خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
لغات مخفف موبایل

برگرفته شده از سایت مخفف
APK
Android Application Package

برنامه‌های نوشته شده برای سیستم اندروید با پسوند apk ذخیره می‌شوند.
اندروید (Android)‏ نام سیستم‌عاملی است که گوگل برای تلفن همراه و لوح‌رایانه و هم اکنون برای تلویزیون نیز عرضه می‌نماید و با همکاری ده‌ها شرکت بر روی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید قرار می‌دهد. اندروید بر پایهٔ هسته لینوکس ساخته شده‌است.
OTA
Over The Air

نوعی آپدیت (بروزرسانی) برای گوشی های همراه که به وسیله ی سیستم های بیسیم انجام می‌شود.
VCO
Voltage Controlled Oscillator

یک گوشی موبایل بایستی بتواند روی فرکانس‌های مختلفی که BTS هر منطقه روی آن تنظیم شده قرار گیرد تا با آن ارتباط پیدا کند. به بیان دیگر آی سی HAGER روی فرکانس‌های مختلفی باید بتواند مدولاسین و دمودلاسین انجام دهد. این عمل مستلزم این است که بتوان فرکانس حامل HAGER را با دقت زیاد تغییر داد، این عمل در موبایل توسط قطعه‌ای به نام VCO انجام می‌شود.
MCU
Multipoint Control Unit

کنترل عملکرد بلوک‌های مختلف در موبایل باید به عهده این واحد باشد. این واحد از قطعات مختلفی مثل آی سی پردازشگر و حافظه‌ها تشکیل شده که توسط یک برنامه سیستم‌عامل می‌تواند کل گوشی را کنترل کند. برنامه سیستم‌عامل توسط طراح گوشی در یکی از حافظه‌های گوشی ذخیره می‌شود. توجه داشته باشید که آی سی CPU فقط پردازش کننده اطلاعات است و عملکرد آن تحت تاثیر برنامه سیستم‌عامل است.
ICCID
Integrated Circuit Card ID

هر سیم کارت به طور بین‌المللی با ICC-ID (شماره کارت مداری بین‌المللی) شناخته می‌شود. ICCID در درون سیم کارت ذخیره می‌شود و همچنین بر روی بدنه سیم کارت در طی فرایندی به نام شخصی سازی چاپ یا حک می‌شوند.
TFD
Thin Film Diode

TFD یکی دیگر از انواع تکنولوژی های صفحه نمایش در گوشی های موبایل (خصوصا بعضی مدلهای سامسونگ) است . تکنولوژی TFD کیفیت بالای تصویر و نیز سرعت بالای بازخوانی تصویر (همانند TFT) را با هزینه و مصرف انرژی پایین (همانند صفحات STN) ادغام کرده است .
EDR
Enhanced Data Rate

EDR بخش انتخابی از یک ویژگی بلوتوث است که سرعت بالاتر داده و در بعضی موارد دوام بیشتر باتری را فراهم می کند . از آنجایی که EDR یک بخش انتخابی است تمام دستگاههای بلوتوث از آن پشتیبانی نمی کنند . اگر هر دو دستگاه بلوتوث در یک ارتباط داده بلوتوث از EDR پشتیبانی کنند ، حالت EDR بطور اتوماتیک بکار گرفته می شود.
IRIS
Intelligent Rival Imitator of Siri

نرم افزار آیریس یا IRIS ، رقیب هوشمند کپی شده از سیری ( SIRI ) است. iris با قدرت گرفتن از سیستم Voice Action، که به صورت پیش فرض در بسیاری از گوشی های آندرویدی قرار دارد، کار کرده و فضایی مشابه قابلیت های siri را در اختیار شما قرار می دهد.
SIRI
Speech Interpretation and Recognition Interface

سی‌ری (Siri) یک رابط صوتی مخصوص دستگاه‌های آی‌فون4اس (iPhone 4S) است که در آی‌او‌اس نسخه 5.0 به همراه این تلفن همراه از سوی شرکت اپل به بازار ارائه شد و توانست در زمان کمتر از یک سال محبوبیت بسیاری بین کاربران به دست آورد.
OTP
One Time Password

رمز یک بار مصرف یا OTP – One Time Password یک جایگزین برای رمز دوم می باشد رمز یکبار مصرف برای ایمن سازی دسترسی کاربران به سیستم های الکترونیکی ارائه شده که در آن از قابلیت های رمز نگاری برای تولید رمز تصادفی یک بار مصرف استفاده می شود. برای اینکه کاربران استفاده کننده از خدمات بانکداری اینترنتی امکان جابجایی مبالغ بالاتر و ایمن را داشته باشند باید از دستگاه تولید رمز یکبار مصرف استفاده نمایند.

۲ دیدگاه دربارهٔ «لغات مخفف موبایل»

دیدگاهتان را بنویسید