خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
نسخه جدید ایسپیک برای اندروید و ویندوز espeak v1.51

نسخه رسمی espeak NG ورژن 1.51 توسط وب سایت رسمی پروژه بین المللی ایسپیک برای تمامی زبانها منتشر شده است.
برای راحتی کاربران لینک دانلود این نسخه را برای اندروید و ویندوز در انتهای این پست باز نشر می کنم. فقط کافی است بر روی لینک دانلود اینتر بزنید تا دانلود از سایت بین المللی پروژه ایسپیک ان جی آغاز شود.
توجه داشته باشید که نسخه اندروید ایسپیک توسط آقای ریس دان مدیر پروژه بین المللی ایسپیک ان جی امضای دیجیتالی شده است.
البته نسخه ای با تعدادی واژگان اضافه هم توسط دوست گرامی من محمود هژبری موقتا منتشر شده است، که از سایت ایشان قابل دانلود است که لینک آن را هم در ادامه قرار داده ام. ولی از آنجا که این نسخه رسمی ایسپیک نیست نصب آن را مثل همیشه به کاربران توصیه نمی کنم. هر چند دوست من محمود کاملا قابل اعتماد است. ولی خوب قوانین امنیتی و اصول کار حرفه ای برای همه یک سان است بطوری که حتی ایشان هم در سایتش این توضیح را گذاشته است که این نسخه غیر رسمی است.
محمود نسخه تغییر یافته را برای پروژه ارسال کرده است و پس از بازبینی کد توسط مدیران ایسپیک در نسخه بعدی ایسپیک منتشر خواهد شد. در نتیجه اگر چند هفته ای صبر کنید این واژگان که محمود اضافه کرده است، در انتشار رسمی بعدی به دست شما خواهد رسید.
چند نکته:
1. اگر در هنگام نصب با خطا مواجه شدید، نسخه قدیمی ایسپیک را پاک کنید و مجددا تلاش کنید.
2. اگر پس از نصب تاک بک شما صحبت نمی کرد، یک بار تاک بک را ببندید و مجددا اجرا کنید. در بیشتر گوشی ها بستن و همچنین اجرای تاکبک با پایین نگهداشتن همزمان دکمه های افزایش و کاهش صدا برای چند ثانیه انجام می شود.
موفق باشید

 

برای اندروید 8 و بالاتر:

برای ویندوز 64 بیتی:

برای ویندوزx86 32 بیتی:

لینک ایسپیک بیلت شده توسط محمود هژبری:
http://ltffb.ir/2021/07/20/espeak/

۵۹ دیدگاه دربارهٔ «نسخه جدید ایسپیک برای اندروید و ویندوز espeak v1.51»

سلام. خوب هستین؟
خیلی تشکر میکنم ازتون. مدتی بود دسترسی به اینترنت نداشتم و نتونستم بیام سایت.
خیلی خوشحال شدم مطلب شما رو خوندم خیلی به ای اسپیک هم علاقه دارم هم نیاز دارم و منتظر آپدیت بودم.
میشه بفرمایین مشکل عربیک خوندنش برطرف شده؟

این مشکل به ایسپیک مربوط نمی شود مشکل تاکبک است. که زبان را شیفت می کند. ولی متاسفانه مکاتبات من با برنامه نویسان گوگل هنوز به نتیجه ای نرسیده است. که تنظیماتی اضافه کنند که زبان شیفت نشود به زبانهای دیگر. فعلا می توانید همان طور که محمود پیشنهاد کرده در کانالش از برنامه اتو تی تی اس استفاده کنید. مشکل را حل می کند. آموزش هایش در کانال محمود هژبری قبلا منتشر شده است.

این سوالهای شما سوالهای خوبی بودند و ممکن است سوالهای خیلیهای دیگر هم باشند. من اینجا پاسخ دادم لطفا به دیگران هم اطلاع رسانی کنید. این مشکل که گفتید در ویندوز وجود دارد چون ماکروسافت دیگر در ویندوز سپی پنج را پشتیبانی نمی کند. و چون ایسپیک برای ویندوز یک تی تی اس سپی ۵ است ویندوز آن را در لیست تی تی اس هایش دیگر نشان نمی دهد به همین دلیل هم ان وی دی ای هم آن را نمی بیند.

نمیدونستم مایکروسافت دیگه از sapi5 پشتیبانی نمیکنه.
اگه نمیکنه که پس طبیعتا پارسآوا و پکجاز و … هم نباید رو ویندوزهای جدید نصب بشن.
هرچند من ویندوزم قدیمیه و sapi5 هم به خوبی پشتیبانی میکنه فکر کنم نسخه ای اسپیکی که نصب کردم اصلا نسخه sapi5 نبوده. و شناسایی نشده.
ولی فایل اجرایی بود خیلی گشتم از سایت گیت هاب دانلود و نصبش کردم.

آقای عابدی در مورد متن فارسی تغییرات چند مورد اصلاح در تلفظ واژگان است. و چند مورد باگ که حل شده مثلا مشکل گفته شدن بی مورد پرانتز. ولی در مورد اندروید اصلاحات زیادی خود پروژه بین الللی داشته کل لیست آنها را می توانید رد سایت پروژه مطالعه کنید. به طور کلی حل مشکلات اجرای اندروید در نسخه های جدید و چند باگ. در ضمن این نسخه اندروید تبلیق ندارد.

من پیدا نکرده بودم. آدرسش رو لطف میکنین بفرستین؟
خب ظاهرا گوشیهای پیکسل خود گوگل هم از تاکبک سامسونگ استفاده میکنن و انگاری میگفتن گوگل تاکبک رو رها کرده و مسئولیت توسعه دادنش رو به سامسونگ سپرده!
شما آدرس ایمیل و پشتیبانی هر دو گروه رو بفرستین من باهاشون مطرح میکنم.چقدر عالی خدا خیرتون بده یعنی دیگه پرانتز رو اعلام نمیکنه؟
واقعا لطف بزرگی کردین.
ای کاش مشکل خونده شدن همه علامتها رو هم برطرف بفرمایین تا وقتی من خوندن علامتهای نگارشی رو هیچ کدام قرار میدم، هیچ علامتی برام خونده نشه.
چون خودم انتخاب کردم خواندن علائم نگارشی: هیچ کدام! طبیعتا نمیخوام علامتی خونده بشه.
فقط یک جا هست که ممنون میشم اگه راهی داره بهم آموزش بدین هم توی کامپیوتر و هم اندروید میخوام علامتها خونده بشه اونم موقع اعلام آدرس یک ایمیل یا سایت هست که اتفاقا نیاز دارم همه علائم خونده بشه!

همون نسخه معمولیه که تبلیغات نداشت و توی fdroid.org هم قبلا منتشر شده بود ولی نسخه توسعه دهندگان بوده درسته؟
الآنم تبلیغات نداره؟
ای کاش بشه تنظیم کرد ایموجی نخونه و مشکل عربیک خوندنش هم حل بشه دیگه حرف نداره. واقعا بهترین موتور صوتی دنیاست به نظرم.

خانم آیت و تمام دوستان دیگر که در مورد خواندن یا نخواندن ایموجی نظر دارید. من اینجا یک بار اعلام می کنم. ایموجی های شما را تی تی اس شناسایی نمی کند که بخواند یا نخواند. بجز چند ایموجی اصلی. بلکه این صفحه خوان است مثلا تاکبک که ایموجی ها را شناسایی می کند آنها را به فارسی بر می گرداند و سپس متن فارسی را برای تی تی است می فرستد تا خوانده شود. این ها تنظیماتی است که باید به تاکبک اضافه شود. لطفا درک کنید که تی تی اس خلاصه عبارت موتور تبدیل متن به گفتار است. این برنامه نه شعورش به لینک می رسد نه دکمه نه ایموجی فقط وظیفه دارد متن را بخواند. حالا شعور را شوخی کردم. برنامه های دیگر هر چیزی را به متن تبدیل می کنند و آن را برای خواندن به تی تی اس می فرسند. فقط کارش این است.

بله کاملا آشنا هستم با تفاوتهای screen reader و text to speech ها.
متوجه منظورتون شدم.
ایمیل پشتیبانی تاکبک رو میشه لطف کنین برام بفرستین؟
البته الآن سامسونگ تاکبک رو توسعه میده ولی با گوشی برام سخت بود خوندن حرف به حرف آدرس ایمیل و با کامپیوتر هم برای من باز نشد.

خانم آیت نه تاکبک را سامسونگ توسعه نمی دهد بلکه یک نسخه سفارشی شده از تاکبک را روی گوشیهای خود منتشر می کند. در واقع آن بخشهای سفارشی را سامسونگ توسعه می دهد. اصل تاکبک هنوز توسط گوگل توسعه می یابد. اندروید یک صفحه اکسسیبیلیتی در اینترنت دارد که می توانید آن را سرچ کنید. هم چنین گوگل یک صفحه دیزیبیلیتی هم در اینترنت دارد. در آنجا باید گزارش کنید.

من پیدا نکرده بودم. آدرسش رو لطف میکنین بفرستین؟
خب ظاهرا گوشیهای پیکسل خود گوگل هم از تاکبک سامسونگ استفاده میکنن و انگاری میگفتن گوگل تاکبک رو رها کرده و مسئولیت توسعه دادنش رو به سامسونگ سپرده!
شما آدرس ایمیل و پشتیبانی هر دو گروه رو بفرستین من باهاشون مطرح میکنم.

ای اسپیک اندروید یادمه از نسخه چهار به بعد پشتیبانی میکرد. برام سؤال شد که چرا فرمودین از نسخه هشت به بعد؟
یعنی ای اسپیک در نسخه پایدارش به یکباره تمامی ورژنهای اندروید از چهار تا هفت رو کنار گذاشته و از این به بعد فقط در نسخه هشت به بعدِ اندروید اجرا میشه؟!

سلام خدمت تمایم دوستان و شادیار عزیز.
جا داره از زحمات شما کمال تشکر را داشته باشم.
پرسشی که برای من پیش اومده این هست که وقتی صداهای مربوط به espeak را تغییر میدم مثلا میخوام صدای NVda و Max باشه تأیید رو میزنم هیچ چیز اعمال نمیشه مشکل از کجاست؟
من صفحه خوان کامنتری استفاده میکنم ممکن هست از اون باشه یا مشکل از جای دیگریست؟
ممنون و سپاس گزار.

شما لطف دارید اما ایسپیک فارسی تی تی اس خودتان است. خیلی از دوستان داوطلب تا به حال برای این تی تی اس زحمت کشیده اند. من تنها نبوده ام. مثلا در این مورد اخیر محمود تلاش کرده تا به دیگران کمک کند. اما بشکل اصولی نه این که برود ایسپیک را خراب کند یک نسخه مشکل دار این جا و آنجا بگذارد. تغییرات را برای پروژه ارسال کرده و با بررسی دقیق اصلاحات صورت گرفته و فقط تا انتشار نسخه بعدی برای این که کار کاربرها راه بیوفتد. نسخه خودش را بیلد کرده است. در واقع به قول انگلیسی ها در پروژه کانتریبویت کرده سهیم شده.

پستهای قبلی شما رو خوندم که فرمودین مشارکت در پروژه ای اسپیک کمترین کاریه که میتونیم برای برنامه مورد علاقمون انجام بدیم.
قبلا هم برای nvda گزارشهایی داده بودم ولی برای ای اسپیک یادم نمیاد در گیتهاب فعالیت کرده باشم.
خلاصه که نوشتم و بازم مینویسم.
نسخه ۱.۵۲ زود منتشر میشه؟
خدا کنه تغییرات مورد نظرم درش اعمال بشه!

با درود و سپاس از زحمات شما.
پرسش من اینه که نسخه ای که به عنوان ESpeak NG 2.5 و بالاتر که در فروشگاه گوگل برای اندروید هستش با این نسخه تفاوت داره یا همین نسخه را با تغییراتی منتشر میکنه. و این بهتره یا اون نسخه؟
با سپاس.

سلام. درباره ای اسپیک معمولی با espeak ng من که با هر دوتاش کار کردم خودم تفاوتی حس نکردم جز اینکه ای اسپیک ng تبلیغات داره و حجمش بیشتره و گزینه هایی مثل تماس با ما یا لایک در فیسبوک و donation و community support … داره که ای اسپیک معمولی نداره. خودم در این دو برنامه جز تغییراتتی در پنجره ای اسپیک که چند نمونش رو نوشتم، تغییر دیگه ای حس نکردم.
و یک مورد دیگه اینکه حس میکنم ای اسپیک ng علامتهای نگارشی رو بیشتر میخونه تا ای اسپیک معمولی.

دوست من بالاتر یک بار به این سوال پاسخ دادم. مشکل عربیک خواندن ایسپیک مشکل ایسپیک نیست. مشکل صفحه خوان ها هستند که سویچ می کنند روی زبان های دیگر به شکل خود کار و در نتیجه این مشکل را ایجاد می کنند. آنها باید فیچری داشته باشند مثل ان وی دی ای که تغییر خودکار زبان را خاموش کند. این مشکل با دستکاری ایسپیک هم حل نخواهد شد. لطفا بعضی از دوستان خلاقیتشان فوران نکند. بجای آن کارها بروید و درخواست بزارید برای گوگل که این گزینه را در تاکبک اضافه کند.

سلام مجدد خدمت آقای خدایاری و آقای هژبری و سایر برنامه نویسها و متخصصین ای اسپیک فارسی.
پیشنهادی به نظرم رسید گفتم اینجا بنویسم.
اگه امکانش هست
پستی منتشر کنین و آدرس ایمیل یا پشتیبانی تاکبک سامسونگ و تاکبک گوگل رو در اون پست بذارین.
و متن انگلیسیی نوشته بشه کاربران برن اون پیام رو برای سامسونگ یا گوگل فروارد کنن برای اینکه اضافه شدن قابلیت خاموش یا روشن کردن سویچ کردن به زبانهای دیگه رو بتونیم خودمون انتخاب کنیم.
اگه اشتباه نکنم تو خود موتور صوتی گوگل قابلیت تشخیص خودکار زبان وجود داره. ای کاش یا به خود ای اسپیک اضافه میشد یا در تاکبک قرار میگرفت.
و اینکه ای اسپیک ۱.۴۸.۰۵ که هیچوقت عربیک نمیخوند به چه شکلی بود؟
با اندرویدهای جدید هم ظاهرا میگن سازگار نیست.
این مشکل سویچ خودکار زبان مخصوص فارسی هم نیست و برای هر زبانی پیش میاد به نظرم واجبه برطرف شدن مشکلی که مخصوص همه زبانها میتونه باشه!
تو متون انگلیسی زبان گوشی من از english united kingdum سویچ میکنه به english united kingdum rp!
و حتی تو فروشگاه گوگل هم بعضی کاربران مطرح کرده بودند که چنین مشکلی با تاکبک دارن!

سلام.
با تشکر از شادیار و محمود گرامی.
من دنبال نسخه های قدیمیتر ای اسپیک که در فروشگاه پلی به صورت فروشی قرار داشتند یعنی نسخه های ۱.۴۸.۰۵, ۱.۴۸.۱۱, و ۱.۴۸.۱۵ میگردم.
نسخه هایی که از این ورژنهای ایسپیک به دستم رسیده توسط بعضی دوستان دچار تغییراتی در فرهنگ لغات شده، که البته ضمن تشکر از اون دوستان، چرا که هدفشون چیزی جز بهبود ایسپیک نبوده، من دنبال نسخه های اوریجینال و تغییر نکرده این ورژنها هستم.
در گذشته این نسخه ها در سایت متعلق به شادیار
http://www.espeak.ir
موجود بود ولی این سایت دیگه کار نمیکنه.
ممنون میشم مدیران پروژه ایسپیک به شکلی این فایلها رو در اختیار من بذارن.

سلام.
خانم آیت، اتفاقا همون نسخه قدیمی ایسپیک، یعنی ۱.۴۸.۰۵ رو من الآن روی اندروید ۱۱ دارم و ازش استفاده میکنم. مشکل خاصی نداره.
حالا اگر براتون مقدور هست لطفا فایل ایسپیک ای که دارید رو برام بفرستید.
email: adelakbari@gmail.com
telegram:
https://t.me/adelakbari1369

سلام. خیلی تشکر میکنم.
از هرکی پرسیدم گفتن نصب این نسخه روی اندرویدهای جدید ریسکه و ممکنه برنامه متوقف بشه و اصلا صدا نداشته باشه یا درست نخونه.
منم با این نسخه خیلی راحت بودم حداقل لهجه آمریکایی داشت علامتها رو نمیخوند و مهمتر اینکه ایموجیها رو هم نمیخوند.
خواستم براتون ایمیلش کنم ارسال نشد.
آدرس اسکایپ توی ایمیل براتون فرستادم.

سلام.
از دوستانی که لطف کردن برای ارسال ایسپیک به من تلاش کردن ممنونم.
از یکی از منابع در تلگرام نسخه های مختلف ایسپیک، شامل، ۱.۴۷.۱۱، ۱.۴۸.۰۵، ۱.۴۸.۱۱، و ۱.۴۸.۱۵ رو پیدا کردم.
اگر کسی از دوستان به این نسخه ها به منظور آرشیو کردن و یا استفاده نیاز داره اطلاع بده تا براشون بفرستمشون.

پیشنهاد می کنم عادل گرامی این نسخه ها را در یک پست گوش کن منتشر کنی و فایلها را هم برای بچه های گوش کن بفرستی که روی سرور خودشان آپلود کنند که نسخه های قدیمی همینجا آرشیو شود کسی بعدا لازم داشت از سایت گوش کن بتواند دانلود کند.

سلام. بله میشه ولی چرا شما کار کردن با تلگرام یا واتساپ رو یاد نمیگیرید؟
الآن با وجود اپلیکیشنهایی مثل واتساپ یا تلگرام، دیگه نیازی به استفاده از اسکایپ باقی نمیمونه، مگر در شرایط خاصی که اسکایپ به هر دلیل امکان یا قابلیتی داشته باشه که مثلا واتساپ یا تلگرام اون رو نداشته باشن.

سلام رفقا. با سپاس از جناب خدایاری و همگی دوستان دیگه. جناب خدایاری! شما گفتین که مایکروسافت دیگه گزینه ایسپیک رو تو لیست زبوناش نمیاره. خوب من ویندوز و جازم ۶۴ بیت هستش. ویندوز ۱۰ و جاز ۲۰۲۲. حالا چطوری باید تو جاز از این ایسپیک ۱.۵۱ استفاده کنم. من ۶۴ بیتشو نصب کردم ولی نه تو لیست زبونای جاز و نه ان-وی-دی-ای خبری ازش نیست. لطفا طریقه افزودنشو و استفادشو در جاز بفرمایین که در هر دو دنیا بسی رستگار شین. “هاهاهاها” دمتان گرم و البته سرتان خوش باد. تا های.

عرض کردم که چون ویندوز دیگه از سپی پشتیبانی نمی کنه. من راهی نمی شناسم که شما بتوانید از جاز استفاده کنید با صدای ایسپیک. راه در دسترس این است که از ان وی دی ای بجای جاز استفاده کنید. سبک تر است کرک نمی خواهد و افزونه های زیادی هم برایش وجود دارد. و خود نابینایان دنیا آن را می نویسند و توسعه می دهند. و در ضمن بهتر است که بروید در سایت ایسپیک و درخواست تغییر در ایسپیک اجرایی را بدهید تا در ویندوز ۱۰ و ۱۱ شناساییی شود. در واقع باید بجای سپی به عنوان کور در ویندوز شناخته شود. با زیاد شدن این درخواست اولویت این توسعه بالا می رود و در نتیجه زودتر انجام می شود.

سلام.
جناب خدایاری عزیز، بر خلاف گفته شما، هنوز هم موتورهای صوتی جدیدی برای ویندوز تحت استاندارد سپی ۵ تولید میشه، همه ویندوزها هم فقط ویندوز ۱۱ رو مطمئن نیستم، ازش پشتیبانی میکنن، و
برای مثال، همین صدای داریوش که شرکت نوآنس تحت نام صداهای ووکولایزر تولید کرده، حالا نسخه منطبق بر سپی ۵ برای ویندوز داره که هم جاز، و سایر صفحه خوانها و هم همه برنامه هایی که از سپی پشتیبانی میکنن، میتونن ازش استفاده کنن و ویندوز هم مشکلی با این برنامه ها نداره.
میشه بفرمایید سند شما از این ادعا که میفرمایید دیگه ویندوز از سپی ۵ پشتیبانی نمیکنه و استاندارد سپی ۵ منسوخ شده و بنابرین سازنده های اسپیک ان جی، اون رو بر مبنای سپی ۵ عرضه نمیکنن چی هست؟
و سوال دیگه اینه که این نسخه نصبی که از ایسپیک تحت ویندوز در این پست گذاشتید، دقیقا چه کاربردی برای دوستان نابینا داره، بجز اینکه از طریق خط فرمان بهش متن بدی و اون براتون بخونه که کار با اون مربوط به حرفه ای هاست و فایده ای برای منِ کاربرِ معمولی و روزمره نداره.

سلام مجدد.
دقیقا با کامنتتون موافقم.
اگه ویندوز از sapi5 پشتیبانی نمیکرد که به نظرم سازندگان nvda هم احتمالا پشتیبانیشون رو ازش برمیداشتن یا حداقل مینوشتن این صفحه خوان دیگه از sapi5 پشتیبانی نمیکنه.
ولی نه تنها sapi5 جزو موتورهای صوتی پشتیبانی شده توسط آخرین ورژن nvda هست، بلکه حتی از sapi4 هم پشتیبانی میکنه و sapi4 رو از لیست موتورهای صوتی پشتیبانی شده خودش حذف نکرده!
و ای اسپیک نسخه ویندوز رو منم نصب کردم نتونستم باهاش کار کنم.
فکر کردم مال قدیمی بودن ویندوز یا لپتاپ منه.
تشکر میکنم مطرح کردین که این برنامه محیط گرافیکی نداره.
چون حتی توی منوی all programs یا توی desktop هم نمیاد و واقعا برام سؤال بود چه کاربردی داره نسخه ویندوزی ای اسپیک جدید!
ای اسپیکهای قدیمی مثلا ۱.۴۸.۰۴ که sapi5 داشت، به منوی all programs اضافه میشد و حداقل میشد درش متن کپی و به فایل wave تبدیل کنیم.
ولی این ای اسپیکهای جدید، در اون حد هم برای من کاربردی نداشت و نتونستم باهاش کار کنم.
راستی همچنان منتظر شما در اسکایپ برای گفتگو درباره ای اسپیک هستم!

به علاوه، خوب یا بد، حد اقل در کشور ما، بنا به همین کامنتهایی که بچه ها اینجا گذاشتن،
نسخه سپی۵ ایسپیک مورد نیاز بسیاری از دوستان هست.
بنا بر این، با توجه به نیازسنجی که از دوستان اینجا صورت گرفته
و اینکه شما سابقه خیلی طولانیتری در همکاری با سازنده های ایسپیک دارید،
اگر شما از سازنده های ایسپیک درخواست کنید تا نسخه منطبق با سپی ۵ اسپیک رو منتشر کنن،
احتمالا زودتر این درخواست به نتیجه برسه تا من و امثالِ من، که تازه کار هستیم ازشون چنین درخواستی کنیم.

سلام مجدد خدمت آقای خدایاری و سایر حامیان و برنامه نویسها و تلاشگران برای ارتقا و بهبود کیفیت بهترین موتور صوتی دنیا، espeak!
من دیشب نسخه ۱.۵۱ رو در گوشی اندرویدم نصب کردم و خیلی عالی بود.
پرانتز خونده نمیشد و فقط با مکث متوجه میشدم که کدوم قسمت از متن ممکنه در پرانتز یا گیومه باشه.
گیومه باز و بسته رو هم قبلا اعلام میکرد و برعکس هم میخوند که این مشکل هم خدا رو شُکر برطرف شد.
تنظیمات ای اسپیک هم کاملا فارسی شده.
کلماتی مثل دیگه و نوشتنی که قبلا اشتباه خونده میشد درست شده.
لهجه ای اسپیک هم عالیه با اینکه بریتیش دوست ندارم ولی از ای اسپیک اندروید کاملا راضی هستم و خیلی کیفیتش عالیه.
واقعا بهترین موتور صوتی دنیاست من که حسابی سورپرایز شدم خیلی دعاتون میکنم. خدا بهتون خیر دنیا و آخرت بده با این هدیه ارزشمندتون.
اونایی که شک دارند این نسخه رو نصب کنن یا نه، پیشنهاد میکنم حتما نصبش کنین. من نصبش کردم و خیلی عالی بود.
همه صداهای جدیدی که به espeak nvda اضافه شده، هم در ای اسپیک اندروید وجود داره.

سلام. ضمن خدا قوت به همۀ دست اندرکاران پروژۀ ایسپیکِ فارسی، یه سؤالی داشتم. این برنامه اگر نسخۀ رسمی هست، چرا توی play store هنوز منتشر نشده، ایسپیکی که توی playstore هست هنوز نسخۀ ۱.۴۸.۱۵ هست. یعنی سازندۀ اصلیِ برنامه، نمیخواد دیگِ بعدِ مدتی که برنامش بروز شده، توی play store هم نسخۀ بروزش رو منتشر کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید