خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
طرز تهیه پنیر برای صبحانه (هدیه من به ساجده خانم )

درود بر همه هم محلیه ای های عزیز وگل
تا حالا شنیده اید که کسی برای صبحانه مهمان دعوت کنه !!؟
خوب اینجا قراره یک رستوران تاسیس بشه برخی گفته اند که ساندویچی اگر بزنیم زودتر به بازدهی می رسه برخی هم قول داده اند که در آشپزخانه مرکزی افرادی که صاحب ذوق و سلیقه هستند را استخدام کنند و برخی دیگر هم قرار شد که تار و تنبک و آهنگ به راه بیندازند و بخوانند .حالا الوعده وفا دوستان .
من بخاطر تولد ساجده و اینکه اولین نفری بود که قرار است که دستور پخت کیک را در محله بگذارد .پیش دستی می کنم که این پروژه راه اندازی شود و طرز تهیه پنیر را که اصطلاحا خیلی راحت است و بیش از چند بار تلفات نخواهد داشت را برایتان می نویسم البته که چم وخم را باید دوستانهنرمندمان در کامنتدونی بگذارند تا نتیجه بهتر حاصل شود .
مقداری شیر نیاز است بنا به توان خودمان و مقداری سرکه سفید با توجه به مقدار شیر تعیین می شود .
شیر را بر روی اجاق گذاشته تا گرم شود و به نقطه جوش برسد البته که همه میدانیم که شیر در نقطه جوش سر می رود و می ریزد .اما باید با تجربه و تمرین این لم را یاد بگیریم .
وقتی که به نقطه جوش رسید کمی اجاق را کم می کنیم تا سر نریزد و در عین حالیکه هم می زنیم سرکه سفید را دورا دور ظرف ذره ذره می ریزیم و هم می زنیم با گذشت حدودا یک دقیقه مایع شیر ما تبدیل به تکه های جدا جدا می شود و این نشان دهنده ایناست که کار ما تمام شده است .
حالا محتویات دیگ را در صافی خالی می کنیم و پنیر بدست آمده را در یخچال قرار می دهیم .
ناگفته نماند برای اینکه پنیر ما بی نمک نباشد از همان آب به جا مانده از پنیر می توانیم نمک به آن بیفزائیم و شورش کنیم بعد هم پنیر را در آن قرار دهیم و در یخچال بگذاریم .
خوب دوستان به ظاهر این طرز تهیه پنیر خیلی آسان است اما کمی برای ما سخت و نیاز به تکرار و تمرین دارد ولی من مطمئن هستم که این کار سخت نیست و احتمالا که نه حتما خیلی از دوستانمان این کار را بلد هستند .حسن این کار این است که ما نسبت به پنیر به دست آمده مطمئن هستیم و اون چیزهائی که در حمل شیر به کارخانه پنیر سازی به آن می افزایند را در صبحانه هایم میل نمی کنیم .
بله دوستان امیدوار هستم اون دسته از هم محله ای ها که این کار را انجام دادند هنگام نوش جان کردن پنیر دست ساخته خودشان ما را هم یاد کنند .
نوش جان همه شما دوستان عزیز خودم
ساجده تولدت مبارک و همه دوستان گلم آرزوی سعادت و بهروزی برای همه شما دارم .
امید است که پست خوبی شود بعد از این همه غیبت و ضعف نت که واقعا حوصله مرا سر برد و می برد .
تجربیات واقعی از دست سوختن ها و سر آمدن شیر را امیدوارم که در این پست شاهد باشیم .

۳۸ دیدگاه دربارهٔ «طرز تهیه پنیر برای صبحانه (هدیه من به ساجده خانم )»

سلام من نیز با این جور برنامه ها موافق هستم و اقیده دارم این برنامه ها اگر تداوم داشته باشد باعث پیشرفت بچه ها میگردد من نیز در کودکی این جور پنیر را که مادرم درست میکرد تجربه کرده ام باید بگویم اگر میزان سرکه و نمکش درست باشد بسیار خوش مزه میشود

درود
مجتبی عزیز ممنون که دسته بندی را کامل کردی راستش من نتوانستم مدیریت کنم این بخش را البته که نسبت به قبل بهش کاربران بهتر است اما متاسفانه محله سخت و کند بالا می آید لطفا چاره ای بیندیشید .دوم این قهوه خانه که شما گفتید غیر اسلامی است و مضر لطفا اصلاحش بفرمائید بد آموزی داره به خدا !
امین جان ممنون که محبت کردید و کامنت گذاشتید .
وای بچه ها نکنه بخاطر سایت کند بالا می آید نیستید .یا اینکه رفتید پنیر درست کنید سوختید !
منتظر تجربیات زیبایتان برای سیر نمودن اشکمتان در این محله هستیم .

سلااااام عمو قنبر خوبم اولان ممنون که این پنیر خوشمزه رو به من کادو دادی .من تا حالا تجربه ی درست کردن پنیر رو نداشتم ولی امتحان میکنم .
دومن که ببخشید عمو جان چون من باید اول نظر میدادم و درست و هسابی تشکر میکردم ولی به خدا تقصیر من نیست سایت یا اثلا باز نمیشه و یا خییلییی کند باز میشه من بعضی وقتا که دیگه گریم میگیره 🙂 ولی دستت درد نکنه عجب صبحانه ی خوشمزه ای بودا 🙂 راستی اینجا قهوه خونه نظنیدا بعد همش میخواین قلیون و از این چیزای بد و موضر بکشید و هم خودتون رو مریض کنید و هم فضای محله رو الوده میکنید ما خانما هم که حساااااااس 🙂

درود
خواهش می کنم عمو جان قابل شما را نداره .ضمنا می دونستم که شما هم همین مشکل منو دارید چون در فیس توک می دیدمتان بخاطر همین هم م یدونستم که محله را بالا نمی آرید راستش مرکز های وب هم محله را با مشکل بالا می آره چه رسد به ما چند باره زنگ زدم و آدرس را دادم عنوان شده که اینجا هم همین مشکل وجود دارد شماره ۱۵۶۵
سلامتی همه هم محله ای ها برای من مهمه موفق باشید .

با سلام.ابتدا بر خود واجب می دانم از دوست عزیزمان تشکر کنم.البته من خودم اهل این برنامه ها نیستم.ولی مادرم همیشه زحمت این جورکارها را خودش به تنهایی بر عهده می گیرد.در اینجا دستان مادرم را می بوسم.داشت یادم می رفت بگویم چرا گوش کن این قدر خرامان خرامان بالا می آید آقای مدیر فکری برای برطرف شدن این مشکل بکنید.با تشکر.

درود آهای بهوش و بگوش ب گوش
خبر دارم خبر .
محله ما بنا به اخبار رسیده از چی گفتی خرامان خرامان بالا می آید
مجتبی کجائی کجا بیا وچاره ای نما .
چی گفتی ممنون از تذکر به جا و در خور باید همواره دستان پر از مهر و محبت مادران را بوسید قدرشان را دانست و برای جبران زحماتشان تلاش کرد من که ۵ سال از دیدن چهره او وا مانده و درمانده ام باشد دوستان من قدر مادران خودشان را بدانند .احسنت بر شما خوبان

سلام,دستت مرسی باوته پنیر,خیلی خوش مزه بود,من که واقعا هوس کردم,آخه خیلی گشنمه,خیلی خیلی,سحر کم خوردم,سامی جووونم,آخ گفتی قلیون,هوس کردم,ببین مجتبا هم که خودش قلیون کشه تیره,اجازشو داد,منتظره آموزشه درست کردن قلیون هستم,زود باش!من آموزش میخام,راستی خسیس,وقتی چتروم زدی چرا به بچه ها اطلاع رسانی نمیکنی?میخای اونجا تنها باشی?ای ناقلا!

درود
محمد جان قابل شما را نداره .ببخشید رفتم جواب میثم را بدم الان آمدم خب محمد این چه حرفی هستش که به سامان زدی خوب نیست ها بچه ها را از راه بدر کنی .اما چت روم را هم من موافقم باهاش .دیگه کم آموزش می گذاری ها

درود
پس مسعود پیش تو هستش و ما بی خبریم .ممنون از آدرس چت رومت حتما خواهم آمد امیدوارم سخت نباشه .من یک روم رفتم خیلی راحت بود ولی برای ثبت نام خیلی اذیت شدم مثلا می گفت برو روی چرخ دنده من که نمی دونستم کجاست بعد فهمیدم و الان هم بعضی وقتها می رم آنجا .خیلی زبلی سامی

سلام! محمد جان اگر موافقت بکنن حتمان آموزش رو خواهم گذاشت! من از همینجا میگم من ی چتروم زدم بچه ها اگر بیاین خوشحال میشم
chatsam.tk یادتون نره منتظرتون هستم تو این چتروم میتونید با مبایل هم به چت بپردازین اگر تعدادمون زیاد بشه اونجارو هم میکنیم چتروم نابینایان هاها!‏

درود
سامان من ناموافق هستم .
پسر جان برو پنیر رو درست کن بخور تا هم به حال بیائی هم مزه اش به جانت بچسبه و از اون پنیرهای ماشینی و معلوم نیست چی هستند نجات یابی این یکی
بعد هم حتما به چت رومت خواهیم آمد این هم قبول کار مثبته و از دست نابینایان هم بر می آد .

درود
سامان جان حالا مجتبی یک امری را گفت این که نمی شه اگر مجتبی موافقت کرد شما هم تن به انجام آن بدهید .گفتم برو پنیر درست کن و بخور
ببین بچه ها ببینید .من هم قلیان و هم مورد دیگر از اعتیاد را دیده ام .این کارها اعتیاد است خصوصا با توتون میوه ای که مضر است .من اشخاصی را دیده ام که هر روز ساعت ده صبح یا یک لیوان شیر می خورند یعنی می نوشند یا یک سیخ کباب بره و با اینکه سن وسالی از ایشان گذشته در سلامت و صحت بسر میبرند البته برنامه دارند و هر روز از این مشترک استفاده نمی کنند .
ما می توانیم مستقل و سلامت باشیم البته منکر نمی شم که به دلایل خاص افسردگی ما بیشتر و گاها نیز گرایش برای افراد افسرده نیز بیشتر از افراد سالم است .امیدوار هستم که از برنامه های بهتر برای زندگی سالم تر بهره ببریم .
ضمنا مجتبی الان که محله دیر بالا می آید وای به حال روزی که قهوه خانه بزنید و بعد افراد محله برند اونجا چرت بزنند و وای وای نمی خوام قبول کنم که دیگه محله اصلا بالا نخواهد آمد .من مخالف اینجور استقلال ها هستم .همین امروز متوجه شدم که بله دوستان نابینائی هستند که بهترین پست ها و مشاغل را پر کرده اند .این برای ما نابینایان مفید تر است .
ضمنا اگه کمی فاصله افتاد بخاطر بروز شدن skype بود و از همه شما معذرت می خواهم .نسخه شش .شش .صدوشش شد

درود
پنیر رو اگر با گردو بخورید خیلی هم مفید خواهد شد و با شما موافقم که به دلیل خاص که من از حمل شیر و غیره می دانم تهیه پنیر محلی را بسیار بهتر از خرید کارخانه ای آن می دانم .به هر حال ممنون که کامنت گذاشتی سارا خانم .اگه اشتباه نکنم مازنی هستید و بله پیمانه آن دقیق نیست و نمی دانم اما برای دوکیلو شیر حدودا نصف استکان چای خوری سرکه نیاز است و باید در حین انجام کار به محض تکه تکه شدن از اضافه کردن آن خود داری شود با چند بار تهیه به پاسخ خود دست خواهید یافت .خراب نمی شود فقط مزه آن و غلظتش متفاوت خواهد بود .موفق باشید .

سلام قنبر آقا کد بانویی شدید برای خودتون ها! عجب تحولی کرده محله … خدا حافظی ما هم از نوع قلابیش در اومد خودم گفتم که شماها نگید خدایی نکرده غیبت بشه برید جهنم من تو بهشت تنها بمونم! ساجده جون تولدت هزارتا مبارک عزیزم ببین اشکال نداره من حقوق معنویت رو نقض کنم یه کپی پیست از پستت بگیرم تو روز تولدم بپستمش!؟؟؟؟؟ راستی یاد گرفتم گرافیک بزنم ها ببینید :()
حالا بریم سراغ آقا پنیره که من عاشقش هستم فقط لطفاً خامه ای نباشه!
من قبلاً بجای سرکه از قرص های مخصوصی که از دارو خانه تهیه کرده بودم چنین پنیری درست کرده بودم ولی نمی دونستم سرکه هم کار قرص رو انجام میده وگرنه بالاش پول نمی دادم! هان راستی پنیر من بی نمک شده بود که الآن نمکی کردنش رو هم یاد گرفتم مرسی هزارتا…..

درود
نخودی ببین باز هم از شما بعیده شما حقوق معنوی سرکه را رعایت نفرمودید البته که قرص کار سرکه را می کنه و الا که قدیم تر ها قرصی نبود و مردم از سرکه بهره می گرفتند .
دوم وقتی جای کدبانوی خوبی مثل شما خالی است و بدون توجه به حقوق معنوی ساکنان محله در غیبت بسر می برید باید تجربه ما به کار آید یدگه مثل اون سخن بزرگی که بگذار ما را تحریم کنند ما قوی تر خواهیم شد ههه .و این هم به شما دفعه بعد قطعا خداحافظی شما محله را بهتر از این خواهد کرد ههههه ناراحت نشوید و میدانم که ناراحت نخواهید شد اما جواب محکمی دارید که خواهید نوشت بدون تعارف بگم که نبودنت را در محله همه بچه ها به وضوح فهمیدند .و نگران شما بودند امیدوار هستم که همیشه در محله حضور داشته باشی .راستی آهسته برو و آهسته بیا تا همیشه حضور داشته باشی .
راستی دیگه از قرص استفاده نکن برای پنیر بلکه بیا وتجربه خودت را در همین امر و سایر امور برای هم محله ای ها بنویس ضمنا قول داده بودی که همیشه برای پست های من کامنت بگذاری و خوشحالم که قولت را انجام داده ای .موفق باشید .

سلام.
دیگه چیزی نمونده بود پاشم توی کوچه پسکوچه های محله راه بی افتم پرس و جو کنم ببینم عموجون کجا رفته.
راستی آقای قنبر عزیز. ضمن تشکر از پست خوب شما یک سوال دارم. من عمو دوست دارم. شما که عمویی چندتا از بچه هارو به عهده گرفتید میشه عموی من هم باشید؟ تعهد نه چندان محکم میدم که زیر پرچم زیاد جا نگیرم. فرض می کنم جواب مثبته و ممنونم عموجون.
پنیر. خیلی دوست دارم ولی تا حالا خودم درست نکرده بودم. خیال می کردم خیلی سخت باشه. یادمه بچه که بودم مادربزرگم از این پنیرها درست می کرد و من از بس دوست داشتم مثل گربه می رفتم یواشکی تا جا داشتم می خوردم و بیچاره مادربزرگم همیشه می موند که چرا این پنیرش هر بار اینقدر بی برکت میشه و زود ته می کشه. ای کاش هنوز زنده بود!
بگذریم. حالا باید خودم امتحان کنم شاید بشه درست کنم.
کاش می شد اندازه شیر و سرکهشرو هم بفرمایید تا دستهکم نسبتشرو بدونیم.
قهوه خونه. خانم هارو هم راه میدید؟ قلیون هم داره؟ برای عموم آزاده؟ یک بار من رفتم قلیون درست کنم که حادثه آفریدم و شانس آوردم که به کمک دست های خیر به خیر گذشت.
نخودی عزیز. چقدر خوشحال شدم دوباره اینجا دیدمت. هیچوقت خداحافظیرو دوست نداشتم و هیچ وقت بهش هم اعتقاد نداشتم و ندارم. خوشحالم که می بینم ایندفعه هم این بی اعتقادیم اشتباه نبوده. راستی من بلد نیستم گرافیک بزنم. میشه یکی از سر صواب یا ثواب یا هردوش یادم بده؟
ممنون بابت پنیر عموجان و ممنون بابت این که هنوز آب سرد نیاوردید زیر منبر.
باشه رفتم ولی فقط اجالتاً
موفق باشید جمیعاً

درود
بله پریسا خانم درسته که مجتبی چاله چوله زیاد کنده در محله اما ما که توی این چاله چوله هاش جا نمی شیم بخاطر همین نگران ما نباش .راستش یک چند روزی به سفر رفتیم خونه دوستانمان در شمال تر از خودمان لب دریا و بعد هم ناخواسته تصمیم گرفتیم به استان قم برویم و بعد هم برگشتیم دیدیم که محله بله بالا نیم آد و کفرمان در آمد الان هم بعد از کلی تماس با ۱۵۶۵ و این حرف ها کمی توانستیم بیائیم و پست بزنیم .
اینکه ریش سفیدی را بخواهیم داشته باشیم من از همه بچه ها مسن تر هستم دوستی این را به خودش نسبت داده بود اما باز هم ما سکوت کردیم و معترض نشدیم ولی کلا قصد و نیت ما بودن بچه ها در محله در کنار هم و برای توسعه و تعالی یکدیگر است و خوشحال می شم بتونم برای هم محله ای هایم کاری انجام دهم من قطعا چه بخواهم یا نه عموی بچه های محله هستم و چیزی جز این نیست البته که شما هم خانم با فضیلت و بزرگوار و خوش صحبت هستید .
ای کاش مادر بزرگتان بود ولی این را بگم که پنیر های شما هرگز به مادر بزرگتان نمی رسه آخه مزه اون پنیرها به همان یواشکی خوردنشان بود هاهاها
پریسا خانم حتما تهیه کن خیلی راحت است با تمرین نکات مبهم که خیلی هم نیستند بر طرف خواهند شد در هر حال به نظر من که هر طور ناوارد هم باشی بالاخره پنیر به دست می آوری نگران نباش .
دستت اگه برای تهیه پنیر بسوزه بهتر است تا برای … .
چون رمضان بود آب نیاوردند .ولی مثل اینکه خطابه من بیش از شما شد .
ممنون که همه شما در این پست نظر گذاشتید .موفق باشید

درود
سامان جان سر زدیم یعنی خواستیم بزنیم اما مدیر نبود فعلا که تا شب گذشته نتوانستیم اجازه ورود بگیریم نمی دونم شاید الان تائید شده باشیم .اگه کمی تسهیلاتش را راحت تر کنی مثلا بشه وارد بشیم اما تا ثبت نام نکنیم نظر و چت نتوانیم بفرستیم بهتر از این می شود شاید نرم افزار های ما پشتیبانی نکند اما وارد یکی از این ها که شده بودم خیلی راحت بود ولی خصوصی و اینجور حرف ها را نمی توانستم بفرستم که نیاز به تمرین داشت .
راستی عمو نسخه موبایلی را گفته بودید مگر صفحه خوان های موبایل فارسی را پشتیبانی می کنند راستش یادم آمد هومن عزیز قبلا گفته بود که تعداد …هزار کلمه فارسی را برای صفحه خوان فارسی دارد ولی من هنوز تجربه ندارم در این مورد لطفا پاسخ مرا بنویسید .ممنون از دعوتت امید است که روم منحصر به فرد شود .نیاز به بهره گرفتن از تجربه افراد با تجربه مشهود می باشد .موفق باشید .

درود
ممنون از اطلاع رسانی شما کلمه مورد نظر را نفهمیدم من اکابر درس می خوانم عمو ولی برام جالبه نود هزار کلمه فارسی و اینکه چطور نصب کنمش روی گوشی خیلی مهمه واسم من فقط یک بار صفحه خوان نصب کردم و تمام حوصله درگیری با این خارجی را ندارم اگه راهنمائی ام کنی بیشتر ممنون میشک .تب لت که نمیشه نه .
راستی چتت رفتم گم شدم یک راهنمائی بفرما ها

سلام! عمو غمبر فکر میکنم ی صفر زیاد گذاشتم! نو هزار کلمه هستش! این دیکتن رو شما میتونید با برنامه ی داینا فایل از توی اینباکس گوشی به فن گوشی پوشه ی آدر پوشه ی تاکس انتغال بدین! بعد با خاموش روشن کردن گوشی این دیکتن شروع به کار میکند در مورد چتروم هم بفرمایید چه کمکی میتونم بکنم!‏

درود
ممنون از شما سامان جان . هومن عزیز هفت هزار تائی اش را داشت ولی از شما کامل تر است نه هزار کلمه ای اگه از این برنامه راضی هستید برای من هم یک جورائی بفرسید ممنون می شم منو را فارسی می کنه دیگه .ضمنا چت روم آمدم یک کمی اطلاعاتم زیاد تر شد نسبت به آن باید بیشتر کار کنم .موفق باشید برام بفرست سامان جان .

دیدگاهتان را بنویسید