خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

برگزاری جشن روز جهانی عصای سفید و مجمع عمومی عادی انجمن موج نور

انجمن علمی، فرهنگی موج نور اصفهان برگزار می نماید: جشن گرامی داشت روز جهانی عصای سفید و مجمع عمومی عادی.
زمان چهار شنبه 23 مهر 1393 رأس ساعت 15.

مکان: محل انجمن واقع در اصفهان- خیابان سعادت آباد- رو به روی مقبره ی بانو امین- جنب ورزشگاه امین- خانه ی ریاضیات اصفهان.
دستور جلسه عبارت خواهد بود از: برنامه های شاد و متنوع، انتخابات هیأت مدیره و بازرسین انجمن، قرائت گزارشها، تغییر انتخابات از حضوری به الکترونیکی، تغییرات دیگر در اساس نامه، مسابقه با جوایز مناسب و برنامه های متفرقه ی دیگر.

بر این اساس از همه ی نابینایان و کم بینایان به خصوص اعضا انجمن علمی، فرهنگی موج نور اصفهان دعوت می شود در جلسه ی مذکور حضور یابند، همچنین اگر نظری در این رابطه دارید با تلفن 03136687033 هر روز به جز روز های تعطیل از ساعت 10 تا 11 و 16 تا 18 در میان بگذارید.

علاقه مندان به کاندیداتوری نیز می توانند از طریق تلفن ذکر شده در بالا علاقه مندی خود را اعلام نمایند؛ از همه کسانی که این خبر را می خوانند خواهشمند است به دوستانی که در جریان این جلسه نیستند اطلاع رسانی نمایند.

اطلاعات تکمیلی در این زمینه از طریق سیستم اطلاع رسانی به شماره ی 03136688000 به اطلاع دوستان محترم خواهد رسید.
شایان ذکر است خدماتی چون تعمیر نرم افزاری تلفن همراه و رایانه و نصب نرم افزار های مناسب برای نابینایان بر روی این وسایل، تعمیر پرکینز و عصا و نصب نوار شب رنگ بر روی عصاهای نابینایان از ساعت 12 روز برگزاری مراسم در همان محل توسط نابینایان کارشناس انجام خواهد شد.

۱۱ دیدگاه دربارهٔ «برگزاری جشن روز جهانی عصای سفید و مجمع عمومی عادی انجمن موج نور»

آقا نه تورو خدا
من اولش حساب کردم ۴ شنبه شد بعدش ۵ شنبه شد
آخه من گلبال دارم نمیذارن غایب کنم که
خب قشنگ بذارین ۵ شنبه روز به این خوبی
وای خدایا کاشکی یه معجزه میشد آخه میدونین چیه .
.
.
هیچی شاید بعد گفتم خخخ

درود آقا مجتبا. این انجمن موج نور چرا مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره برگزار میکنه؟ ما که از وقتی یاد داشتیم همیشه افراد هیئت مدیره ثابت بوده و تغییر نکرده است. فقط یکبار مهندس رضایی رفته به جاش حاتمی اومده، حاتمی رفته رضایی اومده، رفاهی رفته حاتمی اومده و… تازه اونهایی هم که میروند معمولامی روند که بازرس بشند. تازه از این هیئت مدیره پنج نفره سه تای اونها نابینا نیستند و دوتاشون نه نابینا هستند و حتی تخصصی هم توی کامپیوتر ندارند! آقای دکتر هم که سرجازیه انجمنه! من نمیدونم این چه تشکلی است! تازه این همه برنامه میچینند که بعدش با یک سری محدود کار کنند که اونها هم بیشتر از خودشوند. خوب بیایید هیئت مدیره را دائمی کنید خیال خودتون رو هم راحت کنید. اصلا اونجا یک اتاق بگیرید یه شرکت هم بزنید! دکتر هم که خاطرخاتونه! کمک های بهزیستی هم که میرسه. دور همید حال میکنید خدا هم روزی رسونه

سلام: من شخصاً با روز گردهمایی مشکل داشتم و دارم یعنی بیست و سوم مهر برابر با پانزدهم اکتبر.
این برنامه می تونه یک هفته زود تر یا دیر تر باشه.
دلیلشم خودشون بهتر می دونن.
چن سالی بود که با هماهنگیایی که بین خود انجمن ها صورت می گرفت هیچ جشنی در این روز به خصوص برگزار نمی شد.
قراین هم اینو نشون می داد که امسال هم خبری نباشه ولی
….
….

سلام. من هم در مجموع با نظرات سامان نام موافقم.
اول اینکه آقا مجتبی یا شخص مسؤول دیگری مثل جناب حاتمی بفرمایند که آخرین مجمع عمومی که در آن جناب حاتمی بعنوان بازرس انتخاب شد کی بوده است.
همچنین ماده یا موادی که در آن درباره تشکیل مجمع عمومی صحبت شده را اینجا ذکر کنید تا مستند حرف زده باشید.
تا آنجایی که بیاد دارم مجمع عمومی انجمن باید در خرداد برگزار شود.
دوم اینکه وقتی اعلام میشود که جشن برگزار میشود الزاما شرکت کنندگان اعضا نخواهند بود و همه نابینایان به اتفاق خانواده هاشون میتونند در آن شرکت کنند.
حال حسابش را بکنید که چه بلبشویی خواهد شد.
بخاطر شلوغی و سر و صدا اعضا نمیتوانند تمرکز حواس داشته به کار و وظیفه خود یعنی استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس بپردازند.
من اکیدا با همزمان شدن جشن با مجمع عمومی مخالفم و فکر میکنم که عمدا این کار را میکنند تا در آن شلوغی و هیاهوی حضار و بخصوص خانمها و بچه هایشان اعضا نتوانند که در مورد عملکرد و گزارش هیئت مدیره و بازرس اظهار نظر کنند.
همانطور که در هیچ مجمعی تا کنون این فرصت به اعضا داده نشده است.
در ضمن اگر قرار باشد موادی از اساسنامه اصلاح شود طبق اساسنامه این تغییرات باید در مجمع عمومی فوق العاده به بحث و رأی گذاشته شود و نه در مجمع عادی.
بار دیگر از مجتبی یا بازرس تقاضا میکنم که مواد مربوط به تشکیل مجمع را اینجا بگذارند تا اعضا با آگاهی و اطلاع کامل در مجمع شرکت کنند.

با سلام و احترام و شادباش به همگی دوستان و همراهان به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم. اینجانب که خود یکی از اعضای علی بدل هیات مدیره هستم شخصا در مورد برگزاری همزمان جشن و انتخابات هیات مدیره در روز چهارشنبه ۲۳ مهر ماه و رئوس برنامه ها و جزئیات و کلیات آن اطلاعی ندارم و با دیدن این پیام در محله بسیار تعجب کردم. در انتخابات قبلی اعضای هیات مدیره هم اگرچه از کاندیدا ها بودم و در طول چند دوره عضویتم در هیات مدیره موج نور، همواره سعی کرده ام صادقانه با انجمن همکاری کنم و برای ارتقای دانش و سطح زندگی هم نوعان و ارتقای آگاهی جامعه از توانایی همنوعان و رفع مشکلات اساسی همنوعان از قبیل اشتغال، ازدواج، مسایل فرهنگی ساختارهای نامناسب شهری ارائه نظر کرده و در جهت انجام آن تلاش نمایم و با توجه به رشته تحصیلی و حیطه کاریم سعی کرده ام از قوانین وموجود برای رسیدن به این اهداف کمک گیرم. ولی خود شخصا شاهد تلاشهای پنهانی در آن جلسه بودم که رای نیاورم و نهایتا به عنوان عضو علی البدل رای آوردم و باز هم نا محسوس شاهد بودم عده ای از این انتخاب هم راضی نبودند. علتش چیست برمی گردد به شخصیت و طرز تفکرات و منش خود آنها. در این دوره نیز با توجه به اینکه خدمت به هم نوع را وظیفه خود می دانم و باور دارم که تا حدی می توانم این رسالت را انجام دهم باز هم در هیات مدیره جدید کاندید می شوم ولی مثل روز برایم روشن و واضح است که همان تلاشها حتی با شدت بیشتر انجام خواهد شد. شخصا بر این باورم که تشکلهای نابینایی برای اثربخشی بیشتر و دور شدن از فعالیت تک بعدی باید تلاش کنند صمیمانه از همکاری افرادی که با انرژی و انگیزه و بدون هرگونه چشم داشت آمادگی خود را برای فعالیت گروهی اعلام می کنند، استفاده نمایند و فضای حاکم بر تشکل نیز باید به گونه ای باشد که آنها را جذب کند نه اینکه آنها را طرد نماید. که اگر به هر دلیل راه برای جوشش و تعامل درونی انجمن بسته باشد، منتهی می شود به همین باور ها و تفکراتی از قبیل آنچه دوستان در پستهای قبل بیان داشتند. پذیرش انتقادات و انعطاف و بهره گیری از نظرات دیگران حتی نظرات مخالف شالوده اصلی هر انجمن و رکن اصلی آن است در غیر این صورت مثل پیکر بی جانیست که فقط موجود است و آثاری دارد ولی عنصر حیات و جوشش در آن دیده نمی شود. ایام بکامتان

۱. زهره اولیت مبارک.
۲. ی جوری برنامه ریزی بکن که بتونی بیایی. حیفه.
۳. میلاد جان حتما منتظرم ۲۳ مهر ببینمت ایشالا. در مورد شیطنت های زهره خانم و دوست هاش احتمالا چون امسال وقت نداره شاید نتونیم از دست زدن ها و هورا کشیدن هاشون فیض ببریم.
۴. سامان جان. من که توی موج نور هیچ کاره ام ولی شما اگر میتونی یا کسی رو میشناسی که میتونه بیایید کاندیدا بشید که اینجوری که گفتی نشه.
۵. زهره اینم جواب جواب جواب جواب جواااااب. خخخ. مراسم روزش قطعی شده کاریش نمیشه کرد. تازه من دوست دارم کار های اجرایی بهم ندند تا توی مراسم بتونم شلوغ بازی در بیارم. اون وقت شما از کبک حرف میزنی! عجب!
۶. مسعود آخه بگو بینم توی این چند سال که مراسم نگرفتید چند نفر مستمری بگیر شدند؟ چند نفر رو سفر خارج بردند؟ چند نفر وسایل کمک آموزشی و توانبخشی از بهزیستی دریافت کردند؟ کجای مبلمان شهری رو بهزیستی دست گذاشته مناسب سازی کرده؟ بهزیستی توی این چند سالی که تشکل های به اصطلاح نابینایی ۲۳ مهر رو مثلا به اعتراض جشن نگرفتند، چند نشریه ی ویژه نابینایان راه انداخته؟ چند مرکز چاپ کتاب دائر کرده؟ چه قدمی در راه آغاز پروژه ی تولید نویسه شناس پارسی برداشته؟ به غیر از عدم مدیریت یا سوء مدیریت بودجه، چه کاری از بهزیستی برومده؟ به غیر از پارتیبازی در برگزاری اردو های تفریحی که بهزیستی انتخابی عمل میکنه چه اتفاق دیگه ای افتاده؟ به غیر از مسکن های پولی زیر پانصد هزار تومان و اکثرا زیر صد هزار تومان که به بعضی ها داده تا دهنشون بسته بشه، چه اقدام دیگه ای صورت گرفته؟ آخه همینجوری ی چیزی نگیدا! اینجوری که نمیشه انتظار داشت نابینا به حقش برسه که! این کار، برنامه ریزی و سازماندهی میخواد و باید بر طبق ی نقشه ی راه صورت بگیره.
۷. عمو حسین، باید بگم من توی موج نور هیچ کاره ام. البته کسانی که مسئولند طبیعتا باید پاسخگو باشند ولی خالی از لطف نیست اگر انزوای بچه های نابینا و عدم شرکتشان در مراسم این شکلی رو هم در نظر داشته باشیم. یکی از آسیب های بزرگ جامعه ی کوچک نابینایی این است که مراسم علمی، فرهنگی و سیاسی را شرکت نمی کنند و جایی اگر هدیه ای، خوراکی ای، عروسی ای باشد شرکت می کنند. به هر حال، با اینکه همه از قوانین اطلاع داشته باشند، به شدت موافقم. در سایت mnsi.ir طبیعتا موادی برای مراجعه ی دوستان درج شده.
لذت ببرید از زندگی!

عمو حسین حرفت کاملا درسته! می‌خواند شلوغش کنند کار خودشون رو بکنند کسی هم نفهمه چی به چیه!
مجتبا اگه ما اعضا گفتیم به رسم اعتراض جشن نگیرید برای این بود که آقایون بفهمند ما حرف داریم! نسبت به شرایط خودمان معترضیم! ولی آیا مسؤولین تشکلها حمایت کردند؟ یا اینکه از اونطرف رفتند و مصالح خودشون را دنبال کردند و استفاده های خودشون رو بردند. مهندس رضایی حرف ما را به صراحت گفت یا حیدری یا رفاهی یا ناطقی یا نیکزاد یا …
حالا اومدیم توی اون به اصطلاح جشن! میخواند باز یک مسابقه دوباره برگزار کنند و دوباره یکی از خودشون رو از قبل برنده کنند و جایزه بدند! فکر می کنی ما چون نابینا هستیم این چیزها را نمیفهمیم؟ فکر میکنی ما نفهمیدیم که توی سال های قبل خانم حیدری یا حاتمی که جایزه گرفتند از قبل بهشون جواب مسابقه گفته شده بود و یکباره صاف اون وسط از همون ها خواستند که جواب را بگویند و صاف هم آنها درست گفتند! و سکه را بردند.
مجتبا از تو بعیده! فکر میکنی ما نمیدونیم این جماعت چرا چسبیدند به این حیئت مدیره! فکر میکنی نمیدونیم چقدر کار تو این انجمن انجام میشه که فقط خæدشون انجامش میدن و تا حق ساعتش مشخص نباشه دنبالش نمیرن؟ فکر میکنی نمی فهمیم ˜ه این ها تا پول تاکسی تلفنی که باهاش میاند استخر را از انجمن میگیرند؟
اون حیدری که دیگه هیچی اصلا یکبارش کرده دیگه مجمع عمومی هم برگزار نمیکنه خیال خودش و همه را هم راحت کرده!

دنیا همیشه و در همه زمانها چه بسیار دیده انسانهایی که در سرشان ایده های بلند دارند و به منظور بهتر زندگی کردن با موانع چه این موانع افراد باشند یا موقعیتها در جدالند. ولی وقتی خود افراد همنوع در برابرشان سنگ می اندازند. به ظاهر تشویقشان می کنند ولی در باطن از هیچ تلاشی برای کنار زدن آنها فروگذار نیستند, در این شرایط است که جوی سنگین از سردی, یکنواختی, عدم همدلی و بی اعتمادی بر جماعت همنوع سایه می اندازد ولی نباید مایوس شد. انسان اگر هدف ارزشمندی داشته باشد, حتی اگر همه تلاشها برای ضدیت با او باشد هم نباید از صحنه کنار بکشد. گاه در تعامل با همین افراد متضاد و متظاهر نیز می توان به نکاتی دست یافت که خود آنها از آن غافلند. عملکرد افراد و نحوه رفتار و ارتباط آنها با اطرافیان خود بهترین عاملی است که شخصیت فرد را معرفی می کند. زمانی که منافع فردی را کنار گذاریم و به همدیگر فکر کنیم, آن موقع می توانیم. گله و شکایت را متوجه دیگران که همنوع ما نیستند نماییم. به امید آن هنگام که ابرهای سیاه دوئیت را کنار بزنیم و بتوانیم آسمان آبی یکرنگی و به خاطر همدیگر زندگی و تلاش کردن را ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید