خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دانلود آشپزی صوتی قسمت چهل و دوم و طرز تهیۀ حلوای فندقی

با سلام خدمت کدبانوها و کدآقاهای محترم محله. ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آقا امام صادق علیه السلام امیدوارم که حالتون خوب باشه و ایام روزگار رو با سلامتی سپری کنید.

ضمن عذرخواهی از دنبال کنندگان پستهای آشپزی صوتی به دلیل منتشر نکردن پست آشپزی در هفته ی قبل در این پست ابتدا طرز تهیه ی حلوای فندق رو براتون مینویسم و بعد لینک دانلود فایلهای صوتی آموزش آشپزی رو قرار میدم.

مواد لازم حلوای فندقی :

آرد    ۲۰۰ گرم

کره     ۱۰۰ گرم

روغن جامد    ۸۰ گرم

فندق برشته پودر شده    ۱ پیمانه حدود ۱۲۰ – ۱۵۰ گرم

پودر قند     ۱۸۰ گرم

شکلات آب شده    ۱۰۰ گرم

فندق برشته  خرد شده    ۲۰۰ گرم

طرز تهیه حلوای فندقی :

مغز فندق را به مدت ۵ دقیقه در فر ۱۷۵ درجه بگذارید و هر چند وقت یکبار هم بزنید تا کاملا برشته شود سپس پودرش کنید.

آرد  را روی حرارت خیلی ملایم کمی تفت دهید تا خامی اش گرفته شود ولی نسوزد . هر چه زمان تفت دادن بیشتر باشد بهتر است ولی تغییر رنگ آرد بسیار کم باید باشد.

روغن را کم کم اضافه کنید که حلوا رقیق نشود  و کمی روی حرارت بسیار ملایم تفت دهید. پودر فندق برشته شده را با مواد ترکیب کنید.

ظرف را از روی حرارت برداشته و ۱۰-۱۵ دقیقه صبر کنید تا از حرارت بیوفتد به اندازه ای که دیگر دست را نسوزاند و پودر قند را طی دو مرحله به حلوا اضافه نموده و مخلوط نمایید.

حلوا را داخل دست گرد کنید و مدتی در یخچال یا فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود سپس با کمک دو عدد قاشق داخل شکلات ذوب شده که از حرارت افتاده بگردانید و سپس داخل فندق زده و دورش را کاملا با فندق خرد شده بپوشانید.

اگر حلوا را داخل قالب های سیلیکونی یا فلزی گذاشتید برای این که راحت برگردد حتما مدتی قالب را در فریزر بگذارید تا کاملا سفت شود سپس به راحتی میتوانید حلوا را از قالب برگردانید.

این حلوا نیاز به هیچ عطری ندارد و عطر خود فندق در آن کافیست ولی اگر خواستید با مغز پسته درست کنید میتوانید کمی عصاره هل نیز به آن بیفزایید.

ترفندهای پخت و خوشمزه تر شدن حلوا :

آرد و پودر شکر را قبل از استفاده حتما الک کنید تا موقع پخت حلوا شکل گلوله ای به خودشان نگیرند.

اصل اولیه ی تهیه حلوا زمان طولانی تفت دادن آرد و سپس ترکیب آرد و روغن است .

بهتر است از ظروف مسی و لعابی که زود حرارت را به خود میگیرد  استفاده نکنید چون زود آرد را میسوزانند.

بهترین زمان برای تفت دادن حلوا ۱ ساعت است و بعد از اضافه کردن روغن هم حدود نیم ساعت تفت دهید تا بوی خامی روغن هم گرفته شود. حرارت باید اینقدر کم باشد که نیازی به ایستادن بالای سر گاز نداشته باشید و فقط هر چند وقت یکبار آرد را هم بزنید.

اگر پودر شکر را به آرد داغ اضافه کنید موقع فرم دادن حلوا از هم پاشیده و پودر خواهد شد.

آموزشهای آشپزی که در این قسمت براتون آپلود کردم شامل موارد زیر میباشد: پاستا با پنیر و گوشت, چیز کیک شاهتوت, دسر شکلاتی, شیره ی خرما, کدو و پنیر, کوفته ی مصری و ماهی سوخاری.

برای دانلود آشپزی صوتی قسمت چهل و دوم با حجم 62 مگا بایت از

 

اینجا

وارد شوید.

برای خرید آرشیو صوتی یا تصویری آشپزی بنده با موبایل من 09136278072 تماس بگیرید.

خدا یار و نگهدار.

۳ دیدگاه دربارهٔ «دانلود آشپزی صوتی قسمت چهل و دوم و طرز تهیۀ حلوای فندقی»

سلام و درود بر کبیییر کدبانوی محله مرسی بابت این پست اه بازم که حیف شد چون که من از کلیه ی حلواها و شیرینیها منع شدم دلم لک زده واسه یه حلوایی شیرینییی کیک خامهی چیز شیرینی البته این طور هم نیست که کلاً شیرینیجات حذف شده باشه نه بلکه من یه صبحونه خیلی خوشمزه دارم که هیچ حلوا شِکَری به گردش هم نمیرسه اونم مخلوتی از شیره ی خرما با ارده هستش که بسیییار خوشمزه و عالی هست و میتونه به کسایی که قند دارند و نمیتونن قند مصنوعی بخورند شاید کمک کنه تا یه چیز شیرین بخورن البته نه هر روز بلکه هفته ای دو هفته ای یک بار به هر حال هر کی این حلوای آموزشی شما رو درست کرد و خورد بجای منم نوش جان کنه به هر حال در پناه حق بدرود و خدا نگه دار

دیدگاهتان را بنویسید