خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
با فونتیک ها بیشتر آشنا شویم

سلام بچه ها
حالتون چطوره خوبید؟
امیدوارم خوب و سر حال باشید
امروز میخوام براتون درباره یک بخش مهم از آموزش زبان انگلیسی حرف بزنم
تصور کنید که دارید زبان انگلیسی یاد میگیرید. توی خونه نشستید و یک دفعه با یک کلمه تازه رو به رو میشید. فایل صوتی ای در دسترس ندارید که کسی براتون کلمه رو رو خوانی کرده باشه.
و یا آیا واقعا میشه به کسایی که زبان رو برامون ضبط میکنن اعتماد کرد و اصلا از کجا بدونیم که در زبان انگلیسی تسلط کافی رو داره و کلمات رو درست تلفظ میکنه؟
حالا توی این شرایط چطور میفهمید که تلفظ درست این جناب کلمه چیه؟
شاید برخی از افراد بگن که خوب ما میبینیم که جاز چی میخونه همون درسته!!!!
اما باید بگم که این مطلب همیشه درست نیست و تجربه به من نشون داده که جناب eloquence گاهی اوقات کلمه رو درست تلفظ نمیکنه.
اینجاست که یک بخش بسیار اساسی و البته ساده و مفید در زبان انگلیسی به فریاد ما میرسه.
اسمش هست فونتیک(phonetic)
فونتیک ها علائمی هستند که در دیکشنری های استاندارد در مقابل هر واژه قرار میگیرند و به ما کمک میکنن تا بفهمیم تلفظ درست کلمه مورد نظر چیه.
وقتی شما روی فونتیک ها تسلط کافی داشته باشید دیگه نیازی ندارید که برای فهمیدن تلفظ درست به دیگری محتاج باشید.
من الاان تا به یک واژه تازه بر میخورم، سریع فونتیکش رو یا توی سایت فستدیک(fastdic.com)، یا توی دیکشنری بابیلون پیدا میکنم و به راحتی میفهمم که باید این واژه رو چطور تلفظ کنم.
علائم فونتیک رو باید با espeak بخونید و هنوز جناب eloquence قادر به خوندن اونها نیست. اما espeak بدون هیچ مشکلی فونتیک ها رو مثل بلبل براتون میخونه.
خوب. در پایان براتون فونتیکهایی که خودم بلدم رو میذارم. وقتی دارم هر فونتیک رو توضیح میدم، هم شکل ظاهری اش رو توصیف کردم و هم اسمشو و هم اسمی که ایی ِسپیک میخونه رو گذاشتم.
امیدوارم به درد عزیزان بخوره.
اینم لینک دانلود:

دانلود فایل صوتی

بیشتر: نمیتونستم فونتیک ها رو اینجا کپی کنم چون شاید این علائم توی صفحه اینترنتی خوب نشون داده نشه برای همین فایل وُرد رو براتون میذارم.
پیروز باشید.

۲۹ دیدگاه دربارهٔ «با فونتیک ها بیشتر آشنا شویم»

سلام و درود بر سارا خانم, مرسی بابت این پست منم اون موقعها که کانون زبان میرفتم همین مشکل رو داشتم شاید یکی از دلایلی که مجبور شدم نصفه کاره آموزش زبان رو رها کنم یکیش این بود و دیگریش نبودن اینترنت دیکشنری مناسب و دور رسیدن نسخه بریل کتابها و چند دلیل دیگر بود ولی حالا قصد دارم بلا فاصله بعد از اینکه از پایان نامه ام دفاع کردم دوباره برم کانون و این باره از نو و با جدیت زبانم رو درست درمون هم یاد بگیرم و هم از یادگیریش لذت ببرم مرسی بابت فایلی که برای دانلود گذاشتید داره دانلود میشه در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

سلام سارا.
بسیار موضوع خوبی رو برای پستت انتخاب کردی.
این مقوله از اون مقوله هاست که اگه درست بهش توجه بشه خیلی از معضلات یادگیری صحیح زبان انگلیسی بین ما حل خواهد شد.
لطفا اگه باز هم از این موارد به ذهنت رسید حتما اینجا بذار تا همه یاد بگیرن.
ممنون از این پست بسیار کاربردی.

درود بر سارا بانو واقعا زحمت کشیدید خیلی خیلی به دردم خورد ولی اگر می تونستید علائم بریلش را هم واسه من بیابید واقعا عالی میشد چون موقع تدریس بهش نیاز دارم البته بخشی از اون ها اوایل کتاب اومده ولی می خوام یک کتابچه جامع واسه خودم درست کنم خواهش می کنم بازم ادامه بدید

سلام و درود مجدد من فایل صوتی رو هم دانلودیدم و گوشیدم یعنی دیگه هیچ چی ندارم که بگم واقعاً عالی و ته فونتیک بود میگم اگه تونستید بازم از این نوع آموزشها برامون بضبطید یا بنویسید و توی محله قرار بدید مرسی بابت این آموزش شبتان خوش و قشنگ در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

سلام سارا خانم، ممنون بابت پستی که منتشر کردید. اتفاقاً من هم خیلی دنبال خوندن حرفهای آواشناسی بودم و اتفاقاً خیلی این روزها بهش نیاز داشتم. راستی، من مشکل خوندن آوا شناسی توسط elquence رو حل کردم. تا آخر هفته یک پست در این ضمینه منتشر میکنم و نحوه کار با اون رو به بچه ها میگم. همین امروز که پست شما رو دیدم، دنبال این قضیه رفتم و تونستم یک راه حل برای این موضوع پیدا کنم.

دیدگاهتان را بنویسید