خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان در دولت تصویب شد

سلام بچه ها
حالتون خوبه خوشید
خب دیر اومدم
اما با یه خبر خوب اومدم
بالاخره اصلاحیه زدن بر لایحه جامع حمایت از معلولین
البته بگذریم که همینی که الان بود اگر درست اجرا میشد
واقعا مشکلات کمتر بود.
من تو یکی از کامنتهای اون پستی که برای تغییر رئیس سازمان بهزیستی اینجا بود
پیشنهاد اشتغالم رو گفتم
تازه این به نفع دولت است
که مراکزی رو تأسیس کنه و از خود معلولین بخواد که بیایند و اونجا رو به دست بگیرند و خودش بازوی حمایتی و نظارتی داشته باشه
بگذریم
متن خبر رو توصیه میکنم که بخونید

لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان در دولت تصویب شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تصویب لایحه در دولت، اعلام کرد: به زودی این لایحه که در راستای احقاق حقوق معلولان است تقدیم مجلس خواهد شد. علی ربیعی درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان در دولت، افزود: برای جامع تر شدن لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان پیشنهادات زیادی ارایه شده بود که وزارت کار تمام پیشنهادات را به طور دقیق مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: علت آنکه این لایحه با کمی تاخیر به اتمام رسید بررسی پیشنهادات مذکور بود که البته اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت به پایان رسیده است و به زودی تقدیم مجلس خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشارکت معلولان در بررسی لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان خبر داد و گفت: این لایحه در صحن دولت در نوبت رسیدگی قرار دارد و تمام فقدان هایی که در راستای حقوق معلولان بود در آن لحاظ شده و تلاش شده نواقص قانونی آن نیز برطرف شود.

ربیعی افزود: در سال 94 خبرهای خوشی برای معلولان خواهیم داشت و به نظر می رسد این لایحه می تواند به احقاق حقوق از دست رفته آنها کمک کند.

منبع ایران سپید

۱۰ دیدگاه دربارهٔ «لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان در دولت تصویب شد»

سلام
فعلاً اول بشم تا ببینم چی میشه البته مدال هم میخوام ها
خوبه لایحه قانون ماده تبصره
اما و هزار امای دیگر که اجرا نمیشن یا درست اجرا نمیشن
ما تورم قانون داریم تو همه ی زمینه ها
خوب خواستم یه فضولی هم تو کار حقوقدانا کرده باشم دیگه
هر وقت خبر اجرای دقیق و کاملشو شنیدید اونوقت جا داره شادی کنیم
فعلاً همینا رو میدونستم حرف زیاد هست که یا میام میگم یا میگن
موفق باشید

سلام بر شما.
ممنون که خبر رو منتشر کردید.
اما واقعاً خبر عجیبی بود؛ همه اش جز نام آقای ربیعی مجهول بود و هیچ اطلاعاتی به مخاطب نمی داد امیدوارم تصویب که شد لا اقل حرفی برای گفتن داشته باشد.
ایران سپید کاش اطلاعات بیشتری کسب می کرد و آن گاه خبر را چاپ می نمود یا لا اقل صبر می کرد وقتی جزئیات بیشتری مشخص می شد انتشارش می داد.
موفق باشید.

درود گرامیان. در پاسخ به آقای آگاهی باید عرض کنم که این از سیاستهای دولت است که تا زمانی که فرآیند تصویب و اجرایی شدن یک لایحه به طور کامل به پایان نرسد، جزئیات و مواد لایحه انتشار نمییابد. به امید اجرایی و تبدیل شدن این لایحه به قانون، از گزند روزگار در امان باشید.

سلام دوستان متشکریم به قول بعضی ها قصدم ناامید کردن نیست ولی شش سال دنبال کار گشتن و با بغل زدن اون قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به هر کس مسئولی که رسیدیم و درخواست کردیم آخرش با این جمله روبرو شدیم که درسته قانونش هم هست و حق با شماست ولی ما ضمانت اجرایی نداریم این حرف مسئولین وقت بود اگر اون شش سال دنبال کار گشتن تو سابقه ما بود الان سابقه کارم می شد فلان قدر بگذریم پیدا کنید پرتقال فروش را

درودی دوباره. خدمت آقای نبی لو باید عرض کنم که بله. کاملا درست است. هر قانون نیازمند ضمانت اجراست لیکن نداشتن ضمانت اجرا دلیل بر اجرا نشدن یک قانون نیست. ضمنا از حکومتی که قواعد اساسی آن به راحتی نقض میشود، انتظار تضمین نمودن قانونی عادی همچون این قانون نمیرود. به امید قانونمند شدن کشور عزیزمان ایران، از گزند روزگار در امان باشید.

سلام موقعی از تصویب این قانون شاد میشویم که اولاً از مفاد این قانون مطلع باشیم ثانیاً مواد این قانون به گونه ای باشد که قابل اجرا باشد نه مثل قانون قبلی که بعد از تصویب گفتند برای اجرای بعضی از بند ها منابع مالی در نظر گرفته نشده است. در خصوص بعضی ای از بندها هم گفتند این بندها فقط در بخشهای دولتی قابل اجرا هست به همین جهت بدست فراموشی سپرده شد….

سلام
من امروز همه کامنتها رو خوندم
البته با همه ی نظرات موافقم
فقط فکر میکنم
آنچیزی که در دولت به تصویب رسیده قطعاً تفاوت داره با آنچیزی که به عنوان لایحه در ویژه نامه نوروزی ایرانسپید منتشر شد.
و البته این تفاوت زیاد نیست و به هر حال با قدری کم و کاست همون لایحه به مجلس خواهد رفت
البته در مجلس هم
باید در کمسیون اجتماعی بحث بشه ببینیم کی به صحن علنی میره
و البته نکته ی دیگه اینکه امیدواریم در این مجلس کار تصویبش به پایان برسه
و نگن ما چون در آستانه انتخابات هستیم وقت نداریم
این توضیحات اندک من بود.

دیدگاهتان را بنویسید