خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

کارزار ارسال بخش‌نامه‌های مرتبط با امور بانکی گروه آسیب‌دیده بینایی به رؤسا و کارکنان بانک‌ها تا 31 مرداد تمدید شد؛ راه حل تکمیل کارزار بدون حل کد امنیتی افزوده شد.

با نام و یاد دانای بی‌همتا

دوستان عزیز، اعضای محترم، و همراهان هم‌دل

انجمن موج نور به استحضار می‌رساند؛ کارزار درخواست ارسال بخش‌نامه‌های مرتبط با امور بانکی گروه آسیب‌دیده بینایی به رؤسا و کارکنان بانک‌ها به شرح زیر به اطلاع می‌رسد:

نابینایان و کم‌بینایان با مشکلات انبوهی رو به رو هستند که اکثر آنها بدون صرف هزینه و وقت و فقط با رعایت استانداردهای موجود و اندکی توجه، کاملاً قابل حل هستند.

ازجمله این مشکلات که احتمالاً هم وطنان به عنوان شهروندان عادی در بانک‌های مختلف و نابینایان و کم‌بینایان به عنوان ارباب‌رجوع با آن مواجه شده‌اند؛ شرایط سختی است که هنگام مراجعه قشر نابینا و کم‌بینا به بانک‌ها شاهد آن بوده‌اید.

مواردی مانند امکان افتتاح حساب برای شما وجود ندارد؛ شما باید امین داشته‌باشید؛ شما نمی‌توانید از حساب خود استفاده کنید؛ ممکن است برای شما هنگام استفاده از حسابتان مشکلی پیش بیاید؛ اگر برای حساب شما مشکلی پیش بیاید ما نمی‌توانیم ضمانتی برای آن داشته باشیم و موارد مشابه….

وقتی هم کارمند و رئیس بانک و حتی در برخی موارد دایره‌های بازرسی و مقامات بالاتر را در جریان قرار می‌دهیم؛ ممکن است مشکل حل نشود.

ارباب رجوع نابینا باید با کارمندان بانک به مشاجره و بحث بپردازد و از اینکه نابینا است، شرمنده شود.

ما فکر می‌کنیم بخش‌نامه‌های موجود که بسیار هم کامل و رسا هستند؛  یا در اختیار کارمندان بانک‌ها قرار نگرفته‌اند یا به اندازه کافی به آنها توجه نشده‌است.

بنابراین از بانک مرکزی می‌خواهیم ضمن ارسال مجدد این بخش‌نامه‌ها برای همه بانک‌ها، رؤسای آنها و کارمندانشان تأکید کند که دیگر هیچ نابینا و کم‌بینایی نباید به خاطر تفکر قدیمی که در ذهن کارکنان وجود دارد انگشت‌نمای خاص وعام شود و از دریافت خدمات بانکی محروم گردد.

همان‌طور که قبلاً هم اطلاع‌رسانی کردیم؛ برای رفع مشکلات مراجعه حضوری نابینایان به بانک‌ها انجمن موج نور اصفهان کارزاری را طراحی و از همه دوستان، خانواده‌ها، گروه‌های معلولین، نابینایان و کم‌بینایان و همه کسانی که دغدغه فراهم کردن فرصت‌های برابر برای همه اقشار جامعه را دارند؛ درخواست کرد؛ با امضای این کارزار به حل این مشکل کمک کنند.

خوشبختانه استقبال از این کارزار خوب بوده، اما کافی نیست؛ بنابراین با اعلام این که زمان کارزار تا 31 مرداد ماه سال جاری تمدید شده است، خواهش می‌کنیم؛ ضمن اینکه خودتان آن را امضاء می‌کنید؛ از دیگران هم بخواهید آن را امضاء کنند؛ تا بتوانیم؛ اقدامات بعدی را به پشتوانه امضاهای شما با قوت و قدرت بیشتری انجام بدهیم.

نابینایان و کم‌بینایان عزیز به خاطر وجود کد امنیتی در صفحه کارزار برای امضای کارزار با مشکل رو به رو بودند. برای حل این مشکل آموزش متنی و صوتی آماده کرده‌ایم که به پیوست تقدیم می‌شود؛ تا این عزیزان هم بتوانند؛ با امضای کارزار به حل مشکل مورد نظر کمک کنند.

لینک کارزار  لینک دانلود آموزش صوتی لینک دانلود آموزش متنی

۴ دیدگاه دربارهٔ «کارزار ارسال بخش‌نامه‌های مرتبط با امور بانکی گروه آسیب‌دیده بینایی به رؤسا و کارکنان بانک‌ها تا 31 مرداد تمدید شد؛ راه حل تکمیل کارزار بدون حل کد امنیتی افزوده شد.»

اولا که باز میگم! درد و بلاتون بخوره توی سر هرچی انجمن بی خاصیت و بی مصرفه که غیر از هدر دادن پول خیرین به بهانه ی نابینایان هییییچ دستآوردی نداشتن! به امید نابودی همشون. ثانیا: کار قشنگی کردین. ولی به قول احمدینژاد آیا الآن مشکل ما اینه؟ البته من از پشت کوه نیومدم و روزانه با ان تا مورد مورد اشاره ی شما توی گروه مهارتهایی برای نابینایان و تاپیک اداری و بانکی رو به رو میشم! ولی واقعا فکر میکنم که در حد و اندازه ی کارزار نبود دیگه! ببینین، این قدم، خیلی راحت تر از این برداشته میشه! چندتا تماس! چندتا نامه از طرف انجمن! و موارد این تیپی! من به شخصه بخش نامه رو پرینت کردم و گذاشتم توی کیفم! هرجا به این مشکل بر خوردم، به سرعت ازش استفاده میکنم! میخوام بگم تهِ تهِش اینه دیگه! بخشنامه رو نشون میدیم. ولی مثلا کد ثبت کارت درگاه شاپرک واقعا به یه پیگیری همگانی نیاز داره. یا موارد مربوط به حساب جاری بدون امین یه مشارکت همگانی میخواد! در نتیجه، اصل کار قشنگه! ولی این که برای چنین مسئله ای کارزار بذارین واقعا کمی دور از منطق هستش. حالا ممکنه بگین که این قدم اوله! ما توی قدم های بعدی میریم سراغ سایر موارد. به عنوان کسی که خاک این فضا رو خورده، بهتون میگم این که انتظار داشته باشین تمااام کارزار هاتون با مشارکت عظیم نابینایان مواجه بشن، حقیقتا خیلی خوشبینانه ست

سلام،
اول پوزش به خاطر تأخیر در پاسخ‌گویی؛
دوم تشکر از اظهار لطف شما؛
سوم همه انجمن‌هایی که در حوزه نابینایان و کم‌بینایان فعال هستند؛ در جایگاه خودشان برای ما محترم هستند؛ اما بعضی وقت‌ها نیاز است که ازطرف اعضایشان تحت فشار بیشتری قرار بگیرند که در راستای دست‌یابی به هدفی که برای آن تأسیس شده‌اند؛ سریع‌تر و مطمئن‌تر گام بردارند؛
چهارم مشارکت کسانی که امکان فعالیت در بخش مسئولیتی انجمن‌ها را دارند ضروری است و یکی از آفت‌های سمن‌ها همین دوری افراد توانمند در بخش مسئولیتی است؛
پنجم ما به عنوان انجمن موج نور انجام وظیفه می‌کنیم و خوب می‌دانیم که شأن آسیب‌دیدگان بینایی کشور عزیزمان خیلی بیشتر از این‌ها است؛ اما توان ما محدود و امکاناتمان ناکافی؛ حداکثر تلاش خود را می‌کنیم تا از ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده را برای خدمت به اعضایمان و دیگر دوستان ببریم؛
ششم در همین کارزار هم مشارکت در حدی که ما انتظار داشتیم؛ نبود و این مشارکت از طرف نابینایان و کم‌بینایان پایین‌تر از افراد بینا بود؛
هفتم ضمن تشکر از نظر شما و موافق بودن با آن به اطلاع می‌رسانیم؛ راه‌های پیشنهادی شما از قبیل همراه داشتن بخش‌نامه و … بارها توسط دوستان تست شده، بعضی وقت‌ها هم جواب داده؛ اما امان از وقتی که بخواهند کاری را انجام ندهند؛
هشتم اگر این کارزار به نتیجه لازم برسد که امیدواریم برسد؛ گام‌های بعدی را هم بر خواهیم داشت؛
نهم مشکلات نابینایان آن‌قدر زیاد است که یکی از دوستان یک مقاله نوشته‌بود و نام آن را مشکلات فله‌ای نابینایان گذاشته‌بود؛
دهم در پایان دست افراد توانمند و خوش‌نظری مثل شما را به گرمی می‌فشاریم و آماده شنیدن نظرات ارزشمندتان هستیم.
در پناه یک‌تای بی‌همتا موفق‌تر از پیش باشید.

سلام. برای ذکر یک نکته این کامنت رو مینویسم. اگر دوستان از قسمت پنل کاربری وارد بشن یا ثبت نام کنن، دیگه برای ثبت امضای کارزار نیازی به درج کد امنیتی نیست! در واقع اگر در سایت کارزار ثبت نام کنید و از قسمت پنل کاربری وارد بشید، دیگه برای ثبت امضا کد امنیتی به شما نمایش داده نمیشه! ثبت نام و ورودش هم کار خیلی سختی نیست، یک نام کاربری و یک ایمیل یا یک شماره تلفن ازتون میگیره و یک کد ورود برای اون ایمیل یا شماره تلفنی که وارد کردید، ارسال میکنه و شما اون کد رو فقط تو قسمت مربوطه وارد میکنید و وارد پنل کاربری خودتون میشید.

دیدگاهتان را بنویسید