خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

بچهها خبر خبر، لایحهۀ حمایت از حقوق افراد معلول اصل هشتادُ پنجی شد

درود یاران.

به آگاهی می‌رسانم که لایحۀ حمایت از حقوق افراد معلول بر اساس مصوبۀ مجلس اصل هشتادُ پنجی شد.

این به این معنیست که فعلا لازم نیست، این لایحه در صحن علنی مجلس طرح و به تصویب برسه و یه معنی دیگرش اینه که این لایحه در همین مجلس تبدیل به قانون میشه و فعلا لازم نیست منتظر مجلس بعدی بمونیم. و یه معنی دیگرش اینه که این لایحه به مدت 5سال بطور آزمایشی به اجرا گذاشته میشه و بعد از 5سال باز مجلس میتونه همون مدت 5ساله را تمدید کنه یا تبدیل به قانونی دائمیش کنه. یه خوبی قوانین آزمایشی اینه که اشکالات و معایب خودشون رو نشون میدند و میشه آنها را اصلاح کرد.

گفتم که زود بهتون بگم که خبر تازه خونده و شنیده باشید.

پیروز و مهربان باشید

منبع: گوشهای خودم از رادیو مجلس

۳۶ دیدگاه دربارهٔ «بچهها خبر خبر، لایحهۀ حمایت از حقوق افراد معلول اصل هشتادُ پنجی شد»

درود بر عارف عزیز. نه عارف الزاما این معنی را نداره چون تجربه نشون داده که معمولا اصلاحات پیشنهادی در صحن علنی رأی نمیاره و بیشتر همون مصوبات کمیسیون رأی میاره پس اومدن در صحن علنی چندان تاثیری در شاکلۀ لایحه نخواهد داشت و فقط وقت بیشتری میگرفت و قطعا به این مجلس وصال نمیداد. تازه اگه نواقص در این چند سال روشن و مشخص بشه بهتره چون امکان اصلاحشون هست ولی اگه بدون اجرای آزمایشی به قانون دائمی تبدیل میشد دیگه این امکان وجود نداشت.
تشکر از حضور و ابراز نظرت دوست فهیم و اندیشمند من.

درود مهدی. حالا دولت شونه خالی بکنه یا نکنه رو نمیدونم ولی میدونم که این لایحه تبدیل به قانون میشه و با قانون دائمی تفاوتی نداره چون ظاهرا مراحل شورای نگهبان را هم باید طی کنه فقط تفاوتش در آزمایشی بودنشه. به هر حال هستند قوانین زیادی که اجرا نمیشند بعید نیست که این قانون هم ازجمله آنها باشه که البته بخشیش هم بستگی به تلاشهای خودمون و تشکلهامون داره. باید بیاموزیم که چطور بر اجرای قوانین ناظر باشیم و بیاموزیم که چطور برای اجرای قانون عمل کنیم. تشکر از حضورت مهدی عزیز.

هاهاها
منبع :گوشهای خودم
خدا خیرت بده . واقعا خندیدم .

ولی پسر خوب من یکی دیگه نه به چشمام و نه به گوشام اعتبار نمیکنم .
چون طرف راست راست توی چشام نگاه میکنه و بعدا میزنه زیر حرفش خخخ
معلومه که شما آدمای خوب به تورت خوردن که هنوز گوشای مبارکو منبع موثق محسوب میکنی ؟؟؟
آخ خنده به لبت بیاد که امروز منو به خنده آوردی خخخ
منبع گوشهای خودم خخخخخ

گوشه نشین عزیز من استاد نامنیو سال ۷۷ ملاقات کردم.
استاد دختر داییم بود .
ی پیرمرد خوش قد و بالا و شیک و بسیار فرهیخته.
اون زمان نمیدونستم که پاتوقم میشه محله نبین ها خخخخ
خدابیش منو میبینید حرص میخورید یا جوش ؟؟؟؟

درود من هم دیروز که این خبر را از مجلس شنیدم هم خوشحال شدم و هم نگران
ای کاش در همین مجلس به صحن علنی می آمد و نقایص آن رفع می شد و به تصویب دایمی می رسید .
اما همین هم بسی جای شکر دارد
به امید آینده ای بهتر برای جامعه معلولین

سلام بر رعد بزرگ و گرامی حسن کار ما در این است که هیچ کس را نمیبینیم اما اطمینان دارم که اگر شما را میدیدیم خوشحال میشدیم زیرا شواهد حاکی از اینست که شما شخصیت بسیار والایی دارید . ضمناً من مرحوم نامنی را زیاد ملاقات کرده بودم آنقدرها هم پیر نبود اما جبر زمانه و بیماری کشنده دیابت او را زیادی پیر نشان میداد….

درود
خبر با ارزشی بود . اصل ۸۵ هم جالب است ! یعنی اینکه واقعا کمیسیون اجتماعی مجلس یا هر کمیسیون دیگه اون را بررسی می کند و تتمه آن بدون طرح در صحن علنی مجلس به شورای نگهبان رفته و حتما تائید میشه ؟
مگه کشکه ! اونیکه تصویب می کنند شورای نگهبان بار مالی اشکال وارد میکند و برگشت داده می شه .بابا این بار مالی داره ها ؟ اگه تصویب بشه و برنامه و بودجه برای سال ۹۵ بودجه ای تخصیص ندهد باز هم برای سال ۹۶ خواهد ماند .البته اینها یاس نیست و ما مایوس نمی شویم منتظر پیروزی ها و شادکامی های بزرگتری هستیم .
عجب منبع نورانی و منحصر به فردی بود داداش .چوب لا درزش هرگز نمی رود .من که به شما ایمان دارم .بای .

درود داداش قنبرم. آقا شرمنده من دیروز جواب شما را داده بودم ولی ظاهرا همزمان با فشردن دکمۀ فرستادن، کلا مازیلا هنگ کرد و مطلبم پرید. از حضورت تشکر میکنم و عرض میکنم که این مشکل بار مالی یا اصل ۷۵ نداره چون لایحه است . ولی در مورد اینکه ممکنه در بودجۀ سال آینده بودجۀ لازم پیشبینی نشه این ممکنه که اتفاق بیفته که امیدوارم چنین نشه چون احتمالا بودجۀ سال ۹۵ بموقع تصویب نشه و بیفته برای اوایل سال آینده.
بازم ممنون و سپاسگزارم قنبر عزیزم.

دیدگاهتان را بنویسید