خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
چگونه صدای کلاس‌های خود را بدون مزاحمت صدای صفحه‌خوان ضبط کنیم؟

مقدمه

در این روز‌ها که بازار کلاس‌ها و دوره‌های مجازی داغ است و در برخی از موارد صدا یا تصویر ضبط شده کلاس در اختیار شرکت‌کنندگان قرار نمی‌گیرد خیلی از افراد به منظور مراجعه‌های بعدی ترجیح می‌دهند صدا یا تصویر کلاس‌های خود را ضبط کنند.
ابزار‌های گوناگونی برای این کار در دسترس است که کار را آسان می‌کنند. یکی از چالش‌های نابینایان این است که دوست دارند در کلاس‌های خود فعال باشند که این خود مستلزم استفاده از صفحه‌خوان است. اما چندان مطلوب نیست که صدای صفحه‌خوان همراه با کلاس مربوطه ضبط شود.
اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید با من همراه باشید.

آموزش ضبط صدای خروجی برنامه‌ها به صورت تفکیک شده

(مناسب برای ضبط کلاس‌ها و جلسات مجازی)
‼ نکات مهم
1⃣ این آموزش بر اساس ویندوز ۱۰ تهیه شده‌است و ممکن است در سایر نسخه‌های ویندوز قابل استفاده نباشد.
2⃣ در این آموزش از برنامه‌های Virtual Recorder و Virtual Audio Cable استفاده شده است.
3⃣ برنامه‌های مورد نیاز در پوشه Tools قرار گرفته‌اند.
لینک دانلود
حجم: 39.7 MB

۱۷ دیدگاه دربارهٔ «چگونه صدای کلاس‌های خود را بدون مزاحمت صدای صفحه‌خوان ضبط کنیم؟»

سلام و عرض ادب خدمت شما جناب آقای رجبی و دوستان هم محلی, طاعاتتون قبول باشه انشا الله, در این ماه عزیز ما را هم از دعای خیرتون بی نصیم نگذارید دوستان, ممنونم از شما بابت به اشتراک گذاری ی این فایل بسیار مفید, موفق باشید التماس دعا

درود بر تو علی جان ممنون که با وجود دونستن وقت گذاشتی و گوش کردی و نظر دادی. راستش با اینکه اوایل کار تیمتاک کاربری گرفتم و وقت زیادی براش می‌ذاشتم بعد‌ها دیگه مشغله‌ها نذاشت سر بزنم و حالا دیگه توی جمع تیمتاکی‌ها احساس غریبی می‌کنم ? سعی می‌کنم تیمتاک هم باشم. به امید دیدار.

سلام. هرچند مرتبط با پست نبود اما پاسخ می‌دم.
ایمیل انجمن موج نور: Mojenoor84@gmail.com
همینطور آموزش‌های دیگه ای رو می‌تونید از لینک های زیر دانلود کنید.
آموزش نصب و تنظیمات ویندوز هفت از جواد حسینی
آموزش ویندوز هفت از محمد میر‌قاسمی
موفق باشید.

سلام به دریا و تشکر از آقای رجبی عزیز؛ تلفن تماس انجمن موج نور ۰۳۱۳۶۶۸۷۰۳۳ روزهای یک‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۴ هم آماده پاسخ‌گویی به شما و دیگر دوستان می‌باشد؛ سربلند و موفق و سلامت باشید.

سلام. واقعاً از آموزشتون ممنونم. خیلی عالی بود. مدتها به چنین آموزشی احتیاج داشتم. دغدغه من هم بود. ممنون از شما. یه سؤال دیگه آیا با تنظیم این مواردی که گفتید اگر وارد کلاس آنلاین بشیم و استاد از ما سؤال بپرسه آیا در صورت باز بودن میکروفون در ادوبی کانکت صدای ما به او میرسه یا نه؟ سؤال دیگه اینکه آیا با این تنظیم میشه فایل تصویری با برنامه های ضبط کننده تصویر ضبط کرد؟

سلام. خواهش می‌کنم.
در مورد سوال اولتون بله صداتون می‌رسه و از این جهت مشکلی نیست اما صداتون توسط این برنامه ضبط نمی‌شه.
در مورد سوال دومتون هم بله اگه برنامه ای که باهاش تصویر و صدا رو ضبط می‌کنید خودش قابلیت انتخاب میکروفون داشت بذاریدش روی line 1. اگر هم این امکان رو نداشت برید توی تنظیمات همون قسمتی که من Output برنامه Firefox رو تغییر دادم Input برنامه مربوطه رو بذارید روی line 1 تا برنامه line 1 رو به عنوان میکروفون شناسایی کنه.

سلام بر آقای رجبی بزرگوار و فرهیخته
حقیقتا آموزش بسیار ارزشمند و مفیدی هست و بسیااار بسیااار تشکر
هم از طرف خودم و هم از جانب تمامی دوستانی که از آموزش شما استفاده می کنند و می خواند تشکر کنند ولی شما رو نمی شناسند و کلاا مررررسییی زیاااد

سلام به مهدی عزیز و دوست داشتنی.
از آموزشت ممنونم، خواستم بگم شما میتونید آموزش خودتون رو به صورت ویدیو ای هم ضبط کنید.
مثلاً اگر با یک ابزار یا نرم افزار کار میکنید، میتونید مانیتور لپتاپ یا کامپیوترتون رو ضبط کنید و یک آموزش ویدیو ای هم داشته باشید.
در لینک زیر به طرو کامل توضیح داده ام.
https://cut.ly/pnhXYMf

دیدگاهتان را بنویسید