خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

یه سلام داریم برای از سر باز کردن و یه سلام دیگم داریم برای…

دوستان عزیز سلام. امیدوارم که حال همگیتون خوب باشه. قبل از اینکه مطلب مورد نظرم رو خدمتتون عرض کنم، میخواستم یادآوری کنم که دیدید من بیخودی اسم خودم رو همیشه تنها نگذاشتم! میگید چرا؟ واسه اینکه حدود دو ماهی بود که کامپیوتر من بیچاره خراب شده بود و به اینترنت متصل نمیشد! نمیدونم مشکلش چی بود ولی هیچ کسی نتونست یا حاضر نشد به من کمک کنه تا از شر این اشکال خلاص بشم! کسی رو هم که به اون صورت نمیشناسم تا بتونم بطور دائم ازش کمک بگیرم و اوناییم که میشناسمشون، موفق نشدند مشکل من رو حل کنن! بهر حال گذشت! بله گذشت. اما مطلب اصلی که میخواستم باهاتون به اشتراک بگذارم، همونطور که از عنوانش پیداست، در مورد سلام کردن و سلام دادنه. ببینید دوستان به نظر من که اینجوری بوده نظر شما چیه؟ ما دو نوع سلام داریم. یه سلام فقط واسه از سر باز کردن وظیفه سلام دادن و بدون احوالپرسیای مرسوم. بطوری که فقط میگن سلام. دیگه کاری ندارن طرف یا مخاطب حالش خوب باشه یا نه یا بقول معروف به من چه که حالش خوبه یا نه! البته این تجربه خودمه. اطراف خود من کسانی زندگی میکنن که وقتی منو میبینن فقط به گفتن سلام. بسنده میکنن و نه حالی، نه احوالی، نه چیزی! فقط عنوان میکنن که ما به تو سلام میگیم که فردا گله نکنی که چرا فلانی به من سلام نکرد! خب این خیلی بده! ولی یه سلام دیگم داریم که همراه با احوالپرسی گرم و صمیمی هست و خیلی هم به دل میشینه!. به به! سلام آقا یا خانوم فلانی! خوبی؟ خوشی سلامتی؟ چه خبرا و از اینجور احوالپرسیای صمیمانه و دوستانه که میگم. خیلی هم به دل میشینه! بذارید راحتتر باهاتون صحبت کنم! فامیلای همسرم، اکثریت قریب به یقینشون در برخورد با من، از سلام نوع اول یعنی همون سلام از سر باز کنی استفاده میکنن! فقط میگن سلام و خیلی هم که بخوان مایه بگذارن میگن سلام آقا داوود و… یعنی حالت خوب باشه یا نباشه کاری نداریم! این، همون تجربه ایه که قبلا گفتم وقتی میخوان چیزی بدستم بدن هی تق تق تق میزنن به دست و پا و چک و چونه ام! خوشبختانه توی فامیل خودم اینجور آدم نداریم و هرکی میخواد با من سلام و احوالپرسی کنه با در نظر گرفتن مشکل شنواییم، خیلی راحت و صمیمی میان جلو و باهام سلام و احوالپرسی میکنن یعنی سلام از نوع دوم. حالا ببینم شما چی فکر میکنید؟ آیا برای خود شما هم این تجربه پیدا شده یا نه؟

۹ دیدگاه دربارهٔ «یه سلام داریم برای از سر باز کردن و یه سلام دیگم داریم برای…»

درود
حرفتون درسته، ولی شخصا به نظرم نگفتن (حالت چطوره) و امثال اون وقتی که حالت برای طرف اهمیتی نداره بهتر از گفتن بی‌دلیل اونه. توی زندگی روزمره خیلی پیش می‌یاد که یکی حالت رو می‌پرسه ولی جوابش براش کوچک‌ترین اهمیتی نداره. برای من که بیشتر همون نوع اول سلام هست، مگه اینکه طرف مشکلی داشته باشه که من بتونم براش حل کنم که اونوقت حسابی گرم می‌گیره.
زیاد سخت نگیرید دوست عزیز. زندگی همینه.
شاد باشید.

سلام مطلب شما خیلی قابل بحث و دقیقه ضمن تشکر از پردازش ایده های نو و تازه از طرف شما الآن فرصت ندارم اگه شد در یه زمانی نظراتم را جهت ارزیابی شما و دیگر عزیزانم مطرح خواهم کرد

پس تا بعد مرسی

سلام!
با میثم موافقم. وقتی بعد از سلام هم یه احوال‌پرسی سرسری باشه و جوابشم برای طرف مهم نباشه، اون احوال‌پرسی یا هر حرف دیگه‌ای مثل سلام باعث دلزدگی میشه. پس بهتره اونایی که اساساً تمایلی به گفتگو ندارند به همون سلام اکتفا کنند. چون بقیه حرفاشون هم مثل سلامشون چنگی به دل نمی‌زنه.

سلام. بسیار مطلب جالبی بود لذت بردم
اگر سوالی مشکلی چیزی در زمینه ی کامپیوتر بود خوشحال میشم در حد توان راهنمایی کنم
شماره تماس جهت پیام در واتسآپ تلگرام و یا اس ام اس
۰۹۱۰۹۴۶۴۷۹۶

سلام. من دوست دارم بچای لذت بردن، یه چاره ای بیندیشیم که دیگران رو مجاب به احترام گذاشتن به خودمون بکنیم چون اونا هم توقعی اینچنین دارن نه اینکه اونا ما رو و ما اونارو از سر باز کنیم. در مورد کامپیوترر هم که گفتید، بدلیل مشکل شوایی من زیاد روم نمیشه تلفنی صبحت کنم و اگه اشکالی نداشته باشه از طریق پیامک با شما در تماس باشم. نمیدونم بشه از این طریق اینجور مشکلات رو حل کرد یا نه. بهر حال ممنون ازتون.

سلام. در مورد کامپیوترتون خوشحالم که مشکل حل شد. به نظر من افرادی که می شد کمک کنن رو شاید نمی شناختید وگرنه بچه های دست به خیر داخل محله زیادن. شاهد این حرفم همین علی اصغر که کامنتش اینجا موجوده. ایشالا دیگه هرگز گرفتار نشید و اگر هم گرفتاری بود خیلی سریع حل بشه و به چند ماه نکشه که اینهمه از هم محلیمون بی اطلاع بمونیم.
سلام هم، بله واسه من پیش اومده. واسه هر کسی پیش اومده. واقعیتش برای من این۲طرفه هست. خودم هم شده به خیلی ها از این سلام ها داده باشم. من تصور می کنم این طبیعیه. همه که خیالشون به اوضاع احوال ما نیست. ما هم همین طور. واقعا خود من به چند نفر از اون هایی که در روز می بینم سلام های دلی می کنم؟ و چند تاشون از دل به من سلام می کنن؟ خود من از این مدل سلام ها دلگیر نمیشم چون خودم هم انجامش میدم. و در نهایت با آقای امینی موافقم. تصور کنیم کسی که می دونم خیالش به چگونگی احوال من نیست از سر تعارف وایسته به احوال پرسی و هم زمان خودش رو تلف کنه هم زمان من رو هدر بده! من این رو واسه خودم لازم نمی بینم و ترجیح میدم بقیه هم به من که می رسن این کار رو نکنن. شبیه تعارف های اضافیه. البته این ها که نوشتم نظرات خودم در مورد خودم و اطرافمه و ممکنه شما از بیخ رد کنیدش و بگید موافق نیستید. اما بچه ها درست میگن بحث های جالبی رو مطرح می کنید. کنجکاوم که موضوع بعدی پست آینده شما رو حدس بزنم. کاش فاصله بین حضور هاتون کمتر بشه!
همیشه شاد باشید!

ممنون از همگی شما بخصوص شما دوست عزیز. ما باید یه فرهنگساز بسیار جد و جدی و جدی و جدی ایجاد کنیم که دیگران، همه آدمها رو مثل خودشون بدونن یعنی اگر اونا فکر میکنن که خیلی ارزشمند هستن در مورد مخاطبینشون هم همین فکر رو بکنن. نه اینکه از واژه سلام فقز و فقط برای از سر باز کردن طرف مقابل یا نوعی دک کردن طرف استفده کنن. در مورد کامپیوتر هم، مشکلی که برام پیش میاد اینه که من یه مودم همراه اول خریدم از نوع فلش مموری یا USB هر چند وقت یکبار این مودم، نمیدونم چه بلایی سر کامپیوتر من بیچاره میاره که به هیچ عنوان دیگه به اینترنت متصل نمیشه و پیغام میده که نتونستم کانکس رو پیدا کنم البته متن کاملش رو کاش یادداشت میکردم و براتون میفرستادم اما این پیغام معنییه که من ازش برداشت کردم و با دوستانم که مرور میکردیم همین رو به من میگفتن. بهر حال تا اعلاع ثانوی که مشکلی ندارم تا ببینیم دوباره چه بلایی سرش بیاد.

دیدگاهتان را بنویسید