خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دانلود آشپزی صوتی قسمت 22 و طرز تهیۀ پسته پلو با مرغ

با سلام خدمت کدبانوها و کدآقاهای محترم. امیدوارم حالتون خوب باشه و از هوای بارانی بهاری لذت ببرید.

با بیست و دومین قسمت دانلود آشپزی صوتی در خدمت شما هستم.

قبل از اینکه سر صحبت در مورد آشپزی رو باز کنم خدمتتون عرض کنم که به علت اینکه بنده از طریق تماس هم محله ایها برای گرفتن آرشیو آشپزی دوستانی پیدا کرده ام و دوست دارم برای دوستانم تنها به نام خودم شناخته شوم اسم مستعارم را که بعلت علاقه به برادر زاده ام انتخاب کرده بودم را به نام اصلی خودم تغییر دادم.

در این پست به درخواست جناب آقای علی پور طرز تهیه ی پسته پلو با مرغ رو که از فایلهای  آموزش آشپزی آرشیوم نوشتم را براتون میذارم و بعد لینک مستقیم دانلود فایلهای تصویری و صوتی آموزش آشپزی رو قرار میدم.

هر کدام از هم محله ای های محترم که آموزش آشپزی خاصی رو مد نظر دارید میتونید در کامنتها بفرمایید که در پست بعد با توجه به ترتیب درخواست افراد براتون قرار بدم.

پسته پلو با مرغ

مواد لازم

سینۀ مرغ خرد شده 1 عدد

برنج 4 پیمانه

خلال پسته 1 پیمانه

پیاز 1 عدد متوسط

روغن زعفران فلفل و نمک به مقدار لازم

شوید ساتوری شده 200 گرم

طرز تهیه

1 پیاز را بصورت نگینی خرد کرده و در تابه به همراه روغن تفت میدهیم تا طلایی رنگ شود.

2 سپس سینۀ مرغ خرد شده را اضافه کرده و به همراه پیاز تفت میدهیم.

3 سپس نمک و فلفل و زعفران را اضافه کرده و مرغ را به همراه این ادویه ها نیز تفت میدهیم.

4 کمی آب به مواد اضافه میکنیم و اجازه میدهیم سینۀ مرغ به مدت 10 دقیقه بپزد.

5 برنج خیس کرده را به همراه 3 لیتر آب اضافه کرده و میگذاریم به جوش بیاید.

6 وقتی دانه های برنج روی آب آمد پسته ی خلالی را اضافه کرده و میگذاریم کمی بجوشد.

7 سپس شوید را نیز اضافه کرده و میگذاریم کنمی دیگر بجوشد و بعد برنج را آب کش میکنیم.

8 در کف قابلمه کمی روغن میریزیم و ته دیگ مورد نظر را قرار میدهیم و مخلوط برنج آب کش شده را درون قابلمه میریزیم و روی آن کمی آب و روغن میریزیم.

9 برنج را به مدت 25 الی 30 دقیقه دم میکنیم.

10 پلو را در دیس میکشیم و مرغ را روی آن میریزیم.

نکات:

1)بهتر است پسته ها را از شب قبل داخل آب و شکر خیس کنید تا خوشمزه تر و نرم تر شوند.

2)میتوانید پسته ها را به صورت درسته هم استفاده کنید.

3)اگر از پسته تازه استفاده میکنید آن را خیس نکنید.

4)اگر پسته شما شور است آن را کاملا بشویید و دیر تر به غذا اضافه کنید.

5 مرغ را میتوانید لا به لای برنج بریزید و برنج را دم کنید.

آموزشهای تصویری آشپزی این قسمت شامل موارد زیر میباشد:

 

 

بال تنوری

 

خورش چاغاله بادام

 

خوراک مرغ و زیتون

و

 

کیک پیچ پیچ

برای دانلود فایلهای صوتی آموزش آشپزی فایلهای بالا با حجم 79 مگا بایت از

 

اینجا

وارد شوید.

برای خرید آرشیو آشپزی بنده که مشخصات آن در زیر ذکر میگردد با موبایل بنده 09136278072 تماس بگیرید.

بنده یک آرشیو صوتی در 8 dvd و یک آرشیو تصویری با 27 dvd جمعآوری کرده ام که حاوی بیش از 3300 فایل آموزش آشپزی میباشد.

فایلهای آموزشی در آرشیو صوتی و تصویری دقیقاً مشابه میباشد و فقط سبک تقسیم بندی آنها در dvd ها متفاوت است.

برای خرید آرشیو صوتی به قیمت 25 هزار تومان و آرشیو تصویری با قیمت 50 هزار تومان با موبایل بنده زهرا یا زکیه سلامی به شماره 09136278072 تماس بگیرید.

هزینه ای بابت پست گرفته نمیشود و برای افراد نا آشنا پس از واریز هزینه به کارت dvd ها ارسال میشود.

در زیر تعداد آموزشهای آشپزی را بر اساس dvd های آرشیو صوتی خدمتتان عرض میکنم.

dvd1 کیکها 351 فایل

dvd2 شیرینی و شکلات 375 فایل

dvd3 شامل نان 94 فایل دسر 315 فایل و حلوا 58 فایل

dvd4 پیتزا 58 فایل پیراشکی 122 فایل ساندویچ 51 فایل غذاهای دریایی 104 فایل کباب 46 فایل گراتن و رولت 46 فایل و لازانیا و پاستا 68 فایل.

dvd5 املت 28 فایل پای 22 فایل تارت 15 فایل تست غذایی  11 فایل دلمه 32 فایل سمبوسه 18 فایل سوسیس و کالباس 9 فایل  سوفله 14 فایل شامی 23 فایل فلافل 9 فایل کوفته 40 فایل کتلت 15 فایل کوکو 70 فایل کیک غذایی 28 فایل مافین غذایی 11 فایل و مربا 27 فایل.

dvd6 ادویه غذاها 15 فایل آش 79 فایل ترشی 28 فایل سالاد 94 فایل خوراک 72 فایل و سوپ 62 فایل. و غذا با مرغ 178 فایل.

dvd7 خورشها  167 فایل و پلوها 178 فایل.

dvd8 غذاهای ایرانی و فرنگی 326 فایل.

خدا یار و نگهدار

۱۱ دیدگاه دربارهٔ «دانلود آشپزی صوتی قسمت 22 و طرز تهیۀ پسته پلو با مرغ»

سلاااااام و دروووود بر خانم سلامی کدبانوی گرانقدر محله میگم اول مرسی بابت آموزش فایلهای صوتی و تصویری میگم من تا حالا پسته پلو نخورده بودم باید طرز تهیه اش رو بدم مامانم برام درست کنه ببینم خوشمزه است یا نه البته اگه توی این اوضاع گرونی پسته بشه تهیه کرد میگم توش هم سینه مرغ هست و هم شیوید که مناسب منه که هم چربیم بالاست و هم قندم. حالا چرا میزنید و میگید دستور پختش رو میدی به مامانت درست کنه خب میدونم که تنبلم و نمیتونم آشپزی کنم خیلی هم سعی کردم یه موردش هم توی عید بود که بذارید نگم که اگه بگم عابرویی برام نمیمونه باشه میگم عصبانی نشید عید بود روز اولش و حسابی گشنه ام بود تازه هم از خواب بیدار شدم گفتم بذار روز اول عیدی صبحانه بیسکویت و شیر نخورم یه املتی بزنیم بر بدن ولی املت درست کردن همانا و جزغاله ز شدن ماهیتابه و ریختن روغن داغ روی دستگیره و اجاق گاز هم همانا حالا هی شما اصرار کنید که غذا بپز خب وقتی نمیشه دیگه اصرار پشت سر هم بیمورده باشه بذار بهم بگن یه مریخی بیهنر و بدرد نخور اشکالی نداره عوضش دیگه دست گل به آب نمیدم بازم از این پست از شما تشکر میکنم و برایتان بهترینا رو آرزو میکنم در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

سلام , خب من بگم که آموزش خیلی خوبی بود ولی میشد شما که از خودمون سلام . من آشپز قابلی نیستم ولی خیلی از این مراحل رو به راحتی میتونم متصور بشم . .
شما زحمت بسیاری دارین میکشین و باید یه کوچولو توصیه کنم اونم اینه که کمی خوب تر میشد که ترجمه تصویری رو که به صوتی بسیار زیبا انجام دادین , یه کمی متنی اش رو هم ترجمه میکردین .
اما این رو هم میدونم که به عهده کامنت ها گذاشتین و من هم کمی بهش اضافه کنم بد نیست
خب فکر کنم که برای سه الی چهار نفر بیشتر طراحی نشده . اینو میشه از تعداد پیمانه های برنجش فهمید . که چهار پیمانه هست .
بعد در نگاه اول ,‌غذایِ گرونی متصور میشه , اما یک پیمانه , شایدم به سلیقه کمتر , مقدار زیادی پسته نمیبره , فکر کنم صد گِرَم ,‌که یک دهم قیمت یک کیلو پسته هستش و اگه پنجاه هزار تومان بگیریم , میشه پنج هزار تومان خلال پسته . که رقم زیادی نیست .
خب اینم از عجایبه که تو کشور خودمون اینقدر مردم باید از محصولات کشورشون در مضیقه باشند . البته هست ولی چون صادرات میشه , به قیمت دلار به مردم فروخته میشه .
بعد میرسیم به قسمت راحت ماجرا که سینه مرغ بود . من فکر کنم مرغ , یکی از رایج ترین و آسون ترین غذاهای ماست که میتونیم به راحتی طبخ کنیم . من امتحانش کردم و شاید از املتی که دوستمون بالا گفت , راحت تر باشه .
.
دو تا بطری کامل از نوشابه های خانواده و اصطلاحا بزرگ , میشه ۳ لیتر که دو تا یک ونیم لیتری هست .
ته دیگ رو هم از نون لواش , یا سیب زمینی ورقه ورقه شده بهتره استفاده کنیم که خیلی راحته . روغن رو که ته قابلمه بریزیم . , همون زیر میتونه نون رو به ته دیگی لذیذ تبدیل کنه .
دیگه که هیچی . گشنم شد عجیب از این همه خوراکی .
یکی هم میبینم که کم دوستان میان و کامنت میدن . این یعنی انتقاد بزرگ . نه برای اینکه پست شما باشه , یا چیز دیگه ای . بلکه آشپزی رو یکی از واجبات و ملزومات زندگی میدونم . مرد و زن هم نداره . و خود من خیلی بهش دارم جدیدا فکر میکنم . پس دوستان ایشا الاه بیان و از این پست ها بیشتر بزنن و بیشتر بحث کنن . ما هم یاد میگیریم .
موفق باشید.

سلام خدمت شما ممنون از توضیحاتتون متأسفانه بنده امکان تجربه ی برخی آشپزیهای رو ندارم و فقط نکاتی رو که در آموزشها توضیح داده میشه بیان میکنم ولی در مورد آشپزیهایی که خودم انجام دادم سعی میکنیم همه ی نکات رو بگم ولی اگه دوستان با تجربه نکات رو در کامنتها بیان کنند بسیار عالیه.

راستی پیاز و سرخ کردنش رو یادم رفت .
خب روغن و پیاز رو که نوشته باید طلایی بشه . خب یادتون نره که یعنی قبل از جزغاله شدنش رو گفتن که امثال من مرتکب میشن خخخ .
فکر کنم بهترین راه ,‌بوی پیاز هست که با آدم میتونه صحبت کنه و به راحتی میشه ازش فهمید این زمان طلایی شدن رو . همین طور گوشت مرغ رو که حتما برای لذیذ شدن ,‌باید سرخ بشن . . میشه با فشار دادن سطح مرغ و امتحان نرمی و سفتی اون , با یکی دو بار امتحان به راحتی ازش مطلع شد .
اینو برای دوستان بینایی هم که آشنا نیستند و شاید اینجا سر بزنن گفتم که بدونند خیلی از این کارها رو که محال میدونند , شدنی هست و یه نابینا رو منع نکنند از آزمون و خطا های اینجوری . بلکه بهش ماهی گیری سعی کنند بیاموزند .
خب انشای من تموم شد .ممنون .

دیدگاهتان را بنویسید