خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش نصب اپلیکیشن های اندرویدی و راه اندازی ایسپیک در ساعت های هوشمند دارای Wear OS

درود بر ساکنین و عابرین محله

مطمئنم همه ما با ساعت های هوشمند آشنا هستیم. از سال 1994 که اولین ساعت هوشمند طی همکاری شرکت های تایمیکس و مایکروسافت ساخته شد (اپل اولین سازنده نیست) تا امروز، این گجت ها هم همراه با تکنولوژی پیشرفت کرده اند. اکنون ساعت های هوشمند می توانند مستقل از دستگاه های دیگر و به عنوان همراهی همه کاره ایفای نقش کنند. گوگل، اپل، سامسونگ و هر غول تکنولوژی که فکرش را بکنید حالا چند مدل ساعت هوشمند ارائه کرده اند. اما تمامی ساعت‌های هوشمند کارایی چندانی برای ما نابینایان ایرانی ندارند.

سیستم عامل  wear OS  از شرکت گوگل، تجربه کاربری مشابه اندروید را به کاربران ارائه می‌دهد؛  به گونه ای که شما می‌توانید از اپلیکیشن های اندرویدی خود در دستگاه های پوشیدنی از جمله ساعت هوشمند استفاده کنید. مزیت سیستم عامل Wear OS نسبت به سایر رقبا برای ما امکان استفاده از موتور صوتی فارسی در کنار صفحه خوان talkback است؛ هرچند نصب اپلیکیشن در این سیستم عامل هم با دشواری هایی همراه است و به ترفند های خاص احتیاج دارد. به کمک این پست شما خواهید توانست:

  • انواع اپلیکیشن های اندرویدی را در ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل Wear OS نصب کنید.
  • از موتور صوتی فارسی در سیستم عامل Wear OS استفاده کنید.

 

مواد لازم

برای استفاده از این آموزش، شما به یک ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل Wear OS, دستگاه دارای ویندوز یا مک،  یک مودم بی‌سیم و مجموعه ابزار های پلتفرم اندروید برای دسترسی به ADB نیاز دارید. دستگاه ویندوزی  و ساعت هوشمند خود را به یک شبکه وایفای متصل کنید. بسته حاوی ADB و fastboot را از اینجا دانلود کنید و آموزش صوتی را از این لینک بشنوید

 

نکته: در صورتی که پیام تایید اتصال به شما نشان داده نشد، کنار گزینه ADB debugging روی wireless debugging ضربه بزنید و سپس آن را روشن کنید.

 

کد های استفاده شده در آموزش:

  • Adb devices
  • Adb connect IP (به جای IP آدرس آی پی خود را بزنید)
  • Adb -s IP install FILENAME (به جای IP آدرس آی پی و به جای FILENAME نام فایل را بزنید)

 

به این روش می توانید تمامی اپلیکیشن ها را در ساعت هوشمند خود نصب کنید؛  البته این به معنای کارکرد بهینه تمامی اپلیکیشن ها نیست و پیدا کردن نسخه مناسب هر اپلیکیشن بر عهده خودتان است. در پست های بعدی اپلیکیشن هایی که به نظر من کارکرد خوبی در سیستم عامل wear OS دارند را معرفی خواهم کرد. منتظر پست های بعدی باشید.

۳ دیدگاه دربارهٔ «آموزش نصب اپلیکیشن های اندرویدی و راه اندازی ایسپیک در ساعت های هوشمند دارای Wear OS»

دیدگاهتان را بنویسید