خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

انتشار کتاب خودآموز درشت‌نمایی در ویندوز ۱۰ برای کم‌بینایان

انجمن علمی-فرهنگی موج نور اصفهان کتابی متفاوت با کتب قبلی را به جامعه هدف عرضه می‌کند.

کتاب خودآموز درشت‌نمایی در ویندوز ۱۰ برای کم‌بینایان به صورت صوتی-تصویری و متنی شامل مقدمه، ۴ فصل، ۱ ضمیمه و واژه‌نامه، آماده ارائه به علاقه‌مندان می‌باشد.

به منظور آشنایی بیشتر با این محصول مقدمه و فهرست آن در ادامه می‌آید.

برای تهیه این کتاب یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و سه‌شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۴ به جز روزهای تعطیل با تلفن 03136687033 تماس بگیرید؛ همچنین می‌توانید با ارائه نام و نام خانوادگی و تلفن تماس به ایمیل انجمن به نشانی

Mojenoor84@gmail.com

درخواست تهیه این کتاب را ثبت کنید.

در بستر واتساپ و فقط با ارسال پیام متنی یا صوتی و با ارائه نام و نام خانوادگی به شماره 00989304424149  نیز می‌توانید درخواست تهیه این محصول را ارائه کنید.

به امید روزهای روشن‌تر.

مقدمه

به نام خداوند جان و خرد

سیستم‌عامل ویندوز دارای امکانات مختلفی برای دسترس‌پذیر کردن هرچه بیشتر این سیستم‌عامل برای افراد دارای معلولیت می‌باشد که بخشی از این امکانات برای کاربران دارای آسیب بینایی ارائه‌شده است.

مهم‌ترین امکانی که در ویندوز برای افراد کم‌بینا فراهم‌شده امکان درشت‌نمایی یا Magnification است که با درشت کردن کل یا بخشی از صفحه به افراد کم‌بینا در دیدن بهتر صفحه کمک می‌کند.

علاوه بر امکان درشت‌نمایی، تنظیماتی از قبیل تضاد بالا، معکوس کردن رنگ‌ها، غیرفعال کردن انیمیشن‌ها و ساده‌سازی محیط در ویندوز تعبیه شده‌است که با استفاده از آنها افراد دارای آسیب بینایی می‌توانند محیط ویندوز را برای خود مناسب‌سازی کنند.

در این کتاب تلاش کرده‌ایم با آموزش کامل نحوه استفاده از درشت‌نما و تنظیمات بینایی در ویندوز، راه را برای استفاده هرچه بهتر افراد کم‌بینا از این سیستم‌عامل هموار کنیم.

ساختار کتاب

  • در فصل اول که به راه‌اندازی درشت‌نما اختصاص دارد ابتدا با درشت‌نما آشنا می‌شویم. سپس نحوه فعال کردن درشت‌نما، تغییر مقدار درشت‌نمایی، سفارشی کردن مقدار تغییر درشت‌نمایی و فعال‌سازی خودکار درشت‌نما قبل و بعد از شروع ویندوز را می‌آموزیم.
  • در فصل دوم استفاده از درشت‌نما را یاد می‌گیریم. در این فصل ابتدا با نماهای درشت‌نما آشنا می‌شویم و سپس به روش استفاده از درشت‌نما در نماهای تمام‌صفحه، ذره‌بین و docked می‌پردازیم.
  • در فصل سوم که امکانات پیش‌رفته نام دارد با چگونگی صاف کردن لبه‌های تصاویر و متون، معکوس‌سازی رنگ‌ها، خواندن نوشته‌ها به وسیله موتور متن به گفتار با درشت‌نما و استفاده از درشت‌نما با صفحه لمسی آشنا می‌شویم.
  • در فصل چهارم با عنوان تنظیمات دیداری در ویندوز مواردی شامل تنظیمات نمایشگر، تنظیمات نشانگر ماوس، تنظیمات نشانگر متن، فیلترهای رنگ و تضاد بالا را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
  • نهایتاً در ضمیمه ۱ این کتاب می‌توانید کلیدهای میانبر درشت‌نما را مشاهده کنید.

این کتاب دارای یک واژه‌نامه هم هست که در آن اکثر لغات انگلیسی به کار رفته در کتاب، همراه معادل فارسی آن‌ها ارائه شده‌است.

توجه در استفاده

لطفاً در استفاده از کتاب به نکات زیر توجه فرمائید:

  • سیستم‌عامل به کار گرفته شده در این کتاب Windows 10 Pro نسخه ۶۴ بیتی می‌باشد.
  • بهتر است در هر قسمت، پس از تمرین و تسلط نسبی به قسمت بعدی بروید.
  • نسخه متنی این کتاب نیز در قالب‌های docx، html و pdf ارائه شده که می‌توانید آن را در پوشه کتاب بیابید. می‌توانید برای خواندن نسخه docx از برنامه Microsoft Word، نسخه html از یک مرورگر مثل Chrome یا Firefox و برای مطالعه نسخه pdf از برنامه Adobe Reader استفاده کنید.

قدردانی

در این جا فرصت را غنیمت شمرده و از حمایت خانه‌ی ریاضیات اصفهان، به ویژه آقای دکتر علی رجالی، و از شما که با نظرات خود موجب ارتقای این کار و کارهای بعدی می‌شوید قدردانی می‌کنیم.

مهندس مهرزاد واعظ

فهرست کتاب خودآموز درشت‌نمایی در ویندوز ۱۰ برای کم‌بینایان

مقدمه

فصل 1. راه‌اندازی درشت‌نما

1-1. درشت‌نما چیست؟

1-2. فعال کردن درشت‌نما

1-3. تغییر مقدار درشت‌نمایی

1-4. سفارشی کردن مقدار تغییر درشت‌نمایی

1-5. فعال‌سازی خودکار درشت‌نما قبل و بعد از شروع ویندوز

فصل 2. استفاده از درشت‌نما

2-1. نماهای درشت‌نما

2-2. استفاده از درشت‌نما در نمای تمام‌صفحه

2-3. استفاده از درشت‌نما در نمای ذره‌بین

2-4. استفاده از درشت‌نما در نمای docked

فصل 3. امکانات پیش‌رفته

3-1. صاف کردن لبه‌های تصاویر و متون

3-2. معکوس‌سازی رنگ‌ها

3-3. خواندن نوشته‌ها به وسیله موتور متن به گفتار با درشت‌نما

3-3-1. مشخص کردن موتور متن به گفتار

3-3-2. خواندن متن

3-3-3. تغییر کلیدهای میانبر برای خواندن

3-4. استفاده از درشت‌نما با صفحه لمسی

فصل 4. تنظیمات دیداری در ویندوز

4-1. تنظیمات نمایشگر

4-2. تنظیمات نشانگر ماوس

4-3. تنظیمات نشانگر متن

4-4. فیلترهای رنگ

4-5. تضاد بالا

ضمیمه ۱: کلیدهای میانبر درشت‌نما

واژه‌نامه

تماس با ما

محصولات دیگر

۴ دیدگاه دربارهٔ «انتشار کتاب خودآموز درشت‌نمایی در ویندوز ۱۰ برای کم‌بینایان»

ضمن سپاس از زحمات شما. چه فایده. این همه کتاب خوب هنوز برای تهیه کتاب ها از شیوه چراغ نفتی باید استفاده بشه. انگار قدیم که باید شماره کارت میگرفتیم و غیره. اصلا با هدف انجمن این مورد هیچ سازگاری نداره. به قول گفتنی یا کاری نکنیم یا درست انجام بشه نه به شیوه عهد بوق چیزی بفروشیم. بازم ببخشید که اینجور گفتم چون به شدت ناراحتم.

درود بر شما و افراد پی‌گیر و دغدغه‌مند مثل شما؛ در پاسخ به خواسته به حق و درست شما دوستان عزیز همان‌طور که قبلاً هم گفته‌بودیم؛ تلاش کرده‌بودیم که این موضوع حل بشود؛ اما متأسفانه مشکلات اداری آنقدر زیاد بود که پرسه حل این مشکل طولانی شد؛ اما به نظر می‌رسد بالاخره قرار است این مسأله حل بشود؛ قدم‌هایی برداشته‌شده و امیدواریم به زودی شاهد تغییرات مثبتی در این زمینه باشیم و شیوه خرید از فروشگاه انجمن تغییر کند. با آرزوی موفقیت‌های بیشتر برای شما دوست عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید