خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

از یک ماه پیش تا حالا کودوماتون فعال بودید؟

بچه ها داشتم با خودم فکر می کردم چرا اینجا به روزه؟ چطوری اینجا همیشه مطلب داره؟ چند نفر فعالیم از میان 530 نفر مشارکت کننده؟
یه آماری گرفتم دیدم از یک ماه پیش تا همین امروز، 77 نفر از ما هم محلی ها برای تهیه ی مطالب اکثرا تخصصی اینجا تلاش کردیم.
انگیزه از نوشتنتون اینجا چیه؟
چرا آموزش درست می کنید؟
چرا تجربیات، دست نوشته ها، هرچی داریدو اینجا برای اشتراک با دوستاتون قرار میدید؟
نقاط قوت اینجا چیا هستند؟
خلاصه که ایول به همگی‌تون!
دم همگی گرم.
یه لیست تهیه کردم از کسایی که در سی روز گذشته اینجا فعال بودید. البته دلیل نمیشه چون اسم کسایی که توی این سی روز نبودید نیومده پس شما زحمت نکشیدیدا! چرا! اتفاقا شمایی هم که اسمت اینجا نیست و توی این سی روز وقت نکردی باشی، قبلا ها که بودی کلی به ما اطلاعات دادی و زحمت کشیدی. پس دم شمایی هم که قبلا بودی گرم!
این کاری که کردم فقط محض اطلاع خودم و شماست که بدونیم این سی روز چه خبر بوده.
بازم باشید. بیشتر باشید. مطالب تخصصی بگذارید. تا بریم جلو. دم شما ها که توی این سی روز مطلب فرستادید گرم:

dj امید
mjb
shadow of death
احمدرضا علینیا
اسماعیل ترکی دستگردی
اشکان آذرماسوله
امید صالحی
امید علیوردیلو
امیر حسین سید الحسینی
امیر سرمدی
انجمن موج نور
انجمن نابینایان ایران
بانو.
بهار خانم
بی ادعا
پریسا
پوریا علیپور
ترانه
جابر بخشی
جواد حسینی
حسین آگاهی
حسین مهدوی
حمید رضا فلاح نژاد
داریوش جوادی
رضا
رضا وزینی
رهگذر
روشنک
ریحان
زهرا سلامی
سارا
سامان
سعید شریفی
سیامک
سید محمدرضا حسینی
سیروس
شهروز حسینی
صادق
صلاح الدین محمدی
عدسی
علی اصغر حسنپور
علی رحیمی
علیرضا مددی
عمو حسین
غزل
فاطمه حسینی
فروغ
فهیمه تقوی
قاصدک
کامبیز
کیانوش
مجتبی خادمی
مجتبی فرزانه
محسن صالحی
محمد رضا خوشی
محمد سیستم
محمد عسکری
محمد ملکی
محمد میر‌قاسمی
محمد هادی احمدی
محمدرضا قنبری
محمد‌قاسم کفیلی
محمود هژبری
مظاهری
مهدی 313
مهدی ترخانه
مهدی سعادت
مهدی عابدی
مهدی قادری
مهرداد
مهرداد چشمه
مؤسسه رفاه نابینایان شهرستان سقز
میثم امینی
نیایش
هانیه
وحید امپراتور
یلدا

بودنتون واسه همه مایه ی افتخاره!

۵۳ دیدگاه دربارهٔ «از یک ماه پیش تا حالا کودوماتون فعال بودید؟»

بچه ها اگه جایزه بذاریم انگیزه ها میره پایین یا میاد بالا؟
غلط کردم!
با خودم بودم!
الان دعوا نشه!
ولی اگه بگید انگیزه ها چی میشه میشه واسه جایزه به برترین نویسنده یا به صورت قرعه کشی برنامه ریزی کرد.

در پاسخ به خودم به صورت جدی عرض می کنم که میشه مثلا تمام پست ها رو با شماره مشخص کرد. مثلا گفت: ۳۴. خدا خیلی مهربونه اثر رهگذر. خب توی کامنت ها هرکی پستش رأی بیشتری بیاره به عنوان برنده مطرح میشه و همه واسش آستین بالا می زنیم. اگه هم مثل من آستینش قبلا بالا بود، واسش پاچه بالا می زنیم. باز اگه مثل من پاچه ورمالیده بود، محلش نمی ذاریم و از خدا میخوایم که اگه وقت کرد و تونست هدایتش کنه.

سلام و درود بر دااااش مووووووجی چطوری پسر خوش میگذره یا نه
خب من از امروز مأموریتم در خصوص پایان نامه به مرحله ی حساسش رسیده و شاید کمتر بیام محله در حال حاضر اگه خدا قبول کنه در حال نگارش پروپزال هستم تا انشالله دیگه نحایتاً تا آخر امسال یا اوایل سال آینده نگارشش تموم بشه و به امید خدا و دعای دوستان تصویب و بعدشم نوشتن خود پایان نامه درسته که شش یا پنج ماهی میشه که در محله سیاه قلمی چیزی نگذاشتم ولی خیلی از شماها چیز توی این چند ماه گذشته چیز اعم از زبان کامپیوتر موبایل و درس زندگی یاد گرفتم کلی از شادیهاتون شاد و از غم هاتون غمگین شدم
دست تک تک آبجیها داداشا عموها و خاله های بزرگوارم در محله که توی این یک ماه کلی واسه محتوای عالی این محله تلاش کردم رو به گرمی میفشارم و برا همهتون آرزوی خوشبختی سعادت بهروزی و کلی چیزای خوب رو در زندگیتون دارم
دوستتون دارم و این باور قلبیمه که خععععلی هم عمیقه
به امید فرداهای بهتر برا همه
روزتون خوش و خدا نگهدار

درود
مدیر هم مدیران گذشته و قدیمیم ؟
آخه این هم شد مطلب ! آخه چیزی نداری مجتبی چرا الکی مانور می دهی .الکی مثلا خیلی سرت شلوغه مجتبی ! آخه مرد حسابی این کارها برایت آب و نون نمی شه ؟ برو فکر نان باش که خربزه آبه !
حالا من واسه ات می نویسم از یک ماه قبل تا الان چند تا پست ازدواج زده شده و چند نفر وارد گردونه زندگی مشترک شدند و خودت هم علی رغم غیبت های طولانی در اکثر اینها کامنت دادی و ابزار خوشبختی نمودی اما چرا به جای قرار گرفتن در مسیر اصلی خودت را به بی راهه می زنی داداش من .نمی دانم تونستم حرفم را بزنم یا اینکه مستقیم بنویسم تا همگی بفهمند و بفهمید ! پسر جان این همه اخبار و پیامدهای مثبت در محله است اما مدیر ما دلش خوش است که nv hdk d; lhi ]i ‘baji ?iv ]d ;i ‘baji fvhd alh fhv uhxtd knhaji hsj .
o,f l[jfd f’bvdl .hc v,cd ;i fh alh Hakh anl , hdk lpgi lpgi kf,n jh phgh Hvc,d lk hcn,h[ alh hsj , phgh il n,sj nhvl ;i iv ]i c,njv ahin fhgkn’d , hkjohf lsdv ckn’d hj isjl .gxth fi hdk’,ki o,hsji ih j,[i ftvlhmdn , fv ahnd , hsj,hvd lpgi fh hkjohf nvsj o,n fdtchmdn .ildai ahn , ;hlv,h fhadn .

درود
هههههههه الان هم با کمال معذرت و عذر خواهی خودم هم نفهمیدم و حق به جای شما نشسته .توضیح اینکه ساعت قبل از ارسال داشتم می نوشتم و تماس تلفنی داشتم که حدودا یک ساعت طول کشید و نمی دانم برای خوردن غذا عجله داشتم که بریم فیزیوتراپی که اینطوری شد .بعد اینکه بابا برو زن بگیر زن زن ، این به جای او دیر وزی .تا کی ما باید یک مدیر تنها و بدون شریک را تحمل کنیم .بابا جان و عموجان صبر هم اندازه دارد ..یا زن می گیری یا عمو حسین برات زن می گیره و یک جشن عروسی بر پا می کنیم .یا اینکه باز هم زن می گیری و تمام .ببین یک وقتی نگاه می کنی و خواهی دید که دور و برت خلوت شده است .همه یک سه چهار قلو دارند و دیگه سلام مدیر محترم را هم علیک نخواهند گفت .مروج فرهنگ چند قلوئی اگر دیر شود سما در چند مرحله چند قلوئی دچار می شوید و مجتبی ده سال بعد به اندازه جد پدری پیر شده .از عوارض دیر بچه دار شدن همانا مثل ترامپ خواهد بود .دیگه هیچی دیگه امیدوارم یک تکانی به خودت بدهی مدیر جان .دوستدار شما و آرامش و آسودگی شما قنبر .
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم .
مسیر آرام نگرفتنت را با زندگی مشترک تقسیم کن .اگر چنین بشود از حداکثر توانت برای زندگی آتی و این محله قطعا بکار خواهید گرفت .

سلام آخجون تشویقیه اینجا؟ کف می زنن واسه سر صحنه ای ها آیا؟ ایول شلوغ کاریه آیا؟ این آخری رو هستم. آخ جون.
مدیر خداییش خیلی پدر مخ نداشتهم رو در آوردم بلکه۱خلاقیتی ازش بچکه بیرون. مطمئن باش اگر می شد و حرفی واسه گفتن داشتم، یعنی از اون حرف ها که حرف باشه نه از این ها که اینجا می زنم، خلاصه اگر از دستم بر می اومد به جای فعالیت بیش فعالیت می کردم و می شدم بیش فعال محله و تو می بایست از اون قرص بی ریخت های شسته نشسته بهم می دادی تا تمایلات بیش فعالانهم فروکش کنه. البته خیلی خوشبین نیستم که اثر می کرد ولی امید همیشه مثبته. با این حساب احتمالا خدا رو شکر که از خلاقیت و ابتکارات مختلف و متعدد موجود۱دونهش هم به هیچ کجای ذهن من نخورده و این طور که بر میاد فعلا هم نخواهد خورد. چی شد به جان خودم وسط رشته ها گم شدم. ولی کاش مخم۱خورده مبتکر بود دلم خیلی می خواست! جایزه هم ازت نمی خواستم فقط تأیید کن!
کلی طول کشید این ها رو نوشتم آخه دستم پشت سر هم کلید ها رو خطا میره آخه متمرکز نیستم آخه دارم به کامنت پیشنهادیه جناب صالحی می خندم آخه۱مدل با مزه ای ایشون گفت و ایسپیک خوند آخه این ایسپیک می دونی چیه این واااییی جارووووو من در رفتم مدیر الان میرم بقیه پست هات رو شلوغ می کنم!

کار فوق العاده ای هست.
مطمئن باش انگیزه میره بالا با این دست پستها.

از نظرم نویسنده برتر و جایزه و اینا هم نیازی نیست.
حواشیش که زیاده و دردسر داره.
و اینکه کلا باید مشخص بشه که از چه لحاظی برتر! اگر از لحاظ محتوای پست باشه که مطمئنا همین طوره، این اطمینان رو بهت میدم فرضا اگر کسی اینجا خیلی کامنت نذاره و یک پست مفید بذاره رأی نمیاره، چون اغلب احساسی و از روی روابط دوستانه به همدیگه رأی میدیم.
و با پستی که گذاشتی همه اسامی فعال رو اوردی و به همه انگیزه دادی، وقتی جایزه باشه یه نفر میره بالا و انگیزه میگیره و بقیه حد اقل از ۷۷ نفر مطمئن باش ۳۰ ۴۰ نفر ناراحت میشن که چرا پست ما رأی نیورد و ممکنه دلسرد بشن.
بنابرین این طوری بهتره که همه با هم تشویق بشن.

یه نکته ی دیگه اینه که فرضا یکی میاد جهتیابی که کاملا به امور نابینایان مربوط هست رو آموزش میده ولی کسی که علاقه ای به این موضوع نداره، به این پست مفید رأی نمیده.

به نظر من همین مدلی بهتره.
جایزه و انتخاب بهترین ها اصلا قضاوت درستی نیست.
هر کسی روی مطلبی که منتشر میکنه تعصب داره و براش زحمت کشیده.
دلیل نمیشه اگه کامنتاش زیر ده تا باشه پستش خوب نبوده و اگه بالای صدتا باشه پستش عالی بوده.
مهم فعالیت و مشارکت هست که هرماه خودت یه پست این مدلی بزن و بعد از ۶ماه یا یک سال یه جمع بندی بکن.

درود!خیلی باحالی…
واقعا چطور دلت اومد این همه زحمت منو پرپری پروازی کنی…
من به خیال خودم یه کپی ازش گرفتم و وقتی پیستش کردم خالی بود و فقط عدد ۱ پیست شد…
حالا برای دلخوشی من اون متنمو برام ایمیلش کن تا بیشتر دوستت داشته باشم عزیزم… تو چطور از چهارصد هزارتومن گذشتی و این بلارو سر من آوردی…
راستی تو دوست داری من اینجا چی بنویسم… خوب برو همونو ویرایش کن و خوباشو بگذار اینجا و اینقدر منو نخندون…
باور کن من از بس تورو دوست دارم اینطوری مینویسم!

من کامنت عمو قنبر رو که بخش آخرش به انگلیسی تایپ شده بود رو اصلاح میکنم و برای اینکه تو زحمت نیفتید کل کامنت رو کپی میکنم.

درود
مدیر هم مدیران گذشته و قدیمیم ؟
آخه این هم شد مطلب ! آخه چیزی نداری مجتبی چرا الکی مانور می دهی .الکی مثلا خیلی سرت شلوغه مجتبی ! آخه مرد حسابی این کارها برایت آب و نون نمی شه ؟ برو فکر
نان باش که خربزه آبه !
حالا من واسه ات می نویسم از یک ماه قبل تا الان چند تا پست ازدواج زده شده و چند نفر وارد گردونه زندگی مشترک شدند و خودت هم علی رغم غیبت های طولانی در اکثر
اینها کامنت دادی و ابزار خوشبختی نمودی اما چرا به جای قرار گرفتن در مسیر اصلی خودت را به بی راهه می زنی داداش من .نمی دانم تونستم حرفم را بزنم یا اینکه
مستقیم بنویسم تا همگی بفهمند و بفهمید ! پسر جان این همه اخبار و پیامدهای مثبت در محله است اما مدیر ما دلش خوش است که در این یک ماه چه گذشته هر چی که گذشته برای شما بار عاطفی نداشته است. خوب مجتبی بگذریم. از روزی که با شما آشنا شدم, این محله محله نبود تا حالا آرزوی من ازدواج شما است, حالا هم دوست دارم که هر چه زودتر شاهد بالندگی, انتخاب مسیر زندگی ات هستم. لطفا به اینگونه خواسته ها توجه بفرمایید, بر شادی, استواری محله با انتخاب درست خود بیفزایید. همیشه شاد, کامروا باشید.

خو به نظرم این کار خوبی هست.
اما جایزه دادن!!!!
نه من هم مخالفم, همین که هر ماه همچین پستی منتشر بشه و اسم اشخاصی که پست زدن برده بشه خیلی خوبه.
حقیقتش من هنوز یادم هست که بخاطر جشنواره ی تبسم چه حرفا و حواشی پیش اومد. ..
با آقای محسن صالحی کاملا موافقم هر کس برای پستش زحمت میکشه.
به نظرم اگر این اتفاق بی افته انگیزه ها افت پیدا میکنه.. منظورم جایزه دادن هست.
باز مدیر شماید. من چی بشه سالی ماهی یه پست بزنم.. اون هم به کارامدی و زیبایی پستهای دوستان نمیشه.

سلام
خخخ خخخ پست جالبی بود
با جایزه موافق نیستم چون وقتی جایزه باشه از این حالت خالص در میاد ممکنه آمار بره بالا اما دیگه انگیزه دل نیست مادیه
بنظره اگه شما همیشه همینطوری فعال باشی خود بخود بین کاربها ایجاد انگیزه میشه

سلام. منم هستم فقط در حد انتشار برنامه شش نقطه و بیشتر از این هم نمیرسم بیام و هم دلو دماقشو ندارم! دلیلشو هم نمیخوام بگم! فقط مجتبی: این کارا دیگه فایده نداره! اون موقع که به جشنواره تبسم ناجوانمردانه حمله شد کجا بودی؟! اون موقع که فعالترین همکاراتو از دورت تاروندی کجا بودی؟!
واقعا از مهر تا اسفند چهقدر به اهدافت رسیدی؟! آیا محله همون شد که میخوای؟ یا … . اگر نشد با شهامت بیا و بگو که در سیاستات دچار شکست شدی!.
الان دیگه این کارا فرار رو به جلو!… دیگه زدن این پستا نه تنها معنا بلکه حتی جذابیتی هم واسم نداره! اگه اومدم به خاطر پیام واتساپیت بود.
وآگرنه واسه من که صادقانه بگم که گوشکن به خاطرات زندگیم تبدیل شد. اما اگه خواستی از این کارا بکنی اول همه رو جمع کن و ازشون بپرس که چند نفرتون مثل اشکان فکر میکنید!
مطمئن باش که جوابی که دریافت میکنی بهت میفهمونه که کجا ایستادی و چهقدر با مسیر اصلی فاصله داری! و اینکه امیدی هست که به جاده اصلی برگردی یا نه!.
تمام.

درود. من نه انگیزم کم میشه و نه زیاد. نه دنبال جایزه هستم و نه هم دنبال برنده شدن.
نه دنبال اینم که زیر پستهام کامنت زیادی بخوره ولی از بودن بچه ها تو پستهام خوشحال میشم.
من اگه مطلب به درد بخوری بذارم که البته تا حالا مطلب به درد نخور هم نذاشتم, فقط و فقط دلیلش اینه که اینجا و هم محلیا رو دوست دارم و اگرم کاری کنم از سر وظیفه هست نه چیز دیگه.
ولی در خصوص جایزه بنظرم واس دانشآموزا میتونه خوب باشه چون انگیزه شون تحریک میشه.
پس مسابقه تشویق و تحریک انگیزه از بزرگترا, و جایزه هدیه و مبارزه هم واس دانشآموزا.
اگرم کسی خواست مسابقه ای بذاره, اجازه بده خودش برگذارش کنه و دلی باشه.
ایجوری دیگه چیزی هم پای تو و محله نوشته نمیشه و دلخوری هم پیش نمیاد.
مثلاً من یه مسابقه برگذار میکنم و میگم هرکی بتونه تو یه روز به من انگلیسی یاد بده, گرونترین سگ رو واسش میخرم خَخ.
همینا فعلاً. مرسی کُمُللاه از پست.

از آقایان خانم ها خوشی، احمد، مهدی عابدی، محسن صالحی، فرشته، عمو قنبر، فاطمه، امیر، روشنک، صلاحالدین، بهار، حسین مهدوی، اشکان، بی ادعا، نازنین، و وحید متشکرم که حضور به هم رسوندید. عذرخواهی هم می کنم که تک تک جواب ندادم به دلیل مشغله.
نظراتتون قطعا میتونه به بهتر شدن اینجا کمک کنه.
عمو قنبر به نظرم ازدواج یه مسئله ی شخصیه.
امیر اون آمارم باید سر فرصت بگیرم.
اشکان من از مهرماه هدف جدیدی رو مَد نظر قرار ندادم که الان اسفند ببینم بهش رسیدم یا نه. هدفم از ابتدای تأسیس اینجا دور هم بودن، شادی، آموزش و استقلال بچه ها بوده، هست، و خواهد بود. فضای اینجا، نظرات کاربران در سراسر سایت حتی نظرات همین پست، بازخورد ها، میزان مشارکت هم محلی ها، کیفیت محتوای محله، همه ی این شواهد بهم میگن در مسیر اهدافمون داریم حرکت می کنیم. اگه کسی مثل شما فکر کنه حتما به من انتقال میده. همه ی ایران هم ایمیل منو دارند. هم شماره مبایلم رو. هم پیام خصوصی محله. هم واتساپ. و هم راه های ارتباطی دیگه بامن بازه.
بازم از دیگرانی که در خصوص جایزه ای شدن یا نشدن قضیه کامنت دادید ممنونم. و اگه افراد خاصی رو اسم بردم و جوابشون رو بطور مشخص نوشتم به این دلیل بود که موضوعاتی رو مطرح کرده بودهند که نیاز به جواب مستقیم داشت.

درود
مجتبی عزیز ، ممنون از شما .دقیقا با گفته شما موافقم و بر شخصی بودنش تاکید دارم .اما وقتی که به شناسنامه ات دقت کردم دقیقا اضافاتش مورد توجه بنده قرار گرفته .الان خود من هم نگاه می کنم در ۲۹ سالگی دارای فرزند شدم و برخی عوامل موجب شد به جای ۲۵ سالگی در سن بیست ونه این اتفاق بیفتد .آمار ها خوب است ولی نباید غافل از امور و آمار حقیقی شد .من نگاه شما را کامل می دانم اگر از من بپرسند که سایت می زنی یا نه اصلا فکر امور مالی آن باعث انصراف من خواهد شد .حتی اگر همه چیز فراهم باشد .حالا کار داشته باشی و توانمند هم باشی بعد هزار خواسته دیگر هم باشد فکر می کنی می توان به آسایش رسید .همانطور که بیان شد هر چیز جای خودش نیکوست .در این امور هم خواست فردی مهم است تمام تلاش بنده و سایر دوستان دقیقا معطوف ساختن محله برای اموری است که نسبت به آن غفلت صورت گرفته است.این برتری نیست که دیگران نتوانند و بترسند و یا اینکه رو نبینند و گفته خودشان را نگویند .بلکه باید محله به گونه ای باشد که همه موارد به نحو منطقی مورد توجه قرار بگیرد و سوا نشود .طبقه بندی امور هم بماند . من زمانی که برای شما داشتم و دارم و خصوصیات و روحیات شما حاکی از مواردی دارد که توان و همت شما را رو به کاهش گذاشته و هوشیاری شما قطعا بسان قبل زودتر باید به قلقلک در آید .در آخر دیگه این موارد و امور شخصی شما در کنار این همه شور و شادی ها نمی تواند منحصر به امور شخصی خود خود شما باشد و در این زمینه هم شما باید الگو و دارای عملکرد مهم باشید و زود باش .زودددددددددد.

دیدگاهتان را بنویسید