خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
بدون ویندوز گویا ویندوز نصب کنید!

سلام.
چه خبره چرا اینجا اینقدر خلوت؟
کسی از اینجا رد نمیشه؟
همه خوابن؟

واقعا فعالیت بچه ها رو با پارسال پیارسال این موقع بررسی کنید متوجه میشید که واقعا خیلی کمتر شده و من تعجب میکنم که چرا دست اندرکاران گوش کنی چرا واقعا کار خاصی نمیکنن!
انگار که همه فقط تو تیمتاکن!
بگذریم.
میخواستم یه خبر با حال بدم ( البته که بعضیهاتون ممکنه بدونید)
شما تو ویندوز ده بعد از این که از روی فلش یا dvd boot شد و با زدن کلیدهای ctrl+Windows+enter میتونید صدای narrator رو داشته باشید و از اونجا نصب و پارتیشن بندی هم خیلی راحت تر و درد سر های ویندوز گویا و حتی مشکلاتی که با انواع فرمتهای hard disk مثل gpt و mbr پیش میاد رو ندارید.

فقط دقت کنید که اگه از usb bootable میخواید استفاده کنید باید اون رو fat 32 format کنید این مشکلی بود که من با یکی از کامپیوتر هایی که دستم رسیده بود داشتم.
و باز هم اگه مشکلی خوردید باید چک کنید که UEFI boot فعاله یا نه.
شاید در مورد این فرمت های مختلف دیسک و UEFI یه پست جدید گذاشتم.
البته ممکنه شما در build های قدیمیتر ویندوز 10 صدای narrator رو بعد از boot نداشته باشید که اگه تست کردید و نبود تو کامنتها بگید.

و در آخر بچه ها صحبتهای teamtalk اینجا شاید آرشیو نشه و حد اقل محتوایش فعلا برای موتور های جست و جو قابل سرچ نیست و حیف که اون فضای با حال سالهای قبل از دست بره در حالی که سالانه هزینه ی زیادی برای نگهداری اینجا میشه ولی برای teamTalk ما میبینیم خیلی ها با کمترین هزینه برای خودشون یه server teamtalk راه انداختند.
با تشکر از آقای راشاد که این موضوع رو به من اطلاع دادن.

موفقتر باشید.

۱۰ دیدگاه دربارهٔ «بدون ویندوز گویا ویندوز نصب کنید!»

سلام اگه تو نصب ویندوز به مشکلی نخورید نمیخواد برای uefi کاری انجام بدید.
پیشنهادم برای نصب ویندوز استفاده از dvd هستش برای این که اولویت بوت داره و نمیخواد کاری انجام بدید فقط یه ویندوز ۱۰ رو با یکی از برنامه های write dvd که قابلیت write کردن bootable dvd دارن بزنید روی dvd.
ولی اگه مجبورید از usb استفاده کنید باید یک بار با یه فرد بینا برید توی تنظیمات و حفظ کنید که چه کلیدهایی رو زدید.
مثلا من که لپتاپم ایسوز هست برای بوت شدن escape میزنم و بعد ۳ بار جهتنمای پایین رو میزنم که به اسم فلش برسه و اینتر میزنم.
یه راه با حال هم هست.
میتونید از برنامه ی be my eyes کمک بگیرید.
تو این برنامه micro soft و google مستقیما بهتون جواب میدن و کمکتون میکنن که ویندوز یا هر محصول مایکروسافت رو نصب و راه اندازی کنید.

سلام.
مرسی که به این پست سر زدی.
fat 32 اگه حجم یه فایل ۴ گیگ بیشتر باشه پشتیبانی نمیکنه.
ولی اگه فایلهای کمتر از ۴ گیگ داشته باشی مشکلی نیست.
وقتی یه usb bootable میسازی میاد اون فایل گنده ی ۴ ۵ گیگی رو باز میکنه و دونه دونه میریزتش رو فلش اینطوری اگه ۱۰۰ گیگ هم باشه مشکلی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید