خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

بازدید از نمایشگاه توانبخشی 24 مهر 94

دوستان سلام.

با خبر شدم که قرار است نمایشگاهی تخصصی برگزار شود که در آن ابزار توان بخشی را به افراد آسیب دیده جسمی و حسی و همچنین خانواده هایشان معرفی میکند.

بر آن شدیم که بازدیدی از ان نمایشگاه داشته باشیم

من توانستم از غرفه های خانه نور و نماد فنآوری روز و همچنین چند غرفه مربوط به آسیب دیدگان جسمی حرکتی بازدید کنم.

در یکی از غرفه ها یک بسته فلش کارت محتوی چهل جمله مثبت خریدم تا لحظاتی هرچند کوتاه حال خوبی برای اطرافیانم ایجاد کنم.

در قسمتی دیگر با امکانی خاص آشنا شدم که بر روی توالت فرنگی نصب میشد. در جایی دیگر تشک مواج و مموری فوم را از نزدیک لمس کردم. کیسه های هوا بر روی تشک مواج به صورت یکی در میان هر چهار دقیقه یک بار پر و خالی میشوند تا فردی که به مدت طولانی بر روی آن میخوابد، دچار زخم بستر نگردد.

مموری فوم هم فرم بدن را به خود میگیرد که آن هم در نوع خود تشک جالبی بود.

در خانه نور با قلم هوشمند آشنا شدم که موارد ضبط شده بر روی برچسبها را در زمانی که مورد اشاره قلم قرار میگیرند، بازخوانی میکند.

البته در این غرفه مکانیاب هم بود که من نتوانستم در باره آن اطلاعی کسب کنم.

نماد فنآوری روز اما محصولات متنوعی داشت. از ساعت گویا، لمسی، لمسی گویا، درشت نما بگیر تا انواع به دید و عینک دوربین و تبسنج و فشار سنج و دستگاه قند خون و ماشین حساب و عصای هوشمند. با شخصی آشنا شدیم به نام ژواخیم متیاس لِن، که نوعی خاص از به دید، جعبه صدا و عینک دور بین را برای معرفی از فرانکفورت آورده بود. بسیار خوشرو و پر حوصله بود و خود را جُو معرفی کرد.

در مورد جعبه صدا باید بگویم که متن کتاب را بازخوانی میکند این دستگاه 12 زبان از جمله ترکی استانبولی را هم پشتیبانی مینماید. البته آقای لِن با پارس آوا هم آشنا شدند تا ببینند چه میتوان کرد.

از بخشهای محدودی یک فایل صوتی آماده کرده ام تا چنانچه مایل باشید بخشی از توضیحات را از زبان خود کارشناسان بشنوید، از این فایل با حجم 18 مگابایت استفاده کنید.

۲۰ دیدگاه دربارهٔ «بازدید از نمایشگاه توانبخشی 24 مهر 94»

باز سرکار خانم جوادیان من را به نمایشگاه بردید فقط فراموش کردم که نام و شماره تلفنهای شرکتها را برای بچه های که در تهران نیستند امکان برقراری تماس با شرکت ها را داشتند مجددا از اوقاتی که برای ضبط این گزارش مصروف داشتید سپاسمندم.ا تشکر

سلام بر شما دوستان عزیز.
خوشحالم که این گزارش مورد پسندتان بود.
آقای چشمه امیدوارم مرا به خاطر زحمتی که ناخواسته به شما محول کردم، ببخشید. حالا خدا کند آن فایل با این همه دردسر ارزش یک بار شنیدن را داشته باشد.
آقای نوری مسئول برگزاری نمایشگاه فرمودند که بنا دارند چنین نمایشگاههایی را در سایر استانها نیز برپا کنند.

سلام به همکار خوبم و ممنون از تهیه گزارش
امیدوارم تحصیل کرده های کشورمون که تمکن مالی هم دارن یاد بگیرن کارهای خوبشون رو متفاوت انجام بدن مثلا به این قبیل نمایشگاهها سر بزنن و وسایل توانبخشی با بهترین کیفیت رو بخرن و اونها رو مستقیما به کسانی که به این ابزارهای توانبخشی برای بهبود کیفیت زندگی لازم دارن هدیه بدن و بعد هم پیگیر باشن که دستگاهها مناسب بودن یا نه
ببخشید گفتم یک آرزوی خوب رو اینجا بنویسم بقول بانو باشد که رستگار شویم
باز هم تشکر سربلند باشید

سلام و درود بیپایان خدمت خانم جوادیان بزرگوار واقعاً که عالی عالی بود همه چی عالی بود ای کاش از این نمایشگاه ها بیشتر در ایران برگزار بشه یا ای کاش یه نمایشگاه در حد ساید سیتی هم در ایران برگزار بشه و باز هم ای کاش فقط این نمایشگاه ها در تهران برگزار نشه و توی شهرستانها هم باشه تا ما شهرستانیها هم بتونیم ازشون دیدن کنیم یه سؤال هم دارم اون هم اینه که آیا میشه اون عصای هوشمند را تهیه کرد آیا توی ایران نمایندگی داره؟ اگه داره چطوری میشه تهیه اش کرد باز هم جا داره از زحمتتون بابت تهیه ی این گزارش برای محله تشکر کنم با سپاس فراوان بدرود

سلام: خیلی قشنگ بود.
البته بیشتر از همه اش برچسبگزاری روی اشیاء بود.
از فشارسنج و دستگاه قند خونش نیز خوشم آمد.
اما راجع به عصا خیلی کم توضیح داده بود.
به هر حال از زحمتی که کشیدید ممنون.

اتفاقا قسمت عصا بسیار گسترده بود. با آن راه رفته بودم و عکس العمل هم نشان داده بودم. فکر کردم برای شنوندگان ممکن است کمی خسته کننده باشد. این بود که به طور کلی بخشهای مختلف را خلاصه کردم. من هم آن قلم را به خاطر امکان برچسبگذاریش خریداری کردم و تا حالا روی حدودا بیست کتاب و جزوه بینایی را برچسب زده ام.
از توجهتان بسیار سپاسگزارم.

سلام.
تشکر میکنم.
درباره اینکه میتونیم کتاب بخونیم میشه بیشتر راهنمایی بفرمایین؟
با تشکر از پست مفیدتون.
خدا کنه با تمام صفحه خوانها و متنخوانهای موجود سازگار بشه و فقط به پارسآوا محدود نباشه!

دیدگاهتان را بنویسید