خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دانلود نمایش صوتی معجزه عظیم به صورت کامل

باز محرم آمد, ماه عزا و ماتم حسین (ع). ماهی که همه سیاه پوشند و اشک های مروارید گونه شان در غمش جاریست.
ای سالار کربلا, ای زیباترین گل هستی, ای بهترین سلاله ی رسول اکرم (ص)…. هر که نامت را بر لبانش جاری می کند بغضی سنگین گلویش را میفشارد.
حسین یعنی مظلومیت, یعنی شهادت, یعنی بزرگ مردی و مردانگی, یعنی ایثار و گذشت.
و تو آموزگار بزرگ شهادتی و معلم ایثار و فداکاری.
یا حسین گرچه در ماتمت اشک میریزم، گرچه حزن و اندوه فراقت و مظلومانه زیستنت دلم را به درد می آوَرَد, اما من از همان قطره اشکی که به یادت می افشانم کمتر و بی مهرترم؛ که هرگز نخواهم توانست تو را آنگونه که باید بشناسم و بستایم که تو دریایی از عشق و محبتی.

***

هم محله ای های عزیز, سلام بر شما.
باز هم روزها گذشت و گذشت و باز رسیدیم به ماه محرم, روزهایی که در آنها کم کم صدای دسته های عزاداری امام حسین (ع) به گوش میرسه.
همونطور که ما از خوشحالی دوستانمون خوشحال میشیم و از حُزنشون هم ناراحت, حتی بعد از گذشت 1400 سال هنوزم محرم که میشه, به عنوان دوستداران اهل بیت عزاداری میکنیم و خودمون رو در این مصیبت بزرگ باهاشون شریک میدونیم.
واقعه ی کربلا پیروزی همیشگی حق به باطل رو نشون میده, و بیانگر اینه که تحت سخت ترین و پیچیده ترین شرایط جهاد کردن در راه خدا بزرگترین پیروزیه.
راستی چرا با وجود گذشت سالهای زیاد اما ما هنوزم برای امام حسین بیشتر از امام های دیگه عزاداری میکنیم؟ چون رسول خدا (ص) و سایر ائمه معصومین (ع) تأکید زیادی بر گریه بر امام حسین داشتند, چون این عزاداریها فقط گریه نیست, فریاد ستم دیدگان علیه ظالمان است, و چون در تجدید خاطره امام حسین درسهای تربیتی و کرامات انسانی مثل آزادگی, عزت نَفس, شجاعت و عدالت وجود داره.
در دنیای مدرن و پیشرفته ی امروز, زنده نگه داشتن یاد و خاطره اهل بیت به خصوص امام حسین (ع) بیشتر از گذشته احساس میشه چون روز به روز فاصله ی بین انسانها, گروهها, و کشورهای قدرتمند با جوامع مظلوم بیشتر میشه. ما با این عزاداریها به مردم جهان ثابت میکنیم که صدای الله اکبر هیچوقت قطع نمیشه و تا آخرین لحظه حامی انسانهای مظلوم هستیم. و خوش به حال کسانی که چشم اندازشون بهشت جاودانه ی خداونده, و در نتیجه خالصانه, فقط به خاطر خشنودی و رضایت خداوند تلاش میکنند.
حتما همه ی ما روزهای سختی رو در زندگی خودمون پشت سر گذاشتیم, و برای ما اتفاقها و پیچیدگیهایی رقم خورده که باعث شده نا امیدی تمام وجودمون رو فرا بگیره.
بعضی از ما وقتی که اتفاقات ناگوار زیادی برامون می افته, از همه چیز نا امید میشیم, حتی از خداوند و اهل بیتش. در چنین شرایطی تصور میکنیم که هیچ پشتوانه ی معنوی برای ما وجود نداره. از خودمون میپرسیم: چرا من آفریده شدم تا این مصیبتها رو تحمل کنم؟! چرا صدام به گوش کسی نمیرسه! وقتی که خدا حواسش به من نیست, چرا صداش کنم؟ چرا در مراسمهای مذهبی حضور داشته باشم و برای امامش عزاداری کنم؟ اصلا از بین این همه آدم چرا این اتفاقها باید برای من بیفته؟ حتما این رو هم میدونید که انسان به واسطه ی امیدی که در دلشه زنده است.
وقتی از درگاه رحمت خداوند نا امید شدیم و تصور کردیم خدا ما رو دوست نداره, عشق و علاقه ای که نسبت به خداوند و امامان داشتیم هم از بین میره, و در نتیجه مسیر زندگیمون هم تغییر میکنه. گام به عرصه ای دنیوی میذاریم که خیلی جذاب و مجلل به نظر میرسه, اما هرچه قدر که بیشتر پیش میریم ابعاد ترسناکش آشکارتر میشه, تا به خودمون بیاییم, میبینیم ظلمات محض اطرافمون رو فرا گرفته و برگشتن از این مسیر غیر ممکن به نظر میرسه.
در این شرایط اتفاقاتی برای ما می افته که به ما نشون میده هنوزم دوستان و عزیزانی داریم که دوستمون داشته باشند, و در هر شرایطی خوشبختی و سعادت ما رو بخوان. اگر خداوند ما رو دوست نداشته باشه, چطور ممکنه بندگان خدا ما رو دوست داشته باشند؟ حس عجیب و غمگینیه وقتی به خودمون میآییم و می بینیم که تمام انرژی و وقتمون رو صرف چیزها و افرادی کردیم که حقیقتا ارزشی نداشتند و بدتر از همه اینکه جواهرات زندگیمون رو نادیده گرفتیم! باور کنید پشیمونی و ندامت بدترین حس دنیاست.
اما این تمام ماجرا نیست. خداوند خودش گفته بود که حواسش همیشه به بندگانش هست و هیچوقت اونها رو رها نمیکنه, حتی در شرایطی که به هر دلیلی از مسیر نورانی معنویت خارج بشند و به مسیر تاریک کفر و نا امیدی قدم بگذارند.
چیزی که خیلی عجیبه, اینه که ما از آینده ی خودمون خبر نداریم و نمیدونیم بعدها چه اتفاقاتی ممکنه برامون بیفته؛ تا اینکه یک هشدار, یک تلنگر, یک زنگ خطر, و یک آینده ی شوم و مرگبار توجهمون رو به خودش جلب میکنه و باعث میشه ترس تمام وجودمون رو فرا بگیره.
هرچه قدر تلاش می کنیم و از بقیه کمک میخواهیم, کسی نمیتونه کمکمون کنه, و تنها راهی که به نظرمون میرسه فقط یک چیزه: اینکه با تمام وجودمون خداوند رو صدا بزنیم و ازش طلب آمرزش کنیم, و آرزو کنیم کاش یک بار دیگه فرصت خوشبخت زندگی کردن رو بهمون بده.
وقتی که از صمیم قلب توبه کردیم و تصمیم گرفتیم از این مسیر تاریک برگردیم, درست در اعماق این تاریکی, یک اتفاق, یا شاید هم یک معجزه ی الهی اتفاق می افته, که مسیر زندگیمون رو مجددا عوض میکنه. خداوند توبه ی ما رو میپذیره و بیشتر از پیش به ما نشون میده که هیچوقت بندگانش رو فراموش نمیکنه حتی اگه اونها فراموشش کرده باشند! و به ما یادآوری میکنه که: تنها راه رسیدن به سعادت و خوشبختی پناه بردن به کتاب آسمانی و ائمه ی اطهاره.

نمایش معجزه ی عظیم

دوستان خوبم, به مناسبت فرا رسیدن ایام پیش رو, تصمیم گرفتم یک نمایش بسیار زیبا رو تقدیم حضورتون کنم.
این نمایش با تلاشهای بی وقفه و شبانه روزی تعداد زیادی از دوستان همنوعمون ساخته شده و زحمت زیادی برای ساخته شدنش کشیده شده.
جا داره به نوبه ی خودم از عوامل این نمایش تشکر کنم. آرزوی ما اینه که شما هم این نمایش زیبا رو بشنوید و از شنیدنش لذت ببرید.
قرار هست که هر روز از دهه ی محرم, یک قسمت از این نمایش از رادیوی محله پخش بشه. قبل از تقدیم مشخصات و لینکهای دانلود, لازم میدونم این نکته رو یادآوری کنم که این نمایش به صورت کاملا سه بُعدی ساخته شده و توصیه میکنم برای شنیدنش از هدفون استفاده کنید.
پیشاپیش از اینکه وقتتون رو صرف شنیدن این نمایش می کنید, از شما ممنونم. منتظر بازخوردهای ارزشمند و سازنده ی شما هستیم.

مشخصات نمایش معجزه ی عظیم

نام نمایش: معجزه ی عظیم.

سال تولید: 1400-1401.

گروه نویسندگی: بهاره احمدی, امیر سپهری, پویا خسروی, شیدا استعلاجی, ابوالفضل سعیدیفر.

بازیگران به ترتیب ایفای نقش: حسن مقصودی, سعید زرگریان, سعید شکفته, پویا خسروی,
مائده ضیایی, شیدا استعلاجی, محمد حسین قاسمی, ناهید رحمانی,
مسعود غلامی, متینه چار دُلی, امیر سپهری, بهاره احمدی,
مهسا بابایی, عصمت امیر احمدی, فریده ابراهیمی, ایرج فیضبخش,
مارال مصفایی, جمال ولی, علی نصراللهی, رضا ارجمند,
نازنین آرمین, سید مجتبی مرتضوی, مهدی محمدقاسمی.

بازیگران مهمان: محمدجواد زمانی, فِریال نفیسی, احمد محمودی, باران امامی, طیبه بخشی پور,
ساجد زرگری, احمدرضا مصفایی, مریم افشاری, محمد بروژی, مجید قاسمی,
فریناز قاسمی, علیرضا نصیری, نگار مرادی, زهره شعبانی, دِنیز بیگ محمدی.

گروه کارگردانی: بهاره احمدی, پویا خسروی, حسن مقصودی.

گروه تدوین و صدابرداری: محمد حسین قاسمی, ابوالفضل سعیدیفر, سید مجتبی مرتضوی, حسام مقصودی.

گروه نوازندگی تعزیه: شهرام لطفی, محمد نادری.

گوینده ی تیتراژ: حسن مقصودی.

تهیه کننده: علیرضا کریمی.

مدت زمان تقریبی هر قسمت: 45 دقیقه.

باکس دانلود

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم

قسمت هفتم

قسمت هشتم

قسمت نهم

قسمت دهم

 

۴۲ دیدگاه دربارهٔ «دانلود نمایش صوتی معجزه عظیم به صورت کامل»

سلام. ممنونم از دوستانی که برای تهیه این پروژه بی وقفه تلاش کردند. به نوبه ی خودم, امیدوارم که این نمایش که حاصل زحمات تعداد زیادی از دوستان بوده, و مقدمه ی ابتدای پست که توسط خودم نوشته شده, مورد پسند شما واقع بشه. با آرزوی قبولی عذاداریهای شما.

سلام. منم سالهای سال بود هیچگونه نمایش و سریال و فیلمی گوش نمیکردم و از هرچی فیلمه توبه کرده بودم!
اما این مقدمه متنیی که در پست نوشتین من رو وادار کرد به دنبال کردن این سریال. تشکر میکنم از همه عوامل.
ای کاش منم خودم جزو عوامل بودم!

سلام. عاقبت تون بخیر. ایام سوگواری ماه محرم را به همه ی هممحله ایهای عزیز خاصه پیروان و محبان راستین ابا عبد الله الحسین تسلیت و تعزیت عرض میکنم.
برحسب وظیفه و قدرشناسی از همه ی عوامل نمایش روز عظیم به ویژه شما آقای سعیدیفر که متن قابل توجهی در ابتدای این پست منتشر داشته اید بی نهایت متشکرم. موفق و پایدار باشید.

با سلام و درود خدمت این گروه با پشتکار و توانا. مدتها بود کارهای این چنینی رو دنبال میکردم. خوشحالم که روز به روز داریم پیشرفت میکنیم. روز به روز علاقه مندان سریالهای صوتیِ ۳ بُعدی بیشتر میشن. دوستای خوبم. ما تازه توی این راه قدم گذاشتیم. مگه چقدر زمان از اولین نمایش ۳ بُعدی که ساخته شد میگذره. فکر کردید ما الان باید در حد سینمای بیناها باشیم؟ تازه ما اول راهیم و قطعا کارهای همه ی ما ایرادات بسیاری دارن. از بازیگرها بگیر تا ِفِکتُر و صدابردار. لطفا به وقتی که صرف این سریال شده احترام بذارید. براشون کامنت بذارید. تشویقشون کنید به ادامه دادن. نقدهای سازنده کنید. امیدوارم روزی رو ببینم که اینطور چند دستگیها دیگه بینمون نباشه.
تیم نویسنده ها. تیم کارگردانان. تیم صدابرداری و افکت. تهیه کننده و بازیگرها. دستیاران. با قدرت ادامه بدین. منتظر بقیه کارهاتون هستم. خیلی خوشحالم از اینکه چنین اتحادی بینتون شکل گرفته. امیدوارم همینطور با قدرت ادامه بدین. دمتون گرم!

سلام مهدی جان, خیلی خوشحالم از اینکه کار رو دنبال میکنی, خوشحالتر میشم اگه نکته نظری یا نقدی در مورد کار داری اینجا مطرح کنی تا توی کارای بعدی بتونیم از نظرات سازندت استفاده کنیم. مرسی که هستی

سلام وقتتون بخیر
من تونستم یک قسمت از نمایش رو گوش کنم.
وقت نداشتم بیشتر گوش کنم. بعدا حتما سعی میکنم تا کامل گوشش کنم.
یه چند نکته به ذهنم رسید که خواستم برای بهتر شدن کیفیت کار بچهها بگم، که ظاهرا اینجا جاش نیست.
پس منم طبق توصیه دوستان فقط حرفمو به تشکر از تیم خلاصه میکنم و خسته نباشید میگم.

سلام کار ارزشمندی هست خصوصا قصه زیبایی داره ولی واقعا لحن بیشتر بازیگران این قدر مصنوعی هست که از ارزش واقعی کار کم می کنه بیشتر بازیگران خصوصا خانم ها اصلا لحن طبیعی ندارن با سپاس از زحمت ارزشمند شما

درود و وقت بخیر
در مورد نظری که لطف کردین و دادین باید عرض کنم که:
بازیگرایی که نقششون بیشتر از بقیه دوستان هست, اول هر قسمت صحبت کردن و خودشون رو معرفی کردن.
ولی خب میشد توی پست هم به قول شما به طور کامل آورد.
در مورد موسیقی های بی کلام هم انشاءالله بعد تموم شدن کار در صورت امکان براتون قرار میدیم

سلام به همه ی شما دوستان عزیزم ممنونم که تا به اینجا همراه ما بودید امیدوارم از شنیدن این نمایش نهایت لذت رو برده باشید به سهم خودم از همه ی عوامل زحمتکش این کار تشکر فراوان دارم ارادتمند همه ی شما پویا خسروی از گروه کارگردانی

سلام پویا جون
منم به نوبه خودم از زحمات بی وقفه ای که بابت کار کشیدی ازت بی نهایت ممنونم,
به خودت و به بقیه بچه هایی که با تمام جون و دل برا این کار انرژی گذاشتن خسته نباشید جانانه میگم
خیلی مخلصم

بنام خدا سلام خدمت هم محله ای ها بچه ها از همتون ممنونم که کلی وقت انرژی و کلی هم زمان گذاشتید لازم میدونم به نحو خودم از شما تشکر کنم اما یک نوکته بسیار مهم این که بهتر هست این نمایش کامل و جامع تموم بشه و متوجه بشیم که چی میشه مثل نمایش های دیگه نباشه ک آخرش بد تموم میشه و کسی هم نمیفهمه چی شد لذا از عزیزان دستن درکار خواهش مندیم نمایش هم ادامه دار باشه هم قشنگ معلوم بشه سر نوشته همه بازیگرا چی میشه

سلام. خوشبختانه من تا به الآن موفق به شنیدن تمامی قسمتهای منتشر شده این نمایش شده ام و خیلی هم لذت بردم. واقعاً خدا قوت و دست مریضات فراوان خدمت تمامی عوامل زحمتکش این نمایش بسیار جذاب و آموزنده. یکی دیگه از نقدهای این نمایش استفاده از افکت دست زدن بجای سیلی زدن هست که انصافاً خیلی هم تابلو هست. انشا الله اگه افکت مناسب سیلی زدن را پیدا کردید حطماً بتونید در کارهای بعدی ازش استفاده کنید که البته کار سختی هم نیست و خودتون میتونید بسازیدش. مثلاً بجای کف دست برای سیلی زدن میشه از افکت ضربه زدن با کف دست به پشت دست یا روی بازو یا سائد یا حتی خود صورت هم استفاده کرد. ولی خداییش بغیر از این دیگه هیچ ایراد خاصی را بغیر از موارد ذکر شده توسط دوستان نمیشه گرفت. انشا الله که روز به روز موفقتر و سلامت باشید و بطور مداوم پیشرفت کنید.

درود و وقت بخیر عرض میکنم خدمت شما دوست عزیز.
اولا ممنونم از بابت توجهی که به کار داشتید
و خوشحالم از بابت ای نکه تونستیم رضایت خاطر شما دوست عزیز رو جلب کنیم
در مورد افکت سیلی هم باید خدمتتون عرض کنم که اتفاقا این افکت رو خودمون درستش کردیم, یعنی آقای خسروی بخاطر این افکت خودش رو زد بنده خدا,
بازم ممنون از حسن توجهتون

سلام
با اینکه خیلی گفته شد اما باز هم لازم میدونم که اینجا هم بگم
شما مطمئن باشید که هیچ وقت چک به این طبیعی پیدا نمیکنید
دلیلم هم برای این ادعا این هست که باور کنید یا نه اما من به صورت خودم سیلی زدم تا این کار هرچه طبیعیتر جلوه گر بشه
خلاصه که هیچ دست زدن و کف زدنی در کار نبوده چون اون سیلی باید اثر مهمی رو ایجاد میکرد باز هم ممنون از نظری که گذاشتید

سلام. تشکر میکنم از ساخت این نمایش. دوستان ی نکته ای رو توجه کنید بهش لطفا. شاید نمایش های سه بعدی و از این قبیل خوب باشه. ولی در رادیو استانداردش میگه باید مونو باشه. یعنی الان ما رادیو های خودمون هم استریو نیستن. حالا استریو هم باشه ی چیزی. ولی اینجوری نه. چون همه ی شنونده ها ممکنه که نتونن با این شرایط گوش بدن و بهتره ما تدوینگران استاندارد کلیش رو در نظر بگیریم. وگرنه که آره از نظر طبیعی بودن طبیعیه. ولی استاندارد نیست

اصلا اینو قبول ندارم. استاندارد به قیمت غلط بودن؟؟؟؟؟
اتفاقا استاندارد رادیو در جهان استریو هست
نکته اصلی اصلا اینه که اینجا رادیو اینترنتیه و قرار نیست هیچ وقت از یه رادیو با فرستنده دیجیتال یا آنالوگ پخش بشه. کلا هدف چیز دیگه ایه

راستی اینم بگم که اتفاقا الان همه ایستگاه های رادیوی خودمون استریو هست. فقط چون یه سری از برنامهها قدیمی بودن مونو ضبط شدن و الان مونو پخش میشن… شما ایستگاه ها رو با ماهواره یا اینترنت گوش کنید متوجه میشید…

سلام. چون رادیو اینترنتیه باید استاندارد ها رعایت نشه؟ پس چرا اسمش رادیوه دقیقا؟ بعدم من توی کامنت بالایی هم گفتم حالا استریو باز قابل تهمل تره تا سه بعدی. بله رادیو های خارج رو من دنبال میکنم فارسیاش رو اکثرا استریو هستن. ولی ندیدم رادیو های خودمون استریوه خوب باشن. بعدم برنامه هایی که من دنبال میکنم همه دارن تازه تولید و پخش میشن قدیمی نیستن که. در کل من نظرم اینه شرایط کلی رو در نظر بگیریم نه چون دوست داریم اینجوری باشه ی چیزی بسازیم. چه نمایش هایی که بهترین داستان ها رو داشتن ولی مونو بودن و حتی استریو هم نبودن. حالا میتونیم الان استریو بسازیم ولی چه نیازی به ساخت سه بعدیه ی نمایش هست؟

سلام. خواهش میکنم. به هر حال من نظرم رو گفتم. باز هم میگم واقعا نیازی به سه بعدی بودنش نیست. کاش از این به بعد همون استریو ساخته بشه. میتونیم حالا افکت ها رو تا حدودی پنینگ بدیم بهشون این هیچ مشکلی نداره. ولی ساخت این شکلی نمیتونه هر شنونده ای رو جزب کنه. به هر حال تشکر از زحمات شما

سلام. مشخصه که زحمت زیادی کشیدید واقعن خسته نباشید. چند نکته به ذهنم رسید که تصمیم گرفتم وقتی تمام قسمتها را گوش کردم در راستای بهتر شدن نمایش ها بگم. بعضی از دیالوگها مصنوعی گفته میشد. احساس میکردم که از روی کاغذ خوانده میشه. البته خیلی از جاها ماننده جایی که حسین رفت سر خاکه پدرش در حدی طبیعی بود که دلم را غم گرفت. کاشکی مثل سریالهای تلویزیون تموم نمیشد. چون کلیشه ای شده که همه در قسمته آخر به هم برسن. دیگه بیشتر از این داستان را نمیخوام لو بدم. موفقتر باشید.

من قسمت آخرش رو که گوش کردم راستشو بخواین نصفشو اصلا متوجه نشدم چی به چی بود و حس کردم مثل سریالهای تلویزیونی نیاز دارم یکی برام توضیح بده.
قسمت آخرش اکثرش نامفهوم بود و فقط انگاری قرار بوده سریع فقط تموم بشه و بخاطر کمبود وقت، خیلی از قسمتها یا حذف شده بود یا من نفهمیدم چی به چی شد.

سلام من هم به نوبه ی خودم از همه ی کسانی که برای این نمایش زحمت کشیدن تشکر میکنم و بهشون خدا قوت میگم نمایش جالبی بود و خیلی براش زحمت کشیده بودین تنها اشکالاتش نگفتن این که کی چه نقشی بازی می‌کنه یه جاهایییش مسنوعی بازی میکردن مثلاً همونجا که سپهر پیدا شد و با عمویش حرف میزد آخرین قسمتش هم اصلا معلوم نشد چی شد خیلی اتفاقات همش پشت سر هم افتاد و تمام شد.
انشا الله موفق باشید منتظر نمایش های بعدیتون هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید