خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

یادداشت امروزم از پارس آوا تا شمال

درود

دوستان عزیز:

چند بار شده پارس آوای یک یا حتی دو روی کامپیوتر شما هنگ کرده باشه؟

زنگ زدید به شرکتش چیز خاصی بهتون نگفتن، درست؟

یا ای اسپیک حتی هنگ کرده باشه؟

چند بار شده ویندوز عوض کرده باشید که خوب بشه و نشده؟

میدونید چرا اینطوری میشه؟

راستیاتش چند وقت پیش به علت اینکه رشته من مترجمی هستش گفتم روی نت بوکم آکاپلا نصب کنم که صداهای انگلیسی انسانی خیلی خوشگلی داره.

نصب کردن این صدا ها همان و قفل کردن لحظه به لحظه ی پارس آوای من هم همان!

نگو این آکاپلای من چون موتورش قدیمی بود رفته بود فایل های قدیمی مربوط به سپی پنج را جایگزین فایل های جدید کرده بود!

یکی دو هفته پیش یک برنامه گیر آوردم که سپی را پاک کنم و دوباره نصبش کنم و این کار را هم کردم ولی فایل های مورد نظر من همچنان قدیمی ماندند.

این شد که امروز که داشتم با مهندس گلزار نیا در مورد ماهور صحبت می کردم مشکلم را گفتم و گفتم اگر شما برنامه ای دارید که میتونه فایل های جدید را بذاره سر جاش بهم بگید.

جای شما خالی مهندس یک بسته نرم افزاری که مخصوص گسترش دهندگان و برنامه نویسان هستش به من دادند که نصب کردم و مشکلم به شدت مرتفع شد.

خیلی خوب شد که این اتفاق واسم افتاد گفتم به شما هم بگم و در اختیار شما هم بذارم که استفاده کنید.

راستی ماهور داره روز به روز بهتر میشه.

من یک چیز هاییش را امروز تست کردم بهتر شده بود.

مثلا سرعت eloquence ماهور به اندازه جاز زیاد شده که خیلی خوب شده. یعنی دیگه بین خواندن متون فارسی و انگلیسی مکس نیست.

میدونم همه منتظرید سرعت ماهور زیاد تر بشه تا انگیزه بیشتری برای وبگردی باهاش داشته باشید که منم امیدوارم این اتفاق هرچه زودتر بیفته.

خوب دیگه چی بگم؟ از خودم بگم و از روز هام و شب هام که شلوغ شلوغم. خیلی خیلی شلوغم. اینقدر ناخواسته درگیر تدریس کلاس های عمومی و خصوصی شدم که روزمرگی از یادم رفته، بچگی از یادم رفته، دیگه وقت نمی کنم با بچه های زیر سن محله برم بازی، دیگه وقت نمی کنم با آدامس، دعوا راه بندازم، دیگه وقت ترانه خوندن و میکس کردن صدای خودم را ندارم، دیگه وقت نمی کنم فایل های باحال ضبط کنم، دیگه وقت اجرای برنامه نیم ساعت با مجتبی ندارم، دیگه حتی ریحانه بچه داداشم را بیشتر از دو دقیقه تابش نمیدم، دیگه دیگ نیست، دیگه دیگ نیست، دیگه قابلمه شده.

ولی خارج از شوخی میخوام از همه چیز و همه جا بکنم برم شمال. آره، شمال! من 26 مرداد میرم شمال. همون شمالی که پارسال هم رفتمش و گزارش هم ازش گرفتمش ولی وقت نشد مستند صوتیش را تدوین کنم بذارم توی محله. اگه طبیعت بذاره این دفه گزارش دو تا شمال را باهم میذارم.

خوبیش اینه که با ولوو میریم پس کولرش و صندلی هاش توپند. ی خوبی دیگه ی این شمال اینه که ما توی اردوگاهی هستیم که سال پیش هم بودیم. هرکی مییاد بییاد تا بریم. البته فکر می کنم ظرفیتش تا حالا پر شده و تازه به درد همه هم محلی ها هم نمیخوره چون حرکت ما از اصفهان هستش دادا! پارسال چند تا از دوستان باحال مثل جلال و حمید و مهرداد و محمد و اسماعیل و عباس و مهندس رضایی و مسعود و حاج مرتضی و ی کلی آدم دیگه بودند که باعث شد خیلی خیلی به ما خوش بگذره ولی امسال فکر کنم در بخش مجرد ها هیشکی پاکار نباشه یا اگرم باشه من نمیشناسمش فعلا. باید برم ببینم چه خبر هستش. دفه قبلی چون دوستام بودند احساس غربت بهم دست نداد ولی این دفه معلوم نیست چی بشه چی نشه. ای خدا چی میشد ی آدم بزرگ یا ی بچه اونم از نوع چشمدارش گیر ما می افتاد؟ چی میشد اگه من چشم داشتم؟ چی میشد اگه میشد همین حالا بینا می شدم؟ اون وقت از خوشحالی خودم خرج دو نفر از شما را می دادم خودمم میبردمتون همه جای شمال تابتون می دادم! میبردمتون دریا، وااای، یک شعری میخوندم یادش بخیر همیشه توی هوای شرجی شبها که از رطوبت کم میشد لب دریا میخوندم از دانشگاه دارمش این را: دریا، اولین عشق مرا بردی. دریا، دومین عشق مرا بردی. دریا، سومین عشق مرا بردی. دریا، چارمین عشق مرا بردی. دریا، پنجمین عشق مرا بردی. و همینطور میره تا یازده. اه. خوب خنده نداره. مسخره نیشتو ببند. بعد از یک عمری اومدم یادداشت بنویسم قرار نشد تو آخرش به من بخندی ها! تازه گروه های نابینایان هم اینقدر زیاد شده که آب بخوری توش مینویسند. یکی مینویسه خادمی خوب. یکی مینویسه فلانی چرا به جای لیوان با دست آب میخوره. یکی توی اون گروه دیگه مینویسه خادمی بد. یکی اخبار دست کشیدن بچه ها به دیوار جهت پیدا کردن مسیر را هم توی گروهش اتچ میکنه. نمیفهمم این گروه ها از کجا و چطور پیداشون شد. تا آدم مییاد به خودش بییاد تعویض لباس و حمام رفتن آدم را هم می زنند. اصلا می زنند اشتباهه، می زنید! مگه خود تو که داری این را میخونی عضو یکی از همین گروه ها نیستی؟ هان؟ نگو چرا مجتبی خودش عضو شده که جواب دندان شکنی واست دارم. ببین عزیز من: من واسه این توی گروه ها عضو شدم که ببینم کی پشت سر کی چی میگه!

روزی چهل تا ایمیل واسه آدم مییاد یکی از یکی کم محتوا تر. یعنی از نظر من سایت های نابینایی از جمله سایت خودم را با همه سایت های مرتبط دیگه با تمام گروه ها بذاریم رو هم روزانه که چه عرض کنم، بطور هفتگی هم یک قاشق غذا خوری مطلب مفید توش در نمییاد. ی مریضی هستش، ی بیماری. همه ما به پراکنده گویی دچار شدیم. ما عادت داریم قرص هامون را هیچ وقت نمی خوریم. ما همیشه اگر هم قرص بخوریم با پوسته می خوریم یا اگر هم پوستش را بکنیم آخرش نشسته می خوریم. حالا هم که یکی قرص های منو برداشته به جاش قرص های یکی دیگه را گذاشته از وقتی خوردم همش خواب می بینم بینا شدم. هی خواب می بینم پولدار شدم. مسخره تر از این نمیشد دیگه. درست که ما همه روانی هستیم، درست که ما همه یکی چند تا از تخته هامون کمه، اما دلیل نمیشه شما قرص های آرامبخش منو برداری به جاش قرص های آرزو آورت را جایگزین کنی؟ من دیگه نمیخوام! من میرم! حالا دلت که واسم تنگ شد می فهمی! میرم پشت سرم رو هم نگاه نمی کنم! اصن فرض کن نگاه کنم، من که چیزی نمی بینم! لعنت به این کوری که منو روانی کرد. لعنت!

۲۰ دیدگاه دربارهٔ «یادداشت امروزم از پارس آوا تا شمال»

سلام آقای خادمی حسابی خسته اید ها، منم ترسیدم از این احوالات شما، حالم تا حالا خوب بود ولی افسرده شدم، قاتی کردم. بیا این هم شانس من، تا یه ذره حال دارم، یکی باید از راه برسه همون یه ذره حال رو هم بفرسته به ناکجاآباد. بگذریم، از چیزهای خوب حرف بزنیم شاید حالم برگرده سر جاش. خوب موقعی میرید شمال، کجای شمال میرید، گیلان یا مازندران؟ دلم واقعا برای دریا تنگ شده، یک ماه پیش که رفتم، طوفانی بود و نتونستیم بزنیم به آب، قایق موتوری هم خیلی هزینه بره و هیچ چی ته جیب آدم باقی نمیذاره. هنوز دارم در به در دنبال یکی میگردم که تو نصب ماهور کمکم کنه. و با گذشت چهل و هشت ساعت هنوز شما منو منتظر میذارید، منتظر جواب سؤالم هستم.
توی پست بررسی شماره یک صفحه خوان ماهور.
پاینده باشید

سلام جناب خادمی. انگاری اگه شما نباشید هیش کی تو این محله جواب گو نیست. تقریباً ۲ روز پیش بنده نظر گذاشتم و سؤال پرسیدم که جازی که اینا تو سایتشون گذاشتن و هی تأکید میکنن که جازی که تو سایت ما هست رو نصب کنید و ورژن قبلی جاز که بنده جاز ۱۰ استفاده میکنم و پارس آوا رو پاک کنید این جاز یعنی جاز ۱۴ نمیدونم ویروسیه یا کجای نرم افزار ایراد داره هی dont sent میده وقتی هم که ok میکنیم یا هنگ میکنه لالمونی میگیره یا همینطور برنامه باز میمونه و کار میکنه. حتی از هیأت مدیره ای که انتخاب کردین که در غیاب شما تو محله جواب گوی ما باشن, از اونا هم عکس العمل یا جوابی نشنیدم. اول به خود شما میخواستم ایمیل بدم که یادم افتاد تو پست قبلیتون همون تفریح با tts dec talk فرمودید که یکی یا ۲ هفته نیستم گفتم تو اینجا مطرح کنم. دیگه امروز با مهندس صحبت کردم فرمودن جاز ورژن قبلی که جاز ۱۳.۰.۵۲۷ رو نصب کرده بودم و fix persian for jaws رو نصب کرده بودم ماهورم خوب کار نکرد خیلی جا ها رو یا حرف به حرف میخوند یا چیزای عجیبی میخوند حالا ایشونم این کار رو فرمودن انجام بدم که ازش نتیجه نگرفتم. حالا این رو چی کارش میشه کرد؟ جاز ۱۴ ای که بر و بچه ها تو گروه زحمت لینک دانلودش رو کشیدن اونم برداشتم ولی حجم اون کمتر از جازی که تو سایت اینا موجوده کم بود به خاطر همین نصبش نکردم که ببینم جواب میده یا نه. اگه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم که کدوم ورژن جاز رو نصب کنم. وقت به خیر.

سلام. من از همان روز های اول ماهور را گرفتم و دارم باهاش کار می کنم. خیلی خوب داره جواب میده. سرعتش هم بالاتر رفته یه دستکاری هایی هم روی جاز انجام دادم که فکر کنم خوبتر شده. الآن با جاز ۱۴ و ماهور وبگردی هم می کنم تایپ هم می کنم و دچار درد سر نشدم.
شما خوش بگذره جای ما ها رو خالی کن. منتظرم برگردی و واسمون سوغاتی بیاری. ای کاش من هم بینا می شدم اونوقت با ماشین خودم ۴ نفرتون رو با خرج خودم می بردم شمال و مجتبی رو وادار می کردم واسمون شعر بخونه.

ماهور ربطی به جاز نداره.
من نخریدم چون نیازم نیست ولی میدونم اگه شرکتش مث آدم این برنامه را ساخته باشه مهم نیست چه جازی را از کی نصب داشته باشید.
این ها را میگم چون خودم برنامه نویسی کردم و جاز را هم روی کامپیوتر بابای دوسم دیدم چیز خاصی نیست.
این ها همه یک استاندارد بیشتر نیست که باید رعایت میشده و اگر شده اوپراتور حرف مفت زده که بیا جاز ما را نصب کن.
دفه دیگه این حرف را بهت زد بهش بگو خر خودتی!
جاز که با جاز فرقی نمیکنه! مگه اینها جاز را از خونهی باباشون آوردند که میگند جاز ما!
بی شعور ها به شعور شما کور ها توهین می کنند.
خادمی هم فقط بلد بود پست های منو پاک کنه. بلد که نیست به سوال هاتون جواب بده!

سلام من که از اون قسمت اولش سر در نیاوردم خداییش یه خورده ای تخصصی تر از مخ ما بود ولی قسمت دومش به نظر من که با حال بود اصلاً هم افسردگی آورد نبود فقط یه پیشنهاد دارم .. حالا که قرار هست قرص نخورید و نخوریم خوب جاش اسمارتیز بخوریم، یه بار من جای قرص پا درد دادم به مامان بزرگم بعدش خیلی ازش تعریف کرد و زودی هم بهش ساخت و مثل آب بود رو آتیش … باید دوباره برم یه بسته بخرم حتماً دوباره نیاز میشه….
وای آدمک اصلاً باورم نمی شد دلم برات تنگ شده باشه ولی خب انگاری دل ما هم دیگه از حوزه اختیاراتمون خارج شده!!!!

سلام نخودی واقعا جدّی میگی؟ اگه جواب داده باشه هم غیر طبیعی نیست. چون مادر بزرگت تصور میکرد قرص بهش دادی، و با خوردن قرص حتما حالش خوب میشه، و شد. اینها همه از معجزات تلقینه و ما تو زندگیمون ازش استفاده نمیکنیم. دوستانی که شمال میرید، یه مقدار پول بیشتر با خودتون ببرید که بیشتر بتونید خوش بگذرونید، قایق موتوری هم یادتون نره، فقط دنبال امنش بگردید، سوار نا امنهاش نشید که اگه اتفاقی براتون افتاد من مسئولیتی قبول نمیکنم. اگرچه خانمها رو خطر بیشتر تهدید میکنه نسبت به آقایون. اصلا سراغ مردمی نرید که یه قایق خریدن و به هیچ ارگان خاصی وصل نیستن که خطرناکه، نمیخواستم بترسونمتون ها، اون چیزی که میدونم گفتم.

با درود خدمت همگی
این مجتبی هم بعضی وقتا بد نمیگه ها ایول پسر.
در مورد جاز باید بگم که هیچ ربطی به ماهور نداره من جاز چهاردهی که همه کرکش رو دارن نصب کردم همونی که محمد طیاب پچ کرده همونه پارساوا هم رو سیستم نصب هست و هر وقت دلم بخواد رو هر کدوم که دلم بخواد سویچ میکنم هیچ مشکلی هم ندارم الا اینکه ماهور کمی کند عمل میکنه که قابل تحمله زیاد به حرفای این اپراتورای گاتا گوش ندید شر و بر زیاد میگن
جاز جازه دیگه اینور اونور نداره
تا بعد بای

ببخشید آقای خادمی!!!! تا جایی که یادمه و توی بررسی شماره یکتون از ماهور، گفته بودید که با گاتا هیچ گونه ارتباط خاصی ندارید.
چه طور حالا نسخه جدیدش که هنوز منتشر هم نشده رو شما تست کردید؟؟؟!!!!!!
ممکنه کامنت من مطابق میلتون نباشه و اون رو حذف یا ویرایش کنید.
اما من میگم:
از همون اول هم باید حدس می زدم که شما با گاتا ارتباطی غیر از یک ارتباط خریدار با شرکت سازنده محصول خریداری شده دارید!!!!!
از همون وقتی که بررسی شماره یک ماهور رو ضبط کردید!!
از همون وقتی که با یک کلمه خوندن ماهور توی بررسی شماره یک، شما سه ساعت کیف می کردید و خوشحال می شدید.
از همون وقتی که توی فایل بررسی شماره یک گفتید بعضیا فکر می کنن من از گاتا پول گرفتم تا تبلیغ کنم!!
بالاخره حتما یک چیزی بوده که شما این حرف رو گفتید!!
چرا اسم شما باید توی اخبار سایت گاتا، در قسمت تشکر از همه دوستان در تست نرم افزار ماهور باشه.
من هم در نظرسنجی شرکت کردم، من هم با شرکت تماس گرفتم و یک عیب راجع به ماهور رو که فکر می کنم کمتر کسی فهمیده باشه و اصلا توی این سایت بهش اشاره نشده رو گفتم.
فقط و فقط تاسف و تاسف!!
مگر این که با همه این اوصاف، بنده متوجه بشم که راجع به شما اشتباه کردم که در این صورت، هر طور که شما بخواید ازتون عذرخواهی می کنم.
من همین جا منتظر پاسختون هستم.

سلام به سجاد و هم فکران سجاد.
همین که نظرت اینجا پخش شده باید پاسخ خوبی واسه تو و هم کیشات باشه سجاد جان.
ببین: پاسخت را صریح تر بدم!
راستیاتش یک چند میلیاردی از پول جامعه هدف, وسط بود، گفتم یک بررسی ضبط کنم پول نابینا جماعت را بکشونم شرکت گاتا که موفق هم شدم و حالا نزدیک به سه هزار میلیارد فروش داشتیم.
ده درصد یعنی حدودا سیصد میلیارد تومان سهم من شد که شش درصد مالیات بر ارزش افزوده بهش خورد و دریافتی خالص من دقیقا ۲۸۲ میلیارد تومان شد.
حالا اگر قبل از اینها شفاف سازی نکردم همش واسه این بود که میترسیدم اگر بفهمید من با گاتا ارتباط های اونجوری دارم اون وقت نخرید و خوب سودم مالیده میشد.
الان آیا تو و هم فکرانت قانع شدید؟
از نظر من تو سجاد نیستی تو نماینده یک خط فکری خاص هستی.
همگی با هم دیگه موفق باشید!

سلام ظاهرا آقای آریانفر تصور میکنن، در بین جامعه ی نابینایان هم دیگه کسی که برای همنوعش خالصانه تلاش کنه و دل بسوزونه پیدا نمیشه. ببین آقای خادمی، اون دوستی که گفت زیاد ذوق نکن، برای چنین روزی گفت. اگرچه زیاد هم مهم نیست کسی که قرار باشه شک کنه، شک میکنه، دلیل و مدرک قانع کننده هم نمیخواد.

سلام آقا مجتبی گُل. با این همه مشغولیتهایی که داشتید واقعأ یک مسافرت واسطون نیاز بوده که خستگی از تنتون بیرون بیاد.
اگه یادتون باشه من هم پارسال با شما همسفر بودم
یک شب با دوستانم کنار ساحل ایستاده بودیم که شما عصا زنان می خوندید اومدید کنار آب البته ما صدای شما را واضح نداشتیم, که بعد از معرفی من و دوستانم از شما خواستیم واسمون بخونید که شما نخوندید بجاش لباشک مهمانمان کردید.البته این را هم بگم واقعأ صدای خیلی زیبایی دارید.
انشاء الله رفتید کنار دریا حتمأ بخونید و صدای خُشکلتون را ظبط کنید و وقتی از مسافرت اومدید تو پستی واسمون بگذارید تا همه هم محله ایها از صدای قشنگتون, فیض ببرند.
بهتون خوش بگذره

صبا جان سلام به سایت گاتا برو فایل راهنای ماهور رادانلود کن با دقت گوش کن.مواردی که خواسته شده با دقت فراوان تایپ کن اگر مشکلی بوداز همین طریق پی گیری کن…در ضمن سجاد چرا ناممجتبی نباید در لیست گاتا باشد نمیدانم چه اشکالی دارد؟اگه ممکنه اشکالش را بگوئید

سلام به همه دوستان خوبم
ببخشید آقا مجتبا میشه یکم بیشتر در مورد این sdk توزیه بدین آخه من برنامه نویسم دنبال یه موتور صوتی میگشتم تا بتونم واسه لینوکس و ویندوز فون یه برنامه صفحه خوان بنویسم با ماهور تماس گرفتم همکاری نکردن خواستم از فایل های dll ماهور استفاده کنم گفتم شاید انسانی نباشه و رازی نباشن داشتم اینترنت رو زیر و رو میکردم که به این sdk شما بر خوردم دارم دانلودش میکنم واسه این که بیشتر متوجه بشم نیاز به توزیهات بیشتر دارم میشه شما لطف کنین توزیهات بیشتر رو از اون مهندس محترم که این sdk رو به شما داده توزیهات بیشتر رو واسم بگیرین یا لاعقل یه جوری ما دوتا رو به هم کانکت کنین تا خودم راهنمایی های لازم رو ازشون بگیرم بازهم از لطف تون ممنون و تشکر از سایت خوب و پر مهتواتون اینم یوزر اسکایپم اگه تونستین pm بدین با آرزوی موفقیت در مراهل زندگیتان
دوستان ازیزی که این متن رو میخونن از بابت قلط هایاملایی پوزش میتلبم

حامد جان این کیت که مال خود مایکروسافت هستش.
شما از ای اسپیک استفاده کنی خوبه.
irtbc.com
به امید موفقیتت ولی این موتور صوتی هست، ای کاش در زمینه مناسب سازی برنامه های دیگه که خیلی بیشتر نیاز هستش برای قشر نابینا فعالیت داشتی عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید