خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

فراخوان همکاری در نشست فناوری اطلاعات نابینایان شیراز

بسم الله الرحمن الرحیم
توسعه روز افزون فناوری اطلاعات و تأثیر هرچه بیشتر نقش آن در زندگی بشر جهانی نوین را پیش روی انسان‌ها قرار داد. با طراحی صفحه‌خوان‌ها، نابینایان هم توانستند سهم قابل توجهی را از این پیشرفت به خود اختصاص دهند. سهمی که حتی می‌توان گفت فراتر از منافع سایر انسان‌ها بود. نابینایان توانستند با استفاده از قابلیت‌های گسترده فناوری اطلاعات قدم به دنیایی تازه بگذارند، با یاری گرفتن از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها زندگی پویا و پرتکاپویی را برای خود بسازند و هر روز بیش از پیش به استقلال خود نزدیک شوند.
اما، رسیدن به سهم واقعی افراد دارای آسیب بینایی در ایران از پیشرفت‌های حوزه فناوری اطلاعات به تدبیر و تلاش بسیار نیاز دارد و از طرفی هم تا وقتی که خودمان برنخیزیم و با گام‌های آهسته، ولی پیوسته، در پی سهممان نباشیم دیگری هم کاری برای ما نخواهد کرد.

در همین راستا، مؤسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز در نظر دارد با دعوت از همه نابینایان و کم‌بینایان فعال در حوزه فناوری اطلاعات از سراسر کشور و حتی سراسر جهان، گام‌های نخستین این راه طولانی، اما بسیار سودمند را بردارد و در جهت رسیدن به این هدف گفتگوها و نشست‌هایی را در فضای مجازی و حتی به صورت حضوری برگزار کند.

محورهای مورد نظر در این هم‌اندیشی‌ها عبارتند از:
• فراهم ساختن شرایط لازم برای آموزش نابینایان و کم‌بینایان در سطوح دانش‌آموزی و دانشجویی و نیز مهارت‌آموزی‌های آزاد در زمینه فناوری اطلاعات، ازجمله: مناسب‌سازی متون و مواد درسی، آشنا ساختن مدرسان بینا با نحوه آموزش به نابینایان و …
• استانداردسازی یا همان دسترس‌پذیرسازی نرم‌افزارها، وب‌سایت‌ها، اتوماسیون‌های اداری و سایر قالب‌های فضای مجازی به منظور امکان‌پذیر ساختن کاربری آسان نابینایان و کم‌بینایان با استفاده از صفحه‌خوان‌ها.
• تسهیل و ایجاد تنوع در موقعیت‌های شغلی افراد دارای آسیب بینایی با تکیه بر مهارت‌های حوزه فناوری اطلاعات در زمینه‌های گوناگون فنی، علمی، اداری، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و …
• فرهنگ‌سازی عمومی نسبت به مهارت‌های نابینایان و کم‌بینایان در فعالیت‌های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و نیز توانمندی‌های تخصصی و عمومی آنان با یاری گرفتن از ابزارهای طراحی‌شده مبتنی بر هوش مصنوعی.

برای داشتن حضوری قویتر و رسیدن به نتیجه‌ای هرچه بهتر، از همه شما نابینایان و کم‌بینایان فعال در حوزه فناوری اطلاعات دعوت می‌کنیم به ما بپیوندید و ما را از دیدگاه‌های خود بهره‌مند سازید.
برای اطلاعات بیشتر، از شنبه تا چهارشنبه، با شماره تلفنهای مؤسسه 07138318815 الی 17، و یا 09179523932، در ساعت اداری تماس بگیرید.