خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

پیام جامعۀ معلولین ایران به مناسبت روز جهانی معلولین «12آذر»

پیام جامعه معلولین ایران به مناسبت روز جهانی معلولان:

 

تکرار روز جهانی معلولان هرسال فرصتی است برای یادآوری اقدامات اصولی و اساسی توسط سازمانهای دولتی و غیردولتی که برای بهبود شرایط زندگی اجتماعی معلولان ایران،  انجام و نیز یادآوری کاستی ها و اقدامات به انجام نرسیده است
به گزارش ایران سپید در این بیانیه آمده است: آسیب شناسی وضعیت فعلی و رساندن صدای معلولان بطور جمعی و سازمانی برای ایجاد تلاش بیشتر در برای پیشبرد اهداف معلولان و اجرای دقیق و گسترده تر مفاد قوانین جامع حمایت از معلولان و کنوانسیون بین المللی حقوق معلولان است.
اکنون زمان آن فرا رسیده که سازمانهای متولی امور معلولان با هماهنگی و تعامل سازنده گام های موثر و یکپارچه‌ای برای ارتقا و اعطلای وضعیت معلولان بردارند.
دربخشی دیگر از این بیانیه آمده است: تعدد و تکثر نخبگان معلول درهمه امور نیز از جمله فرصت های ارزشمندی است که حضور آنها را در عرصه های مختلف جامعه بطور فعال و تاثیرگذار نشان می دهد که شایسته است که نقش آنها در سطوح عالیه جامعه و تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های کلان و بلند‌مدت جامعه بطور جدی ارتقا و اعتلا یابد و سازمان های دولتی و غیر دولتی در راستای اهداف عالیه خود در حوزه معلولان از همفکری و همکاری سازنده آنها بهره لازم و شایسته را ببرند.
همچنین معلولان درعرصه جهانی و بین المللی در صدد یکپارچه سازی فعالیت های خود برای اصلاح شرایط معلولان می باشند که تقریبا 15 درصد از هر جامعه ای را شکل می دهند.
درشرایط فعلی که ایران درعرصه های بین المللی نقش تاثیرگذاری ایفا می کند، شایسته است که سازمان های دولتی و غیر دولتی حوزه معلولان به انتقال تجارب خود در عرصه های جهانی و بهره گیری از تجارب اجتماعی و انسانی دیگر کشورها بپردازند.
در این بیانیه آمده است: امید است معلولان با تلاش وافر و صبوری مدبرانه بتوانند همراه با تعامل و کاربرد نگرشهای آینده نگرانه، وضعیت مناسبی برای ایجاد فرصت های برابر و حضور حداکثری این عزیزان در جامعه فراهم آورند.
خواسته های جامعه معلولین ایران: :
ا- اجرای دقیق توام با نظارت شایسته مصوبات 28 گانه مرتبط با معلولان که در 10 خرداد سال جاری به تصویب هیات دولت رسیده است .
2- تصویب لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت توسط مجلس شورای اسلامی با حفظ حقوق عالیه معلولان و تامین منافع فردی و جمعی معلولان .
3- ارتقای جایگاه معلولان در برنامه توسعه ششم جمهوری اسلامی ایران و استفاده از ظرفیت های بالای سازمان های غیر دولتی مرتبط با حوزه معلولان و نخبگان معلول در امر توسعه کلان ایران.
4- تاکید ویژه بر گسترش و تسریع مناسب سازی یکپارچه در همه وجوه شهرهای کلان و خُرد ایران و رفع موانع فرهنگی و نگرش های غلط جامعه با هدف آماده سازی شرایط اجتماعی برای حضور معلولان در جامعه.
5- توجه جدی به امر اشتغال معلولان بویژه افراد تحصیلکرده و اهل فن و هنر که بی تردید بیکاری آنها ریشه بسیاری از نا‌بسامانی های زندگی اجتماعیشان را موجب می شود و تلاش همه متولیان این امر در تک رقمی ساختن نرخ بیکاری معلولان.
6- لزوم ایجاد مشارکت و حضور حداکثری معلولان در جامعه و رفع تبعیض های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ، شغلی ، فرهنگی معلولان در عرصه های کلان جامعه .
7- تقویت و ارتقای نقش فن آوریهای اطلاعاتی و ارتباطی در توانمندسازی معلولان که به کسب جایگاه لازم توسط آنها در جامعه یاری می رساند.
8- رسیدگی لازم و همه جانبه به وضعیت بانوان معلول در جنبه های فرهنگی ، اجتماعی ، تحصیلی و شغلی و مقابله با نابرابری های موجود در جامعه که زندگی اجتماعی آنها را در شرایط نامساعدی قرار داده است .
9- توجه جدی به وضعیت کودکان معلول و رسیدگی سریع به حل مسائل پیش روی آنها در جهت پیشبرد توسعه پایدار جامعه در آینده .

۱۰ دیدگاه دربارهٔ «پیام جامعۀ معلولین ایران به مناسبت روز جهانی معلولین «12آذر»»

فقط یک در خواست و امید

کاش توجه به مسائل معلولین فقط و فقط مختص به بعضی از فلان روز های جهانی نباشه

و محدود به برگزاری مراسم گرامی داشت این روز ها نشه !!

کاش بشه شرایطی فراهم بیاد تا یه معلول بتونه امیدوارانه تر به تحصیل بپردازه و آیندش رو بتونه با محدودیت های کمتری متصور باشه !کاش کاش

fدرود مهربانو زینب. کاملا باهات موافقم، ولی این بستگی بخود جامعۀ معلولین داره، که از راههای مختلف مسائل خود را هر روز یادآوری کنند و فقط به روزهای خاص، محدود نشه. باید تلاش کرد، باید خواست و آن هم نه یک بار و یک روز، بلکه مرتب و پیوسته. پیروز باشی دخترم. مهرت جاودانه

سلام بر جناب موحد زاده گرامی و تشکر از ارسال این پیام در پیام مزبور فقط به تعدادی از مشکلات اشاره شده به عنوان مثال به مشکلات معلولین باز نشسته هیچ اشاره ای نشده و بسیاری از موارد دیگر که به جهت رعایت اختصار از ذکر آنها خود داری میگردد….

سلام.
با تشکر از انتشار این مطلب.
در عنوان بندی لطفاً اصلاح کنید خواسته های معلولین ایران رو با الف شروع کردید و بعد دومین خواسته رو با عدد دو مشخص نمودید و بعد با اعداد ادامه دادید.
منظورم اینه که اگر قرار است ترتیب الفبایی باشه از اول تا آخر ترتیب بندی باید با حروف باشه و اگر قراره با اعداد نشون بدیم خب از اول عدد باشه.
تشکر مطلب قشنگی بود و امید که اجرایی هم بشن این خواسته های زیبا.

دیدگاهتان را بنویسید