خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دو آموزش در یک فایل، پچ جدید و چگونگی بستن دسکتاپهای مجازی

سلام دوستان.

چه خبرا؟

خوبین؟

رفقا همونطوری که قبلا گفته بودم پچی که برای IDM گذاشته بودم مدتیه که کار نمی کنه. الآن به درخواست فاطمۀ حسینی عزیز پچ جدیدو با آموزشش می ذارم.

دوستان تو این آموزش NVDA به زیبایی خودنمایی می کنه و برتریشو به رخ جاز می کشه، تو آموزش توضیح دادم که چه کاراییو اون می تونه بکنه و جاز ول معطله. تمام توضیحات تو فایل داده شده.

فقط این فایل دارای دو تا آموزش کوچولوه، یکی همون پچ IDM و دیگری در مورد چگونگی بستن دسکتاپ مجازی توسط NVDA در ویندوز 10 هستش که محمد میرقاسمی عزیز به خوبی آموزششو داده بود و من تکمیلش کردم.

واقعا گلی به جمال نرم افزار رایگان. الحق دست جازو از پشت بسته.

اینو من میگم که از کاربرای قدیمی و طرفدارای جاز هستم. باید واقعیتو گفت جاز دچار رخوت و رکود شده درست مثل اقتصاد چین.

خب فعلا ازتون خداحافظی می کنم تا بعد.

 

راستی، اینم آموزش

خب دیگه بای تا بعد.

فقط بیاین ببینین بدوین عقب نیفتین

۴۴ دیدگاه دربارهٔ «دو آموزش در یک فایل، پچ جدید و چگونگی بستن دسکتاپهای مجازی»

سلام بر جنابِ مصدقِ عزیز… ویندوزم ده نیست و IDM رو هم از نمایندگیِ رسمیشون در ایران خریدم و طبعا نیاز به پچ ندارم اما قطعا برای خیلی از دوستان آموزش هاتون راهگشا خواهد بود… زنده باشین و پر توان… در موردِ NVDA هم کاملا موافقم… بعد از سیزده چهارده سال کار کردن با Jaws الآن حدودِ هفت هشت ماهه که دیگه خداحافظی کردم باهاش و تنها از NVDA استفاده می کنم… خیلی راحتترم باهاش و امکاناتِ جالبتری داره به نظرم…

درود بر استاد عزیزم.
سپاس از این پست و همه ی مطالب مفید شما.
جسارتا یک سوال داشتم. شما کجا و چه سایتی رو برای دانلود کتاب های text books که مرجعیت داشته باشند و برای مطالعه ی دانشگاهی و پایه ای به زبان انگلیسی. باشند پیشنهاد دارید؟

سلام نیمای عزیز. از لطفت ممنونم. در این خصوص که گفتی سایتهای زیادی وجود دارن، ولی من چون هم رشتم ادبیاته و هم خودم عاشق ادب انگلیسی، بنا بر این بیشتر دنبال کتب ادبیم، در این خصوص، Classic Literature CD که توسط Kurzweil Educational System ارائه میشه می تونه راهگشا باشه البته خیلی جاهای دیگه هم هستن، من اکثر کتابای ادبیمو خودم با حوصله اسکن کرده و توسط OCR های مختلف به بهترین وجه Recognize کرده ام. بازم ممنون بای.

NDVA واقعا نرم افزار خوبی است فقط اگر این صداش درست بشه من مطمئنم که دیگه کسی از جاز استفاده نمیکنه به خدا منم دوست دارم از جاز دل بکنم ولی صدای NDVA برام اصلا قابل تحمل نیست پارس آوای ۲ هم چندان با NDVA درست کار نمیکنه امیدوارم پارس آوای ۳ با NDVA قشنگ به قولی بچه ها گفتنی مچ باشه

سلام دوست عزیز. از نظرت خیلی ممنونم. باید بگم که صدای NVDA هم مثل جازه و مشکلی نداره پارسآوای ۲ هم به خوبی باهاش کار می کنه، شاید چیزی هست که تو توش مشکل داری به آموزشای داده شده مراجعه کن مشکلت حل میشه. البته فکر کنم باید یه بار آموزش استفاده از پارسآوا در NVDA رو هم تو سایت بذارم. بای.

سلام بر eagle گرامی
چند روز پیش می‌خواستیم به بچه گربه کوچکمان آمپول و سرم بزنیم که سر و کارم به پست شما افتاد.
دوست داشتم که زنده می‌موند ولی نشد
ولی آموزشهای شما همیشه به موقع به دردم خورده
پس خیلی ممنونم

سلام حجت، از این که نظر دادی ممنونم. راستی خودتم تو یکی از آموزشات گفته بودی، منم اینجا تکرار می کنم که NVDA از مرورگر محبوب Microsoft Edge پشتیبانی می کنه در حالی که جاز نمی تونه و به اصطلاح قافیه رو باخته. بازم مرسی بای.

سلام وتشکر از شما آقای مصدق بله که این نرم افزار رایگان عالی داره کار ما رو بی استرس راه میاندازه و راه گشا هست دوستان البته با اجازه از صاحب پست دوستان اینقدر زحمت کرک کردن رو به خودتون ندهید چون موقتی هستند این کرک ها چرا از فری دانلود منیجر استفاده نکنیم بدون کرک و رایگان و همانند اون البته هم با منو فارسی موفق باشید.

سلام آقای مصدق.
خیلی خیلی از توجه شما ممنونم ببخشید که دیر اومدم درگیر مهمانم الان هم باید زود برم اومدم تا قبل از هر چیزی از شما تشکر کنم تا فردا بیام و دانلود کنم.
باز هم از شما کمال تشکر را دارم..
همیشه موفق و پاینده باشید.

با سلام دوباره منظورم از صدای ndva صدای espeak بود برای فارسی خوندنش من چون خیلی عادت دارم که سرعت صفحه خوانم زیاد باشه وقتی سرعت NDVA رو زیاد میکنم هیچی نمیفهمم در مورد پارس آوا هم یکی از مشکلاتش همین است که سرعت NDVA رو حتی اگر رو آخرش بگذاری تغییری احساس نمیکنی و اصلا حوصله آدم از سرعت کمش سر میره

سلام آقای مصدق , من که از اولین روزهای استفاده از صفحه خوان ها از nvda استفاده کردم و الان هم اگر زیاد با جاز کار کنم , اون راحتی و چابک بودن همیشگی رو ندارم . منم یکی از انتقاداتم همین صدای خیلی ماشینی بود که با استفاده از ماهور خیلی عالیه و در ضمن الان هم روی speak هستم با صدای آی ون ۳ که با elequence رقابت میکنه و خوبی اش هم اعراب گذاری روی حروف , سبک بودن , داشتن نسخه پرتابل ] میانبر های خیلی کارا , یک کرسر دایمی برای دسک تاپ ها , سوییچ بسیار آسان و تغییرات زیاد در تنظیم موتور های صوتی بدون ورود به منو رو میتونم نام ببرم که الحق بسیاری از نقاط ضعف جاز رو تونسته برطرف کنه … به علت متن باز بودنش , تعداد زیادی از اقصی نقاط دنیا تونستن همفکری کنند و یک برنامه بسیار سبک و کارا رو عرضه کنند که مخالفش جاز هست که یک کمپانی تجاری هست و محدود و برعکس بسیاری از سخت افزار های سیستم رو درگیر میکنه و بسیار سرعت رو کم . و یکی از دلایل سبک بودن nvda , همین موتور سبک اما ماشینی هست که اگر بخواد تقویت بشه باید برنامه خیلی سنگین تر از این ها بشه که اصلا با سیاست های طراحان این نرم افزار مطابقت نداره .
بریم سراغ کرک , من از کرک قبلی شما به این طرف دارم منیجرم رو آپدیت میکنم و خیلی راهگشا بوده از شما ممنونم . شما با تسلطی که به زبان دارید , به بسیاری از توضیحات و آموزش های دیگر نابینا ها میتونید به راحتی دستیابی داشته باشید و این بسیار موضوع خوبیه و خوشحالیم که از شما یاد میگیریم .حالا که این کامنت ما یک انشا شد خخخ این رو هم بگم اگه از بچه هایی که از دانلود منیجر رایگان استفاده می کنند بیایند و کار باهاش رو یاد بدهند , شاید بچه ها بهش گرایش پیدا کنند . یک بار من نصبش کردم و خیلی باهش راحت نبودم , شاید چون آشنایی کمتری داشتم ولی فکر میکنم برنامه کرک شده اش بیشتر طرفدار داشته باشه . خرید لایسنس قانونی رو هم که جدا از هزینه , به من که نمی چسبه باهاش کار کنم .خخخ از گلومون پایین نمیره که نمیره . خوب اینجوری کار با کامپیوتر رو یاد گرفتیم و بد عادت شدیم دیگه .
زنده باشید و تندرست .

درود بر مصدق نازنین. دست مریزاد استاد. منم از n v d a استفاده میکنم اوایل صداش اذیتم میکرد ولی الآن باش عادت کرده ام. یکی از خوبیهای این برنامه تک صدایی بودنش است یعنی یک موتور صوتی هم فارسی و هم انگلیسی رو میخونه و این خیلی خوبه. فقط لطفا بگید که چطوری کار با ان وی دی آ میشه حجم پوشه و فایلها را مشاهده کرد.. دربارۀ دانلود منیجر هم که خیلی کلافه‌ام کرده مرتب پیام میده حالا امیدوارم با این آموزش شما دوست عزیز مشکلم حل بشه. از سجاد هم میخوام که درباره فیری دانلود منیجر آموزشی بذاره. راستی همون‌طور که مهدی ترخانۀ عزیز گفت این اِعراب گذاری روی حروف در ان وی دی آ واقعا معرکه هست و من مقالات رو روی کلمات اعراب گذاری میکنم و اگه با ان وی دی آ بخونید میبینید که دیگه کلمات درست تلفظ میشند. شرمنده که طولانی شد دوستت دارم مصدق عقاب صفت.

سلام عموی عزیز. اولا از اظهار نظر حکیمانه ات ممنون. بعدش این که تو خیلی راحت می تونی با NVDA وقتی روی پرونده یا پوشه ای هستی یه Alt+Enter ساده بزنی تا Properties ظاهر بشه بعدش می تونی با Insert+Numpad4/6 روی آبجکتها جا به جا بشی و از تمام ویژگیهای فایل یا فولدر آگاه بشی از سایز گرفته تا چیزای دیگه، در مورد دانلود منجر هم این کرک جدید حتما مشکلتو حل می کنه فقط قدم به قدم طبق آموزش برو جلو. زنده باشی بای.

سلام پری دانشمند، از لطفت ممنونم. آموزش دومی که راجع به دسکتاپهای مجازی هستش فقط مخصوص ویندوز ۱۰ هستش، ولی آموزش کرک اینترنت دانلود منجر تو همۀ ویندوزا کاربرد داره. پایدار باشی. بای.

آقای مصدق… مشکلی که دوستمون فرمودن رو من هم با پارسآوای دو در NVDA داشتم… نصبش کردم به خوبی کار می‌کرد و صداش شفافتر و زیباتر از وقتی که روی Jaws نصبش کردم بود اما متاسفانه هم از درونِ NVDA هم از درونِ تنظیماتِ پارسآوا تمامِ تنظیماتِ مربوط به سرعت رو هم که روی بالاترین گزینه قرار می‌دادم باز هم سرعت از یه حدی بالاتر نمی‌رفت… برای خواندنِ متنِ اشعار به طورِ مثال خوب بود ولی طبعا سرعتِ کار با کامپیوتر رو پایین می آورد… البته می دونم این مشکل از جانبِ NVDA نیست و در اون نسخه ی پارسآوا تدابیری براش اندیشیده نشده احتمالا و در نسخه ی تازه ی پارسآوا مرتفع خواهد شد به دلیلِ افزایشِ کاربرانِ فارسی زبانِ NVDA اما اگر شما راهِ حلِ این مسأله رو می دونین ممنون می شم در آموزشی که وعده دادین در موردِ تنظیماتِ پارسآوا در NVDA ضبط کنین بگین چه باید کرد… البته اگر راهِ حلی داره…

مرسی مرتضی جون! الحق که این پچ رو نداشتم و آی دی ام پدرم رو درآورده بود. واقعا مرسی. این روز ها اینقدر درگیر هیچ و پوچ شدم که حتی فرصت گشتن دنبال موارد مورد نیازم رو هم ندارم. مگر شما به دستمون برسونی! بازم مِقسی بوکو!

سلام عمو ارادت تکمیله بعضی وقت ها هم میشه که تک میل نیست جفت میله خ خ خ
این کار قبلا توسط دوست خوبمون آقای سیروس شکاری انجام شده از بچه های خوب تبریز از این لینک کمک بگیر تشکرhttps://gooshkon.ir/1393/09/idm-%db%8c%d8%a7-free-download-manager-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-free-download-manageر
https://gooshkon.ir/1393/09/idm-%db%8c%d8%a7-free-download-manager-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-free-download-manager/

سلام آقای مصدق بسیار از شما سپاسگزارم خیلی لطف کردید
من مدتها بود که دنبال راه حل برای پچ کردن ورژنهای جدید اینترنت دانلود منیجر بودم
فقط آقا مرتضی آیا راهی هست که ما موقع پچ کردن صدای موزیک رو قطع کنیم یا نه اگه راهنمایی کنید ممنون میشم موفق باشید.

سلام وحید. اولا ممنون از لطفت. بعدشم بله راهی هست، اگه یادت باشه من تو آموزش صدای موزیکو قطع کرده بودم. برای این کار باید به Volume mixer بری می تونی تو Run بنویسی: sndvol پنجرۀ volume mixer باز میشه تو اون پنجره می تونی وولوم نرم افزارای سیستمتو از جمله جازو تنظیم کنی، تو لیست دنبال اسم کرک بگرد بعدشم تب بزن تا به Mute برسی بعدشم یه space کار تمومه ok هم نمیخواد همونجا می تونی پنجره رو ببندی، صدای موزیک قطع میشه، بعدشم تا جای فایلو تغییر ندادی هر وقت اجراش کنی صداش قطعه مگر این که خودت از این حالت درش بیاری. مرسی بای.

درود.
من یه سوال داشتم آقای مصدق. راستش من این آموزش را به یکی از دوستان دادم اما ایشون لپتاپش نآم لاک نداره و با کلیدهای اینسرت و اف ِن نآم لاک را فعال میکنه اما زمانی که میخواد با کلیدهای اینسرت و جهتنما ها حرکت کنه چیزی نمیخونه.
از شما ممنون میشم اگر من را راهنمایی کنید که این دوستم باید چه بکنه.

سلام فاطمه. راه حل مشکل دوستت سادست، اولش اون باید به keyboard settings در NVDA بره و چینش صفحه کلیدشو بذاره روی لپتاپ، بعدش ok کنه، الآن می تونه با کلیدهای shift+insert+left/right روی آبجکتها حرکت کنه. بازم مرسی بای.

دیدگاهتان را بنویسید