خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
پادکست سناریو، قسمت اول: روایتی متفاوت و شنیدنی از یک فیلم، این بار خط ویژه

محله نابینایان از این ماه با سری پادکست‌های سناریو همراه دوستداران فیلم و سینما می‌باشد.

در این سری پادکست ها با تهیه و تنظیم خانم ها مریم امینی و الهه لطفی, هر ماه داستان دو فیلم روایت شده و گفته ها و ناگفته های داستان را از نگاه و از زبان گویندگان میشنویم.

 

علاقه مندان به سری پادکست های سناریو می توانند از این پس در تاریخ پنجم و بیستم هر ماه شنونده ی این سری پادکست ها, ویژه ی محله ی نابینایان  باشند.

 

 

روایت فیلم سینمایی خط ویژه در گام اول:

نام اثر: خط ویژه.

تاریخ ساخت: 1392.

نویسنده و کارگردان: مصطفی کیایی.

بازیگران: مصطفی زمانی، هانیه توسلی، هومن سیدی، میلاد کی‌مرام، محسن کیایی، سام غریبیان، میترا حجار، پریناز ایزدیار و…

 

مدت زمان قسمت اول سناریو 52 دقیقه.

تهیه و اجرا: مریم امینی و الهه لطفی.

انتشار: محله نابینایان.

 

 

خلاصه فیلم خط ویژه: در فیلم سینمایی خط ویژه، یک هکر کامپیوتر به نام کاوه که به تازگی بصورت موقت از زندان آزاد شده ، قصد دارد به همراه خواهرش و دامادش ، مبلغ 10 میلیارد تومان وام که قرار هست بطور غیرقانونی توسط رئیس یک بانک به حساب یک مفسد اقتصادی یعنی محتشم واریز شود را در لحظه واریز، به حساب خودشان منتقل کنند اما در حین انجام کار به دلیل جابجا شدن یک عدد ، این پول هنگفت به حساب دو جوان ساده می رود که در پی دریافت یک وام 10 میلیون تومانی برای راه اندازی کسب و کارشان هستند و…!

دانلود قسمت اول با حجم 48 مگابایت

 

۶ دیدگاه دربارهٔ «پادکست سناریو، قسمت اول: روایتی متفاوت و شنیدنی از یک فیلم، این بار خط ویژه»

راستش از اونجایی که هر کسی آزادِ که نظرش رو بگه من اصلا از قسمت اول این سناریو خوشم نیومد.
دوست داشتم فیلم رو یک جا بشنوم و فایل تحلیل هم جدا داشته باشم.
و سوالی که در ذهنم ایجاد شد اینه که آیا خانم امینی و لطفی فیلم ساز یا فیلم نامه نویس هستند؟
و از چه مبنای علمی تحلیل میکنن؟
با احترام.
البته نظر این جانب فقط نظر این جانب است و امید وارم که بی احترامی یا توهین تلقی نشود.

سلام حمیدرضا. وقتت بخیر.
بابت نظر و هر دیدگاهی که داری نیاز نیست براش دلیل بیاری. هر آدمی میتونه از یک برنامه رضایت داشته باشه و حتی در عین رضایتش نقد کنه و حتی میتونه رضایت نداشته باشه و به راحتی نقد کنه. این پادکست دقیقا سعی میکنه روایت متفاوت داشته باشه و از زاویه داستانی فیلم رو برامون تشریح کنه. این پادکست، یه ایده هست که میتونه با نظرات سازنده و دقیق راه خودش رو پیدا کنه.
من خودم همیشه روایت کردن و گفتن داستان فیلم با بیان مناسب و گفتن جزییات همیشه برام جالب بوده و میتونه حس متفاوتی رو از یک فیلم برام به دنبال داشته باشه.
همیشه موفق باشی و سلامت.

سلام… پادکست از نظر فنی ایرادات کیفی داره. کاتهای اشتباه به موسیقی ها، صدای ضعیف یکی از گوینده ها، لحن به شدت الگو گرفته از برنامه های «من و تو»
نکته بعدی که به ذهنم میرسه، این که دقیقا ایده این پادکست چیه؟ آیا قرار قصه فیلم رو برای ما بگین؟ خب فیلم خودش قصه خودش رو گفته. آیا قرار چیزی فراتر از قصه فیلم گفته بشه؟ تحلیلی، بررسی، برداشت شخصی جذابی؟ که باز به نظر اینطور نمیاد. نمونه های بسیار نزدیکی به این پادکست الان هست که مثلا چندتا رفیق میشینن در باره برداشت شخصیشون از فلان فیلم حرف میزنن. با انتخابهای درست تر و دقیقتر. خط ویژه واقعا فیلم جدی برای این کار نیست.
میشه انتخابهای بهتری کرد، موضوع دقیقتری رو پیدا کرد، چیزی فراتر از قصه فیلم گفت. حتی اگه قرار برخورد شخصی با فیلم بشه بهتر اون برخورد دقیق و عمیق باشه. نه نزدیک بشه به گفت و گوی تلفنی دوتا رفیق در باره یک فیلم نه خیلی حتی قوی و جدی. اما به نظر میاد این ایده با کمی دقت و صبوری و تعمق، یک پادکست خوبی بشه.

سلام آقای افشاری عزیز.
خیلی خوبه که هستید و نکاتی که به ذهنتون رسید رو نوشتید.
هر حرکتی و ایده ای کار میبره تا کامل و پخته بشه و تا رسیدن به این نقطه باید کار کرد و شنید و عمل کرد تا اونی که میخواهیم رو بهش برسیم.
با چَه چَه و بَه بَه هم کسی متوجه نقطه ضعف کارش نمیشه مگر اینکه مخاطب خیلی صادقانه و شفاف چیزی که به ذهنش میاد رو بیان کنه.
به نظر میاد این ایده با کمی دقت و صبوری و تعمق، یک پادکست خوبی بشه. منم با این نظرتون موافقم و مطمئنم که پادکست سناریو پادکست خیلی خوبی خواهد شد و کامل و کامل تر از چیزی که شنیدید میشه.
پاسخگوی انتقادات مخاطب هر برنامه ای، تلاشی هست که در ادامه برای بهتر شدن و پیشرفت اون برنامه انجام میشه که تیم سناریو به شدت چنین روحیه ای داره.
باز هم تشکر و بی نهایت ممنون که وقت گذاشتید و شنیدید.

دیدگاهتان را بنویسید