خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

نتایج درخشان دانش‌آموزان استثنائی در کنکور 99

نتایج درخشان دانش‌آموزان استثنائی در کنکور 99

مسئول گروه استثنایی از درخشش و موفقیت ۱6 دانش آموز استثنایی بورسیه بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) در کنکور سراسری ۱۳۹۹ خبر داد.

 

ادریس فتحی مسئول گروه استثنایی با اعلام این خبر گفت: با گذشت یک روز از اعلام نتایج قبولی‌های کنکور سراسری و طبق آمار اعلام شده تا این لحظه، امسال ۱6 دانش آموز نابینا، نیمه‌بینا، نیمه‌شنوا و معلول جسمی حرکتی بورسیه بنیاد قلم‌چی، در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و زبان های خارجی، رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور ۹۹ را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه با تشریح این نتایج اظهار داشت: از میان ۱6 دانش‌آموز استثنایی که حائز رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ شده‌اند، ۱3 دانش‌آموز پسر و ۳ دانش‌آموز دختر هستند؛ در این میان، ۷ نفر از دانش آموزان نابینا و نیمه‌بینا، 6 نفر معلول جسمی حرکتی و ۳ نفر نیمه‌شنوا را شامل می‌شوند که ۲ نفر آنان روستایی‌اند.

فتحی افزود: ۵ نفر از این دانش‌آموزان حائز رتبه برتر در رشته انسانی، 6 نفر در رشته تجربی، ۴ نفر در رشته ریاضی و یک نفر در رشته زبان‌های خارجی هستند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در میان رتبه‌های زیر هزار، یک نفر از دانش آموزان نابینا موفق به کسب رتبه دو رقمی رشته انسانی و ۷ دانش‌آموز رتبه‌های زیر ۵۰۰ را بدست آورده‌اند.

مسئول گروه استثنایی در پایان با تاکید بر اینکه موفقیت دانش‌آموزان یادشده، حاصل پیوستگی آنان با آزمون‌های برنامه‌ای است گفت: به ترتیب بهاره جوادى رتبه 93 انسانی از شهریار ۴۱ آزمون، احمدرضا صمصارنتاج رتبه 105 تجربی از اهواز ۵۸، مهدى دواتگر رتبه 191 انسانی از آمل ۱۳، ابوالفضل کاظمیان رتبه 325 ریاضى از آمل ۵۳، محمد پرویزى عمران رتبه 325 تجربی از آمل ۱۶۲، مصطفی فرج‌پور رتبه 394 تجربی از بندرعباس ۵۵، على زین‌الدینى میمند رتبه 397 ریاضی از شهربابک ۱۰۴، نرگس خدادادى رتبه 500 انسانی از گناباد ۲۳، امیرعباس پرتو رتبه 503 انسانی از شهرکرد ۳۸، مهدى فلاحى رتبه 619 تجربی از قم ۲۴، علی حاجی‌زاده رتبه 712 ریاضی از بیرجند ۷۲، على شیرزادى نسب رتبه 743 انسانی از فیروزآباد ۴۶، امیرحسین حیدرى رتبه 870 ریاضی از تربت حیدریه ۵۳ و آنیتا سرتیبى رتبه 939 زبان‌های خارجی از تبریز در ۵ آزمون برنامه‌ای حضور داشتند.

 

فاطمه گرجی همکار بخش دانش‌آموزان استثنائی در مطلبی گفت:

صفحه تاریخ را ورق میزنیم و به روز نمایان شدن نتایج اراده های استوار و محکم می رسیم روزی که افرادی که نماد تجسم اراده‌اند موفقیت حقیقی را در برابر ما به منصه ظهور می گذارند چراکه به بیان بزرگان موفقیت با جایگاهی که به آن رسیده‌اید، اندازه‌گیری نمی‌شود، بلکه به وسیله‌ی موانعی که در راه موفقیت از پیش رو برداشته‌اید، مشخص خواهد شد. باید گفت اراده انسانی ست که، در کنار سرنوشت که گاهی ناملایماتش را در پرده زندگی می افشاند ایستاده و چرخ تکامل را اداره می کند. خرسندیم که راوی دستاورد بزرگ موفقان حقیقی در بزرگترین میدان رقابت علمی کشور هستیم.

 

ادریس فتحی مدیر بخش دانش آموزان استثنائی نیز در ادامه گفت:

در سال تحصیلی 99-1398، تعداد 1669 دانش آموز استثنایی (نابینا-کم بینا، ناشنوا-کم شنوا و جسمی حرکتی) بدون هیچ گونه شرطی و در تمامی مقاطع در بنیاد علمی آموزشی قلم ­چی بورسیه شدند که 594 نفر از آنان در کنکور سراسری شرکت کردند؛ 16 نفر رتبه زیر 1000 و 68 نفر رتبه های زیر 5000 کسب کردند.

با توجه به شرایط ویژه دانش آموزان استثنایی، بنیاد علمی آموزشی قلم ­چی برای آنان بخصوص دانش آموزان نابینا کم بینا خدمات ویژه ای به صورت بورسیه (رایگان) ارائه می دهد. مانند: گویا کردن کتاب، آزمون و برنامه راهبردی برای دانش آموزان نابینا و ارسال آن به سراسر کشور به صورت سی دی ها و دی وی دی های صوتی. چاپ دفترچه های درشت خط برای دانش آموزان نیمه بینا. تهیه دفترچه کنکورهای گذشته به خط بریل برای دانش آموزان نابینا. تشکیل حوزه های آزمون ویژه دانش آموزان با آسیب بینایی. مشاوره و برنامه ریزی توسط تیم رتبه های برتر بنیاد قلم چی که خود دارای معلولیت هستند. تجلیل از رتبه های زیر 1000 دانش آموزان استثنایی در کنار تجلیل از رتبه های یک رقمی. حمایت از دانشجویان برتر نابینا در دانشگاه و …

در پایان از همکاران بخش دانش آموزان استثنائی بنیاد علمی آموزشی قلم­ چی فاطمه گرجی، سمانه میرزاخانی، علیرضا ایزدی و فاطمه سهرابی کمال قدردانی را دارم که همواره همراه و تسهیل کننده مسیر ناهموار تحصیل دانش آموزان استثنائی هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

تلفن تماس: 0216463 داخلی 1242

 

منبع : روابط عمومی بنیاد قلم‌چی