خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

پنجمین دوره مسابقات جهانی نابینایان/کاروان بعثت با کسب 32 مدال رنگارنگ به کار خود پایان داد

32 مدال رنگارنگ رهاورد کاروان بعثت در پنجمین دوره مسابقات جهانی نابینایان
پنجمین دوره مسابقات جهانی نابینایان، یکشنبه 27 اردیبهشت، در شهر سئول کره جنوبی به پایان میرسد. کاروان ورزشی نابینایان و کم بینایان کشورمان که با نام کاروان بعثت پیامبر اکرم (ص) در این مسابقات حضور یافته است، در روز هفتم این مسابقات یک روز مانده به پایان رقابتهای قهرمانی جهان، با 15 طلا، 6 نقره و 11 برنز به کار خود پایان داد.
به گزارش ایران سپید: کاروان کشورمان که تا پایان روز سوم این مسابقات 18 مدال به دست آورده بود، در نهایت تعداد مدالهای خود را به عدد 32 رساند تا هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، از دوره ی قبل این رقابتها که 29 مدال به دست آورده بود، پیشی بگیرد.
نتایج کامل ورزشکاران کشورمان از روز اول تا سوم مسابقات جهانی را
از طریق این پست دنبال کنید.

در ادامه رقابتهای گلبال که چهارشنبه 23 اردیبهشت در سئول کره جنوبی برگزار شد، تیم کشورمان در بازی نخست خود در این روز، با نتیجه 8 بر 5 مغلوب لیتوانی شد تا تنها شکست خود در مرحله گروهی این مسابقات را تجربه کند. تیم گلبال مردان کشورمان در دومین بازی خود در روز چهارم مسابقات جهانی نابینایان، با نتیجه 7 بر 5 چین را شکست داد. ملی پوشان گلبال کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی، روز پنجشنبه به مصاف کانادا رفتند و این تیم را نیز با نتیجه 6 بر 2 مغلوب کردند تا با 16 امتیاز، به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند. ملی پوشان گلبال کشورمان در 4 بازی ابتدایی خود در این مسابقات، تیم های استرالیا، ونزوئلا، و بلژیک را شکست داده بودند و در مقابل ژاپن، به تساوی 5 بر 5 رسیده بودند.
گلبالیست های کشورمان در روز جمعه استراحت داشتند و منتظر مشخص شدن رده بندی تیم ها در گروه 1 بودند. پس از پایان مسابقات گلبال در مرحله گروهی، تیم گلبال ایران باید به مصاف سوئد، تیم سوم گروه 1 میرفت. در نهایت این دیدار روز شنبه 26 اردیبهشت ماه برگزار شد و تیم ملی گلبال مردان کشورمان در کمال ناباوری، با نتیجه 9 بر 2 در مقابل سوئد شکست خورد تا از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز بماند. بنابر این تیم ملی گلبال مردان کشورمان نتوانست سهمیه پارا المپیک 2016 ریو را به دست آورد و برای به دست آوردن این مهم، باید منتظر مسابقات آسیایی بماند.
خبر قهرمانی پاورلیفتینگ ایران در روز چهارم مسابقات جهانی، از دیگر اخبار مسرت بخشی بود که هر چند وقوع آن پیش از شروع مسابقات قابل پیش بینی بود، اما کسب 11 مدال طلا در این مسابقات، یک بار دیگر قدرت پاورلیفتینگ نابینایان ایران را به رخ جهانیان کشید.
تیم ملی پاورلیفتینگ ایران در دومین روز از رقابتهای این رشته که چهارشنبه 23 اردیبهشت برگزار شد، با اقتدار از عنوان قهرمانی دوره قبل خود دفاع کرد.
در روز دوم و پایانی مسابقات پاورلیفتینگ، جمشید میر شکاری در دسته 100کیلوگرم: در حرکت پرس سینه سوم شد.
روحان احمدی در دسته 110 کیلوگرم: در بخش پاور و پرس سینه، 2 نشان زرین طلا را از آن کاروان بعثت کرد.
در دسته 125 کیلوگرم: احسان موسی نژاد در بخش پاور طلایی شد و در پرس سینه، به مدال نقره دست یافت.
اسماعیل رنجبر در دسته به اضافه 125 کیلوگرم: در بخش پاور طلا گرفت و در پرس سینه عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.
بدین ترتیب در پایان رقابتهای پاورلیفتینگ، وزنه برداری قدرتی نابینایان، تیم ملی کشورمان در بخش پاور، با 6 طلا، 1 نقره و 2 برنز و در بخش پرس سینه، با 5 طلا، 2 نقره و 1 برنز عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.
ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در مجموع، 17 مدال شامل: 11 طلا، 3 نقره و 3 برنز را برای کاروان بعثت به ارمغان آوردند.
در ادامه رقابتهای دو و میدانی و در روز چهارم این مسابقات، علی الهی در 5000متر، به مدال برنز دست یافت. علی الهی در کلاس T12 با ثبت رکورد 16 دقیقه و 36 ثانیه و 42 صدم ثانیه، بعد از نمایندگان ترکیه و چین در جایگاه سوم ایستاد و برنز گرفت.
در رقابت های دو 400 متر، کلاس T12، سید حبیب حسینی با ثبت رکورد 50ثانیه و 81صدم ثانیه، به نشان برنز دست یافت.
نماینده آذربایجان و مکزیک به ترتیب نشان طلا و نقره این ماده را از آن خود کردند. علیرضا فرح، دیگر نماینده ما در این ماده و در کلاس T13، با ثبت رکورد 51 ثانیه و 51 صدم ثانیه، چهارم شد. اما در چهارمین روز مسابقات جهانی، نور محمد آرخی، در ماده پرتاب نیزه به مدال ارزشمند طلا و عنوان قهرمانی دست یافت. آرخی در پرتاب نیزه، با ثبت رکورد 42 متر و 88 سانتیمتر، قهرمان شد و مدال زرین طلا را بر گردن آویخت. نمایندگان ونزوئلا و روسیه نیز به ترتیب به مدال نقره و برنز این ماده دست یافتند.
در ادامه مسابقات دو و میدانی و در روز پنجم این مسابقات که پنجشنبه 24 اردیبهشت برگزار شد، سجاد نیک پرست قهرمان شایسته کشورمان در مادهه پرتاب نیزه کلاس F12، موفق شد با پرتاب نیزه به میزان 59 متر و 69 سانتیمتر، به مقام قهرمانی برسد و پانزدهمین مدال طلای کاروان بعثت در مسابقات جهانی را به نام خود ثبت کند. سید عرفان حسینی دیگر نماینده کشورمان در این ماده با رکورد 56 متر و 41 سانتیمتر، به مقام دوم و مدال نقره دست یافت. نماینده چین تایپه در این ماده سوم شد.
گفتنی است: سجاد نیک پرست قهرمان جهان در سال 2011 و دارنده مدال نقره پاراالمپیک لندن و عرفان حسینی دارنده مدال طلای بازیهای پاراآسیایی اینچئون و گوانگجو هستند.
آریان لطفی در ماده پرتاب دیسک کلاس F 12 با ثبت رکورد 32 متر و 23 سانتی متر پنجم شد.
در روز ششم مسابقات جهانی نابینایان، علی الهی در ماده 800 متر کلاس تی 12، با رکورد 2 دقیقه و 4 ثانیه و 66 صدم ثانیه، بعد از نماینده موزامبیک در جایگاه دوم ایستاد و صاحب گردن آویز نقره شد. در همین ماده، حسن عسگری با رکورد 2 دقیقه و 10 ثانیه و 46 صدم ثانیه به کار خود پایان داد.
علیرضا فرح در دوی 800 متر کلاس t13، بعد از نمایندگان الجزائر و روسیه، با رکورد 1 دقیقه و 54 ثانیه و 31 صدم ثانیه، در جایگاه چهارم ایستاد.
اما در پرتاب وزنه بانوان کلاس F11، هاجر تکتاز تنها نماینده زن کشورمان در این رقابتها، در جایگاه پنجم قرار گرفت.
تکتاز پیش از این در پرتاب دیسک نیز ششم شده بود.
در نهایت تیم ملی دو و میدانی نابینایان و کم بینایان کشورمان با 14 مدال، شامل: 4 طلا، 3 نقره و 7 برنز، با دستی پر به میهن باز خواهند گشت.
اما جودوکاران کشورمان که با 6 نفر در این مسابقات حاضر شده بودند، نتوانستند انتظارات را بر آورده کنند و تنها به یک مدال برنز بسنده کردند.
حامد علیزاده نماینده کشورمان در وزن منفی 100 کیلوگرم: با پیروزی برابر رقیب اوکراینی خود، موفق به کسب مدال برنز شد. در ششمین روز از مسابقات جهانی کره جنوبی، حامد علیزاده در دیدار رده بندی وزن منفی 100 کیلوگرم، به مصاف نماینده ای از اوکراین رفت و موفق شد با شکست وی، تنها مدال تیم ملی جودوی ایران را به دست آورد. علیزاده در دور نخست استراحت داشت، در دور دوم به حریف انگلیسی باخت. در دور سوم رقیب روسی خود را مغلوب کرد و در دور چهارم، برابر حریف ژاپنی به پیروزی رسید و در نهایت در دور پنجم، با شکست رقیب اوکراینی با کسب مدال برنز، تعداد مدال های کاروان بعثت را به عدد 32 رساند.
شایان ذکر است پیش از این امید نوری جعفری در وزن 81 –کیلوگرم، با شکست در برابر نماینده مکزیک، پنجم شد.
موسی پور عباس در وزن -73 کیلوگرم و رضا غلامی در وزن -60 کیلوگرم، در اوزان خود هفتم شدند. مهدی برجلو دیگر جودوکار کشورمان در مرحله گروهی این مسابقات حذف شد و محسن خنده به علت مشکل کلاسبندی، نتوانست در این رقابتها شرکت کند. به این ترتیب اعضای 6 نفره تیم ملی جودوی کشورمان تنها با یک مدال برنز، به میهن باز خواهند گشت.
پنجمین دوره مسابقات جهانی نابینایان که از روز یکشنبه بیستم اردیبهشت در سئول کره جنوبی آغاز شده بود، یکشنبه 27 اردیبهشت ماه به پایان می رسد و پس از پایان یافتن این مسابقات، رده بندی کشور ها از نظر تعداد مدال نیز مشخص خواهد شد.
اعضای 62 نفره کاروان بعثت سه شنبه صبح 29 اردیبهشت، ساعت 10:25 دقیقه، از طریق فرودگاه امام خمینی وارد کشور خواهند شد.
در پایان، تمامی مدال های ورزشکاران نابینا و کمبینا در پنجمین دوره ی مسابقات جهانی نابینایان، به تفکیک رشته و نام ورزشکاران ارائه میشود.
پاورلیفتینگ. (11 مدال طلا،3 نقره و 3 برنز):
سجاد خالدان: 2 مدال طلا
جواد قانع: 1 طلا، 1 برنز
امیر حسین مهدویان: 1 برنز
مهدی بهارزاده : 1 نقره
احد جواهری: 2 طلا
حمید پاکباز: 2 طلا
جمشید میرشکاری: 1 برنز
روحان احمدی: 2 طلا
احسان موسی نژاد: 1 طلا، 1 نقره
اسماعیل رنجبر 1 طلا، 1 نقره.
دو و میدانی. ( 4 مدال طلا،3 نقره و 7 برنز):
محمد آرخی: پرتاب نیزه ( مدال طلا) پرتاب دیسک(مدال برنز)
سامان پاکباز: پرتاب وزنه(مدال طلا) پرتاب دیسک(مدال طلا)
سجاد نیک پرست: پرتاب نیزه(مدال طلا)
علی الهی: دوی 800 متر(مدال نقره)، دوی 5000 متر(مدال برنز) دوی 1500 متر(مدال برنز)
سید عرفان حسینی پرتاب نیزه(مدال نقره)
مسعود حیدری پرتاب دیسک(مدال نقره)
سید حبیب حسینی: دوی 400 متر(مدال برنز)
حسین سعیدی: دوی 100 متر(مدال برنز)
مهدی اولاد: پرتاب وزنه(مدال برنز)
حمید اسلامی: دوی 1500 متر(مدال برنز)
جودو(1 مدال برنز):
حامد علیزاده.

امیر سرمدی

۲۷ دیدگاه دربارهٔ «پنجمین دوره مسابقات جهانی نابینایان/کاروان بعثت با کسب 32 مدال رنگارنگ به کار خود پایان داد»

سلامامیر سرمدی پروداکشن
اگه زهره نمیگه خب به جاش من میگم تبسم هم نمیتونه چیزی بهم بگه خخخ
رسیدن به خیر امیر
به هم محله ای های خودم و همچنین به مدال‍آوران کسب این مدالهای ارزشمند رو تبریک میگم
امیدوارم ورزش نابیناها روز به روز به سمت پیشرفت حرکت کنه و یه روز باشه که ورزش نابینایان تو جهان حرف اول رو بزنه
بازم از این پست به جا و ارزشمند ممنونم

سلام پریسیما، مرسییی.
ببین خودت همش تو این محله هستی از ورزش قهرمانی و حرفه ای دور شدی هاااا.
اگه تو این دو سال اخیر مرتب تمرین میکردی، الان در کنار تکتاز به مسابقات جهانی اعزام میشدیااااا.
به امید افتخار آفرینی های بیشتر و بیشتر از ورزشکاران کشورمون در رقابت های بعدی.

سلام با تشکر از شما و تبریک به مدال آوران قهرمان کشورمان راستی این پاور لیفتینگ چی و چطوری و دقیقا چه شکلی هست ما نداریمش میشه کمی توضیح بدین آقای سرمدی همون وزنه بلند کردن هست آیا ما هم میتونیم تو شهرستان خودمون راهش بندازیم یا نه تشکر

سلام به آقا سجاد گل.
پاورلیفتینگ یا همون وزنه برداری قدرتی نابینایان در سه بخش انجام میشه.
اسکات، پرس سینه، و لیفت.
در مسابقات جهانی، این رقابتها در دو بخش برگزار میشه و در دو بخش مدال جداگانه داره. یکی بخش پاورلیفتینگ هستش که شامل اسکات و لیفت میشه.
در اسکات، ورزشکار میله وزنه رو روی دوشش قرار میده. باید بشینه روی زمین و مجددا بلند بشه.
البته در این بخش قوانین زیادی وجود داره که شیوه بلند شدن و وزنه زدن رو مشخص میکنه.
در بخش لیفت هم ورزشکاران باید وزنه رو تا روی زانوشون بکشن و بلند بشن و دوباره وزنه رو پایین بذارن.
در بخش پرس سینه هم ورزشکار روی تخته پرس میخوابه و باید میله ای که بالای سرش قرار داره رو با دوتا دستاش بگیره و به سمت سینش بکشه و مجددا دستش رو صاف کنه و وزنه رو در جای خودش قرار بده.
چرا که نه. شما هم میتونید این ورزش رو در استان خودتون داشته باشین.
اول باید به هیأت ورزش نابینایان و کم بینایان استان خودتون مراجعه کنی تا ببینی در استان شما این رشته فعال هست یا نه.
به احتمال خیلی زیاد باید فعال باشه. پاورلیفتینگ در ایران یعنی پاورلیفتینگ در جهان.
اگر کسی بتونه در رقابتهای قهرمانی کشور یا باشگاهی اول ایران بشه، قطعا میتونه در جهان هم روی سکو بره.
فقط متأسفانه این رشته پر مدال در مسابقات پارا المپیک و پاراآسیایی حضور نداره و ما از کسب مدال های متعدد در این رشته محروم هستیم.
البته آقای دودل که رئیس جهانی پاورلیفتینگ هم هستن، دارن تلاش زیادی میکنن این رشته به مسابقات پارالمپیک و پاراآسیایی هم اضافه بشه.

سلام بسیار تبریک می گم
و برای همه ورزشکار های کاروان بعثت آرزوی موفقیت های بیشتر و سربلندی دارم و ان شا الله ما هم از اونها بیاموزیم و روزی ورزشکار بشیم و قهرمان و پهلوان ….
و باز هم ممنون از اطلاع رسانی جامع و مانع شما ….

سلام سامان.
نتایج فوتبال رو دیروز چک کردم آرژانتین و انگلیس رفته بودن فینال. الان دوباره با سیستم خونه سایت مسابقات باز نمیشه.
فردا از محل کارم چک میکنم بهت میگم که کی قهرمان شده.
ولی خب دیگه حیف شد. اگه تیم ما هم به این مسابقات اعزام میشد، قطعا مدال میگرفتیم. این انگلیس که رفت فینال همون تیمیه که ما سه سال پیش تو خود لندن ۱ بر ۰ برده بودیمش.
از صمیم قلبم امیدوارم نگاه به رشته های مختلف ورزشی از طرف مسئولین کشورمون یکسان باشه.

سلام به آقای سرمدی گرامی
من هم به همه ی دوستان تبریک میگم به دوستان مدالی برای مدالشون و افتخار کشورشون و به دوستانی که مدال نیاوردن برای زحمت و تلاشی که داشتن و انشائ الله که در مسابقات بعدی با دستانی پر تر به کشورشون برگردن .
یک سوال مسابقات شطرنج جدا برگزار میشه؟ ایران در چه سطحی هست؟ مربی بزرگمهر می خواد برای مسابقات آموزشهای بیشتری براش بذاره. نظر شما بعنوان یک خبرنگار فعال و آگاه در این زمینه چیه؟

سلام به مادر بزرگمهر
خب شطرنج که این دوره به خاطر حضور شطرنج بازان اسرائیل به مسابقات سئول اعزام نشد. هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایون.
اما در کل، شطرنج ایران از نظر قهرمانی جایگاه مناسبی در سطح آسیا یا جهان نداره.
از طرفی مسئولین فدراسیون هم به این رشته بهای چندانی نمیدن.
اگه میخواین بزرگمهر صرفا یک رشته رو یاد بگیره و وارد فضای مسابقات ورزشی بشه، فارغ از ورزش حرفه ای، و قهرمانی، شطرنج رشته مناسبی هستش.
اما اگه میخواین وارد ورزش حرفه ای و قهرمانی بشه و در مسابقات جهانی و آسیایی هم مدال آور باشه، پیشنهاد من یکی از دو رشته شنا و دو و میدانی هستش.
خوشبختانه استان خراسان رضوی با مدیریت آقای باقرزاده، در شنا پیشرفت زیادی داشته.
در دو و میدانی هم در مواد مختلف، راه برای ورزش قهرمانی و کسب مدال های متعدد باز هستش.
به هر حال اگه تصمیم به ورزش حرفه ای برای بزرگمهر دارین، از همین دوران کودکی واسش برنامه ریزی کنید.

سلام امیر. خسته نباشی.
کسب مدالهای رنگارنگ توسط دوستان همنوع در کاروان بعثت رو تبریک میگم. امیدوارم که شاهد افتخار آفرینی بیشتر این دوستان برای کشور عزیزمون باشیم.
در تکمیل پاسخ امیر به آقای نبی لو بگم که رشته ورزشی پاورلیفتینگ چون که انفرادی هستش و افراد معمولا در کارهای انفرادی بیشتر موفق میشن, با داشتن امکانات میشه موفق شد. برادر من در این رشته فعالیت میکنه و تا حدودی وسایل و امکاناتش رو تهیه کرده و یه باشگاه خونگی برای خودش درست کرده که مجبور نشه هر روز بره باشگاه. چون که راه طولانیه. خلاصه در هر کاری تلاش و پشتکار و تا حدودی حمایت متولیان امر لازم هستش که این آخری برای انگیزه خیلی موثره.
با آرزوی موفقیت برای همه ی عزیزان. خدا نگهدار.

سلام تبسم.
به نکات خوبی اشاره کردی.
رشته پاورلیفتینگ واقعا رشته سنگینی هستش و البته تا حدی هزینه بر.
اگر ورزشکاران بخوان بدنشون همیشه رو فرم باشه، باید تمرین رو فراموش نکنن و البته از مکمل های غذایی هم استفاده کنن.
حضور در این رشته واقعا علاقه ی شدید میخواد چون سر و پنجه نرم کردن با پولاد سرد، واقعا ملال آور هستش.

سلام و عرض تبریک هم به ورزشکاران نابینای پرافتخارمون و هم به امیر عزیز که همیشه ثابت کرده که یک خبرنگار واقعی و وظیفه شناس و دقیق! جالب اینجاست که بار مدالآوری و کسب افتخار روی دوش ورزشکاران دو میدانی و پاورلیفتینگ بوده و گلبال و جودو علیرغل تبلیغات و امیدها و وعده های فراوان که قبل از اعزام در موردشون وجود داشت و داده میشد با دست خالی برگشتند!
جا داره این مسأله به طور فنی و دقیق کارشناسی بشه که مشکل این دو رشته دقیقا کجاست؟ به خصوص گلبال که ویترین ورزشهای نابینایان محسوب میشه از این نظر که اکثر همدلان بینا ورزش نابینایان رو به اسم گلبال میشناسند و در داخل فدراسیون هم به نظر میرسه که توجه ویژه ای به این رشته میشه.
به هر حال ضمن تبریک مجدد، ممنون از این پست به جا و ارزشمند!.

سلام اشکان. ممنون از لطفی که همیشه به من داشتی.
برای عدم نتیجه گیری گلبال و جودو جا برای تحلیل زیاده که شاید در این مجال نگنجه.
اما حتما به شخصه چرایی کسب نتایج ضعیف در دو رشته گلبال و جودو در مسابقات جهانی رو در روزنامه ایران سپید بررسی خواهم کرد.

سلام سلام
رسیدن بخیر خخخ
از بروجرد چه خبر خخخ
بح بح چه خوب اینجا چه خبر خبریه
مبارکه توفیق دوستانمون
من که کلی خوشحال شدم حالا امیر سرمدی شما چه حسی دارین خدا میدونه
ی حسی شبیه راه رفتن رو برفای رشته کوه تبت یا همالیا خخخ
به حضور دوستان مدال آور هم تبریک میگم
آرزوی توفیق روز افزون و مدال های بیشتر تر تر

سلام سیتا.
تو این ماه بیشتر نقاط ایران زیبا و دیدنیه.
بابت تبریکت به مدال آوران کشورمون هم ممنون.
ایشالا سه شنبه صبح برای استقبال از قهرمان هامون میرم فرودگاه و فایل صوتی مصاحبه با این عزیزان رو در محله هم منتشر خواهم کرد.

سلام به امیر عزیز و همچنین خانم تبسم متشکر که جواب کاملی دادید پرسیدم نه فعال نیستش و می تونی از جایی بهم بگی که دقیقا وزنه ها چقدری و چند کیلویی هست و چطور شروعش کنیم فقط نگید به هیات خودتون برید چرا که نه حسش هست نه حوصله اش آیین نامه ها رو از کجا مطالعه کنیم که ببینیم چطوری هست بچه ها تو شهرستان محدودند و استارت این کار و پشت این قضیه رو گرفتن سخت هست و وظیفه من هم نیست به هر حال ممنون

سلام مجدد آقا سجاد
اگه صرفا به دنبال ورزش شخصی هستین که خب میتونید در سطح محدود اقدام کنید.
اما اگه به دنبال ورزش حرفه ای هستین که خب چاره ای نیست. باید به هیأت ورزشی استانتون مراجعه کنید تا امکانات مورد نیاز این رشته در اختیارتون قرار بگیره به همراه یک مربی خوب
قوانین کامل این رشته رو هم از لینک زیر مطالعه کنید
http://edcoan.ir/archives/9123.htm
یه چند تا h بزنید تا رو مطلب مربوط به قوانین رشته پاورلیفتینگ قرار بگیرین
موفق باشین.
اون فردی هم که پریسیما در کامنت پایین بهش اشاره کرد رو پیدا کنید قطعا بیشتر میتونه کمکتون کنه.

ای کاش باز به ورزش قهرمانی بر میگشتی.
متأسفانه ورزشکاران در کشور ما وقتی آسیب میبینن هیچ حمایتی نمیشن و عملا به حال خودشون رها میشن.
همین مسئله ورزشکاران رو برای ادامه ورزش قهرمانی بی انگیزه میکنه.
موفق باشی

سلام به همراهان ورزش نابینایان
چون به سامان قول داده بودم امروز نتایج فوتبال رو بهش بگم، باید بگم در فوتبال b1, آرژانتین قهرمان شد. این تیم در فینال انگلیس رو با نتیجه ۲ بر ۱ شکست داد.
در دیدار رده بندی هم اسپانیا ۱ بر ۰ چین رو شکست داد و سوم شد.
در فوتبال b2b3, اکراین ۳ بر ۱ اسپانیا رو برد و قهرمان شد ایتالیا هم ۲ بر ۱ ژاپن رو شکست داد و سوم شد.
تو گلبال هم لیتوانی ۱۰ بر ۳ چین رو شکست داد و قهرمان شد.
سوئدی هم که ما رو برده بود ۲ بر ۰ ترکیه رو شکست داد و سوم شد.
جالبه بدونید تو شودان آقایان یه هلندی قهرمان شد و در شودان بانوان یه فنلاندی
فردا صبح هم اعضای کاروان کشورمون میان که برای استقبال و مصاحبه با این عزیزان به فرودگاه امام خمینی خواهم رفت.

دیدگاهتان را بنویسید