خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

عینک هوشمند برای افراد کم بینا طراحی شد

عینک هوشمند برای افراد کم بینا طراحی شد

مدتی است که طراحی عینک های هوشمند توسط شرکت های مختلف آغاز شده اما عینک برای افراد کم بینا یک مورد جدید و خارق العاده است .نمونه اولیه این مدل از عینک هوشمند توسط محققان انگلیسی برا افراد کم بینا و یا با دید محدود طراحی شده که از طریق تبدیل موانع و چهره افراد به خطوط امکان دیدن این اجسام را برای افراد کم بینا میسر می کند .

این عینک دارای یک دوربین است که بر روی قاب اصلی عینک سوار شده و علاوه بر اینها از یک دوربین مادون قرمز ، لیزر مادون قرمز ، اسکنر و بلندگو نیز بهره می برد و به افراد کم بینا درک فضایی نسبتا مناسبی برای درک آنچه پیرامون آنها اتفاق می افتد را می دهد .

smart-glasses-for-blind-1
تولید کنندگان این گجت امیدوارند نمونه نهایی این محصول اوایل سال آینده با قیمتی بیشتر از تلفن های هوشمند روانه بازار شود و به استفاده کنندگان خود اجازه دیدن حرکت های مختلف را بدهد .

smart-glasses-for-blind-2

این عینک با ترکیب اطلاعات مخابره شده از دوربین ویدیویی معمولی و پرتو مادون قرمز کار می کند . یک کامپیوتر کوچک که در جیب لباس قرار می‌گیرد پردازش داده ها را قبل از ارسال به صفحه اصلی  با کمک نرم افزار مخصوص ، تصویری از شیی یا مانع بر روی لنز عینک نقش  می بندد . عینک نصب شده روی قاب عینک وظایف زیادی داشته و از آن جمله اسکن اطلاعات نوشتاری مانند شماره تلفن و شماره اتوبوس بوده که در مرحله بعدی این اطلاعات به صورت صوتی برای فرد اعلام می شود . عینک جدید به خوبی در نور کم کار می کند و می تواند برای مقابله با شب کوری هم مورد استفاده قرار گیرد .

آزمایش اولیه بر روی 20 داوطلب با موفقیت کامل اجرا شده است و شرکت تولید کننده با ارائه طرح خود توانسته یک کمک هزینه 850 هزار دلاری را از گوگل جذب کند تا در ادامه راه خود بتواند از این تکنولوژی جدید بر روی 1000 فرد کم بینا آزمایش کند . توسط این فن آوری مشاهده موانع و یا تشخیص چهره افراد با شفافیت و وضوح بیشتری امکانپذیر شده و تحول چشمگیری در زندگی افراد کم‌بینا یا با دید محدود ایجاد می‌شود. فروش این عینک هوشمند که به نوعی ابزاریی برای تقویت بینایی است از سال 2016 با قیمتی در حدود 500 دلار آغاز خواهد شد .

منبع : dailymail

۶ دیدگاه دربارهٔ «عینک هوشمند برای افراد کم بینا طراحی شد»

دیدگاهتان را بنویسید