خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

از نوروز تا تغییراتی در مجموعه شهر خبر

بهار ای دختر ناز طبیعت. لباس سبز گلدارت مبارک. دوباره اومدی و شادی اومد. گل بابونه تکرارت مبارک.

سلااام به هم محلی های گل. خب گفتم تو اولین پستم در سال 96، هم یکم در خصوص نوروز بگم، هم اینکه در خصوص تغییر رویکرد مجموعه شهر خبر معلولین با هم بحرفیم. جونم واستون بگه که بلافاصله بعد از ماه ها کار و تلاش خستگی ناپذیر، پنجشنبه 26 اسفند راهی دیار یار یعنی بروجرد شدیم.

از اونجایی که آدرینالین هوای تازه خونمون هم بسیار بسیار کم شده بود، رفتیم به روستای آبسرده، محل سکونت پدری تبسم. آبسرده رو هم که قبلا بهتون گفتم، یه تیکه از بهشت، وسط رشته کوه گَرین، در قلب دامنه های زاگرس. بَه بَه. دیگه هر وقت میریم اونجا، همه چیز به صورت محلی و طبیعی، آمادست. شیر گاو تازه، تخم مرغ و نون محلی، سرشیر، ماست و دوغ های مشک زده آبسرده که خعلی خعلی خوشمذست. رودخونه ای که از وسط روستا میگذره، و نسیم خنکی که از اون به سمت روستا میاد، فضا رو بسیااار بسیااار دلنشین میکنه. نوروز امسال هم همونطور که دو هفته قبل از عید هم تو محله گفتم، در بیشتر نقاط کشور سردو بارونی بود. به همین خاطر، برای اینکه آرمان کوچولو هم سرما نخوره، زیاد جایی نرفتیم و به همون دید و بازدید های نوروزی بسنده کردیم. آرمان رو هم که فامیل های تبسم تازه میدیدنش، دیگه انقدر اینو اون بوسِش کردن، صورتش یکم جوش های ریز زده بود که بعدش به مرور خوب شد.

هفته ی پیش هم بردیمش واکسن دو ماهگیش رو زدیم، الان قدش شده 55 سانت و وزنش هم پنج کیلو و صد گرم خخخخ.

یکم از اون کوچولوییش درومده. یه عروسک خرسی به نام پو داره که خیلی باهاش ارتباط خوبی برقرار میکنه و هر وقت پو رو میذاریم پیشش، کلی باهاش حرف میزنه، ذوق میکنه و میخنده. عکس جدید آرمان با همین پو عروسکش رو هم تو آواتار شناسنامم گذاشتم.

به نظر من، علیرغم همه ی دردسر ها و مراقبت های بسیاری که یه نوزاد نیاز داره، اما داشتنش بسیااار بسیااار شیرین و لذتبخشه. عصرا که میرم خونه، آرمان رو که بغل میکنم، یه بوس از اون لپهای لطیفش که میکنم، تمام خستگی روز از تم بیرون میره. خلاصه، پنجم از بروجرد برگشتیم، دید و بازدید های نوروزی در تهران رو هم انجام دادیم و دوشنبه 14 فروردین هم برای دیدن آخرین برف سال آبی 95-96 یا اولین برف سال، با دوستانم رفتم پیست آبعلی که جاتون خالی اونم خیلی خوشگذشت. برف و کولاک شدید در گردنه امامزاده هاشم جاده هراز واقعا بی نظیر بود.

اینم اندکی در خصوص نوروز 96 که در مجموع برای ما خوب بود.
اما بریم سراغ توضیحاتی در خصوص مجموعه شهر خبر معلولین که سال گذشته مورد اقبال کاربران محله هم قرار گرفت.
اولاً جا داره از کسانی که در پست سی و پنجم شهر خبر که سی اسفند منتشر شد کامنت گذاشتن، تشکر کنم.
همچنین از عزیزانی که در نظرسنجی برترین نویسنده سال 95 به این مجموعه رأی دادن، بسیار سپاسگزارم.
یه خسته نباشید جانانه هم به محمد ملکی بابت این طرح میگم و یه خدا قوت برای ادامه ی این راه.

اما در سال جاری، شاهد تغییراتی در زمان انتشار، محتوای مطالب و حجم اخبار منتشره خواهیم بود. سال گذشته، این مجموعه هر ده روز یک بار، یعنی روز های دهم، بیستم و روز پایانی هر ماه منتشر می شد، رویکردش کل معلولین و تعداد اخبار در هر مجموعه، به صورت میانگین بین بیست و پنج الی سی خبر بود. اما در سال 96، همونطور که پیشتر قول دادم، کلیت مجموعه شهر خبر سرجاش خواهد بود. اما دیگه لزوماً هر ده روز یکبار منتشر نمیشه. از اونجایی که در عصر حاضر، اخبار به سرعت توسط سایت های خبری و شبکه های اجتماعی  منتشر میشن، به خاطر تسریع در انتشار خبر ها، سعی می کنم در فواصل کمتر و بنا به حجم اخبار تولیدی در هفته، اونها رو در قالب یک بسته ی خبری، در محله منتشر کنم. همچنین دیگه محتوای اخبار، کل معلولین رو در بر نمیگیره و صرفاً خبر های مرتبط با نابینایان رو شامل خواهد شد. البته اخباری که معلولین رو در بر بگیره و نابینایان هم در همون جامعه ی آماری باشن، در شهر خبر جدید، جای خواهند داشت. بنابر این، بنا به اقتضای نشر اخبار و مطالب مرتبط با نابینایان در خبرگزاری های مختلف، بسته خبری شهر خبر که نهایتاً بین 5 الی 7 خبر خواهد بود، در وبسایت گوش کن منتشر خواهد شد. اینجوری، هم تعداد اخبار و مطالب منتشره کمتر میشه، هم کیفیت اخبار بالا تر میره، همچنین مخاطب حوصله ی بیشتری برای خوندن داره و هم فواصل انتشار اخبار ممکنه کمتر بشه. مطالبی هم که از درجه ی اهمیت بالایی برخوردار باشند، علاوه بر بسته خبری شهر خبر، به صورت جداگانه در قالب یک پست منتشر خواهند شد. شما هم اگه پیشنهادی در این ارتباط دارید، مطرح کنید با دل و جون در خدمتم. تغییراتی رو هم در مطالب روتین روزانه در وبسایت پکتوس صورت دادیم که اطلاعیه اون رو هم به زودی منتشر خواهیم کرد. یکی از اتفاقاتی که امسال قصد داریم رقم بزنیم، شرکت کاربران در تولید محتوای سایت pactos.net هست که توضیحات بیشتر رو در اطلاعیه، به صورت کامل عرض خواهم کرد.

ای نوبهار خندان، از لامکان رسیدی. چیزی بیار مانی، از یار ما چه دیدی. خندان و تازه رویی، سرسبز و مشک بویی. همرنگ یار مایی، یا رنگ از او خریدی.

۴۵ دیدگاه دربارهٔ «از نوروز تا تغییراتی در مجموعه شهر خبر»

سلام عیدت مبارک
قد ۵۵
وزن ۵کیلو و ۱۰۰ گرم
این باید ۱۵ سالگیش یک والیبالیست تمام عیار باشه
امیر نگی که نگفتما
فقط والیبال
میخوام امیر قفور دوم یا
شهرام محمودی دوم باشه
آااااالی
من همیشه از خدا میخواستم که اگر ازدواج کردم خداوند یک پسری بهم بده که وقتی ۲۰ساله شد قد ۲ متر و ۵۰ سانت و وزن ۱۰۰ یا ۱۲۰ کیلو داشته باشه که و استعداد والیبال داشته باشه که از همون ۱۵ سالگی فیکس تیم هایه ملی باشه
پسری که با ابهت و دارای جزبه و کمی و کمی هم خوشکلی
که هر مخاطبی
دل این نداشته باشه که نگاه چپ تو زندگیش کسی بهش بکنه
درست عین باباش
خخخخ
میدونم زیادی هست
ولی شدنی هم هست
نه؟؟؟

سلااام محمدرضا. اووووه. چه خبره وزن دو متر و پنجاه. مرتضی مهرزاد هم دو متر و ۴۶ سانتی متر هستش.
نه اتفاقا ۵۵ سانت برای یه بچه دو ماهه طبیعیه و زیاد نیست.
موقعی که به دنیا اومده بود، ۴۶ سانت بود که حالا ۹ سانت قدش بلندتر شده.
رشته ورزشی یا شغلی هم هر چی که خودش دوست داشته باشه. خخخخ.
حالا انشا الله همه ی این چیزایی که گفتی، هر چه زودتر قسمت خودت بشه عزیز.

بعد ادعا میکنند که مردم ما خودشون تصمیم میگیرند و کسی شستشوی مغزی بهشون نمیده خخخخخ امیر از همین الآن داره برای شستشوی مغزی بچهش تصمیم میگیره راستی هزارتا درود امیرم سال نو بر شما سه نازنین مبارک و خجسته. با طرحت در خصوص شهر خبر هم موافقم فقط اگه زیادی سنجاقش نکنی بهتره آخه تو گوشی خیلی زود پستها از صفحه اول میرند بیرون. در کل برات آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون دارم. شاد زی مهر افزون.

سلام عمو جان. سال نو شما هم مبارک.
نه اتفاقا من دموکرات تر از این حرفام. این دو تا تیم هم استثنا بود.
شکلک شوخی.
در خصوص میزان سنجاق هم هر چی مدیران محله تصمیم بگیرن، ما تابعیم.
اصلاً شاید امسال دیگه سنجاق هم نشه، اگرم بشه، فقط یک روز.

سلام امیر. اول که واسه خانواده سه نفرتون بهترینها رو آرزو دارم. دوم شعر اول پستتو اون موقع که پستای زندگی ادامه داره رو میزدی هم یادم که مینوشتی! یه کم خلاقیت خرج کن پسرم!
سوم اینکه یکی از کسانی که تو اون نظرسنجی بهت رأی داد من بودم البته به شهروزم رأی داده بودم!. چهارم اینکه مطمئنم فرمت جدید شهر خبر هم با اقبال بچه ها مواجه خواهد شد.

سلام اشکان.
اول که مرسییی.
دوم که الان خلاقیتم نمیاد، کلی کار دارم.
ضمن اینکه اون موقع اکثر شعرام در وصف یار گفته میشد.
الان دیگه کار از کار گذشته به مرادم رسیدم انگیزه سابق رو ندارم. خخخ
همین خوبه دیگه گیر نده. خخخ.
سوم و چهارم هم امیدوارم ادامه شهر خبر با سبک فعلی، مورد استقبال قرار بگیره.

سلام آقای سرمدی
سال نو مبارک
بروجرد فکر کنم تو اردیبهشت و خرداد عالی باشه الآن سرده
و اما در مورد شهر خبر من که توی همین مدت جای خالیشو حس کردم
حتی نگران شدم که شما دیگه رهاش کنید.
بابت سال گذشته بهتون خسته نباشید می‌گم و امسال اگر وقت نمی‌کنید و می‌خواهید کیفیتو هم بالا ببرید
فواصلشو طولانی کنید مثلا ۲۰ روز یک بار ولی رهاش نکنید.
من واقعا اخبار معلولینو همینجا دنبال می‌کردم
باز هم متشکرم و موفق باشید

سلام خانم شیبانی.
آره بروجرد در اردیبهشت که بینظیره.
شهر خبر هم نگران نباشید.
نه اتفاقا فواصل انتشار اخبار هم شاید کمتر بشه.
بستگی به میزان حجم اخبار داره. اگه ببینم پنج شش تا خبر جمع شده، در قالب یک بسته خبری منتشر میکنم.
حالا شاید بشه هر سه روز یک بار. شاید هفته ای یکبار نمیدونم.
بیست روز یکبار که کلا اخبار بیات میشه خخخ.
در کل که مطمئن باشید امسال هم از طریق شهر خبر، باز هم در جریان آخرین اخبار و مطالب مرتبط با نابینایان قرار خواهید گرفت.

سلام. کامبیز‌شاه سال نو را به تو و خانواده ات تبریک می‌گوید.
آرزو میکنم امسال بترکونی.
کلا خوش گذروندی.
من اول تا سوم مجتبی سواری کردم خیلی بهم حال داد.
بعدش رفتم یک روز دهات بودم و اومدم.
کار خاصی انجام ندادم.
دلمون برات تنگ شده بود.

سلام کامبیز جان. البته که به خاطر آرمان نشد بریم کوه و کمر تفریح. بیشتر تو خونه بودیم.
من هم دلم واسه محله تنگ شده بود.
اونجا تو روستا اصلا ایرانسل آنتن نداره. چه برسه به اینکه بخوام بیام نت.
امیدوارم امسال سال خوبی برای محله و کاربرانش باشه.

درود بر شما… سالی خوش برای خودتان و خانواده‌ی گرامیتان آرزومندم… سپاس از تلاش‌های ارزشمندتان… خاطرم هست اواخرِ اسفندماهِ سالِ نود و چهار که ویرایشِ تازه‌ای از نرم‌افزارِ پک‌جاز ارائه شد، فرمودید اواخرِ سالِ آتی نیز نسخه‌ای به‌روز‌رسانی شده از این نرم‌افزار ارائه خواهد شد، در پایانِ اسفندماه سال نود و پنج پستی حاویِ نسخه‌ای تازه از پک‌جاز در محله یا وبسایتِ پکتوس نیافتم، احیانا اگر تصمیمِ تازه‌ای برای زمانِ ارائه‌اش اتخاذ شده و اعلام نمودید من در جریان نیستم، خواستم از این طریق از خودتان جویا شوم آیا همچنان روندِ به‌روز‌رسانی و بهینه‌سازیِ نرم‌افزار ادامه دارد و این که چه زمانی نسخه‌ی به‌روز‌رسانی‌شده در اختیارِ کاربران قرار خواهد گرفت…

درود بر شما دوست عزیز و گرامی.
شما درست میگین.
برنامه ریزی اولیه ی ما برای بروز رسانی چهارم پکجاز، پایان اسفند ماه سال ۹۵ بود.
اما از وقتی که کار بروز رسانی رو شروع کردیم، چندین اولویت رو با توجه به نظرات کاربران مشخص کردیم.
از میان چهار اولویت اصلی، دو مورد تا پایان سال گذشته انجام شد، اما برای اینکه همه ی اون چهار مورد رو عملیاتی کنیم، تصمیم گرفتیم بروز رسانی چهارم رو به پایان فصل بهار در سال جاری موکول کنیم تا شاهد تغییرات بیشتری نسبت به بروز رسانی قبلی باشیم.
چنانچه در این زمینه پیشنهادی دارین یا اگه میخواین با جزئیات بیشتری در جریان بروز رسانی چهارم قرار بگیرین، میتونید با شرکت تماس بگیرین تا بیشتر واستون توضیح بدم.

سلام امیر خان سال نو مبارک از هوای دلپذیر .شیر داغ نان تازه گفتی فوراً گرسنه ام شد خخخخ داشتن فرزند برای ما نابینایان بسیار شیرینترست انشااللاه که همیشه کانون خانواده ات گرم و صمیمی باشد… ضمناً تغییرات خوب هستند… موفق باشید..

درود بر شما. خودم هم موقع نوشتن گرسنه ام شد خخخخ.
قطعا داشتن فرزند برای همه ی خانواده ها میتونه شیرین باشه.
چه بینا باشه چه نابینا.
امیدوارم تغییرات جدید بتونه رضایت کاربران برنامه رو جلب کنه.
شما هم پیروز باشید.

بحث شانس نیست محمد.
وقتی تیم به برد نیاز داره، بازیکن حق نداره از رو خودخواهی پنالتی رو چیپ بزنه. بازیکن حق نداره واسه خود نمایی تو طول بازی، توپی رو که به راحتی میشه با ضربه سر گل میشه برگردون بزنه که احتمال گل شدنش زیر یک درصده.
وقتی یه تیم نیاز به برد داره اونم تو این مقطع حساس، بازیکن حق نمایش نداره.
اگه تیم میتونه با یه بغل پای ساده به گل برسه نیازی به حرکات نمایشی نیست که آخرش فقط و فقط حسرتش بمونه واسه ۴۰ میلیون هوادار.
حالا اگه تیم سه چهار تا گل جلو باشه بازیکن اصلا بیاد فقط ۵۰ دقیقه برگردون و چیپ بزنه تا شاید یکیشو گل کنه.
وقتی این همه هافبک های تیم مهاجم رو تو موقعیت گل قرار میدند مهاجم باید قدر بدونه نه اینکه توپ هارو یکی پس از دیگری بزنه تو دست و پای دروازه بان یا بزنه بیرون.
اگه مهاجم خوبی داشتیم، فقط کافی بود تو هر بازی ۵ تا موقعیت گل خلق میکردیم.مطمین باش سه تا رو حداقل میزدیم.ولی حیف که با بالای ده تا موقعیت گل، مجبوریم تا دقیقه آخر نفسمونو حبس کنیم که تیممون یک بر صفر ببره.
حالا تقریبا باید هر شش امتیاز ممکن رو بگیریم تا صعودمون قطعی باشه.

درود امیر. عید سه تاییتون مبارک بااااشه. امیدوارم امسال هم واست سال خوبی باشه و شهر خبر هم میخونم و پیگیری میکنم. راااستی چی نیشه که همینجا اعلام کنی چه تغییراتیو تو برنامه به وجود اوردین. یعنی همین به روزرسانی رو چی کارش کردین.
بعدشم واس ما کامپیوتریا که به مردم خدمات میدیم یه فکری بکنین تو رو خدا. یا اون قطعه ای که شرکت جاز میفروشه رو وارد کنین, ویا هم خودتون یه کاری انجام بدین. این ادان واس nvda رو هم هنو انجام ندادین. ایجوری که نمیشه.
آرمانو هم یه گااااز بگیر از طرف من. ارادت.

سلام علی جان. من هم در سال جدید بهترین ها رو واست آرزو میکنم.
مشکلات عمدتا روی بالا بردن صحت خواندن کلمات و افعال محاوره ای، روی هم افتادن گهگاه کلمات فارسی و انگلیسی، اضافه شدن به پروفایل جاز و اضافه شدن به nvda به صورت پرتابل.
که البته، سه مورد نخست میشه جز نقاط ضعف برنامه.
ما هم در ابتدا تمرکزمون روی برطرف کردن نقاط ضعف هستش.
مورد چهارم یک امکان جدید هستش که خیلی هم به پکجاز مربوط نمیشه.
چون باید یه tts جدا بیاد روی nvda بشینه و اونم به صورت پرتابل، که البته داریم روش کار میکنیم.
البته چند مورد دیگه هم هست که اونا خیلی جزئیه و برطرف شده. حجم برنامه هم قطعا کمتر خواهد شد.
در خصوص اون قطعه ای که میگی شرکت جاز داره، خواهشا با مشخصات کامل با ذکر منبع بگو چیه تا بیشتر باهاش آشنا بشیم.
قطعا ویژگی هاش در سایت شرکت Freedom Scientific باید موجود باشه.
مرسیییی.

درود بر امیرخان و خانواده ی محترم
انشالاا که شما هم سالی پر از خیر و خوبی را در پیش داشته باشید و خالق زیبایی ها بهترین و قشنگترین تابلوی خود را در قاب زندگی شما بگزارد.
این تارمی و پرسپلیس امروز ما را دق مرگ کردند انشالا آرمان حق ما را ازشان بستونه.
بابت شهر خبر هم باز هم سپاس صمیمانه ی ما را بپذیر و آنچه را که خود می پسندی و برای محله دارای بیشترین خیر ممکن است بیار که همیشه با دست پر می آیید
در پناه آفریدگار مطلق شاد زی

سلام. سال نو روز پدر۲تایی مبارک! خوشحالم که عید خوبی داشتید و امیدوارم همیشه به همین خوبی براتون سپری بشه!
من یکی از خواننده های معمولا خاموش شهر خبرم. چه خوبه که این مدلی بشه. واقعیتش وارد که می شدم بین اخبار دنبال خبر های نابینایی می گشتم و باقی رو اگر حوصله و زمان داشتم می خوندم. حالا دیگه لازم نیست بین خبر ها بچرخم. عالی شد!
پاینده باشید!

سلام پریسا. سال جدید بر تو هم فرخنده.
آره امسال قصد دارم صرفا اون مطالبی که مرتبط با نابینایان باشه در مجموعه شهر خبر قرار بدم.
البته اون دسته از اخباری که مرتبط با معلولین باشه و نابینایان رو هم شامل بشه، در این مجموعه قرار خواهد گرفت.

سلام مجتبی.
خواهش، انشا الله که مفید باشه.
آره واقعا.
مطمئن باش،،، اگه خارج از تهران اندک درآمدی داشتم یا میشد اونجا شغلی واسم فراهم باشه، قید رفاه نسبی و امکانات موجود در پایتخت رو میزدم و میرفتم یه جایی مثل آبسرده زندگی میکردم.

سلام و درود بر داااش امیر
خوبی یا چطوری آیا خب من تازه این پست رو دیدم
و امیدوارم که امسال هم شهر خبرای خوبی برامون بذاری
حال کن با آرمان کوچولو یه گااااز داش مشتی هم از لپاش بگیر
به هر حال مرسی بابت این پست
روزت خوش روزت مبارک و خدا نگهدار

خخخ.
مطمئن باش اگه بازم در شرایط مشابه پارسال قرار بگیرم، اون کامنت رو حذف میکنم.
چون بسیاری از بچه ها نمیدونستن با پاک کردن کوکی های مرورگرشون میتونن دوباره در جشنواره شرکت کنن و رأی بدن.
اون کامنت تو، میتونست احتمال شرکت کاذب و در نتیجه غیر واقعی شدن نتایج رو بالاتر ببره.
برای جلوگیری از این مسئله من اون کامنت رو حذف کردم و جز این، هیچ هدف دیگه ای نداشتم.
میگم حالا که اومدی تو مراسم سالگرد کامنتت شرکت کردی، بیا این خرما ها رو هم به عنوان فاتحه بخور. خخخخ.

دیدگاهتان را بنویسید