خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

نظرسنجی برای تعبیه زبان فارسی در صفحه خوان JAWS

به نام او که جان  را فکرت آموخت

با سلام

انجمن علمی, فرهنگی موج  نور اصفهان با رایزنی های فراوان با نمایندگانی در کشور های مختلف  تصمیم گرفته نرم افزار صفحه خوان JAWS را توسط شرکت Freedomscientific به صورت قانونی و فارسی تهیه نماید؛ در این رابطه این شرکت در خواست یک TTS فارسی نموده است تا کار را انجام دهد.

پیشنهاد شما کدام یک از TTS های فارسی موجود است.

نظر شما می تواند  راه گشای ما در پیگیری این پروژه باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر  هر روز به جز روز های تعطیل از ساعت 10 تا 11 و 16 تا 18 با تلفن 03116687033 تماس بگیرید.

نشانی اینترنتی:
www.mnsi.ir
فاکس: 03116692014.
پست الکترونیکی:
mojenoor84@gmail.com
نشانی: اصفهان- خیابان سعادت آباد- رو به روی مقبره ی بانو امین- جنب
ورزشگاه امین- خانه ی ریاضیات اصفهان- بخش نابینایان.
منتظر نظرات ارزشمندتان هستیم.

۳۹ دیدگاه دربارهٔ «نظرسنجی برای تعبیه زبان فارسی در صفحه خوان JAWS»

مجتبی عزیز چند تا سؤال پیش می آید یکی اینکه این جاز که در کشور ما به صورت کرک شده استفاده میشه چه جوری این شرکت راضی میشه زبان فارسی رو پشتیبانی کنه دوم اینکه tts های موجود که اون هم معلوم نیست شرکتهای گاتا و پکتوز و خانه نور اجازه بدهند از این صداها استفاده کرد ای کاش یه مقدار بیشتر توضیح می دادید

درود به نظر من مینا فقط حس نداره یعنی سوالی یا تعجبی نمیشه که میدونم اگه بشه این مشکلش حل میشه غلطای املاییشم به خاطر زبان خودمونه که اونم درس میشه پس به این نتیجه میرسیم که نسیم آتش صدای مینا را خیلی دوس داره و دوس داره که همین باشه آخجون چه قد خوب میشه این مینا بیاد والا این اهور چیه یه دفه جو میگیرتش آدم میترسه

درود
من خنگم یا کلا نامفهوم هست این. ما که الان داریم از جاز با TTS های فارسی استفاده می‌کنیم. اگه قراره Freedom Scientific TTS خودمون رو روی جاز بزاره چه چیزی اضافه می‌شه؟ منظور از تعبیه‌ی زبان فارسی منو‌ها و این‌ها هست؟ اگه هست که چه فایده‌ای داره؟ چهارتا منو که دیگه فارسی و انگلیسی نداره.
اگه حالا به شرکت Nuance که با شرکت Freedom Scientific همکاری می‌کنه می‌گفتن که یه TTS جدید فارسی مثلا در شکل RealSpeak بسازه (مثل زبان ترکی استامبولی) یه چیزی.
ولی به هر حال من مینا و برنا رو دوست دارم. هرچند که ما گزینه‌های زیادی نداریم که انتخاب خیلی مشکل پسندانه‌ای انجام بدیم.
وقت خوش.

سلام. من فکر میکنم مینا گزینه ی مناسبی باشه. البته آوا هم بد نیست. فقط باید ببینیم سیانا و برنا با خروج از کشور این دوتا موافقت میکنن یا نه. من سعی میکنم قانعشون کنم. ولی بیشوخی اگر فارسیخوان جاز یه صدای زنونه باشه برای تفکیک صوتی بهتره.

خدای من عالی هست حتمً سر میزنم یعنی کی میشه چیز عجیبیه ما که به قولً جاز کرک شده داریمُ صفحه خوانها هم که رایگان نیست که بشه به راحتی ولی خب باشه صبر میکنیمُ امیدوار که زود به جوابمون برسیم شکر خدا چشم نزنیم داره یه چیزایی میشه نمیشه با همه صداها باشه ههاها
ولی بنظرم مینا بد نیست البته یه خورده آدم آهنی واره برنا و آریانا هم جالبن ولی آوا رو ندیدمش شما سلام منُ بهش برسونین

درود
من با نظر حسین موافقم صدا ،باید صدای خود جاز باشد دوستان والا که همین مشکلات موجود را دارد و به قول امیر رضا چه نیازی هم هست ما که این همه صدای فارسی داریم .! اگر مشکلات موجود با این برنامه حل می شود باید انجمن با بهزیستی کل قرار دادی بنویسد و همه بچه ها از این امکان با حمایت دولت ودور اندیشی های انجمن به نتیجه حاصل از این فرایند برسند .
صدای برنا و همچنین سینا را می پسندم .راستش به دلیل اینکه نسخه دوم پارس آوا را داشتم و با صدای سینا راحت تر بودم این را گفتم و شادی ،دارا ، مینا و آوا برای من راحت نیست و در فهم صدایشان کمی زیاد مشکل دارم ..این را هم بگویم صدای خود جاز بسیار رسا تر از همه پیشنهاد ها یما است و به دلیل یکی بودن مطلوب است .

سلام, به همه کسانی که سعی می کنند نابینایان و کم بینایان امروز بیش از دیروز فرصتهای برابر بیشتری با سایرین داشته باشند, خسته نباشید می گویم. به نظر من صدای خود جاز خوب است به شرط اینکه در محیطهای مختلف ویندوز کارایی داشته باشد و خصوصا صفحات وب را به راحتی و بدون هنگ کردن بخواند.

درود
دوستانی که می‌فرمایند صدای خود جاز رو دوست دارن. خوب این یه چند میلیاردی پول عزیز می‌خواد که بدیم شرکت Nuance که گمونم صاحب امتیاز Eloquence هستش تا زبان بی زبان ما رو هم به Eloquence اضافه کنه.
لا لا فولوس لا موجود!

درود! ببینید بچه ها این دیک۱۰که برای مبایل ساخته شده آفرین به آقای گلان از یه فرد بینا بهتر میخونه! اگه برای کامپیوتر هم چنین چیزی ساخته بشه عالی میشه! فقط آقای گلان با لهن مختلف! یه بچه ها میگفت آقای گلان پیامهای ترکی و گرجی را هم خوب میخونه!‏

سلام مجتبی جان ببخشید مشکلی داشتم که فقط قصدم اطلاع رسانی بود ببخشید که خارج از موضوع این پست میحرفم،چند روز پیش در مورد ازدواج نابینایان نظری را به سرگرمی ارسال کردم ‏! وقتی پخش شد با تعجب دیدم به نام خودم نیست همان موقع یه پیام عذر خواهی فرستادم اما دیروز وقتی یه آلاچیق ارسال کردم و نرفت متوجه شدم که پیام عذرخواهی هم که چند روز پیش فرستاده بودم نرفته بوده و در صندوق ارسا گیر کرده بوده!دوستان به دادم برسید شیطون داره دیوونه میشه! چند روز ایرانسگ اتصال نمیده ایمیل باز کنیم یا بفرسیم،‏ چند روز جیمیل خطا میزنه،‏ فقط مونده محله مجتبی که اونم پستاش فیلتریه،‏ کامنتاشم چرا به موضوع دقت ندارید و هرچی دلتون میخواد مینویسید!‏

سلام. میخواستم در این مورد بگویم که چرا موج نور اصفهان بعد از تولید نرم افزارهای پارسآوا, پکجاز, نوید, آریانا و اخیرا ماهور حرفه ای و غیر حرفه ای به فکر تولید jaws فارسی افتاده؟ ما برای خرید بعضی از نرم افزارهای فوق هزینه های هنگفتی خرج کردیم. به علت اینکه قیمت این نرم افزار به ۸۰۰ دلار میرسد, نابینایان تمایلی به خرید آن نخواهند داشت ضمنا اگر هم میخواهیم این نرم افزار را تولید کنیم بهتر است صدای الکونس را برای خواندن متون فارسی بگذارند, به طوری که بتواند حروفی مانند ق, غ و خ را با تلفظ فارسی بخواند. به نظرم اگر صداهای سینا, مینا, برنا و… را برای خواندن متون فارسی انتخاب کنند به آن jaws نمیگویند. در حقیقت باید به آن گفت: پارسآوا یا ماهور و امثالهم.

اصلا صدای خود جاز به درد فارسی خواندن نمی خوره هر زبانی صدای منحصر به فردش رو باید داشته باشه صدای Eloquence به درد زبانهای لاتین می خوره در ضمن باید صدای فارسی خوان از صدای انگلیس خوان متمایز باشه

آقایونی که میگید صدای اصلی جاز!
این صدا امتیازش برا خود freedomscientific نیست!
این eloquence رو nuance امتیازشو خریده
یعنی اون اول اسمش بوده loquendo که بعدش nuance خریدش اسمش شد eloquence
حالا کی حاضره چند میلیون دلار بده loquendo یا eloquence رو بخره؟
اگه حاضرید بخریدش بدید دست freedomscientific درست کنه بده خدمتتون
البته اونام کلی مایه تیله میخوان
محمد اسکری!:
چه ربطی داره؟
چرا باید بهش بگن پارسآوا یا ماهور؟
نمیشه که!
چپارسآوا و همون ماهورم جاز راهشون میندازه که میخونن
پس باید به اونا گفت جاز

سلام
اساساً وقتی محیط ویندوز کلاً فارسی نیست چه چیزی هست که جاوز فارسی بخاد اونو بخونه
؟؟
البته من با این پیشنهاد بطور کلی موافقم به این شرط که موج نور مثل اون موقع که قول داده بود کتابچه اندروید و ۷۳۳ را رایگان عرضه کنه و نکرد نشه و دنبال کسب سود نباشه.

با درود خدمت همه ی دوستان
قدم نو رسیده مبارک انشاءالله که خوش قدم باشه و با اومدنش خیر بیاره
هاهاهاها!
من هم با نزرات میثم امینی عزیز موافقم آخه ما همین الانشم فارسی خوان داریم درسته مشکلاتی هست ولی خب میشه کاری کرد
اصلا باید دوستان موج نور کمی بیشتر توضیح میدادن که دقیقا قصد انجام چه کاری رو دارند
یعنی یک جاز که با نصبش هم انگلیسی خوان داشته باشیم و هم فارسی خوان؟
به نزرم کاری که میثم میگه رو انجام بدن بهتره یک tts خوشگل و خوش صدا بسازن
قرررربون همه

این که صدای eloquence به درد فارسی خوندن نمیخوره درست نیست.
شما فکر میکنید, همین صدای مینا و سینا و سایرین خاص فارسی خلق شده؟
این طور نیست.
مطمئنا اگه برای صدای eloquence هم الگوی فارسی نوشته بشه, خیلی قشنگ میتونه فارسی بخونه.
شما همین صدا رو تو زبونهای دیگه ای که توانایی خوندن داره مثل ایتالیایی و فرانسوی امتحان کنید.
میبینید که کلا لهجهش تغییر میکنه.

سلام.
من صداهای زیادی رو برای فارسی تست نکردم اما از نظر من صدای ای اسپیک واقعا عالی هست. بارها این صدا رو برای بیناها گذاشتم فقط چند دقیقه طول کشید که اونها هم میفهمیدند که این ای اسپیک چی میگه.
واقعا عالی میخونه. رایگان و عالی.

دیدگاهتان را بنویسید