خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان شایع‌ترین علت نابینایی

دانشمندان از احتمال درمان یکی از شایع ترین علل نابینایی با استفاده از سلولهای بنیادی خبر دادند.

دانشمندان انگلیسی گام بسیار مهمی در راستای درمان انحطاط ماکولا شایع‌ترین علت نابینایی در دنیا برداشته اند.

پزشکان بیمارستان چشم مورفیلد لندن اعلام کردند که در حال آزمایش درمان این بیماری با استفاده از سلول‌های بنیادی هستند. به گفته آنها بیماران بسیاری با این روش بینایی خود را به دست خواهند آورد.

این پزشکان با اعلام اینکه سلول های چشم حاصل از سلول های بنیادی را به شبکیه چشم بیمار ۶۰ ساله ای که از انحطاط ماکولا رنج می برد پیوند زده اند، اظهار امیدواری کردند که در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمایش روزنه امیدی برای دیگر نابینایان گشوده خواهد شد.

این پزشکان همچنین اعلام کردند، نتیجه این آزمایش در ماه دسامبر مشخص شده و در صورت موفقیت آمیز بودن آن، ظرف ۲.۵ سال این جراحی ۴۵ دقیقه ای در تمامی کشور رایج خواهد شد.

پرفسور Lyndon Da Cruz جراح این بیمار در گفتگو با خبرنگار روزنامه دیلی میل اعلام کرد، استفاده از سلولهای بنیادی  میتواند انحطاط ماکولای وابسته به سن را درمان کند. به همین دلیل بسیار هیجان زده هستیم. دلیل آن نیز سلول های چشم حاصل از سلول های بنیادی است که به شبکیه چشم بیمار پیوند زدیم.

۵ دیدگاه دربارهٔ «استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان شایع‌ترین علت نابینایی»

سلام خسته نباشید ,
بله درسته روی سلول های بنیادی به تازگی خیلی کار شده . مستندی رو دیدم که هر سلول بنیادی رو نشون میداد که روی سلول های دیگر وقتی قرار میگرفت , شکل ظاهری سلول های میزبان را به خود میگرفت و تکثیر میشد . مثلا مثلث شکل که سلول های چربی بود .
این ذات سلول های بنیادی هست که به خواست خداوند میتونه در رحم مادر , از هیچ , جنین انسان را شکل بده . در موسسه رویان ایران نیز چنین تحقیقاتی انجام میشه و قابل امیدواری خواهد بود. اگر با مشکلی برخورد نکنه , روی ترمیم اعصاب نیز میتونه استفاده بشه.
ممنون .

دیدگاهتان را بنویسید