خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دانلود فایل صوتی مصاحبه با خانم دکتر نیکخواه استاد دانشگاه و ریاست هیئت مدیره جامعه نابینایان و کمبینایان کاشان

یاران و مهربانان درودتان باد.

همانطور که در جریان هستید، دومین همایش جامعه بینا شهروند نابینا، 23 و 24 آذرماه در دانشگاه کاشان و با همت جامعه نابینایان و کمبینایان و دانشگاه و دیگر نهادها و ارگانهای شهرستان کاشان برگزار شد.

بی تردید خانم دکتر نرگس نیکخواه ستاره و گل سرسبد این دو همایش بوده و هستند.

حیفم آمد که هم محله ای های نازنین از نزدیک با این فرزند خوب ایران آریایی و همنوع توانمند آشنا نشوند، لذا از ایشان درخواست مصاحبه ای اختصاصی برای تارنمای گوشکن نمودم  که با خوشرویی و بزرگواری پذیرفتند.

این مصاحبه بوسیله تلفن برگزار شد و لذا از آن کیفیتی که مورد نظرم بود، برخوردار نیست ولی به هر حال قابلیت شنیدن و بهره بردن را دارد.

در این مصاحبه از خیلی چیزها سخن به میان آمد. خانم دکتر از خودشان و تحصیلاتشان، از تلاششان برای راهیابی به هیئت علمی دانشگاه کاشان، از اهدافشان برای راه اندازی جامعه نابینایان کاشان، از همایش جامعه بینا شهروند نابینا که ایشان دبیر این همایش هستند  و بنا دارند هر سال آن را برگزار نمایند سخن گفتند. بحثهای چالشی هم داشتیم که گمان میکنم بر جذابیت مصاحبه افزوده باشد.

خانم دکتر خواستند که مصاحبه تا جایی که بشود کوتاه باشد تا موجب خستگی شنونده نگردد ولی من نتوانستم هیچ دخل و تصرفی در گفتگوی صمیمانهمان بکنم، لذا کل مصاحبه را تقدیم شما عزیزان میکنم، مدت این مصاحبه 90دقیقه میباشد که به یقین ارزشش را دارد که 90دقیقه از وقت خود را صرف آشنایی با یک همنوع موفق بکنید. قطعا خانم دکتر نیکخواه یکی از نوادر افتخارات جامعه نابینایان ایرانزمین هستند که باید قدر و ارزش چنین سرمایههایی را دانست و باید آرزو کنیم که روز به روز بر تعداد افراد موفقمان افزوده شود و همگی شما جوانان گرانمایه قابلیت و پتانسیل چنین موفقیتهایی را دارید.

فایل صوتی این مصاحبه به دو شکل

وMP3 AMR

تقدیم میشه که ام پی3 40 و ا ام آر در دو بخش 5 و 2 مگی تقدیم میشه برای کسانی که میخواهند با گوشی دانلود کنند البته کیفیت ام پی3 با ا ام آر با هم تفاوت چندانی ندارد و لذا کسانی که میتوانند با کامپیوتر فایلهای

amr

را باز کنند، میتوانند با صرف حجم کمتری از این گفتگو بهره مند شوند.

شرمنده که گفتگویمان بی تکلف و بدون هرگونه آهنگ و موزیک میباشد چون بیش از این شایسته نبود که وقت شما گرامیان گرفته شود.

خلاصه که هررچه خوبی و ارزشمندی در این گفتگو ملاحظه میکنید مربوط به خانم دکتر میباشد و هرچه ضعف و نقصان و کمی و کسری هست مربوط به اینجانب میباشد که پیشاپیش بخاطر همه اشکالات و ضعفها طلب پوزش دارم.

در ضمن سایتهای دیگر هم در صورت تمایل میتوانند با ذکر منبع، این گفتگو را به اشتراک بگذارند. افرادی چون خانم نیکخواه متعلق به کل جامعه نابینایان هستند و جا دارد که همگی آنها را شناخته و بعنوان الگو در زندگیشان از وجودشان بهره ببرند.

بیش از این اطاله کلام نمیکنم و میرویم سراغ لینکهای دانلود.

فایل 40مگی با فرمت mp3 را از
اینجا
و بخش اول با فرمت amr را با حجم 5مگ از
اینجا و قسمت دوم با همین فرمت را با حجم 2مگ از
اینجا
دانلود بفرمایید. منتظر دیدگاهایتان درباره این گفتگو در کامنتها هستم.

ببینها و کم ببینها هم میتونند تصویر خانم دکتر نیکخواه را از

اینجا

ببینند.

پیروز و شادکام و مهربان باشید.

۱۴ دیدگاه دربارهٔ «دانلود فایل صوتی مصاحبه با خانم دکتر نیکخواه استاد دانشگاه و ریاست هیئت مدیره جامعه نابینایان و کمبینایان کاشان»

سلام عمو جان. به نظرم بد نیست اگر عمری بود سال دیگه روی حضور در همایش کاشان کمی متمرکز بشم.
من معمولا از کنار فایل های مصاحبه و سخنرانی رد میشم. ولی این یکی ارزشش رو داره. امشب حتما گوشش میدم. ممنونم عمو جان!
پیروز باشید!

سلام بر عموی بزرگوار محله سپاس از کار ارزشمندتون حتما دانلود میکنم هرچند که خواستم فایل های با پسوند amr رو دانلود کنم ولی نمیدونم چرا نشد فکر کنم لینکهاش مشکل دارند دیگه همون mp3رو دانلود کردم یه نکته دیگه هم که یادم اومد این بود حدود ده روز قبل از برگذاری همایش من فیلم مستندی از زندگی خانم دکتر نیک خواه در تلویزیون دیدم که یکی از شبکه ها پخش کرد اگر اشتباه نکنم شبکه تهران hd بود یا به قولی همون شبکه تماشا که اونم بنظرم بسیار قابل توجه و تامل بود در نوع خودش

درود بر سمانه بانوی گرامی. فایلهای امر یه نیم ساعتی مشکل داشتند که به آقا سعید اطلاع دادم و ایشونم مثل شیر
ژیان رفت سراغش و حلش کرد. اگه بتونیم به اون مستند هم دسترسی پیدا کنیم خیلی خوب میشه. به هر حال تشکر میکنم از حضورت امیدوارم صدای بد من نه تو و نه هیچکس دیگه رو خسته و کسل نکنه. پیروز باشی سمانه گرامی.

خواهش میکنم ریحان بانوی گرامی. یعنی ۵مگ زیااااده. پس خوب شد که با این فرمت هم گذاشتم وگرنه هرگز دانلود نمیکردی. این باید تجربه بشه که فایلها رو تا میتونیم فشرده کنیم تا حجمشون کم بشه. به هر حال تشکر میکنم از حضورت ریحان گرامی.

سلام و درود بر عموی خوبو دوست داشتنی خودم عمو حسین
خوب که هستید به لطف یزدان دانا
خب عمو بهترین کار رو کردید که با این هم نوع فرهیخته و توانمند مصاحبه انجام دادید
حتماً حرفهای ایشان میتونه توشه ای گران بها برای کسانی مث من باشه
تا از آموخته هایشان استفاده کرده و بتوان کسب تجربهی گرانقدر کرد
به هر حال عمو ممنون بابت این مصاحبه و در اختیار گذاشتن و انتشارش در محله
ایام به کام و اوقاتتان به شادی خوشی
شب بر شما عمو خوش و خدا حافظ و نگهدارتان باد بدرود و خدا نگهدار

درود بر احمد نازنین. تشکر میکنم از لطفت. قطعا آشنایی با همنوعانی چون خانم دکتر میتونه برای جوانان بسیار مفید و سازنده باشه. امیدوارم که روز به روز بر تعداد افراد فهیم و مفیدمون افزوده بشه و تو هم یکی از آنها باشی احمد. توصیه میکنم حتما مصاحبه را گوش بده و اگه نظری داشتی بگو. این رو به همه میگم. من تشکر میکنم از ابراز محبتهای شما دوستان عزیز ولی زمانی بیشتر خوشحال میشوم که نظر کارشناسی و فنی دریافت کنم. پس بیشتر به محتوا بپردازیم تا شکل و ظاهر کار. بازم تشکر و سپاس از حضور همیشگی ات احمد گل و گلاب.

درود بر عمو حسین گرامی

مصاحبه را گوش دادم و بسیار بهره بردم. ممنون بابت زحمتی که کشیدید. در خصوص چند مورد از بحثهایی که مطرح شد.
بنده هم پیشنهاداتم را از طریق تلگرام برای خانم دکتر ارسال کردم اما فکر کنم چک نکردند. ضعف اساسی که در کنار همه خوبیهای همایش می توان نام برد پوشش خبری همایش است. ای کاش متن بیانیه به صورت تایپ شده در دسترس قرار میگرفت تا در سایتهای مختلف منعکس شود.
برگزاری همایش در شهریور ماه به دلیل عدم برگزاری کلاسهای دانشگاه در آن ایام چندان مناسب به نظر نمیرسد. به هر حال چون همایش در محیط دانشگاه برگزار میشود بهتر آن است دانشجویان عادی هم چنین فعالیتی را ببینند و ممکن است تعدادی هرچند اندک هم از مطالب همایش استفاده کنند.
من هم بر این باورم که همه کارها را نباید به خود نابینایان سپرد می بایست افراد عادی را نیز درگیر کار کرد تا بتوان تعامل بیشتری میان جامعه بینا و شهروند نابینا ایجاد کرد.
باز هم سپاس از مصاحبه بسیار خوبی که با خانم دکتر نیکخواه فراهم کردید.
پاینده باشید.

درود بر ناصر عزیزم. تشکر میکنم از حضور و دیدگاههای نافذ و مفیدت. بالاخره هر زمانی مزایا و معایب خود را دارد. در شهریور در عوض هم هوا مناسب است هم روزها بلند است و از زمان استفاده بیشتری میشود برد. اینکه افراد عادی درگیر کارهای ما شوند تا بیشتر با ما آشنا شوند، در جای خود خوب و مناسب است ولی کارهایی که از عهده نابینایان برمیآید بهتر است بخود آنان واگذار شود تا هرچه بیشتر به تمرین و ممارست در عرصههای اجرایی و عملی بپردازند. منظورم از طرح این سؤال این بود که احساس میکردم بدنه تشکل کاشان کمتر حضور علنی دارد و خواستم در این زمینه یادآوری ای داشته باشم. خلاصه که تشکلها باید همه اعضا را درگیر مسائل کنند و امور منحصر در دست یکی دو نفر نباشد، مشکلی که در بسیاری از تشکلها وجود دارد و این نوعی نقض غرض است چون همه به تشکل میآیند تا خلاقیتها و توانمندیهایشان را بروز و ظهور دهند و اگر کسی هم ندارد بتواند به خلاقیت و توانمندی برسد. تشکلها نباید به یکی دو نفر وابسته و متکی باشند چون این خطر وجود دارد که هرگاه آنها نتوانند به کار و خدمت در تشکل ادامه دهند، کلا از هم بپاشد. بنظرم مهمترین وظیفه و هدف هر تشکلی باید تربیت نیروهای توانمند و خلاق و فعال باشد. به هر حال باز از حضور سبزت و از ابراز دیدگاههای متین و مفیدت کمال سپاس را دارم ناصر گرامی و دوست داشتنی. همواره پیروز و کامیاب باشی. سلامم را به دیگر دوستان سقزی و بویژه سردار جعفری و ادریس فتحی گرامی ابلاغ کنید. با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید