خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

شماها چطوری امضا می کنید؟!

سلام
امیدوارم که حالتون خوب و خوش باشه
یه سؤال فنی
شماها واسه امضا دادن در بانکها و جاهایی که امضا باید ثابت باشه چیکار میکنید
از انگشت زدن استفاده میکنید
مهر دارین؟
آیا حس میکنید این مهر امنیت داره یعنی فکر نمیکنید مثلا اگه من اسمم زهره مظاهری باشه یکی دیگه میتونه با این اسم یه مهر بسازه و ازش سو استفاده کنه
یا مثلا میشه امضا رو با توجه به اینکه خیلی ظریف باید درش اورد مثل مهر ساخت
یا امکانش هست که امضا رو یه جوری ساخت که داخلش خالی باشه و ما اون صفحه ی کوچیک چوبی رو بذاریم روی صفحه ی مورد نظر و داخلش رو پر کنیم؟
به نظرم باید جنس اون مهری که به هر صورت میخایم بسازیم رو هم در نظر بگیریم مگه نه؟
اگه چوب باشه ممکنه جوری بشه که بشکنه یا بیفته داخل آب کلا آسیب ببینه
پلاستیکی باشه بهتره
یکی دست به کار بشه دیگه خخخ
اصلا میشه یه نابینا اونم از نوع مطلقش امضای ثابتی داشته باشه با توجه به اینکه از خط بینایی ذهنیتی نداشته باشه
من امروز رفته بودم یه بانک که حساب باز کنم مهرم رو هم همراهم نبرده بودم
واسه امضا به مشکل برخوردم
یکی از کارمندهای اونجا که میگفت چون امضا ثابتی نداری باید بری فردا بیای و مهرتو بیاری
چون من تقریبا میتونم بگم که امضای ثابتی ندارم
امروز سعی کردم امضاهایی که پشت سر هم از من خواسته میشد رو ثابت امضا کنم که نمیدونم چقدر بهم شبیه شدن
یه به اضافه ی ساده بود ولی من فکر کنم خطهاشو کج میکشیدم
خلاصه که هرچی تو چنته دارین رو کنید که به یه نتیجه ای برسیم
سپاس مندم

۶۲ دیدگاه دربارهٔ «شماها چطوری امضا می کنید؟!»

سلام بر زهره.
من که از اول و ازل با مهر و انگشت زدن کارهای اداری و بانکیمو انجام میدادم.
هرچه سعی کردم که امضای ثابتی داشته باشم نشد که نشد.
الآن کارهای حساس و پیچیده رو مانند مسایل محضری و بانکی رو با مهر و انگشت تواما، و کارهای معمولیتر رو با مهر خالی انجام میدم.
دنبال امضای معمولی نباش که خیلی خطرناکه زهره.
ضمنا مثل اینکه اول شدم، البته اگه کسی کمین نکرده باشه.

سلام زهره جان من هم برای کارهای مهم از مهر و اثر انگشت استفاده میکنم ولی کارهای ساده رو با امضا حلش میکنم البته امضاهام هیچ وقت یه جور و یه شکل نمیشن و این هم وجاهت قانونی نداره و فقط به درد کارهای ساده میخوره مثل امضای دریافت چیزی در اداره که لازم نیست مهر بزنیم
ولش کن همین مهر و اثر انگشت خدمونو بچسب که خطری هم نداره

سلام. البته من که هنوز نیازی به امضا ندارم. ولی خب یه امضا دارم. اون هم چه امضایی! یه جورایی شبیه ۶ بینایی هستش. یعنی خیییییلی پیچیدست. ولی میخوام ببینم بزرگ شدم باید از همین امضای مسخره استفاده کنم یا نه. امیدوارم یه نتیجه درست و حسابی بگیرم و بگیریم. در کل هم به خاطر مطرح کردن این بحث متشکرم. موفق باشید. یا حق.

محمد آقا ممنون که ما را از اوضاع آن طرف آب با خبر میکنی. اما لطف کن تحقیق کن حالا که نابینایان نیاز به امضا در سوئد ندارند, پس اموری مثل معاملات را چگونه انجام میدهند. اموری مثل خرید و فروش زمین ماشین و…. آیا اگر بسته یا وسیله ای را پست آورد در منزل تحویل داد از نابینایان امضا نمیگیرد؟ آیا اگر نابینایی مثلا وکیل بود و خواست برای موکلش لایحه دفاعی بنویسد نیازی نیست که پای آن را امضا کند؟ و کلا مسائلی از این دست.
از حضورت ممنون و سپاس

آقای ایزدی من که شش رو یادم نیست چه شکلی بود
ولی اینطور که یادم میاد, راحت هم نبود
ایول
بازم خوبه که صابته
به نظرم بذارین همین بمونه
جناب هاشمی
یعنی واقعا خوش به حالتون
یعنی ساده ترین و قابل قبولترین کار رو انجام میدن
خدایی اگه اینجا هم به جای این کارت معلولیتی که تا حالا هیچ نفعی نداشته یه کارت درستو حسابی با یه سری قوانین و مشخصات خاص درست میشد چقدر عالی میشد
ولی خب اینجا ایرانست, ۱۳۹۳

سلام. باز هم از زهره گرامی بخاطر طرح یکی از مشکلات به قول خودش میسپاسم. بله, امضا یکی از اون مواردیست که باعث میشود روی نابینایان در خیلی از جاها حساب نشود و کلا بعنوان یک نقطه ضعف ما محسوب میشه. و همین نداشتن امضای ثابت و معتبر است که سبب شده امین و وکیل بخواهند. شاید هم حق داشته باشند چون امضا موضوع مهمیست که نمیتوان به سادگی از کنارش گذشت. ولی متأسفانه هنوز راه حل قاطع و مطمئنی برایش یافت نشده. من هم خیلی به دنبال این قضیه بودم که یک وسیله ای برای امضا طراحی کنم و به قول زهره, یک نمونه و الگوی فرو رفتگی و تو خالی که بتوان آن را روی کاغذ گذاشت و داخلش را پر کرد, ولی موفق نشدم یعنی با یکی دو نفر مشورت کردم و آنها گفتند که مقدور نیست چون امضاها معمولا پیچ در پیچ هستند و این باعث میشود که نتوان یک الگوی چوبی یا پلاستیکی ارائه کرد. تازه اگر روزی انواع پلاستیکی آن به بازار بیاید خب این را هر کسی میتواند تهیه کند و نقض غرذ میشود. اگر هم بخواهند برای هر کسی یه مدل بسازند که در این صورت باید به تعداد نابینایان از این انواع و الگوهای امضا داشت.
اگر هم بخواهیم با خودکار امضای عادی و معمولی داشته باشیم معمولا امضاهایمان آنقدر ساده هستند که هر کس میتواند آنها را تقلید کند. پس فعلا بهترین روش همون مهر و امضا است که البته مهر و امضا در امور رسمی و اداری چندان مرسوم و پسندیده نیست و فقط در امور شخصی بکار میآیند.
یادم هست که در یکی از تشکلهای بسیار خوب و فعالمان در یک انتخابات چند نابینا و بینا بعنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند. در این تشکل بنا بر این بود که کسی که بالاترین آرا را میآورد بعنوان مدیرعامل معرفی شود. از قضا یکی از نابینایان بسیار شایسته و فعال بیشترین رأی را آورد و طبق قاعده باید مدیرعامل آن تشکل میشد, اما چون امور اجرایی و اداری با مدیرعامل است و مرتب باید پای اسناد و مکاتبات را امضا کند, این دوست خوب ما بخاطر همین نداشتن امضا از سمت مدیرعاملی چشم پوشی کرد و نفر دوم مدیرعامل شد.
حسابش را بکنید که یک نابینا مدیرکل یا رئیس یک اداره شود, آن وقت باید یکی کنار دستش بنشیند و یا دست آقا یا خانم را بگیرد و روی جای امضا بگذارد یا خودش مهرش را بگیرد و روی کاغذ بزند. متأسفانه همین موانع و مشکلات کوچک هستند که به کابوس برای ما تبدیل شده اند.
به هر حال دوباره از زهره گرامی بخاطر طرح گاه به گاه این مسائل مبتلا به, همه ی ما, تشکر میکنم.

سلام زهره جان من چند وقت پیش از یه سایت درباره امضای دیجیتالی خوندم که نوشته بودخیلی مطمئنه ولی راستش این که کجاها کاربرد داره و چجوریه دقت نکردم حالا که اینو مطرح کردی خواستم ببینم این امضا رو نمیشه نا بینایان استفاده کنن ؟

چه بد که اون آقا کناره گرفته ولی خب حق داشته دیگه به قول شما که مدام نمیشه بیان واسه امضا دادن راهنماییش کنن
اون وقت دوباره میگن معلولیت محدودیت نیست
پس شما هم به نتیجه نرسیدین در مورد شابلن
ترانه جان منم شنیدم یادم رفت داخل پست بگم ولی اونوقتی به ما میرسه که من دارم تو قاب عکس به نوه هام لبخند میزنم خخخ

سلام
خوب مثل آدم امضا میکنیم دیگه
نه جدی من در زمان بینایی دیده بودم میشه گفت نود درصد آدمها مخصوصا پشت میزی ها فامیلی خودشون رو امضا میکنن
اگه دقت کنی اکثر فامیلی ها آخرشون ی دارن .
مثل خسروی
مثل مظاهری
مثل جعفری
و بسیار دیگر
حالا ما میایم فامیلی خود رو به عنوان امضا مینویسیم ولی نه به شکل ساده بعد آخر آن که روی حرف ی میره یه حالت کج مانند میکشیم و از زیر فامیل خود میاریم حالا یا اول یا وسط فامیلی قطعش میکنیم حالا اگر نقطه ای هم بود با همین خط باید ارتباط بدیم چه بالای نوشتار چه پایین نوشتار که همون فامیلی خودمون هست حالا اگه فامیلی هم آخرش ی نداشت همین کلک رو پیاده میکنن
من بیشتر با امضا کار میکنم
ولی جاهایی مثل محضر واسه خونه مونه با مهر و امضا کار میکنم آخه یکی دو جا بدجور کارم پیچ خورد بخاطر همین امضا
این بود انشای من

سلام زهره دوباره اومدی دست گذاشتی رو یه ضعف نابینا که واقعا به نظر من خوبه که در این مورد حداقل به یه اجماع کلی برسیم چون فکر میکنم مشکلات از این دست رو همه تجربه اش میکنند و در موردش فکر بسیار شده ولی وقت اونه که دیگه به یه نتیجه ای هم رسید ….. خب من هم در مورد امضای دیجیتال بسیار شنیدم از اینکه امنیت بسیاری داره و امکان نداره که دو امضای دیجیتال شبیه هم باشند در ضمن این امضاها در یک جایی ثبت میشن پس کاملا مشخصه که هر امضا مطعلق به کیه و در مورد پیگرد قانونیش هم با این حساب حرفی باقی نمیمونه حتی شنیدم در یکی از کشورها این امضا ها قابل حمل هستند به راحتی یعنی یک چیزی شبیه قفل پارس آوا هر کسی به همراه داره و هر جایی که نیاز به امضا داشته باشه با اتصال اون قفل به رایانه میشه امضاشو پای اسناد بزنه ولی مشکل دیگه اینجاست که کارهای ما ایرانی ها نه کاملا دیجیتال شده و نه کاملا دستی انجام میشه بلکه ما یه جورایی بین زمین و هوا موندیم حتی اگر بتونیم یه امضای دیجیتال به نام خودمون ثبت کنیم تو ایران هر گز کاربردی نخواهد داشت ولی به نظر من هم میشه با یک سازمانی که حامی معلولین به خصوص نابیناهاست صحبت کرد که طرح از خود نابینایان باشد و اجراش از طرف آنها و میتوانند شابلن هایی رو تهیه کنند برای نابینایان که با گذاشتن اون روی کاغذ و پر کردن مسیرش بشه یک امضا مشخص و یکسانی کرد فقط به نظرم باید یه جایی ثبت بشه که این شکل امضا مطعلق به کدوم نابیناست و به اونهایی که متقاضی هستند تحویل بدن خیلی ها شاید نیاز نداشته باشند در مورد تعداد بالای نابینایان و ساخت این ها هم فکر نمیکنم مشکلی باشه چون با خطوط بی نهایت میشه اشکال مختلف ترسیم کرد خود من هم دو سال پیش برای یک کار دفتری به یک دفتر ثبت اسناد رفتم که متاسفانه با یه برخورد بد مواجه شدم متصدی دفتر اصرار داشت که حتی دفتر رو خودم باید بنویسم هر چه توضیح دادم و دادیم که من مشکل بینایی دارم و نمیتونم بنویسم فایده ای نداشت گفت باید با خط خود متقاضی دفتر نوشته بشه مسئول دفتر هم میگفت آخه این خانم تحصیل کرده هستند ما نمیتونیم فرض رو بر این بذاریم که بی سواده و قیمش اینجا رو امضا کنه و دفتر رو بنویسه باید خودش بنویسه من هم که با خط بینایی آشنایی داشتم شروع کردم نوشتن نمیدونید این متصدی چقدر حرص خورد که تو رو به خدا خانم صاف بنویس دفتر رو خراب کردی من واقعا تو اون شرایط فقط دلم میخواست یک فریاد بر سر اونا بزنم که انگار متوجه نمیشدن ما بهشون چی میگیم……..امیدوارم به یه نتیجه کاربردی تو این زمینه برسیم

برادر من جناب خسروی
آخه اگه میتونستم فامیلیمو بنویسم که امضا که واسم سخت نبود که
بهرحال ممنون به درد نیمه بیناها میخوره
سمانه جان مملکت ما چیش درسته که این یکیش درست باشه
واسه همینه کسانی که یه کم دستشون بازتره دارن میرن خارج
کلا همش باید فقط آستانه تحملمون رو ببریم بالا و دم نزنیم
مجبوریم همینی که هست رو قبول کنیم
عالی میشه اگه این دیجیتاله درست بشه

دوستان به جِد می‌گویم از فکر شابلون ساختن برای امضاء بیایید بیرون چون عملا نشدنی است. خودتان تصور کنید یک دایره توی شابلون باشد و بعد وسطش یک بیضی یا هر خط دیگری. وقتی دایره را در شابلون در می‌آورند دیگر آن وسط فضایی باقی نمی‌ماند که جا یا مسیر دیگر خطوط را در بیاورند. خیلی راحت بگویم مسیر خطوط وسطی باید به کجا متصل باشد. اصلا نشدنی است. شاید بشود یک مهرهایی به صورت برجسته بسازیم که مثل پرفراژهای بانک‌ها مهر را به ثورت برجسته روی کاغذ بزند. این شدنی است ولی نه برای همه جا مثلا توی دفتر اسناد رسمی میزند دفتر طرف را سوراخ می کند. یا شاید بشود مهرهای لیزری ساخت مثل آنچه برروی پلاک اتومبیل‌ها حک شده و با قرار دادن زیر یک دستگاه همه اطلاعات خودش را نشان می‌دهد. این روش اصلا قابل تقلب کردن نیست، ولی مشکلش این است که همیÔه باید یک دستگاهی باشد که امضا را بخواند و چشم غیر مسلح قادر به تشخیص آن نیست.
فکر کردن که آزاد است! هزینه هم ندارد. می‌توانیم حداقل فکرش را بکنیم هاهاهاها…

سلام.
متأسفانه به نظر نمیرسه از نظر واقع گرایانه این قضیه راه مطمئنی داشته باشه.
شاید در آینده و رواج امضای دیجیتال بشه کاریش کرد، ولی ما باید اول با واقعیت فعلی کنار بیایم، بعد دنبال راه حلهای میان و بلند مدت باشیم.
فرامرز عزیز! شاید شما اون قدر مهارت پیدا کرده باشی که بلا استثنا همیشه میتونی خودت حتّی جای امضات رو پیدا کنی و بعد هم به تفصیلی که نوشتی امضا کنی!
ولی راه وقتی راهه که بتونه برای همه راه باشه، نه در موارد استثنایی!
شاید بعضی بگن خواستن توانستنه و خب اگه بیش از ۵۰ درصد نابینایان بتونن این خواستن رو به توانستن تبدیل کنن چنین راه حلی پذیرفتنی باشه.
به نظر من بهترین امضای دیجیتال همیشه همراه ما، همون اثر انگشته و البته بد نیست که یه امضایی هم یاد بگیریم که اگه گفتن الزاما باید امضا کنی، بتونیم کارمون رو راه بندازیم!
ولی این واقعیت قابل انکار نیست که استفاده از مهر، یا هر وسیله ی دیگه ای که قالب امضای ما باشه، در شرایط حساس میتونه جعل بشه و در این صورت اگه من نوعی به عنوان یک نابینا متضرر شده باشم، قاعدتا اعتراضم نه وارد هست و نه به جایی میرسه.

دقیقا همینه
نقد رو باید چسبید تا امضای دیجیتالی که معلوم نیست تا صد سال آینده ما بهش دست پیدا کنیم یا نه
کسانی میتونن امضای ثابتی داشته باشن که یا از قبل بینایی بلد بوده باشن و الآن مطلق شده باشن یا کلا یه کم بینایی رو داشته باشن
ترانه جان درسته شاید با تکرار و تمرین بشه یه چیزی از آب در اورد

یه راه هم حالا به ذهنم رسید استفاده از شابلون برای تمرین امضای ثابت خوبه این شابلونا رو میشه از عکسهای بی استفاده رادیولوژی در آوردش و مرتب تو خونه تمرین کرد تا یه دست به مدل امضا عادت کنه من یادمه زمانی که دبیرستانی بودم کلی امضای مختلف داشتم !چون امضاهامو یادم میرفت ولی وقتی نیازمند امضای ثابت شدم با مدتی تمرین حالا می تونم چشم بسته هم امضا کنم پس امضا رو به محض یادگیری نیازی به چشم نداره فقط باید انقدر تمرین کرده باشی که دستت به نوشتنش عادت کنه

چه بد که اون آقا کناره گرفته ولی خب حق داشته دیگه به قول شما که مدام نمیشه بیان واسه امضا دادن راهنماییش کنن
اون وقت دوباره میگن معلولیت محدودیت نیست
پس شما هم به نتیجه نرسیدین در مورد شابلن
ترانه جان منم شنیدم یادم رفت داخل پست بگم ولی اونوقتی به ما میرسه که من دارم تو قاب عکس به نوه هام لبخند میزنم خخخ

سلام دوستان ما با مهر هم مشکل داریم. همیشه میگیم که به وکیل یا قیم نیاز نداریم اما چطوری؟ ما که نمیدونیم داخل فرمی که داریم مهر میزنیم چی نوشته از کجا معلوم که اگر پست مهمی داشته باشیم از نابینایی ما سوء استفاده نشه. ای کاش یه خودکار سخنگو اختراع میشد که هم نوشته های فرم را میخوند و هم شش تا دکمه ریز داشت که ما به بریل تایپ میکردیم و اون روی فرم در جای خالی مینوشت. میدونم یه خیاله اما به این امید مینویسمش که یه مخترع بیاد تو محله و با خوندن این خیال قشنگ دست به کار ساختنش بشه. اینم یه نوع تلاشه ها یاد بگیرید.

سلام ندا جان
خودکار سخنگو هم خوبه ولی مثلا اگه یه متن خوان درستو حسابی اختراع بشه همه جا کاربرد داره عالی میشه
منم اینو مینویسم که اگه اون مخترع خودکارو دید اینم ببینه دوتاشو باهم اختراع کنه
اینم تلاشه دیگه نیست
مرسی از حضورت

سلام و تشکر از پست مفیدتون، من دو امضای ثابت دارم که هرکدام را در جای خاص خود استفاده میکنم، البته برای کارهای مالی حتما مهر را هم به عنوان مکمل بهش اضافه میکنم. البته برای چک تقریبا میدونم که کجا را باید امضا کنم و البته از بینا های حاضر هم تایید می گیرم ولی سایر فرمها را محل امضا را سوال میکنم. اما این که چجوری امضای ثابت داشته باشیم، اولاً خودکار را با دست راست گرفته و انگشت سّبابه ی دست چپ را بر روی محل امضا قرار داده و محل مورد نظر را به امضایی که بارها تمرین کرده اید، مزین فرمایید.
ثانیاً به خاطر داشته باشید که همیشه یک شکل هندسی ثابت را در ذهن داشته باشید که با تمرین مکرر به قول ترانه با چشم بسته هم می توانید امضا کنید، (حالا ما نابیناها چشممون باز یا بسته) امکانپذیر است.
ثالثاً از انگشت اشاره ی دست چپ حتماً برای تسلط بر حدود خطوط امضا استفاده کنید.
رابعاً از مهر همایونی غافل نشید و برای امور مهم مثل دسته چک حتماً از مهر و امضا در کنار هم استفاده کنید، هرچند که بعضی جاها اثر انگشت هم برای همه الزامی است و آن را هم باید افزود. موفقتر باشید.

درود! بحث جالبی را مطرح کردی، ولی ما نباید به امضای خود بیش از حد حساسیت نشان دهیم، من هم بیش از ده سال است که مهر را کنار گذاشته ام و امضا میکنم و هیچ حساسیتی به یکرنگی آن ندارم، یکی کوچک میشود و یکی بزرگ تر و دیگری کج و بعدی کج تر و من با لبخند از کنار آن گذشته و مشکلم را حل میکنم! خنده بر هر درد بی درمان دواست!

سلام
ببینید خانم ظهره دقیقا صحبتهای جناب آقای حاتمی رو لاک میزنم
یعنی دقیقا همون حرفهایی رو که میخواستم بزنم رو ایشون زد
حالا منم دوباره میزنم ثواب داره
قبول من روزگاری بیناا بودم و امضای خودم رو دیدم ولی به عنوان مثال من از بدو مادرزاردی نابینا
خوب بالخره یه آشنا یا نزدیک دارم که واسه یبار هم که شده نوشتن به خط بینایی رو یادم بده که فامیلی من اینجوری نوشته میشه
و فکر کنم اونایی هم که مادرزادی نابینا هستن باز یه آشنا یا نزدیکی هستش که حروف فارسی رو یاد بده
حالا بگذریم اگر هم یاد ندادن واسه یاد دادن فامیلی هستن
خوب وقتی که فامیلی رو یاد گرفتیم واسه نوشتن دقیقا خودکار در دست راست و انگشت اشاره چپ رو میکنیم تو چشم طرف
نه خدایی به طرفمون میگیم که انگشت سمت چپ رو بزار روی اون قسمتی که قرار هستش امضا کنیم
یا مثلا شده که من حتی گاهی میشه گفت به اندازه ده درجه کاغذ رو به سمت چپ انحراف میدم تا راحتتر امضا کنم
حالا نمیدونم باقی دوستان به چه شکل انجام میدن
ولی خوب وقتی ما دستمون رو بر روی کاغذ یا هر جسم دیگری بزاریم او رو سریعا تصویر ذهنی میکنیم
اینجوری بهتر و مطمین تر کار رو انجام میدیم
حالا یاد یه خاطه ای از این ثبت اسناد افتادم
نزدیک به سه سال پیش بود که برای سند زدن خونه من به محضری رفتم و مراحل رو طی کردم
قرار بود که استعلام بگیرن
بعد در این حین بود که من تماس میگرفتم که آیا اومده یا نه دیدم یارو با من خیلی مهربون و نرم صحبت میکنه
هی جان جان میکرد هی داداش داداش صدام میکرد
بعد گفتم خوب عمو چقدر میشه هزینهش
گفت
۳۲۰ هزار
من شک کردم به رفتار این از خدا بی خبر
خلاصه زنگ زدم به ۱۱۸ و شماره ثبت اسناد دیگه ای رو گرفتم و و گفتم که قضیه از این قراره چقدر میشه هزینش
یارو گفت شصت هزار منم رفتم پتشه رو ریختم رو آب و باهاش برخورد کردم .ولی در کل دوستان هواستون باشه به این جور داستانها اگه مشکوک شدین یه تحقیق کنین .
این بود انشای من

درود! من قبلا که مهر داشتم بعضی اوقات امضا هم میکردم، مثلا پژو را بدون نقطه مینوشتم و وقتی و را مینوشتم بدون برداشتن خودکار خط و را برمی گرداندم روی پژو و مثلا آن را خط میزدم، بعضی اوقات هم با عزیز همین کار را میکردم، در صند ازدواج هم پژوهنده بدون نقطه و خط خورده برای امضا بکار رفته است، من برایم مهم نیست که امضایم چه تغییری دارد چون برای دادگاه سرعت قلم مهم است و و هر فرد امضا کننده سرعت قلمش با فرد دیگر تفاوت دارد مانند اثر انگشت افراد که با یکدیگر تفاوت دارد،جدید ترین امضای من که برای گرفتن کارت عابر بانک استفاده شده و بیش از ده سال است که بکار میرود: ع است که خط پایانش ادامه یافته و روی سر ع برمیگردد،

من طبق فرمایش جناب خسروی, قبلا یاد گرفته بودم که فامیلم را بنویسم. ولی وقتی لازم میشد جایی امضا کنم وقتی فامیلم را مینوشتم و کمی هم خط خطی میکردم, احساس میکردم فردی که داره امضایم را میبیند به دیده ی تمسخر بهش نگاه میکنه و لبخند میزنه که این دیگه چه امضایی است. دوست داشتم افرادی که دارای مسؤولیت اداری بوده و هستند میآمدند و چگونگی امضایشان را توضیح میدادند. شخصی مثل جناب جباری که مدیر مدرسه سامانی هستند.

درسته عمو جان
میتونه دوتا معنی داشته باشه
یا اینکه خدایی نکرده امضا مورد داشته باشه از لحاظ گرافیکی
یا دلیل دوم که خیلی احتمال داره اینکه
.
.
.
طرف تو دلش بگه آخه بابا نابینا و چه به امضا
واسه منم شده عمو
با اینکه میدونم درست امضا کردم ولی باز طرف وقتی امضا رو دیده لبخند زده و منم متوجه شدم
اینجور مواقع عمو توی دلم به طرف میگم نیشتو ببند بعدش خودم هم با اون لبخند یا پوسخند میزنم و اینجا هر دوتایمان خندون هستیم
مولا علی فرموده هر چه برای خود میخواهید برای دیگران هم بخواه .
نمیشه که اون بخنده من نخندم یا من بخندم اون نخنده عمو جان
این بود انشای من

سلام بر عمو حسین.
باید بگم که زمانی که نیاز است تا از پستچی بسته ای رو دریافت کنیم فقط کافی است تا کپی ی کارت شناسایی ی خود را به او بدهیم.
البته اینجا پستچی خودش بسته های مهم رو دم در نمیاره و برگه ای میفرسته که توش گفته میشه شما یک بسته و یا یک نامه ی مهم دارید که باید برای دریافت آن به پست خانه مراجعه کنید.
برای نامه های معمولی هم که هر آپارتمانی یک صندوق پست داره که بر روی هر یک از قفصه های آن نام یک خانواده نوشته شده که پستچی نامه های مربوط به آن شخص رو در همان قفصه می اندازه و نیازی هم به کپی ی کارت نیست.
برای خرید ماشین هم باید بگم که در اینجا اصلن به کسی که گواهی نامه نداشته باشه ماشین نمیفروشند چه برسه به نابینا.
در نهایت هم میرسیم به خرید املاک و زمین که موقع خرید نام طرف خریدار در اداره ی مالیات ثبت میشه و کسی دیگه نمیتونه کاری کنه و علاوه بر اون همان کپی رو هم میگیرند.
من متأسفانه در مورد سایر موارد اطلاعی ندارم و تا کنون با اینگونه مسائل مواجه نشدم.
با سپاس از شما و همه ی دوستان.

وای چه قانون مند
چه عالی
ای خداااآآآآآآآآآ
باور کنید این امکانات بسیار ساده و عملی هستن
ولی کسی عملیش نمیکنه
آخه فرقی نداره ایران یا سوئد مگه میخان چیکار کنن
روی کارت معلولیت من درج بشه ایشون نمیتونه امضا کنه
کار سختیه
نه

سلام زهره خانم
موضوع خوبی را مطرح کردی. اینطور که معلومه اکثر نابیناها از مهر و اثر انگشت استفاده می‌کنند که گمان می کنم بهترین راه باشه ولی شاید روزی یک تکنیک جدیدی هم بشود ابداء کرد ولی به نظر من دنبال امضای بینایی نباش، چون می‌تواند دردسر ساز باشد. مثلا خود من یک امضاء ثابت دارم که از سال‌های بسیار دور از آن استفاده می‌کردم. از اتفاق امضای من خیلی پیچیده و بزرگ هم هست و به قول همکاران دبیرستان «امضای جای برویی» است، ولی چند ماه پیش توی بانکی که حسابی قدیمی داشتم دچار مشکل شدم و کارمند بانک می‌گفت که امضای فعلی با نمونه اãضای توی کامپیوتر متفاوت است و می‌گفت که پایه و اساس امضا یکی است ولی تفاوت‌هایی دارد. بعد اÒ صحبت متوجه شدم که طی سال‌هایی که من نابینا شدم، هرزمان هرکجا می‌خواستم امضا کنم مرتبا همراهان من تاکید می‌کردند که مثلا جای امضا کم است و کوچک امضا کن و همین موجب شده اسÊ که به مرور زمان امضای من تا حدی تغییر شکل پیدا کند و کمی جمع تر شود. از آن روز به بعد از یک طرف سعی کردم به همان امضای اصلی خودم برسم و هم اینکه به همین فکر شما بودم که چگونه می‌توان راهی به جز انگشت زدن و مهر زدن پیدا کرد که یک جورایی یادآور آدم‌های بی سواد است. و مثلا از خودم همین سؤال را می‌پرسیدم که هر کسی می‌تواند یک مهری به نام هر کسی بسازد که البته یک راه حل تقریبا خوب هم پیدا کردم! اینکه به جای آنکه مهر نام افراد با حروفی ساده باشد می‌توان آن را به صورت گرافیکی طراحی کرد یا مثلا از خط نستعلیق شکسته و… استفاده کرد. خلاصه جوری که چندان هم ساده نباشد. یا اینکه می‌توان حتی خود امضاء را به صورت یک مهر در آورد و همه‌جا به صورت یکنواخت زد!

راه حلهای خوبی هستن
استفاده از یه مهر پیچیده
یا ساختن امضا
منم با مهری که امضای خودمون باشه موافقم
ممنون که تجربیات و راه حلهاتون رو در اختیارم قرار دادین
هرچی باشه شما چهارتا پیرهن از ما بیشتر پاره کردین خخخ

دوباره سلام.
دوستان یادتونهچندتا کوچه پایین‌تر ازتون سؤال کردم چه موضوع‌هایی را پیشنهاد می‌کنید که درموردش صحبت کنیم؟ همه به چپ و راست زدند! بفرما! همین موضوع امضاء کردن خودش یکی از همان موارد است که باید مطرح می‌شد.

سلام. میگم من یه بار رفتم دم در کارت معافیتم رو از پستچی بگیرم. وقتی اومدم مُهر بزنم گفت نمیشه.
بعد یه دستگاه شبیه مبایل آورد جلوم یه قلم نوری هم داد دستم گفت باید روی صفحه ی این امضا بزنی.
خلاصه ما موندیم آخرش دیجیتال شدیم، نشدیم، میخوایم بشیم، قراره بشیم، هم باید باشیم هم نباید باشیم، چه کاریه باشیم، باشیم خوب کاریه، کار خوبی نیست باشیم، اگه باشیم خوبه، خوبه نباشیم، اگر باشیم چی کار کنیم ما نابیناها آخه.
مشکل کاغذ حل شدنیه. نهایتً همیشه انگشت بزنید. اثر انگشت از امضا هم معتبرتره. قابل جعل هم نیست. فقط اون جاهایی که میگن هم امضا کنید هم انگشت بزنید دیگه باید از مُهری که با امضاتون درست کردید کارتون رو راه بندازید.
من یه مُهر دارم که اسم و فامیلم با یه امضای خفن با هم روش حک شده. هرجا مجبور به امضا باشم و اثر انگشت نشه که بشه ازش استفاده میکنم.

سلام
من یادمه قبلا بلد نبودم امضا کنم. الآن هم بلد نیستم. اما به لطف دوستام تو مدرسه یاد گرفتم اسم خودمو بنویسم و برای امضا هم از ع، تقریبا به همون شکلی که آقای پژوهنده گفت استفاده میکنم.
یعنی اصلا یه حس خوبی داره هاااااااااااااااااااا، نمیدونید که

😀 lolololololooooooools

دیدگاهتان را بنویسید