خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

رمان متنی فارسی ستاره‌ی خاموش نوشته‌ی رابرت ای. هاینلاین

درود دوستان عزیز گوش‌کنی

امروز داشتم اکانتم رو توی goodreads.com چک می‌کردم و سعی می‌کردم همه‌ی کتاب‌هایی که تا به حال خوندم رو به یاد بیارم و به قفسه‌ی کتاب‌های خونده شده‌ام اضافه کنم که یاد کتاب ستاره‌ی خاموش نوشته‌ی رابرت ای. هاینلاین افتادم. اون زمان که به انگلیسی مسلط نبودم برای پیدا کردن یه کتاب جالب برای خوندن باید در به در دنبالش می‌گشتم. این کتاب یکی از معدود کتاب‌های فارسی با فرمت pdf بود که من پیدا کردم و از خوندنش کلی لذت هم بردم. با خودم فکر کردم که بعد از گذاشتن چندین کتاب انگلیسی حالا وقتشه که یه کتاب فارسی اینجا پست کنم. کتاب در ژانر علمی تخیلی هست. از اونجایی که خیلی وقت پیش خوندمش توضیحاشت رو به جای اینکه خودم بنویسم از سایت کتابناک کپی کردم.

ستاره‌ی خاموش یا Double Star داستانی بلند در سبک علمی-تخیلی، اثر رابرت هاین‌لاین است. این کتاب که در سالِ ۱۹۵۶ به شکلِ دنباله‌دار در مجله‌ی «علمی‌تخیلیِ حیرت‌انگیز» منتشر شد و در همان سال به طورِ کامل به چاپ رسید، در سالِ ۱۹۵۷ جایزه‌ی هوگو برایِ بهترین داستانِ بلندِ سالِ قبل را کسب کرد. او در این داستان وارد دنیای سیاست و سیاهی پشت آن می‌گردد. داستان از زبان هنرپیشه‌ای به نام لارنس اسمیز (با نام مستعار لورنزو) تعریف می‌شود که به عنوان بدل شخصیت سیاسی برجسته (جان بونفورت) استخدام گردیده‌است.

این کتاب را در سال ۱۳۸۲ «ابراهیم فروزان» به نام «ستاره‌ی خاموش» به فارسی ترجمه شده‌است و در سال ۱۳۸۵ به صورت رسمی توسط آکادمی فانتزی به صورت آنلاین منتشر گردیده‌است. این سومین اثر هاین‌لاین است که به فارسی ترجمه شده‌است.

می‌تونید این کتاب رو با فرمت pdf متنی از اینجا دانلود کنید.

شاد باشید.