خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

حل مسائل مرتبط با کتب درسی

دوستان خوبم سلام

امیدوارم در حال گذراندن بهترین اوقات زندگی تان باشید.

در این مطلب قصد دارم شما را با واحد نظر سنجی کتب درسی معاونت برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی آشنا کنم. هر یک از شما اعم از معلم، دانشآموز، سرپرست دانشآموز، همکار اداری و تمام صاحب نظران  می توانید

از این لینک

وارد کاربرگ نظرسنجی از کتب درسی آموزش و پرورش استثنایی کشور شوید و پس از پر کردن فیلد نام و نام خانوادگی نوع کاربری خود را به عنوان نیروی اداری، نیروی آموزشی، والدین و غیره مشخص کنید.

مراحل بعدی به ترتیب عبارتند از: نوشتن شماره تماس، پیدا کردن استان از combo box ، نوشتن نام شهرستان و آموزش گاه، مشخص کردن گروه استثنایی مثل آسیب بینایی، آسیب شنوایی، گروه اوتیسم و غیره، مشخص کردن دوره و پس از آن پایه تحصیلی، مشخص کردن نوع و سپس عنوان محتوا اعم از کتاب، کتاب کار، راهنمای معلم، جزوه آموزشی و غیره، نوشتن شماره صفحه و تعیین نوع اشکال از روی لیست، مانند اشکال در تایپ و ویراستاری، محتوا، طرح روی جلد، صفحه آراییو سایر موارد. در نهایت هم پیش نهاد  و انتقاد خود را در کادر مورد نظر می نویسید و با فشار دکمه Submit نظر خود را ثبت می کنید.

امیدوارم این مطلب مورد استفاده شما مخاطب گرامی قرار گیرد و با همتی بلند موجبات بهبودی هر چه بیشتر کیفیت کتاب های درسی را فراهم نماییم.

روزگارتان پر از قدرت تدبیر.

۷ دیدگاه دربارهٔ «حل مسائل مرتبط با کتب درسی»

سلام.
دستتون درد نکنه.
یادمه اون وقتا که دانشآموز بودم کلی غلط از کتاب هام می گرفتم و به معلم ابتداییم می گفتم و اون هم می گفت از طریق نامه اطلاع رسانی می کنم می دونم ایشون نامه ها رو حتماً می فرستادند ولی متأسفانه تغییر مثبتی در سال بعدی در کتاب اِعمال نمی شد و باز همون غلط ها دیده می شدند.
حالا که میشه اینترنتی گزارش داد احتمالش خیلی بالا میره که رسیدگی هم بکنند.
باز هم سپاس.

درود بر شما آقای آگاهی عزیز. با توجه به این که کتاب ها هر سال چاپ مجدد میشن، مکرر در جلسات ما میخوان که از طریق سر گروه ها در جریان مشکلات موجود قرار بگیریم و به سازمان اطلاع رسانی کنیم. یه خوبی بزرگش اینه که هر شخصی میتونه در هر زمانی این کار رو انجام بده.

سلام خانم جوادیان. ممنونم از اطلاعرسانیتون. راستش من انتقادهای زیادی به کتابهای خوانداری و نوشتاری ابتداییی دارم. این کتابها اشکالهای اساسی زیادی دارن. من نمیدونم این اشکالها رو کجا میتونم مطرح کنم. البته امیدی ندارم که نویسندههای این کتابها بخوان این تغییراتی که من دیدم رو اعمال کنن. مثلا این افراد و سیستمی که این افراد تحت اون عمل میکنن. عمدا از ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات معاصر و آثاری که ارزش ادبی داشته باشن تو کتابها نمیارن. هر شعری که تو کتابهای فارسی وجود داره یا برمیگرده به چند قرن پیش، یا فقط نظمه و شعار. حد اقل مشکلی که ادبیات کهن برای ما به وجود میاره اینه که دانشآموز نمیتونه معنی این آثار رو بفهمه. چون قبل از هر چیز باید با قواعد زبانی این آثار آشنا بشه. و این آشنایی تو اواخر دبیرستان به وجود میاد. تنها راه ما اینه که جملهها رو برای بچهها معنی کنیم و اونا بنویسن و حفظ کنن. این کار ضررهایی فراتر از این داره و آسیبهای زیادی به بچهها میزنه. ادبیاتی که آری از شعریت و ارزش ادبی باشه به ذوق دانشآموزان آسیب شدید میزنه و دانشآموز رو از حقیقت ادبیات هرچه دورتر میکنه.
البته من تلاش میکنم این نکتهها رو تو چنتا مقاله بنویسم. تنها کاری که میتونم انجام بدم اینه که حرفامو به گوش همکارهام برسونم. اگه شما سراغ دارید، مجلاتی که مربوط به آموزش و پرورش هست رو به من معرفی کنید تا چند مقاله در این زمینه بنویسم و برای اونها بفرستم.

درود بر شما آقای یگانه فکر می کنم شما از طریق سایت آموزش و پرورش به مطالب مورد نیاز دست پیدا کنید. medu.ir
حتما مواردی رو که از نظر شما باید اصلاح بشه یا تغییر کنه با ذکر پیش نهاد ارائه بدید. در جلسات استثنایی بیشتر مباحث حول محور مناسب سازی کتب درسی برای آسیب دیدگان بینایی می گرده و فرصت چندانی باقی نمیمونه تا به محتوای کتب پرداخته بشه. البته جلسات ضمن خدمت معلمان عادی هم فضای مناسبی برای طرح چنین مواردی هست. با توجه به این که شما کتاب عادی رو هم تدریس می کنید می بایست در این جلسات هم شرکت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید