیزان و

بعد، لینک دانلود آیتم های  چالش آکاپلا با تدوین زیبای همراه خوب محله،  بهنام نصیری:.

 

پارت 1 جامانده از عید:

 

 

چالش آکاپلا پارت 1، با حضور: شهاب فروزش، مریم امینی، الهه لطفی، هادی عشقی، پریسا محمدی، مرضیه نظری، سید نصیر قاضوی

پارت 2

چالش آکاپلا پارت 2، با حضور: امین عرب، عرفان کاظمپور، مهتاب عابدی، سجاد سنجری، پویا آذری، یلدا حسنپور، ممد بروژی، مهدی اشتری، هادی حیدری

پارت 3

چالش آکاپلا پارت 3، با حضور: روحان کمالیان، سید نصیر قاضوی، عباس زمانی، خانم زهرا، رضا نظری، سعید پناهی، شهاب فروزش، نسترن عجمپور، نازنین عجمپور

پارت 4

چالش آکاپلا پارت 4، با حضور: رضا خلیلی، عباس مرزبان، محمدرضا راشاد، عبدالله کهنه زاد، پویا خسروی

پارت 5

چالش آکاپلا پارت 5، با حضور: علی اکبر حاتمی، اسماعیل رفاهی، امید فلاهتی، مسعود ملایی

 

به امید روزهای بهتر و روشن تر برای محله نابینایان.