خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

هات گوش کن: شماره 22: یلدای 1400

سلام به تمام عزیزان آشنا و آشناهای عزیز محله‌ی نابینایان. یلداتون سرشار از ستاره!

در امتداد بلندترین شب سال همراه شما هستیم تا شورمون رو با شما خوبان به اشتراک بذاریم.

باز هم یک مناسبت دیگه و طبق رسم دیرینه‌ی محله‌ی نابینایان، یک هات‌گوش‌کن دیگه با کلی آیتم رنگارنگ و داغ!

همونطوری که قطعا همگی می‌دونید و می‌دونیم، شنبه 27 و دوشنبه 29 آذرماه 1400 شب‌های یلداییِ هات‌گوش‌کنِ محله بودن. هر کسی نبود جاش حسابی خالی! و اون‌هایی که بودید، امید که بهتون حسابی خوش گذشته باشه!

کوتاهش کنیم.

غرض از این پست، اولا تبریک و آرزوی روشن‌ترین یلدا برای تک تک شما هممحله‌ایهاست، دوما چیدن آیتم‌های یلداییِ هات‌گوش‌کن شماره 22 برای اون‌هایی که به هر دلیلی در شب‌های ذکر شده به برنامه نرسیدن و یا عزیزانی که می‌خوان آیتم یا آیتم‌های به خصوصی رو به یادگار از این شب‌ها و این شماره از هات‌گوش‌کن نگه دارن.

ضمن تبریک مجدد طولانی‌ترین شب سال و بهترین آرزوها برای همگی شما، بریم سراغ آیتم‌ها، همراه با مشخصات، عوامل، و لینک دانلود!

 

مصاحبه با سرکار خانم مریم خلقتی: نویسنده متن: پریسا جهانشاهی. راوی: عباس مرزبان. تنظیم: محسن صالحی. با تشکر از خانم مریم خلقتی عزیز.

 

موزیک شب یلدا: اجرا و تنظیم از ممد بروژی.

 

دکلمه یلدا: نویسنده متن: پریسا جهانشاهی. اجرا: حسین بلوردی. تنظیم کننده: پریسا محمدی.

 

دکلمه شاهزاده مهربان چهار فصل: نویسنده مهشید حسنی. اجرا: سارا کمال، عباس مرزبان. تنظیم کننده: میرهادی نایینی زاده.

 

مصاحبه با جناب آقای علی مولایی: اجرا: محسن صالحی، مسعود ملایی، سعید درفشیان و بهنام نصیری. تنظیم کننده: محسن صالحی، با تشکر از جناب آقای علی مولایی.

 

دکلمه رویاهای یلدایی: نویسنده متن: پریسا جهانشاهی. اجرا: مهدی میرزازاده. تنظیم کننده: میلاد نصرتی.

 

موزیک شب طولانی: اجرا: بهنام نصیری، احمد حیدری، ارغوان حمسی. تنظیم کننده: بهنام نصیری.

دکلمه با اجرا و تنظیم  مهشید حسنی. نویسنده متن پریسا جهانشاهی.

 

چالش دوستت دارم پارت اول

 

چالش دوستت دارم پارت دوم.

 

مصاحبه با خانم گیتی خامنه

گاهی یک نشونه از هوای گذشته‌ها عجب حالی میده به دل آدم! گاهی با یک صدای آشنا، یک تصویر آشنا، یک ترسیم آشنا، پرت میشیم به قلب روزهای شیرینی که مدت‌هاست رفتن و تموم شدن. چه حس تلخ و شیرینیه اون حس و حال، اون دلتنگی، اون آشنایی و اون یادش به خیر!

آیتم این بار ما با این مقدمه بی ربط نیست. چندتا از ما برنامه کودک قدیم رو یادشونه؟ ثانیه شماری واسه شروعش و سلام مجری برنامه که واسمون مثل آوایی از بهشت بود! یادش به خیر! سلام‌ها و خطاب‌های خانم خامنه، مجری برنامه کودک اونقدر گرم و صمیمی بودن که گاهی آسون بود فراموش کنیم در حال تماشا از دریچه‌ی شیشه‌ایه یک جعبه‌ی جادویی هستیم. راستی که یادش به خیر!

آیتمی که لینک دانلودش رو اون پایین می‌بینید، از همون حال و هوا اومده. از شهر هزاران رنگ دیروز. از حس ناب کودکی. و صدای آشنای خانم خامنه، هنوز همون صداست. با همون گرمی و همون صمیمیت و سرشار از خاطره برای بسیاری از ما!

مصاحبه با خانم گیتی خامنه، یکی از مهمون‌های بزم یلدای 1400 محله‌ی نابینایان رو از لینک زیر دانلود کنید!

اجرای این مصاحبه با هممحلی‌های همیشه در صحنه‌مون، آقای مسعود ملایی. و خانم فاطمه خلیلی بود که پیش از لینک دانلود بهشون خسته نباشید میگیم.

دانلود مصاحبه با سرکار خانم گیتی خامنه

 

 

دانلود انیمیشن میگ‌میگ

در ادامه‌ی سری پست‌های آیتم‌های هات‌گوش‌کن شماره 22، به یکی از موارد بسیار پرطرفدار و الحق زیبا رسیدیم. موردی که فقط اسمش خاطرات خیلی‌ها رو زنده و یک آه از جنس یادش به خیر همراه با یک لبخند از همون جنس رو مهمون دل‌ها و چهره‌هامون می‌کنه. آدم بزرگ‌هایی که هنوز دنیای کودکی و عشق اون زمانشون به کارتون رو به خاطر دارن می‌دونن چی میگیم.

انیمیشن میگ‌میگ رو خیلی‌هامون دوست داشتیم و اینجا که غریبه نیست خیلی‌هامون هنوز هم دوستش داریم. می‌خواییم یک سفر کوتاه به گذشته و به جهان معصوم دیروزهامون بریم و بشینیم پای انیمیشن میگ‌میگ. منتها این بار همراه توضیحات صحنه تا چیزیش رو از دست ندیم.

به نظرم دیگه بیشتر از این گفتن جایز نیست چون همگی متوجه شدیم که داستان چیه.

آیتم انیمیشن توضیحدار شده‌ی میگ‌میگ رو از همین پست دانلود کنید و از مهمانی خاطرات لذت ببرید.

اجرا و روایت این کار قشنگ با دوبلور عزیز و صمیمی کشورمون و دوست عزیز محله‌ی نابینایان، خانم مریم خلقتی، نویسنده‌ی متن: خانم زهرا محمدی و تنظیم‌کننده این آیتم به یادموندنی خانم فاطمه خلیلی هستن. عزیزان، همگی خدا قوت!

دانلود انیمیشن میگ‌میگ به صورت توضیح دار

 

 

مصاحبه با جناب آقای امیر سودبخش

مهمان همیشه عزیزه و محله‌ی ما همیشه مهمان‌نواز بوده و هست. در بزم یلدایی امسال هم افتخار این رو داشتیم که میزبان چندین و چند مهمان عزیز باشیم. مهمان‌هایی که اومدن و آشنا شدن و دوست شدن و همراه شدن و موندگار شدن و چه قدر خوشحالمون کردن!

جناب آقای امیر سودبخش، سازنده‌ی پادکست‌هایی از جمله پادکست رخ یکی از این مهمان‌ها بودن. دوست عزیزی که حضورش به واقع یک اتفاق شاد برای ما بود و همراهیش افتخاری بزرگ برای محله‌ی نابینایان.

در این پست لینک دانلود مصاحبه با این مهمان و همراه و دوست عزیز رو با شما همراهان به اشتراک می‌ذاریم تا پس از شنیدن این بخش شنیدنی و آشنایی هرچه بیشتر با این آشنای خونگرم محله شما هم با ما موافق بشید!

مصاحبه با جناب آقای امیر سودبخش رو می‌شنویم، با اجرای عزیزان، آقای مسعود ملایی و خانم فاطمه خلیلی.

دانلود مصاحبه با جناب آقای امیر سودبخش

 

 

جهانگرد محله، “آشنایی با کشور چین”

همه چیز رو نمیشه تجربه کرد اما میشه از لذت تجربه بهره برد. چه جوری؟ با شریک شدن در تجربیات دیگرانی که موفق به کسب تجربه‌هایی شدن که به هر دلیل برای ما کمی دور از دسترس بودن. تجربه‌ی سفر به نقاطی که ما نتونستیم بریم و دیدن دیدنی‌ها و دانستن دانستنی‌های اون مکان یکی از مواردیه که شاید برای خیلی از ما ممکن نباشه، اما برای همگی ما ممکنه پای صحبت اون‌هایی که این راه رو رفتن بشینیم و از آگاهی‌هایی که باهامون به اشتراک می‌ذارن استفاده کنیم و چنان غرق ماجرا بشیم که انگار خودمون رفتیم، دیدیم، شنیدیم، حس کردیم و شناختیم.

آیتم این بار یکی از این اشتراک‌های دلچسب و شیرینه. دوست و همراه محله‌ی ما، و یکی از مهمون‌های عزیز هات‌گوش‌کن شماره 22 در شب یلدای 1400، جناب آقای افشین الهی، ساکن کشور چین هستن. کشوری پر از قصه‌های قدیمی، اتفاقات جالب و جذاب و موارد ناشناخته‌ای که از نظر خیلی‌ها عجیب هستن. ایشون در یک شبنشینی گرم و صمیمی اینترنتی، تجربیات بسیار جالبی از زندگی در کشور چین و موارد و موقعیت‌ها و عجایب این مکان اسرارآمیز در اختیارمون گذاشتن که به شدت شنیدنیه. بهتره از ادامه‌ی توضیحات اضافه صرف نظر کنیم و برای رفتن به یک سفر مجازی کوتاه به چین پای صحبت آقای افشین الهی بشینیم و امید که سفر حسابی خوش بگذره.

عوامل دست اندرکار در ساخت و تنظیم آیتم جهانگرد محله عبارتند از:

 

متن پریسا جهانشاهی. راوی دکتر محدی محمدقاسمی. تنظیم بهنام نصیری. با تشکر از جناب آقای افشین الهی.

و با تشکر از تمامی شما عزیزان که همیشه و همه جا با گرمای حضورتون با ما و همراه ما هستید.

دانلود آیتم جهانگرد محله

 

 

مصاحبه با سرکار خانم شراره حضرتی

عزیزان، اگر خاطرتون باشه، که قطعا هست، از چندی پیش سریال خارجی see از رادیو اینترنتی محله‌ی نابینایان در حال پخشه. از دوبله و تأثیر صدا در بهره مندی ما از فیلم و سریال‌ها و نقش بزرگ دوبلورها در این بهره گیری بسیار گفتیم و گفتیم و دیگه این قصه برای همه‌ی ما حسابی آشناست. پس از توضیحش می‌گذریم.

سریال See حسابی بین اهل محله گل کرد و هنوز هم در حال پخشه. در هات‌گوش‌کن شماره 22 که به مناسبت یلدای 1400 همگی با هم و دور هم برگزارش کردیم، یکی از دوبلورهایی که در این سریال صحبت کردن مهمون ما بود. مهمونی که حسابی در کنارش بهمون خوش گذشت.

به منظور به اشتراک گذاشتن اون لحظه‌ها، آیتم مربوطه رو امروز برای طرفداران این دسته آیتم‌ها در انتهای این پست قرار میدیم.

اجرای این مصاحبه رو آقایان،  سعید درفشیان و میرهادی نایینی زاده عهده دار بودن که همینجا از هردوی این گرامیان نهایت تشکر رو داریم.

صحبت رو کوتاه کنیم و بریم برای دریافت لینک دانلود مصاحبه با مهمون عزیز هات‌گوش‌کن شماره 22، صاحب صدای آشنای کشورمون، خانم شراره حضرتی!

دانلود مصاحبه با سرکار خانم شراره حضرتی

 

 

طراح لباس

از نظر خیلی‌ها، طراحی یک جور آفرینشه. آفرینشی سراسر نقش و رنگ و تصویر و ترسیم. میشه بهار رو بر زمینه‌ی زمستون نقش زد. میشه پاییز رو به مهمونی تابستون آورد و خلاصه دنیای طرح و تصویر، جهانی ورای قوی‌ترین جادوهاست!

اینکه چند نفر از شما عزیزان با این نظر و نگاه موافقید، نمی‌دونیم. اما اینکه بعد از تمرکز بر روی این جهان پرنقش و نگار و شنیدن یکی از بخش‌های کوچیک این جهان پرتصویر، چند درصد از شما با این بینش موافق خواهید شد، . . . باز هم نمی‌دونیم!

اجازه بدید بریم و آیتم طراحی لباس که یکی از بخش‌های برجسته‌ی هات‌گوش‌کن یلدایی 1400 بود رو بشنویم و بعد به این موارد فکر کنیم.

آیتم طراح لباس،  با اجرای همراه عزیز محله، خانم الهه  لطفی، و تنظیم هممحلی دیرآشنای خوبمون آقای مهدی محمدقاسمی، تقدیم شما!

دانلود پادکست طراح لباس

 

 

مصاحبه با جناب آقای پهلوان مراد محمدی

همچنان با یکی دیگه از یادگارهای یلدای 1400 همراه شما هستیم و خاطرات اون یلدای به یادموندنی رو مرور می‌کنیم. این بار هم به مرور گپ و گفت گرم و دلچسبی که با یکی از مهمان‌های بسیار عزیز هات‌گوش‌کن 22 داشتیم می‌شینیم.

بله درسته. محتوای این بخش هم یک آیتم مصاحبه هست، و کشتیگیر ارزنده‌ی کشورمون، جناب آقای مراد محمدی، در اون شب و اون بزم و این مصاحبه مهمان عزیز ما بودن.

اجرای مصاحبه با جناب محمدی رو آقای مسعود ملایی عهده‌دار بودن که ضمن گفتن خدا قوت به ایشون و ضمن تشکر از جناب آقای مراد محمدی، برای دریافت و لینک دانلود این مصاحبه سخن رو کوتاه می‌کنیم.

دانلود مصاحبه با پهلوان مراد محمدی

 

 

دانلود یک موزیک کردی

نوبتی هم که باشه نوبت موزیک و در نتیجه نوبت یک آیتم موزیکاله. موزیکی کردی، از جنس ناب دل، با اجرا و تنظیم هممحلی خونگرم و صمیمی ما، جناب آقای ممد بروژی.

جا داره پیش از قرار دادن لینک دانلود این موزیک شنیدنی به این دوست بسیار عزیز یک خدا قوت گوش کنی بگیم و دست‌های گرمش رو صمیمانه و به نشان مهری خالص بفشاریم. خب، کوتاهش کنیم و بریم سراغ لینک دانلود موزیک یلدا، اجرا و تنظیم از ممد بروژی عزیز.

دانلود موزیک زیبا به نام charay ghamimen

 

 

نمایش شهری که نیست

صحبت از صحنه و نمایش شد. از بین ما و شما کدوم‌هامون گروه نمایش محله رو یادمونه؟ کارهای قبلی این گروه از نظر خیلی از همراهان تجربه‌های خوب و موفقی بودن که در مناسبت‌های مختلف و به بهانه‌های مختلف همچنان در حال افزایش هستن و به شهادت شنونده‌های محله، هر بار نتیجه بهتر از پیشه.

در هات‌گوش‌کن شماره‌ی 22 هم یکی از این نتیجه‌ها رو داشتیم. نمایش شهری که نیست، کاری از گروه نمایش محله‌ی نابینایان، با نویسندگی آقای میرهادی نایینی، تنظیم و تدوین آقای سعید درفشیان، و با بازی آقایان و خانم‌ها، سجاد وفادار، سعید درفشیان، میرهادی نایینی زاده، احمد حیدری، مسعود ملایی، مهدی اشتری، پریسا جهانشاهی، فاطمه خلیلی، الهام مظاهری. اگر از ما می‌شنوید، به شنیدنش می‌ارزه.

ضمن گفتن یک خدا قوت گوش‌کنی به تمامی این عزیزان و آرزوی موفقیت‌های روز افزون برای نام‌برده ها و همچنین برای همگی شما، میریم برای دریافت لینک دانلود نمایش شهری که نیست، تولید، تدوین و تنظیم در محله‌ی نابینایان!

دانلود نمایش شهری که نیست

 

 

 

 

کلام پایانی

 

خب، این دفتر هم رسید به برگ آخرش. امیدواریم از این گشت کوچیک و همراهی و همگامی با ما در خاطرات یلدای 1400 محله‌ی نابینایان لذت برده باشید! ضمن تشکر از صفای حضور عزیز همگی شما و آرزوی رسیدن به بهترین آرزوهاتون، تا دفتری دیگه و گشتی دیگه به خدای بی‌همتا می‌سپاریمتون.
تمام ثانیه‌هاتون قرین آرامش!

تا همیشه دلتون شاد.