خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دو نکته کاربردی از ویندوز و گوگل

سلام به همه ی دوستان عزیز. امروز قصد دارم دو  آموزش بسیار ساده ولی کاربردی قرار بدم که ممکنه برای خیلی ها راه گشا باشه.

کپی گرفتن از متن خطاها در ویندوز

شاید خیلی وقت ها پیش اومده باشه که دوست دارید متن خطایی که در هنگام کار با یه برنامه باهاش مواجه شدید رو برای کسی بفرستید و راهنمایی بخواید. اما راهش رو نمی دونستید. یه روش ساده اینه که روی پنجره ی خطا قرار بگیرید control+c  رو بزنید. حالا  یه ویرایشگر متن رو مثل نوت پد یا ورد باز کنید و control+ v رو بزنید. کار تموم شد. متن خطا به طور کامل قابل مشاهدست. حالا از هر روشی که دوست دارید می تونید ارسالش کنید. به همین سادگی!

از گوگل سوال بپرسید

شما می تونید در قسمت سرچ گوگل سوال هایی بپرسید که در اولین نتیجه ی سرچ خودش بهش جواب میده و نیاز به باز کردن هیچ سایتی نیست. حالا چند تا مثال از این سوال ها:
اگر بخوایم بدونیم توی یه شهر خاص در هر کجای دنیا ساعت چنده.
What time is it in London
اگر بخوایم حاصل یه عبارت رو از چهار عمل اصلی گرفته تا محاسبات مثلثاتی یا لگاریتم حساب کنیم کافیه در قسمت سرچ اون رو تایپ کنیم. کاملا دقیق جواب می ده. برای مثال:
200*(15-6)
Sin(90 deg)/2
اگر بخوایم آب و هوای یه شهر خاص رو بدونیم:
How’s the weather in Tehran
دمای هوا، میزان بارش، درصد رطوبت و سرعت وزش باد رو در تمام روز های هفته به صورت نمودار نشون می ده.
این فقط چند مثال از این سوال ها بود و تعداد زیاد دیگه ای هم مثل تاریخ تولد اشخاص مشهور ، نویسنده یک کتاب یا کارگردان یک فیلم و زمان طلوع یا غروب آفتاب در شهرهای مختلف هست که می تونید از گوگل بپرسید.
موفق باشید.

۲۰ دیدگاه دربارهٔ «دو نکته کاربردی از ویندوز و گوگل»

سلام خانم عظیمی
از گوگل بپرسید خیلی جالب بود،چون من به جای پرسش از کلید واژه ها استفاده می کنم و به جواب میرسم. می خوام چند عکس از گیاهان براش بذارم ببینم چی میگه چون اگر در شناسایی گیاهی به مشکل برخورد کنم حتمً باید برم دانشگاه.متشکر از راهنمایی تون.پیروز باشید

سلام خانم عظیمی
ممنون. واقعا این گوگل چه دنیایی داره.به هیچ چی نه نمی گه.
اطلاعات خوبی دادید, ممنون .
راستی شهرتان باید تو بهترین شرایط آب و هوایی باشه.ولی شنیدم گرد و غبار اونجا فراوان هستش.
شاید خوب باشه در مورد آب و هوای اونجا هم یه پست بذارید.در زمان گذشته من مستند هایی از غبار هوایی که از کشور همسایه می آید و آلودگی به بار آورده دیده بودم. خوبه که نابینا ها از شرایط جوی متفاوت اون اقلیم هم بدانند.
متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید