خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
وارد شدن به گزینه volume mixer بدون استفاده از صفحه خوانها و کمک گرفتن از شخص بینا

سلام،
آیا تا به حال شده است که یکی از اعضای خانواده و یا دوستانتان با رایانه و لپتاپ شما کار کند و بدون آن که از شما سؤالی بپرسد، به جای این که صفحه خوان موجود را غیر فعال کند، صدای سیستم شما را کم یا کاملاً غیر فعال کند؟

اگر جزء این دسته بوده اید و هستید، با من همراه باشید تا راه حل این مسأله را جلوی پایتان قرار دهم.

 

همانطور که میدانید، برای اعمال تنظیمات بر روی صدای سیستم، میتوان از روشهای مختلف مانند کنترل پنل و انتخاب کردن گزینه sounds، نوشتن کلمه volume در قسمت سرچ باکس ویندوز و انتخاب گزینه Adjust system volume، رفتن به system tray و انتخاب گزینه اسپیکر و انتخاب گزینه open volume mixer و غیره استفاده کرد. اما همه اینها مستلزم این است که سیستم صوتی شما فعال باشد. ولی اگر سیستم صوتی شما فعال نبود چه. آیا میتوان بدون دریافت هیچ گونه فرایند صوتی و بدون کمک گرفتن از کسی، سیستم صوتی خود را فعال کنیم؟ بله. این کار شدنیست. برای حل این مسأله میتوان از دو روش استفاده کرد.

 

روش اول: ساخت یک میانبر!

در این روش شما باید از عبارت Sndvol.exe، یک میانبر بسازید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد دسکتاپتان شوید.
  2. گزینه های داخل دسکتاپتان را در حالت غیر انتخاب قرار دهید. اگر یکی از گزینه ها در حالت انتخاب قرار داشت، با زدن کلیدهای control + space آن را از حالت انتخاب خارج کنید.
  3. کلید applications را بزنید و گزینه new را بیابید و آن را باز کنید و گزینه Shortcutرا اجرا کنید.
  4. در پنجره باز شده به نام create shortcut، در قسمت Type the location of the item: عبارت Sndvol.exe را paste کنید و دکمه next را بزنید و تا وارد مرحله بعد شوید.
  5. در قسمت Type a name for this shortcut: شما مشاهده خواهید کرد که عبارت SndVol.exe، نوشته شده است. این عبارت اسم میانبر شما است. اگر از این اسم خوشتان آمد میتوانید بر روی دکمه finish کلید space را بزنید و در غیر این صورت میتوانید هر اسمی که خودتان تمایل دارید را بنویسید. من به جای اسم SndVol.exe، اسم Volume mixer را نوشتم.
  6. ساخت میانبر به پایان رسید اما کار ما هنوز به پایان نرسیده است.
  7. حال، میانبری که ساخته اید، را اجرا کنید. میبینید که مستقیم وارد قسمت open volume mixer شدید، در قسمت اول شما با اسلایدر volume صدا سیستم رو به رو میشوید که با زدن کلیدهای جهت نمای بالا و پایین، میتوانید بر میزان بلندی صدای سیستم بیفزایید و بکاهید. اما اگر یک بار کلید تب را بزنید، به نوار عنوان mute میرسید که با زدن کلید space، آن را فعال و غیر فعال میکنید. با فعال شدن این گزینه، سیستم صوتی شما خاموش و با غیر فعال کردن آن، روشن میشود. توجه داشته باشید که نحوه چیدمان این دو گزینه همیشه ثابت است.

 

حال شما میانبر را ساختید، اما چگونه از آن در موقعی که سیستم شما فاقد صدا است، از آن استفاده کنید؟

  1. برای این کار، شما بایستی برای میانبر خود، یک کلید ترکیبی اختصاص دهید. برای این کار، میانبرتان را بیابید و بر روی آن کلیدهای alt + enter را بزنید تا وارد قسمت properties شوید. کلید تب را دوبار بزنید تا به قسمت hot key، برسید. حال کلید های ترکیبی خود را وارد کنید و سپس کلید enter را بزنید. من در سیستم خودم، از کلیدهای ترکیبی alt + control + v استفاده میکنم.
  2. هم اکنون میتوانید با زدن کلیدهای ترکیبی، وارد قسمت volume mixer شوید.

 

روش دوم، استفاده از run!

این قسمت نیازی به مراحل مقدماتی ندارد و فقط کافیست که شما کلیدهای ترکیبی windows + r را بزنید و عبارت Sndvol را وارد کنید تا وارد تنظیمات volume mixer بشوید.

 

نتیجه گیری: اگر یک روز متوجه شدید که سیستم شما فاقد هر گونه صدا است، ممکن است که یکی از این دو گزینه تغییر کرده باشد. لطفاً نحوه کار با این دو گزینه را به خاطر بسپارید که در این نوع موارد، بتوانید بر روی گزینه ها تسلط داشته باشید.

 

موفق باشید.

۲۵ دیدگاه دربارهٔ «وارد شدن به گزینه volume mixer بدون استفاده از صفحه خوانها و کمک گرفتن از شخص بینا»

سلام. از پست مفیدتون تشکر میکنم.
میخواستم ببینم این روشها برای تمام ویندوزها به همین شکله؟
من از ویندوز xp استفاده میکنم اما اگه جایی بودم ویندوزشون xp نبود هم میخواستم ببینم دقیقا برای کدوم ویندوزها جواب میده؟
با تشکر از شما و پست مفید و کاربردیتون.

سلام، خواهش میکنم. در مورد ویندوز XP اطلاع ندارم و فکر نمیکنم که جواب بده به این دلیل که نحوه تنظیمات ویندوز XP متفاوت از ویندوزهای ۷ و ۸ و ۸.۱ است.
اگر برایتان مقدور است، شما این آموزش را در ویندوز XP امتحان کنید و نتیجه را در قسمت نظرها، اعلام کنید.
ممنون که آموزش را با دقت خواندید و نظر دادید.

سلام مجدد. از پاسختون تشکر میکنم.
من روش دوم رو که ساده تر بود امتحان کردم جواب نداد و خطا داد که چنین کلمه ای در ویندوز وجود نداره.
میخواستم ببینم دقیقا من کلمه رو درست نوشتم؟ یعنی باید دقیق بنویسم sndvol?
با .exe هم امتحان کردم بازم خطا داد.
اما گزینه های تنظیمات صدا دقیقا مثل xp بود و تفاوتی نداشت.
به طوری که من فکر کردم دارین مطابق با xp آموزش میدین و مخصوص xp هست!

سلام، بله. شما دارین درست مینویسین. تنظیمات سیستم صوتی ویندوز ۷ و XP در نگاه اول، شبیه هم هستند اما با هم فرقهای زیادی دارند. از اونجایی که نحوه تنظیمات ویندوز XP متفاوت از سایر ویندوزها هست و اصلاً از ویندوز ویستا به بعد، چیدمان تنظیمات صوتی ویندوز تغییر کرده، دیگر نمیتوان روشهای جدید را بر روی تنظیمات ویندوز XP اعمال کرد.

سلام داوود، ممنون از لطف زیادی که نسبت به من داری. خوشحالم که این مطلب مورد پسندت قرار گرفت. در مورد سایر مطالب این سایت هم نفرمایید. همه نویسنده ها خوبند و هر کسی هم برای قشر خاصی، مینویسند و مشغولند. خیلی ممنون که تشویقم میکنی و در کنارم هستی.

درود
وقتی دوستان خوبی هستند که توانمندند و این مطلب را می پسندند همچون داود ، حرفی برای گفتن نمی ماند جز سلامتی همه شما دوستان و آقا رضا .حتما آزمایش خواهم کرد و این آزمایش تمرین برای خودم است .
آقا رضا لطفا به کامنت ها مراجعه کن احتمالا پاسخ به کامنتی از دستت افتاده و به ندای این بزرگوار هم توجه بفرمائید .احتمالا در زمان پاسخگوئی منتشر نشده بود لکن .

درود
تمرین کردم و بسیار مفید و کاربردی بود بیشتر استفاده از ران را می پسندم و دیگر اینکه میان بر کلیدی در هنگام پراپرتیس همان گزینه میان بر است والا که هات کی را من نیافتم .ببخشید امیدوارم مرا راهنمائی کنید .با تشکر مجدد و ممنون از کمک شایان توجه شما دوست گرامی موفق باشید .

درود
اول از منوی ران در ویندوز اکس پی استفاده کردم اما متاسفانه خطا داد و فایل مورد نظر را نیافت و من نتیجه گرفتم که در xp این گزینه کاربرد ندارد ! اما در ویندوز هفت و هشت امتحان کردم بسیار کاربردی است و بسیار سپاسگزار هستم .البته که آموزش کامل است اما در قسمت معرفی کلید های میان بر ، هات کی را نیافتم و به نظر خودم در تب شورت کات باید این کلید ها را معرفی کرد و احتمال که نظر من اشتباه باشد .باز هم ممنون از شما بخاطر توجه به نظر بازدید کنندگان .
ضمنا نظرات من کامل پاسخ داده شده بود و نظر من کامنت دوست دیگری بود که الان به آن کامنت هم پاسخ دادید و بسیار ممنون از شما .موفق و مستمر باشید .

سلام، خواهش میکنم که پیگیر شدید و امتحان کردید. در ویندوز XP عبارت sndvol32 رو بنویسید. اگر جواب داد، به من هم اطلاع بدین. چون من خودم این رو امتحان نکردم. در مورد hot key هم حرف شما کاملاً صحیح است. زمانی که properties رو باز میکنیم، به صورت خودکار به سربرگ shortcut هدایت میشوید و چون این کار به صورت خودکار انجام میشد، من در آموزش این رو ننوشتم. عذر میخوام که این کار رو نکردم. از این که وقتتون رو سر همین موضوع گرفتم، ازتون عذرخواهی میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید