خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
افزونه‌ای برای مرورگرها جهت اصلاح برخی از مشکلات دسترس‌پذیری سایت okala.com

درود به همه.

 

چند روز پیش که سعی کردم برای اولین بار از سایت Okala.com برای خرید چندتا محصول استفاده کنم دیدم که سایت متاسفانه دسترس‌پذیری جالبی نداره. برنامه اندرویدی هم کلاً سایت رو نشون می‌داد و همین مشکل رو داشت.

با یه مقدار بررسی متوجه شدم که بیشتر مشکلاتی که توی این سایت داریم به‌خاطر استفاده نادرست از ویژگی aria-label هست. این ویژگی به طراحان وب اجازه می‌ده برای عناصری که برچسب متنی ندارن برچسبی مشخص کنن که فقط صفحه‌خوان‌ها می‌تونن اون رو بخونن. این بنده خداها اومدن و از این برچسب به بدترین شکل ممکن استفاده کردن. اولاً اون رو برای عناصری که خودشون متنی هستن و نیازی به توضیحات ندارن گذاشتن و ثانیاً متن این ویژگی رو چیزهایی مثل open in new tab مشخص کردن که این گزینه‌ها رو غیرقابل استفاده کرده. اگه می‌اومدن و کلاً ویژگی aria-label رو از کل صفحه حذف می‌کردن بیشتر مشکلات حل می‌شد.

من یه افزونه کوچیک نوشتم که روی افزونه TamperMonkey نصب میشه و تا حدی این مشکلات رو حل می‌کنه. مهم‌ترین اصلاحی که انجام میده اینه که عنوان محصولات رو که هدینگ سطح ۳ هستند قابل خوندن می‌کنه.

برای استفاده از این افزونه اول افزونه TamperMonkey رو برای Chrome از

 

این صفحه

 

و برای Firefox از

 

این صفحه

 

نصب کنید.

 

اگه قبلاً افزونه‌های ویکیپدیا رو که توی همین سایت گذاشتم نصب کردید این افزونه رو دارید و نیاز به نصب مجدد نیست.

 

بعد از اینکه این افزونه رو نصب کردید می‌تونید افزونه اصلاح مشکلات دسترس‌پذیری Okala رو از

 

اینجا

 

نصب کنید.

 

صفحه Github این افزونه هم

 

اینجاست.

 

اگه افزونه رو آپدیت کردم توی همین پست اطلاع می‌دم. البته امیدوارم مسئولین Okala این مشکل رو رفع کنن و دیگه نیازی به اینجور زلم زیمبوها نباشه.

آزاد باشید.

۸ دیدگاه دربارهٔ «افزونه‌ای برای مرورگرها جهت اصلاح برخی از مشکلات دسترس‌پذیری سایت okala.com»

با سلام و احترام. واقعا عالی بود دست مریزاد و خدا قوت. این سایت تا حدود یکی دو ماه پیش عالی بود و عناوین کالاها هم کامل خوانده میشد اما به یک بار در تغییر ناگهانی سایت این مشکلات ایجاد شد و امکان خرید مستقل را از ما سلب کرد.از شما بی‌نهایت سپاس‌گزارم که با خلاقیت و پشتکاری که همیشه در شما سراغ دارم باز هم کمک کردید و این مشکل را حل کردید. سلامت و پاینده باشید.

سلام به میثم عزیز. ممنون که خیلی به موقع و با مسئولیت پذیری چند صد برابری نسبت به دوستانمون توی مجموعه ی اکالا وارد عمل شدی. البته من یه ایمیل سراسر لطف براشون فرستادم که بعید می دونم خیلی بهشون بر بخوره. به هر حال ممنون از کمک بزرگی که کردی. موفق باشی.

دیدگاهتان را بنویسید