خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

زنان نابینا

زن بودن پدیده ای عجیب است. آرام جان پدر، مرحم زخم های برادر، مایه حیات همسر، حمایت گر فرزند، در محل کار فرمان بری مطیع، در خانه مدیری با تدبیر، در خیابان محجوب و با وقار، در سختی ها صبور و پر احساس. این را خوب می داند که در جامعه خصوصا یک جامعه شرقی جنس دوم محسوب می شود اما این را هم می داند که پدید آورنده اش به او این چنین نمی نِگَرَد؛ پس ارزش زندگی را با همه وجود درک می کند. آنقدر توانا خلق شده که مادری می کند بی آن که جسمش فرایند مادر شدن را پیموده باشد. بر مسند قدرت تکیه میزند؛ رهبری می کند، پرورش می دهد، قدرت چگونه اندیشیدن را به شاگردانش می آموزد. جایی خواندم مردها شاخه های پر بار زندگی هستند و زن ها ریشه های آن. ریشه ها هرچه قوی تر، شاخه ها پر بارتر. حال این زن با این همه توانایی با چشم هایی بسته خلق می شود. جلوه ای زیبا از تجلی آفرینش. او تلاش می کند برای حفظ داشته هایش. کسب نداشته هایش. تحقق رؤیاهایش. گاهی تلاش می کند عضو  مؤثر خانواده باشد؛ گاهی به طور مساوی مسئولیت زندگیش با شخص دیگری تقسیم می شود؛ گاهی وقت ها هم لازم است که خود، به تنهایی مسئولیت زندگی را به عهده بگیرد. آن وقت است که دیگر سخت می شود؛ گرچه در میان این پیله سخت ، ظرافتی زنانه همواره جاودانه می مانَد اما سخت می شود. قدرت عظیمی پیدا می کند. قضاوت نمی کند پس قضاوت شدن را هم نمی پسندد. نگاهش به رو به روست. نگاه مستقیم به هدف. هرگز کسی جنس دلهره هایش را در نمی یابد مگر شخصی از جنس خودش.

 

۵۲ دیدگاه دربارهٔ «زنان نابینا»

آقای خویی! نمیدونم دقیقا من باید در چه موردی قانع می شدم البته معمولا با یه نوشته کسی به راحتی قانع نمیشه. صحبت شما در مورد رضایت مندی جنسی در غرب و پیش رفت ژاپن در ایجاد کانال های ماهواره ای و کانون خانواده بود و صحبت ما مطلبی دیگر.
موفق باشید.

سلام به شما بانوی ایرانی
تمام نقاط ویژه ای رو که تو پستتون نوشتین دوست داشتم
و به نظر من صاحب این ویژگی ها یعنی یک خانم که قابل ستودن هستش و میشود با آرامش شاخه هایمان را تا افق رشد داد و پُر بار کرد
به افتخار همچون بانوان

زنده باد

درود بر شما که همنشین ابزار خاموش و پر محتوای موسیقی هستید. خوشحالم که متن مورد پسند شما بود. منتظریم تا از شما پست هایی با محتوای معرفی ساز های مختلف و نیز نحوه استفاده و نگهداری از آنها داشته باشیم.
با آرزوی موفقیت برای شما.

سلام و درود بر معلم کوشا و ساعی و توانگر محله خانم جوادیان
روز معلم بر شما و همه ی معلمان محله مبارک باد و هزاران شاخه گل رز را تقدیم میکنم به همه ی معلمان این محله
و تمامی معلمان و اساتید دستتان را میبوسم و تشکر میکنم از بابت زحماتی که برای ما دانشآموزان دیروز و امروز و دانشجویان میکشید
خب خانم جوادیان بزرگوار تک تک کلمات پستتون لایک و لایک و هزاران بار لایک
و کاملاً درست و کامل در خصوص یک بانوی با وقار و گرامی سخن گفتید
به نظر من اگه یه آقا به موفقیت میرسه حتماً سر چشمه ی اون موفقیت و اون چیزی که باعث موفقیت میشه یک خانمه که با تمامی محارت صبوری بردباری باعث موفقیت اون آقا شده به هر حال مرسی بابت این پست زیبا و مرسی که این مطالب رو در محله قرار دادید
ایام به کام یه بار دیگه روزتون هم مبارک روز خوش و خدا نگهدار

آفرین بر خانم جوادیان تلاشگر و گرامی. متن واقعا قابل تامل و ارزشمندی است. از به اشتراکگذاریش صمیمانه سپاسگزارم. روز معلم هم بر شما و دیگر معلمین دوست داشتنی همنوع مبارک و خجسته باشد. برای همۀ بانوان سختکوش این فرشتگان معصوم آرزوی افتخارات بیشتر دارم.

درود بر عمو حسین گرامی! از تبریک روز معلم بسیار خرسندم و سپاسگزار.
نمی دانم شما نسبت به کلمه روشن دل چه احساسی دارید. کلمه معصوم برای زنان معادل همان کلمه روشن دل است برای نابینایان و یا واضح تر بگویم همان کلمه ضعیفه است در قدیم.
هر سه این کلمات سبب می شود انسان خود را در نازل ترین مرحله از اعتماد به نفس ببیند. هر سه این کلمات.
ممنونم از حضور پر ارزش تان.

بانوی خوش آتیه محله سلام. خوش حالم که فقط لذت نبردی و با تمام سلول هایت درک کردی. خوش حالم که خودت را خوب می شناسی. و اما شاگردانم. تمام شاگردانم و آنهایی که شاگرد من نبوده اند اما زیر مجموعه فعالیت من هستند به همراه خانواده هایشان تک تک در قلب من جای گاه ویژه ای دارند. تک تک شان. و باور کن که با مرور این لحظات امروز حال من خوب است.
شما هم خوب باشی نازنین.

سلام بر تو عزیز دلم. صاحب یکی از محبوب ترین صداهای خلقت. وقتی کتاب می خوانی صدایت در تمام ذهنم جاری میشود و همین است که لذت خواندن آن کتاب را دو چندان می کند.
و ادبیات گفتاری بی نظیرت در پستها و کامنتها که بسیار خواندنی و لذت بخش هستند.
ممنونم که آمدی.

درود بر خانم جوادیان عزیز.وقتی نویسنده یک پست فاطمه جوادیان هست پس باید عمیق خوند و عمیق تر اندیشید.همواره نوشته هاتونو لمس میکنم و انرژی می گیرم خانم معلم عزیز.و اما زن,آفریننده نیکی و زیبایی است و زمانی که باید نوعی سختی رو هم مدیریت کنه دقیقا میشه جمله آخر این پست,هیچ کس,هیچ کس جز یک همدرد و بهتره بگم یک راه آشنا درکش نخواهد کرد.عالی بود.شاد باشید.

درود بر خانم جوادیان عزیز
تبریک صمیمانه ی مرا بابت روز معلم بپذیر
ضمن اینکه پست قشنگتان را لایک می کنم ولی نفهمیدم چرا در حالی که تمام محتوای این پست گویای زن با تمام معنایش بود، به زنان نابینا اختصاص یافته است.
اما به این نکته ایمان راسخ دارم که شما بهتر از همه اسم پستتان را انتخاب کرده اید.
در پناه خالق زن و زیبایی شاد باشید

درود بر شما همکار گرامی! تبریک فراوان مرا به مناسبت فرا رسیدن ایام بزرگ داشت مقام شامخ معلم بپذیرید.
از این که در انتخاب تیتر پست به من اعتماد دارید، از شما متشکرم.
نمی دانم اجازه دارم از شما بخواهم یک بار دیگر متن را کمی دقیق تر بخوانید یا نه.
شاید اگر فرصت شود و بخوانید بانوی نابینا را در آن بیابید.

درود بر خانم جوادیان
دوباره خواندم و بعد از چشمهای بسته، باز هم جملات و محتوا و ساختار آن به من القا نکرد که خاص بانوان نابینا است. بلکه به این اعتقاد رسیدم که آیا جملات و محتوای بعد از چشمان بسته نمی تواند وصف حال زنان بیناهم باشد؟
به هر رویی مهم این است که نوشته ی شما چون تیری قلب مرا نیز به قلب سایر مخاطبین دوخت و تاثیر شگرفی بر من گذاشت.
پس مهم عنوان نیست مهم جولان قلم شماست که بدون بر خوردن به هیچ مانعی قلبها را در می نوردد و خود را حاکم بلامنازع ملک دل می کند.
پس باش و بنویس که جوهر قلمت طرب جان است.
شادان و خندان باش که زیبنده ی توست

درود بر شما دوست گران قدر.
سپاس فراوان بابت تبریک روز معلم.
از دل بر آمده بود که بر دل نشسته. متن را برای محله نوشتم. برای آنهایی که هنوز تا شناخت زنان نابینا راه زیادی دارند.
ممنونم که آمدید و خواندید. امیدوارم از وضعیت درس و دانش گاه راضی و خشنود باشید.

سلام
اول اینکه با تأخیر روز معلم رو صمیمانه بهتون تبریک میگم.
نوشتۀ خوب و تأمل برانگیزی بود.
ولی شخصا میگم که متأسفانه هنوز به عنوان یک بانوی نابینا این ویژگی رو در خودم تقویت نکردم که در برابر مشکلات و چالشها محکم باشم.
موفق و سربلند باشید.

سلام و عرض ادب
متنی زیبا و در عین حال قابل تاملی بود. ذهنم را درگیر کرد. این جملات در ذهنم نقش بست: زن آرمان گرای نابینا
زن اخلاق گرای نابینا
زن ژرف نگر نابینا و امثال این خصوصیات که در زن و مرد, سالم و غیر سالم, کم است. باید باشد و بیشتر و بیشتر باشد و با تلاش و زحمات شما معلمین عزیز که این صفات و خصوصیات انسانی را از صمیم قلب به بچه ها می آموزید قطعا محقق خواهد شد. سخت است ولی با کمک شما, من, سایرین که به این الگوهای زیبا پایبند هستند خوبی ها فراگیر خواهد شد.
در ضمن روز معلم هم به شما و همه معلمین تبریک عرض میکنم. موفق و پیروز باشید

خانم جوادیان عزیز! بسیار زیبا می نویسید.
هرگز کسی جنس دلهره هایش را درنمی یابد مگر کسی از جنس خودش.
واقعاً این جمله کلی از حرف های دل منو زد! حرف هایی که اگر خودم می خواستم بگم قطعاً باید چند صفحه می نوشتم.
موفق و ثابت قدم باشی.

سلام بر دوست نازنینم. بدون شک من جنس دلهره ات را آن شب پشت در بسته دریافته بودم. بگذریم.
کتاب بنویس نازنین. از همین دلهره ها از این که چقدر زیبا حلشان می کنیم. از لذت هایی که می بریم. کتابت را به دورترین نقطه ها بفرست تا همه در نوشته هایت غرق تفکر شوند. شاید در آن زمان کمتر احساس تنهایی کنیم.

بله فاطمه خانم حرف شما رو قبول دارم
ولی مشکل همین زمانه و زمان هستش چون بعضی از زخم ها به قدری کاری هستن که طول زمان هم باعث بهبودشون نمیشه و شخص رو از پا در میاره
من نا امید نیستم و همه امور رو به صاحب زمان سپردم به امید حق

دیدگاهتان را بنویسید