خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

سازمان بهزیستی واقعاً به زیستی است 1

درود به تمامی دوستان.

امیدوارم حالتون خوب باشد. خب کمی که از تاریخ فاصله بگیریم و به مسائل اجتماعی نزدیک شویم شاید برای ما معلولین و به خصوص نابینایان جالب باشد. مسأله ای که همه ما نابینایان با آن سر و کار داریم. حد اقل از زمانی که متولد می شویم و والدین ما می فهمند که فرزندی با معلولیت دارند به سراغش می روند. بله سازمان بهزیستی که داریم یواش یواش به هفته آن نزدیک می شویم. هفته ای که با نام بهزیستی و رفاه اجتماعی حد اقل اسماً در تقویم آن را داریم.

این سازمان پس از بررسیها و مطالعاتی که زیر نظر دکتر محمد علی فیاض بخش انجام شد طبق لایحه ای قانونی در 24 تیر 1359 تشکیل شد و محلی شد برای برنامه ریزی برای اقشاری ضعیف و آسیب دیده که ناچاراً و یا بر اثر پاره ای مشکلات اسیر آسیبهای اجتماعی و جسمی شده اند. این سازمان مسؤولیتهایی را به قرار زیر بر عهده گرفت:

مراکز درمان و بازتوانی معتادین

خانه سلامت دختران و زنان

نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست و خیابانی

ارائه خدمات به دختران و زنان آسیب دیده در اجتماع

مراکز درمان و نگهداری و توان بخشی بیماران روانی مزمن

ارائه خدمات به مددجویان نیازمند

ارائه خدمات مشاوره و نگهداری و حرفه آموزی و توان بخشی برای معلولین

مشاوره ژنتیک

لازم به یادآوری است که این سازمان تا سال 1383 زیر نظر وزارت بهداشت بود و در همان سال طبق لایحه ای تحت نظر وزارت رفاه قرار گرفت. ولی هنوز با نام سازمان بهزیستی معروف است و رئیس آن یکی از معاونین وزیر رفاه, کار و تأمین اجتماعی می باشد.

به هر حال این سازمان عریض و طویل مسؤولیت بعضی از این اقشار آسیب دیده که معلولین هستند را بر عهده گرفت تا مدعی این باشد که زندگی مناسبی برای آنها بسازد و این اقشار را پا به پای دیگر شهروندان جامعه حرکت دهد. البته یادم رفت که بگویم فرهنگ سازی هم جز وظایف این سازمان می باشد که به هدفی که در بالا اشاره کردیم بسیار کمک می کند.

مطلب زیاد است منتظر مطالب بعد باشید و حتی توصیه می کنم این هفته را در مورد بهزیستی بنویسید تا ما نابینایان هم دین خود را به این سازمان ادا کنیم.

۱۲ دیدگاه دربارهٔ «سازمان بهزیستی واقعاً به زیستی است 1»

درود. مرسی ما که ازش راضی هستیم خدا هم ازش راضی باشه خَخ.
کارش درسته. مگه ما ی میخوایم. بیکار نداریم که داریم, مشکلات فرهنگی حل شده که نشده, و دیگه خیلی از چیزای دیگه. این دقیقاً همین میشه که بهزیستی به بهترین شکل وظایفشو انجام داده.
راستی مدال هم فراموش نشه.
یادش به خیر سازمان رفاه نابینایان.
هعی گذشته کجایی که یادت به خیر.
مرسی.

سلام
امروز برای کمسیون پزشکی رفتم سازمان بهزیستی
خلاصه کلی معطل شدم
بعد گفتند بروید
.
خلاصه هر سال معلولین را میفرستند دکتر
و حد اقلش هزینه ۱ ماه مستمری را باید خرج کنیم
.
خلاصه امروز که من برای پزشکی رفته بودم همه ناراضی بودند
میگفتند این کمسیون به چه دردی میخوره
.
خلاصه معطل شدیم حسابی
.
من که راضی نیستم

وقتی میری میگی خب شما کاری نمیکنین یعنی برای پیدا کردن کار؟؟ میگن:
کس نخارد پشت من ، جز ناخون انگشت من
چی دیگه میشه گفت
بر پدر اون کسی که همچین آدمایی رو گذاشت دارن ماهی یکو نیم دو تومن حقوق میگیرن لعنت . خیر نبینن تو زندگیشون.
بعد میگه ‍۱۵ تومن وام میدیم ، اونم چی ، اگه بری پرورش حیوون اینا راه بندازی. . اینم هیچی از زیر پوشش بهزیستی هم خارج میشی ، چرا؟ چون که برات اشتغال زایی کردیم خیر سرمون ….
تو سرتون بخوره اون ۱۵ تومن
والا

سلام بر آقا رضا نظری
اشتباه فرمودید
دوستان حقوقشان دو میلیون نیست
.

فیش حقوقی یک مدیر در یک خبرگزاری لو رفت
فیش حقوقی این فرد
پنجاه میلیون بود
تازه با پاداش ها
و حق مسکن

و حق اوقات فراغت
هم کاری نداریم
یعنی حقوق یک مدیر میشود صد میلیون تومان

با تشکر

باسلام. اینقدر در هفته های اخیر از دست این سازمان به اصطلاح بهزیستی ناراحتم که فقط می توانم بگویم واقعا متاسفم. من چند هفته قبل برای رئیس سازمان بهزیستی نامه نوشتم و از ایشان با توجه به رزومه ام تقاظای راهنمایی برای کاری در شان رزومه و متناسب با مدرک ارشدم کردم. پس از چند روز پیگیری فهمیدم نامه ام به کجا و کدام معاونت ارجاع شده. در همان زمان از بهزیستی استان تهران با من تماس گرفتند و فقط شما در مورد جوابشون قضاوت بفرمایید: گفتند شما بهزیستی پرونده دارید؟ گفتم من از خدمات بهزیستی برای منشی کنکور فقط استفاده می کردم و به همین دلیل پرونده هم داشتم ولی در کمال تعجب، دو بار از سازمان بهزیستی به درب خانه ما آمدند و از همسایه های ما پرس و جو کردند و اتفاقات جانبی دیگری که به دلیل همین بازدید آنها برای ما پیش آمد و من گفتم بابا اصلا منشی هم نمیخواهم خودم کنکورم را خواهم نوشت! خانومی که من با ایشان حرف میزدم گفتند خب کار آنها بد بوده ولی اگر شما پرونده نداشته باشید نمی شود کاری کرد! بعدم اگر پرونده داشته باشید باید بروید دوره های آماده سازی شغلی ببینید گفتم چه دوره هایی؟ گفت دوره های فنی حرفه ای! فکر کنم منظورش قالیبافی و مانند اینها بود چون من در رزومه ام هم هست که حدود ۱۰ نرم افزار مختلف بلدم. گفتم شما رزومه مرا ملاحظه کردید مثل اینکه رزومه را داشتند می دیدند! گفتم من نفر ممتاز مقطع ارشد بهترین دانشگاه های کشورم! بعدم ایشان گفتند تازه اگر دوره ها را بگذرانی ما باید ببینیم شما توانایی انجام دادن کار را داری و می شود کاری برای شما در نظر گرفت! این در حالی است که رشته من رشته نسبتا پر کاربردی است و من نزدیک به ۳۰ مقاله در حوزه های مختلف از جمله معلولان دارم. من از رئیس بهزیستی کشور بدلیل مرتبه علمیشان درخواست کمک کردم. البته یه چیزی را باید متذکر شوم منظور من خدایی نکرده قصد بی احترامی به عزیزان قالیباف نیست منظورم این است که اگر هنر آنها قالیباف و نظایر آن است هنر و دانش من حوزه پژوهش است. من واقعا متاسفم. تازه میدونید دغدغه آن خانم چی بود: این که برای رئیسش جوابی قانع کننده داشته باشد. از آن روز خیلی دلم میخواهد بروم بهزیستی کل کشور و فقط این سوال را بپرسم که شما که اینقدر در درک توانایی های مددجویانتان مشکل دارید پس از بقیه جامعه چه انتظار؟ اصلا اگر این سازمان به این بزرگی را خود مددجویان اداره کنند دیگر این گونه تحقیرها پیش نمی آید. من که سهمم از کمک بهزیستی چند بار منشی کنکور بوده که آن هم در اکثر موارد، بدلیل برخورداری از منشی غیر متبحر تمام زحماتم هیچ شده ولی بقیه اش با خدا… خداوند بهترین قاضی است!!

سلام یک مشت آدم های بی همه چیز
شدن مدیر سازمان بهزیستی
قبلا کمی بهتر بود

نمیدونم چرا پس رفت کرده
.

ما به نمایندگان مجلس رإی دادیم

نمیدونم دارند چه غلطی میکنند
.
من یک سوال دارم یک نفر جواب بده
هدف ما از انقلاب چی بود
چرا شاه را انداختیم بیرون

.

چون دوست داشتیم مردم با آبرو زندگی کنند
چون میشنیدیم شاه داره به مردم ظلم میکنه
.
مردم فکر میکردند با انقلاب اسلامی به رفاه میرسند
اما نرسیدند
.
امروز که رفته بودم بهزیستی برای کمسیون پزشکی همه نارازی بودند
.

.
آقا ی وزیر رفاه
دکتر ربیعی
آیا شما خودت با مستمری ۵۳ تومان

میتوانی زندگی کنی
.

عرض سلام و درود فراوان خدمت آقای ترکی گرامی اول که ممنونم بابت اطلاع رسانی و مطالب گرانقدری که به ما ارائه کردید و بعدش هم ممنونم بابت گوشزد کردن هفته ی بهزیستی و ممنونم از بابت این پست در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

درود. دوستان حواستان باشد از اینکه نوشتم بهزیستی و به زیستی منظور دارم امیدوارم به آن پی برده باشید. مطالب بعدی را هم بخوانید و خود اگر مطلبی دارید ارائه دهید با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید