خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
درس 21 از سری دروس شنیداری آموزش زبان انگلیسی

سلام یاران.

خب، چطور مطورین؟

قبل از هر چیزی بذارین من یه سوتیو رفع و رجوش کنم، تا ببینیم دنیا دست کیه؟

تو جلسۀ قبل، اگه یاد‌تون باشه در بخش تاپناچ راجع به انواع خانواده حرف زدیم، اونجا من ناخواسته یه اشتباه لپی کردم و به قول معروف یه سوتی دادم. جریان از این قرار بود که من از دو گروه خانواده حرف زدم یکی Extended Family و دیگری Nuclear Family سوتی من سر این دومی بود من به جای Nuclear Family گفتم Numerical Family که به خاطر این سوتی از محضر شما عذر می‌خوام. البته اینو هم بگم که کلمۀ Numerical که من گفتم چیز من درآوردی نیست این کلمه در زبان انگلیسی هست و به معنای عددی و شمارشی به کار میره. حتی در برخی ایالات آمریکا این کلمه به چیزای کم تعداد که در چند ثانیه قابل شمارش باشن اطلاق میشه. خلاصه ما این سوتیو دادیم.

-آقا چرا کنار نمی‌کشی؟

-بابا من که گفتم بلد نیستم، پیر شدم. رو به موتم. از هر جوونی، اعم از مذکر یا مؤنث که لطف کنه و کارو تو دستش بگیره تمام عمر سپاس‌گزار خواهم بود.

خب اینا رو ولش. تو این جلسه چه گلی به سر‌مون زدیم؟

تو این جلسه هم:

  • از تاپناچ شروع کردیم.
  • تا آخر ریدینگ یونیت 3 اونم رفتیم.
  • البته خیلی چیزا هم یاد گرفتیم.
  • بعدشم رفتیم سراغ فیلم یونیت 7 اینترچنج اینترو.
  • فیلمو دیدیم و لغاتشو بررسی کردیم.
  • تکتیکم گذاشتیم واسۀ جلسه بعد.
  • شما رو هم دعا کردیم.

 

اینم داشته باشین تا بعد، اصل کاریو داشت یادم می‌رفتا.

راستی تا فراموشم نشده اینم بگم که تو این جلسه، به قول قبلیم عمل کردم و تا تونستم کمتر فارسی حرف زدم فکر کنم یکی دو درصد از این درس فارسی باشه بقیش انگلیسی خوشگل آمریکاییه.

تو کامنتا می بینم‌تون.

بای تا های.

۳۰ دیدگاه دربارهٔ «درس 21 از سری دروس شنیداری آموزش زبان انگلیسی»

سلام بر تو رعععععععععد بزرگ. اولا مشغول خونه بتکونیت باش و ازش لذت ببر. تازه می تونی سر کیسه رو شل کنی و یه کارگر بگیری کارا رو بکنه. بعدشم درس نخوندنو، غذا نپختنو اینجور چیزا اصلا نداریم. آخرشم اینجا رو مجتبی اجاره میده. اگه تونستی بدی، تا تابستونم می تونی اینجا بمونی، فقط باید باهاش کنار بیای. مواظب باش، مجتبی این روزا خیلی بیپوله یه کم بیشتر بهش بده. حتما قبول می کنه. بای.

کدوم کیسه؟رعد بزرگ کلید شتر صندوقشه گم کرده هاهاها
وای منو بردی توی فکر .
عقابی ای کاش میشد با شخصیت مجازی در دنیای مجازی وارد شد و گم شد و پیدا نشد . اون موقع حاضر بودم کلی طلا به مشتبهی بدم .
راستی گاوصندوق به انگلیسی چی میشه ؟؟

سلام و درود بیپایان خدمت کبیر عقاب محله, استاد گرانقدر زبان و کامپیوتر دکتر مصدق عزیز, مرسی بابت درس ۲۱ بابا ای ول داری استاد, من جا داره اول پیشاپیش سال ۹۵ رو به شما تبریک بگم و امیدوارم سالی پر از خیر و برکت داشته باشید, باز هم از اعماق وجودم و از صمیم قلبم از شما بخاطر لطفتان واسه ی آموزش درس ۲۱ متشکرم و نمیدانم چه گونه از شما تشکر کنم چون که زبانم قاصر است و همان طور که میدانم سپاسگزاری ما یک ده هزارم از لطف شما را جبران نمیکند,راستی یک سؤال و اون هم اینه که اگر در جریان باشید چندی پیش دوستی به نام آقا مهرداد یک پستی گذاشتند با عنوان روش آموزش زبان انگلیسی به همراه آموزش زبان توسط مهندس باقری/ دانلود کتاب interchange که من همه ی فایلهای توی اون پست رو دانلود کردم حالا به نظرتون آیا اون فایلها هم به درد ما میخوره تا کمی بتونیم ازش چیز یاد بگیریم یا نه و آیا خوبه یا نه,باز هم بهتان یک خسته نباشید جانانه میگویم که مجانی و از روی خلوص نیت دارید این همه زحمت میکشید و وقت میگذارید برای ضبطیدن این آموزشها و گذاشتن آنها در محله همین, در پناه یگانه دادآر دادآفرین بدرود و خدا نگه دار

سلام کاکو. منم اولا از لطف بیکرانت متشکرم، بعدشم سال نو رو بهت تبریک میگم. بعدش بهت میگم که به زودی آموزش کرزوایلو میذارم. راجع به پستی که گفتی هم من مطلبو دیدم ولی فایلا رو ندیدم و نمی دونم چه جوریه؟ ولی طبق گفتۀ اون پست مهندس باقری باید مدرس زبان باشه و به کارشم تسلط داشته باشه. مسلما مطالعۀ اون کتب می تونه مفید باشه. من فقط از یه چیز مطمئنم، اونم اینه که مهندس باقری از من بهتر درس داده و کتبش از دروس من مفیدترن. همیشه زنده و سرفراز باشی. بای.

سلام مجدد ببخشید یه سؤال دیگه هم یادم رفت توی کامنتم بپرسم و اون هم اینه که آیا برای کرزوایل نیازی به اسکنر هم هست آخه من یه آموزش قدیمی از مهندس رضایی دارم در این خصوص که یکی از ابزارهای مورد نیاز را برای نصب و کار کردن با کرزوایل رو اسکنر دونستند آیا لازمه اسکنر داشت اگر لازمه از چه نوعش که اگر این جوری باشه یه کم مشکل ایجاد میشه چون که توی این اوضاع بی پولی از کجا پول گیر بیارم برای خرید اسکنر اگه میشه جوابم رو بدید همین مرسی در پناه حق بدرود

دوباره سلام کاکو. ببین کرزوایل یه نرم افزار چند منظوره هستش که یکی از مهمترین کارایی که می کنه تشخیص متون چاپی انگلیسی و دیگر زبانهای مطرح دنیا هستش. خب برای این کار حتما و صد درصد به اسکنر نیاز هست. ولی خوبیش اینجاست که این نرم افزار با همۀ اسکنرها از گرونترین تا ارزونترین خوب کار می کنه. از یه سا ایران فکسنی گرفته تا بهتریناش. تو اگه می خوای بخری بهتره یه چند کاره بخری که هم اسکنره و هم پرینتر که با یه تیر دو نشون زده باشی. اینجا در حقیقت با یه تیر سه نشون زدی، چون که کرزوایل یه امکانی بهت میده که انگار یه فوتو کاپیرم در کنارش داری. زنده باشی بای.

بازم سلام کاکو. منم یه چیزیو یادم رفت بگم، آموزش مهندس رضایی، راجع به کرزوایل ۷ تهیه شده که بسیار مفیده اگه داریش، خوب گوش بده و یاد بگیر چون تو ورژنای بالاترم به کار میاد. می تونم بگم بیس کار همونه فقط تو ورژنای بالاتر کیفیت نرم افزار رفته بالا و البته امکانات بسیار دیگری اضافه شدن، تو اون آموزشا ممکنه مهندس رضایی از یه سری خاصی از اسکنرا صحبت کنه که با کرزوایل بهتر کار می کنن، تو خیالت راحت باشه چون تو ورژنای بالاتر تلاش بسیاری شده تا نرم افزار بتونه با قریب به اتفاق اسکنرها خوب کار کنه. بازم موفق باشی و پول پارو کنی. بای.

سلام
یک سوال داشتم
چه طور می‌شه توی یک شهر کوچک که چند موسسه زبان انگلیسی زده شده
کاری کرد که انگیزه بچه‌ها بالا بره و به یک موسسه بیشتر رو بیارند؟
آیا گذاشتن بحثهای آزاد برای بچه‌ها مفیده؟
من خودم همیشه از بحثهای آزاد بدم می‌اومد
اصلا از کلاسهایی که همش توش انگلیسی تنهاست بدم می‌اومد
فکر کنم دلیلش تنبلی باشه.
خداحافظ
از بابت این درس هم ممنونم.

سلام مریم. ببین مؤسسه خیلی مهم نیست، مهم اینه که استادی که اونجا تدریس می کنه در چه سطحی باشه و مهارتش چقدر باشه. متأسفانه بعضیا تدریس زبانو شوخی گرفتن، خیلیا رو دیدم که رفتن یه مؤسسه ای جایی چند ترمی انگلیسی خوندن یا تو خونه تمرین کردن و الآن مشغول تدریسن، خب مسلما این افراد چون خودشون خوب بلد نیستن و تسلط ندارن انگیزۀ زبانآموزو پایین میارن. مطمئن باش اگه تو تو جنگل با یه استاد خوب کلاس بذاری خیلی بهتر یاد می گیری تا توی یه مؤسسۀ شیک و پر امکانات ولی با یه استاد متوسط یا ضعیف. بحث آزاد به زبان اصلی هم خیلی مهمه. اصلا بهتره که هر زبونیو با کمک همون زبون یاد بگیری نه زبون دیگه ای. شعار من تو کلاسام اینه: “به انگلیسی فکر کنین و به انگلیسی هم ارائه بدین” زنده باشی و برقرار.

سلام مجدد
من توی فاصله کامنت اول و این کامنت یکی از درسهای قبلی را گوش دادم
یک چیزی به نظرم رسید
اگر کلمات جدیدی که قراره یاد بگیریم, جداگانه نوشته بشه
مثلا توی پست گفته بشه, امروز این کلمات را یاد می‌گیریم, آیا بهتر نیست؟
چون اون جوری تمام حواست را میدی به درس و اسپل کلمه حواست را پرت نمی‌کنه
بعدش که درس را گوش دادی, میآیی و اگر اسپل کلمه را بلد نبودی می‌ری روی کلمه و نوشتنش را هم یاد می‌گیری
نظرتون چیه؟
وقتی آدم از بینایی بتونه استفاده کنه, فوقش روی کتاب یک نگاه می‌اندازه و نوشتن درست کلمه را به ذهن می‌سپاره
ولی این جوری که من متنی ندارم, که بعد بهش رجوع کنم هم می‌خوام به درس و معنی کلمات و تلفظ و اسپل و خیلی چیزهای دیگه فکر کنم
حالا در کل اگر بخوام به متن این درسهای شما دسترسی داشته باشم چه باید بکنم؟
ببخشید من را این همه سوال می‌کنم
حالا که شما این همه همت می‌کنید و برای ما درس ضبط می‌کنید معلومه معلم دلسوزی هستید
منم چیزهایی که ذهنم را درگیر می‌کنه می پرسم.
خیلی ممنون و باز خداحافظ

دوباره سلام مریم. اولا خیلی خوبه که هر چی تو ذهنت میاد می پرسی اصلا انسان کنجکاو باید این جوری باشه. بعدشم نظرت کاملا درسته و البته منطقی. ولی من وقتشو ندارم، اگه یکی از انگلیسی‌دونای سایت همت کنن و درسای منو گوش بدن و کلمات مهمشو تو یه پست جدا بنویسن خیلی خوب میشه. خلاصه یه دست که صدا نداره. ببین می تونی با پریسیما یا لنا صحبت کنی و یه جورایی مخ‌شونو بزنی تا این کارو بکنن، خلاصه شما زنا زبون همو بهتر می فهمین. ههههه. خلاصه پروژۀ خوبیه برو تو کارش. دمت گرم و سرت خوش باد.

من هم از زحمات جناب عالی می تشکرم. اما با عرض شرمندگی باید بگم که من از کتابهایی مثل اینترچنج و این قبیل خوشم نمیاد. از روش های محرک مثل روش استاد محمد تادی خوشم میاد. دور همی با بچه های دورَمون, یه سمائ درست و درمون راه انداختیم.
ایشون خالق کتاب ۱۱۰۰ لغت پر کاربرد زبان انگلیسی هستن.
البته این روش, اول بار به همت استاد جاوید ابداع شد.
دوستان بجای ما. خیلی خوش گذشت

سلام بر تو مسعود. ممنون که به کلاسا سر زدی. می دونی: کلا مقصود یکیه. هدف یادگیری درست زبان انگلیسیه. البته تو این سایت هدف من بر انگیختن بچه ها به سوی یادگیریه. حالا دیگه از کدوم جاده بریم خیلی توفیری نداره. فقط مهم اینه که به این هدف برسیم. زنده باشی و برقرار. اگه فکر می کنی روشی که گفتی می تونه مفید باشه کتابشو بذار تو سایت تا بچه ها حالشو ببرن. بای.

دیدگاهتان را بنویسید