خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اپلیکیشن Be My Eyes در ایران دسترس‌پذیر شد

با سلام
همان گونه که احتمالا مطلع هستید، اپلیکیشن Be My Eyes یا چشمان من باش که چند سالی است برای کمک به نابینایان راه اندازی شده، در ایران به علت تحریم‌ها، خارج از دسترس بود و باید برای استفاده از آن از فیلترشکن استفاده می‌شد که این امر مشکلات فراوانی به دنبال داشت؛ تا آنجا که بسیاری از نابینایان و همچنین داوطلبان داخل ایران عملا نمی‌توانستند از آن بهره‌ای ببرند. طی سالهای گذشته نیز بسیاری از نابینایان ایران به این امر اعتراض داشتند و تماس‌های فراوانی با مسئولان این استارتاپ داشتند اما متاسفانه ایشان پاسخ‌گو نبودند. خوشبختانه احتمالا در اثر همین اعتراضات بالاخره این اپلیکیشن در ایران دسترس‌پذیر شد و از این پس می توانیم بدون استفاده از فیلترشکن و VPN از آن استفاده کنیم.

برای نصب اپلیکیشن Be My Eyes بر روی اندروید از این لینک:

و برای نصب بر روی IOS از این لینک استفاده کنید:

 

توضیحات تکمیلی:

 

Be My Eyes اپلیکیشنی پرکاربرد است که برای کمک به آسیب دیدگان بینایی طراحی شده است. نابینایان و کم‌بینایان می‌توانند با نصب این اپلیکیشن بر روی دستگاه های هوشمند همچون مبایل و تبلت، با کسانی که داوطلب کمک به آنها هستند ارتباط تصویری برقرار کنند و از آنها در کارهایی همچون تشخیص رنگ، خواندن برچسب کالاها و اطلاعاتی از این قسم کمک بگیرند.
همچنین در صورتی که شما داوطلب کمک به نابینایان هستید می‌توانید این اپلیکیشن را از لینک‌های فوق نصب کرده و به نابینایان و کم‌بینایان کمک برسانید.
در این خصوص ذکر این نکات ضروری است:
ارتباط بین نابینا و داوطلب کاملا ناشناس است و نیازی به ذکر هیچ‌گونه اطلاعات شخصی نیست.
نابینا هیچ تصویری از داوطلب دریافت نمی کند و تنها صدای داوطلب را می‌شنود.
سوءاستفاده از اپلیکیشن موجب بسته شدن حساب کاربری فرد می شود و امکان استفاده از آن بر روی آن دستگاه غیرممکن می‌گردد.
اگر تمایل دارید به عنوان داوطلب به نابینایان و کم‌بینایان فارسی زبان کمک برسانید، حتما زبان اول را در تنظیمات اپلیکیشن بر روی فارسی قرار دهید.
لطفا این مطلب را به اشتراک بگذارید تا تعداد داوطلبان فارسی زبان افزایش یابد.

۳۳ دیدگاه دربارهٔ «اپلیکیشن Be My Eyes در ایران دسترس‌پذیر شد»

درود.
با توجه به این اتفاق خوبی که افتاده، توصیه می کنم حتما این برنامه رو به داوطلبان بینایی که می شناسید و می دونید می تونن در این زمینه کمک بکنن حتما و حتما معرفی کنید.
اما نکته ی دیگری که باید بهش اشاره کنم این هست که بهتر بود به جای استفاده از کلمه ی در ایران دسترسپذیر شد، از عبارت در ایران رفع فیلتر شد یا در دسترس ایرانیان قرار گرفت استفاده میشد.
چون زمانی که شما از دسترسپذیری صحبت می کنید، معمولا چیز دیگه ای به ذهن مخاطب میاد و یه کم گیج کننده هست.
باز هم سپاس از اطلاعرسانی!

سلام.
بله حتما باید ما تا اونجایی که میتونیم این نرم افزار رو به دیگران معرفی کنیم که تعداد داوطلبان فارسی زبان افزایش پیدا کنه.
در خصوص عبارات جایگزین با شما موافق هستم اما اون ها هم به نظر خودم یه سری مشکلات داشتن به همین دلیل ازشون استفاده نکردم. مثلا اینکه رفع فیلتر این شائبه رو ایجاد می کرد که شاید از طرف ایران فیلتر بوده!
ممنون از نظرتون

درود.
ممنون از این خبر خوب. یه مدت بود به دلیل قابل‌استفاده نبودن برنامه در ایران از ادامه ترجمه برنامه نا‌امید شده بودم. ولی این خبر رو که خوندم شروع کردم قسمت‌هایی که تغییر کرده یا اضافه شده و ترجمه نشده رو ترجمه کنم. امیدوارم در بروزرسانی بعدی ترجمه‌ها اعمال بشه.
همیشه خوش‌خبر باشید.

سلام و صد سلام و عید بر همگی و علی الخصوص شما مبارک.
از شما چه پنهوون بودن نبین هایی که با واتس اپ باهام تماس تصویری برقرار کردن تا بهشون شماره و …. رو بگم و به اصطلاح چشمان اونا باشم ولی به نظرم این کار سختیه. چون نحوه نگه داشتن دوربین و یا همون گوشی خیلی مهمه. گاهی ممکنه خود فرد جلوی نور لامپ باشه و اون زمان نوشته های فلان کتاب یا اعداد مورد نیازشون معلوم نیست.
از من میشنوید همیشه از همسایگان و افراد حقیقی کمک بگیرید.
باور کنید کمک خواستن محترمانه از دیگران یکی از تمارین برای بالا بردن اعتماد به نفسه.
به شخصه خیلی از کاراای پست گذاشتنو بلد نیستم و معمولا توی بوق و کَرنا داد میزنم که ایها الناس من رعد اومده از قرون پارینه سنگی ام و ازین کارا بلد نیستم. همیشه خدا هم دوستان با حوصله و مهربونی کمکم کردن. تازه این افراد می تونستند به من بگن رعد برو علوم روز رو یاد بگیر و خجالت بکش خخخ اما نگفتن و با حوصله راهنماییم کردن. حتی یادمه مشتبهی منو ثبت نام کرد توی محله خخخ
ولی اگه شما از کسی بخواهید که بهتون کمک کنه خوشحال میشه و توی دلش نمیگه خب برید کار کنید و چشم دار بشید خخخخ
میگه؟؟ نه والا

خواستم به این دیدگاه پاسخ ندم، اما فکر کردم که اگر این کار رو نکنم، جواب دانشآموزانی که دارم بهشون برای زندگی مشورت میدم رو چی بدم.
عجب! خدا رو شکر که همه طرز فکر شما رو ندارن که اگه اینطوری بود میلیونها نفر به عنوان داوطلب بینا توی این نرم افزار ثبت نام نمیکردن و همیشه نرم افزار رو روشن نمیذاشتن که پاسخ من و امثال من رو بدن. شما اگر خودتون حوصله ندارید و با گذاشتن این کامنت عملا به صورت غیر مستقیم به دوستهای نابیناتون که برای کارهاشون بهتون مراجعه میکنن میفهمونید که دوست ندارید جواب بدید، نیازی نیست نرم افزاری به این مفیدی رو نقد کنید. فقط کافیه توی این پست کامنت ندید و حتی اعتراف کنید که شما حوصله این کار رو ندارید. و اگه به این موضوع اعتراف کنید دلیل نمیشه که خدایی ناکرده شما رو فرد بدی تلقی کنیم و این کاملا منطقیه که یکی حوصله این کار رو نداشته باشه. برای همین هم از واژۀ داوطلب توی این نرم افزار استفاده شده. ضمنا کسی که نیتش کمک کردن باشه حتی اگر اون کمک مجازی باشه میتونه فرد مقابل رو راهنمایی کنه.

سلام آقای هژبری
واقعیتش من در صبوری و داشتن حوصله زیاد زبانزد هستم. چرا متعصبانه برخورد میکنید؟
من با ۵ تا دوستان نابینای خوبم در ارتباط هستم که سعی کردم در این زمینه کمکشون کنم.
خدارو شکر رو در بایسی هم با کسی ندارم وقتی زنگ زدن اگه کاری داشتم ازشون معذرت خواستم و اگه بی کار بودم سعی کردم تا رسیدن به نتیجه همراه باشم و خدا میدونه ناراحت نبودم که هیچ خیلی هم خوشحال بودم که می تونم به دوستام کمک کنم.
ولی گاهی وقتی به نتیجه دلخواه نرسیدیم دیدم که اون فرد خیلی از نابیناییش ناراحت شده. و ناراحتیش به قدری بوده که روزشو خراب کرده.
در هر حال دوستانی که به من زنگ میزنند ۵ نفر بیشتر نیستند و خدارو شکر اونا منو و اخلاقهامو خوب شناختند و منو مثل شما قضاوت نکردند.
همین جا هم بهشون اعلام میکنم که من در این روزهای قرنطینه در خانه و بی کارم. خیالتون تخت خخخ
در پناه الطاف خدا باشید و باشیم.

سلام. من شما رو به هیچ عنوان نمیشناسم و با شناخت شما رو قضاوت نمیکنم. فقط با توجه به کامنتی که اینجا دادید شما رو قضاوت کردم و این هم تنها راه شناخت من نسبت به شما بوده و هست. ضمنا من حرف شما رو میپذیرم که صبورید و صبورانه به دوستانتون کمک میکنید اما باز هم کامنتتون رو نمیپسندم چرا که اون شخص نابینا هرکسی که میخواد باشه حتی من نوعی اگر قرار باشه با چپ و راست کردن دوربین و محدودیتم برای گرفتن دوربین از نظر روحی به هم بریزم و روز رو که چه عرض کنم یک ساعت از وقتم رو به غصه خوردن و اذیت شدن بگذرونم یعنی عدم پذیرش شرایط جسمی خودم و این مشکل من نوعی هست نه مشکل نرم افزار be my eyes یا حتی تماس تصویری که از طریق واتسآپ یا نرم افزارهای دیگه با شما گرفته میشه. خانم رعد این کار بسیار کار صحیح و پسندیده ای هست که از طریق اینترنت به افراد نابینایی مثل ما کمک برسه و من به عنوان شخص تا حدی مستقل به شما پیشنهاد میکنم که اگر واقعا صبور هستید و میتونید به بچه ها کمک کنید که با توجه به کامنتی که بالا درج کردید ۱۰۰% میتونید کمک کنید، لطفا توی این نرم افزار به عنوان یک شخص داوطلب ثبت نام کنید. اگر در ثبت نام در نرم افزار هم مشکل دارید، من در خدمتم، با ایمیل mahmood.hojabri@gmail.com در ارتباط باشید. هر وقت هم خسته شدید و یا کار داشتید، خیلی راحت بدون اینکه به شخصی توضیحی بدید میتونید BeMyEyes رو ببندید یعنی میخوام بگم اگر تا به حال مجبور میشدید پاسخ بدید و بگید کار دارم، دیگه از حالا به بعد با نصب این نرم افزار نیازی به این کار هم نیست. من آموزش ثبت نام داوطلبین رو در کامنت بعد میذارم که اگر شما یا عزیز دیگری خواستید توی نرم افزار به عنوان فرد بینا ثبت نام کنید، راحتتر بتونید این کار رو انجام بدید. به من حق بدید که این کامنت رو میذاشتم چرا که شما دوستانی با روحیه حساس رو در نظر گرفته بودید با این تفاوت که من دوستانی رو در نظر گرفتم که تازه میخوان قدمی برای استقلالشون بردارن و با این نرم افزار تشویق میشن که بدون اینکه کسی منتی سرشون بذاره کارشون به راحتی انجام بشه. و وقتی شما به عنوان یه شخص بینای محترم تشریف میارید و نظرتون رو اینجا میذارید، بدون اینکه هدفتون رو از بیان این نظر مطرح کنید تنها اتفاقی که میفته اینه که اون شخص هرچی هم قدم به جلو برداشته کاملا اعتماد به نفسش پایین میاد و به عقب برمیگرده و از طرفی چون که ممکنه توی همسایه ها یا خونواده یا اطرافیان منت ببینه کاملا گوشه گیر میشه و در نهایت هیچ پیشرفتی نمیتونه داشته باشه. راستی خانم رعد خوش به حال شما و بقیه که همسایه هاشون با کمال میل کمک میکنن، ما که هنوز کمکی نخواستیم درگیریم. خخخخخخخ. باید بهتون بگم که تمام کارهایی که نیاز به فرد بینا داره رو ما با این نرم افزار انجام میدیم.

من کامنت ایشون رو که خوندم اصلا حس نکردم قصدشون اینه که به نابینا کمک نکنن یا حوصله کمک به نابیناها رو نداشته باشن.
اگه اینطوری بوده چرا تو این چند سال، با سایتمون همراه شدن؟ در اردوها شرکت کردن؟ کامنتهای زیادی نوشتن و جواب دادن و از بقیه احوالپرسی کردن؟
و چرا پستهای متعدد در سایت گذاشتن، اگه حوصله و قصد کمک به نابیناها رو ندارن!

سلام. مرسی از کامنت های شما. خب جواب شما در تعاملی که با آقای هژبری عزیز داشتین حاصل آمد.
تنها این نکته رو اضافه می کنم که بی مای آیز همیشه و در هر زمان و مکانی در دسترس همه هست. فقط کافیه اینترنت داشته باشید.
ممنون از حضور شما

دوستان عزیز. خوشحالم که این نرم افزار رفع فیلتر شد، من چندین بار از سازنده این درخواست رو داشتم ولی همینطور که در آموزش BeMyEyes عرض کردم، ایشون گفتن که سروری که ما ازش استفاده میکنیم به ایران خدمات نمیده.
من و همسرم مستقل توی خونه زندگی میکنیم و همیشه اگر مشکلی داشته باشیم از داوطلبان عزیز نرم افزار be my eyes کمک میگیریم و خدا رو شکر همشون کاملا صبورانه و مهربون بهمون پاسخ میدن.
شعار من همیشه این بوده و هست: به جای اینکه همیشه کارهاتون رو به یه نفر بدید، اون کار رو به افراد متعددی که شما رو نمیشناسن و خودشون داوطلبانه به نیت کمک حضور دارن بسپرید. فرق be my eyes و همسایه حقیقی که شما فرمودید هم همینه. چون این افراد هم صبورن و هم خستگی ناپذیر. و حتی اگر خسته هم بشن، با بستن نرم افزار میتونن پاسخگو نباشن.
عزیزان: فراموش نکنید که دنیا هنوز آدمهای بزرگ و خوب و مهربون زیاد داره. اینقدر که ساعت ۴ بامداد هم کسی هست که اگر به مشکل بخورید بهتون جواب بدن.

سلام.
ممنون از زحماتی که برای آموزش be my eyes کشیدید. من آموزش های شما رو در کانال هایی که عضو بودم منتشر کردم.
در خصوص نظر شما در رابطه با کمک گرفتن از دیگران به صورت مجازی و ناشناس کاملا موافقم. این طوری به حفظ کرامت و عزت نفس ما هم خیلی کمک میشه.
ارادتمند

آموزش ثبت نام در نرم افزار چشم من باش مخصوص داوطلبان عزیز.
۱- نرم افزار را باز کنید.
۲- بر روی “موافقم” ضربه بزنید.
۳- “من یک داوطلب بینا هستم” را لمس کنید.
۴- بر روی “من تازه وارد هستم” ضربه بزنید.
۵- نام و نام خانوادگی و ایمیل و رمز عبور را در جای مشخص شده وارد کنید. “منظور از رمز عبور، کلمه عبوری است که برای مراجعه دفعه بعد به نرم افزار باید آن را به خاطر داشته باشید”.
۶- “ثبت نام کنید” را انتخاب کنید.
۷- به ایمیلتان مراجعه کرده و ایمیلی که از طرف “Be My Eyes” رسیده را باز کنید.
۸- در ایمیلی که از طرف “Be My Eyes” به دست شما رسیده است، بر روی “Confirm your email by clicking this link” کلیک کنید.
۹- سپس باید پیغام زیر را مشاهده کنید:
Your email address was successfully confirmed
Open the app to finish creating your account.
10- حالا در نرم افزار بر روی “خوب من روی لینک ضربه زدم” ضربه بزنید.
۱۱- در قسمت “به چه زبانی قادر به کمک هستید؟” بر روی “فارسی” ضربه بزنید.
۱۲- بر روی “دادن اجازه دسترسی” ضربه بزنید. اگر با این پیغام روبرو نشدید نگران نباشید این پیغام برای سیستم عامل اندرویدهای جدید است.
۱۳- بر روی “مجاز است” ضربه بزنید.
۱۴- پس از مشاهدۀ پیغام خوشآمد و توضیحات، بر روی “تایید” ضربه بزنید
۱۵- سپس تعداد افراد نابینا و داوطلبان بینا را مشاهده میکنید.
۱۶- برای یادگیری نحوه پاسخ به تماسها بر روی “یاد بگیرید چگونه یک تماس را پاسخ دهید” ضربه بزنید.
۱۷- طبق راهنمایی که به زبان فارسی نوشته شده است عمل کنید.
۱۸- نصب تمام شد. ممکن است تا چند هفته تماسی با شما برقرار نشود. این امر به دلیل داوطلبان متعدد در “Be My Eyes” است. پس لطفا از نرم افزار خارج نشوید و منتظر تماس باشید.
توجه: در صورتی که مایل نباشید که تماسی به شما مرتبط شود، کافیست نرم افزار را باز کنید، و مراحل زیر را دنبال کنید:
تنظیمات/اعلانها
و سپس تماسهای دریافتی را خاموش کنید.
همچنین اگر تلفن همراه خود را شبها بیصدا کنید و یا اینترنت تلفن همراه خود را خاموش کنید، تماسی به شما مرتبط نمیشود.
از اینکه داوطلب شدید تا به نابینایان کمک کنید، از طرف همۀ نابینایان ایرانزمین،  از شما صمیمانه تشکر میکنیم.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bemyeyes.bemyeyes&hl=en

سلام. ممنون از شما.
من در حال نگارش خاطرات هستم اما برای اینکه بتونم رساله ام رو جمع و جور کنم تمام تمرکزم رو بر روی اون گذاشتم و حقیقتا خیلی نمیتونم اون طور که میخوام به این موضوع بپردازم. تلاش می کنم که ایشالا تمومش کنم و برم سراغ خاطرات.
مرسی از پیگیری شما.

سلام.
با اینکه من گوشی اندروید ندارم، و با این برنامه هم خیلی آشنا نیستم، ولی برای تشکر از شما و ابراز خوشحالی از موفقیت و خوشحالی همنوعان این کامنت رو نوشتم.
منم مثل سایر دوستان، منتظر خوندن ادامه اینجا آمریکا هستم.
خیلی شیرین و اثرگذار نوشتین. تشکر میکنم ازتون و خوشحالم از موفقیتتون.

سلام خانم آیت. از شما بابت حضورتون متشکرم.
راستی چرا اندروید ندارید؟ یعنی هنوز دارید با سیمبین کار می کنید؟ ماشالا شما که تو کامپیوتر به روز هستید. به نظر من که گوشی هوشمند اندرویدی یکی از ابزارهای ضروری برای نابینایان فارسی زبان به شمار میاد.
به هر حال امیدوارم هرچه زودتر به جرگه اندروید داران بپیوندید.

بله دقیقا!
از یک گوشی سیمبین ۶۱ ۲۰ که سال ۸۸ خریدم هنوز دارم استفاده میکنم.
گوشی سیمبین که نتونست منو راضی کنه و از همون اول مشکلات زیادی باهاش داشتم.
برای من که اهل شبکه های اجتماعی نیستم و به اکثر برنامه ها اعتماد ندارم، یکی از مهندسها بهم گفتن که اصلا گوشی اندروید به درد شما نمیخوره!
و اگه میخواین یک کامپیوتر یا لپتاپ بگیرین که اونم من با سیستم خودم خیلی انس دارم و نمیتونم ازش بگذرم.
البته یه گوشی هم گرفته بودم با لمسی نتونستم کنار بیام و کلا از خیر گوشیم گذشتم.
یک سالی انداختمش توی کمد و آخر هم خدا رو شُکر فروختم گوشی رو!
تازه جالبه سامسونگ بود که میگن مناسبترینه برای نابیناها و بیشترین دسترسپذیری رو برای ما داره.

شبکه های مجازی مثل تیغ دولبه هستن. بسته به استفاده شما میتونن مفید یا مضر باشن.
مسلما کار با سیمبین راحت تر هستش اما در نظر بگیرید که هیچ امکاناتی هم نداره. بازم تکرار می کنم: استفاده از گوشی های هوشمند برای همه نابینایان از نان شب هم واجب تر است.

خب حتی از برنامه های گوگل هم خوشم نیومد و نتونستم باهاشون کنار بیام.
از فروشگاهش مثلا خوشم نیومد که نمیتونم از توش برنامه مورد نظرم رو پیدا و دانلود کنم.
چون برای من مهمه حق انتخاب داشتنم و اینکه خودم بتونم برنامه های مورد علاقم و ورژن مورد نظرم رو داشته باشم.
ولی اندروید تا الآن که دیده بودم خیلی سیستم عامل محدود و بسته ای هستش و من نتونستم با چنین سیستم عامل محدودی کنار بیام.
حتی ویندوز به جز ویندوز ده، (حداقل xp و هفت که تست کردم)، حق انتخابم رو ازم نمیگیره و خودم میتونم هر برنامه ای هر ورژنی که خواستم انتخاب و نصب کنم.

دیدگاهتان را بنویسید