به نام خدا
در این مطلب مقاله ای را راجع به استفاده از فنآوری های کمکی در تدریس آمار سال دوم به دانشجویان نابینا به شما معرفی می کنیم. در ادامه می توانید ترجمه فارسی چکیده این مقاله را مطالعه کنید و اصل مقاله را به زبان انگلیسی و در قالب pdf دریافت کنید.
فنآوریهای کمکی برای دانشجویان نابینای سال دوم آمار
چکیده
در دانشگاه Wake Forest، یک دانشجوی نابینا در دوره آمار سال دوم ثبتنام کرده است. این دوره رگرسیون ساده و چندگانه، شناسایی مدل، انتخاب مدل، تجسم داده و رگرسیون منطقی پایه را پوشش می داد. در این مباحث لازم است که دانشجو سه نوع مطلب را هم تفسیر و هم تولید کند: نوشتار ریاضی، برنامه نویسی رایانه و نمایش دیداری داده. هرچند ما منابع پراکنده ای را برای دانشجویان نابینایی که مشغول تحصیل در دوره های ریاضیات یا آمار مقدماتی هستند پیدا کردیم، ولی شرح کاملی از آموزش مدل سازی آماری به دانشجویان نابینا نیافتیم. ما همچنین چالش هایی را در کنار هم قرار دادن چند راه حل ناقص کشف کردیم. این مقاله خلاصه ای است از روش خاصی که ما دنبال کردیم. ما بسیار روی ترکیب کاربرد چندین فنآوری موجود تکیه کرده ایم. به خصوص، این مقاله استفاده گسترده از صفحه خوان ها، LaTex، استفاده تغییر یافته از R و بسته BrailleR، یک چاپگر بریل رو میزی و روش تدریسی تغییر یافته را به تفصیل بررسی می کند.
می توانید این مقاله را از اینجا دریافت کنید.
یک پاسخ به «معرفی مقاله فنآوریهای کمکی برای دانشجویان نابینای سال دوم آمار»
ضمن عرض سلام و خدا قوت فراوان خدمت شما
لطفاً در صورت امکان ترجمه فارسی اصل این مقاله ارزشمند و پر فایده را هم جداگانه آپلود و منتشر نمایید.
به امید روزها و شبهای روشنتر برای جامعه نابینایان ایران زمین