خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
معرفی و دانلود دوره‌های Language Transfer برای یادگیری زبان‌های مختلف

درود.

امیدوارم روز و شب خوبی داشته باشید.

بعد از مدت‌ها با یه پست نه چندان مفید در خدمتم. این پست به درد کسایی می‌خوره که انگلیسی رو در حدی کاربردی می‌دونن و می‌خوان یه زبان سوم یاد بگیرن.

سال‌هاست که زبان‌های مختلف برام جذابیت زیادی داشتن و هرچند هیچوقت پشت‌کار کافی رو برای یادگیری زبانی به جز انگلیسی نداشتم ولی مدت‌هاست که از یادگیری زبان‌های مختلف به عنوان یه نوع سرگرمی استفاده می‌کنم. مثل یه پازل پیچیده که باحاش وقت طلف می‌کنم.

مدتی پیش به یه مجموعه دوره آموزش زبان‌های مختلف برخوردم که با زبان آموزشی انگلیسی ضبط شدن و به صورت صوتی و رایگان در اختیار همه قرار گرفتن. توی این دوره‌ها مدرس با یه روش خیلی موثر که به اون The thinking method یا متد فکر کردن می‌گه زبان‌هایی مثل اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ترکی استامبولی، سواحلی و غیره رو آموزش می‌ده.

این دوره‌ها که Language Transfer نام دارن در واقع مجموعه‌ای از فایل‌های MP3 هستند که برای استفاده از اون‌ها نیازی به هیچ نرم‌افزار یا روش خاصی ندارید. فقط گوش می‌دید و در محل‌هایی که مدرس از دانش‌آموز سوال می‌پرسه ضبط رو متوقف می‌کنید و بعد از اینکه خوب فکراتون رو کردید جواب می‌دید. بعد دوباره پخش رو از سر می‌گیرید و می‌بینید که دانش‌آموز چطور جواب داده و مدرس در مورد جوابش چه نظری داره. اینطوری متوجه می‌شید که جوابتون درسته یا نه.

این دوره‌ها به نظرم حد اقل برای شروع کار عالی هستند. رایگان بودنشون رو پای بی‌کیفیت بودنشون نظارید. برای این دوره‌ها پول زیادی خرج شده؛ منتها این پول به‌صورت جمعی توسط افراد داوطلب به‌صورت Crowd funding پرداخت‌شده. بنابر این ما از حرف اون پیرمرد که با انوشیروان صحبت می‌کرد پیروی می‌کنیم و همونطور که دیگران کاشتند و ما خوردیم، حالا ما می‌خوریم و می‌ذاریم دیگران بکارند.

بعضی از دوره‌ها transcript هم دارن که داوطلب‌ها هرچیزی که مدرس و دانش‌آموز گفتن رو توی یه فایل تایپ کردن و می‌تونید ازش استفاده کنید که البته مدرس خیلی پیش‌نهاد نمی‌کنه این کارو. ولی اگه مثل من با لهجه غلیز بریتانیایی مدرس مشکل دارید و یا به هر دلیل دیگه می‌تونید از این فایل‌های متنی بهره ببرید.

از دوره به صورت آهسته و پیوسته استفاده کنید. مثلا روزی یکی دو ترک شاید کافی باشه. همچنین خیلی رلکس دوره رو گوش بدید. سعی نکنید چیزی رو حفظ کنید. خودش ترتیب حفظ کردن رو می‌ده.

در زیر لینک دانلود همه دوره‌های Language Transfer و اگه transcript داشته‌باشند لینک دانلود فایل transcript اونا خدمتتون ارائه‌شده. برای دانلود یه فایل cip حاوی همه دروس هر دوره روی اسمش کلیک کنید و برای دانلود transcript روی کلمه Transcript که داخل پرانتز اومده کلیک کنید. باشد که رستگار و یا احیانا مهاجر شوید.

موفق باشید.

۱۷ دیدگاه دربارهٔ «معرفی و دانلود دوره‌های Language Transfer برای یادگیری زبان‌های مختلف»

سلام
جالب و عالی! مرسی!
فقط عربی مصری چجور عربی ایه؟ یه شکلک جا خورد ا چمیدونم تعجبی چیزیم کاش بود میزاشتم 🙂
دارم به این فکر میکنم که از کدومش شروع کنم, هشت تاست, به من باشه همشو یاد میگیرم خخخخ. راستی حجم فایلها چقدره؟

سلام. خیلی ممنون.
ببین زبان کشورهای مختلف عربی اسمش عربیه، ولی اونقدر با هم فرق می‌کنن که خیلیاشون زبان همدیگه رو نمی‌فهمن. عربی مصری یکی از گویش‌های محبوب عربی برای یاد گرفتنه، چون مصر یه صنعت فیلم‌سازی نسبتا بزرگی بین کشورهای عربی داره و به این خاطر خیلیا توی کشورهای دیگه هم عربی مصری رو می‌فهمن.

حجم هم راستش نمی‌دونم. الان نگاه کردم دوره اسپانیاییش که از حالت فشرده خارج کردم حدود ۸۰۰ مگه. دوره‌های مقدماتی کوچیک‌تر هستند.

موفق باشی دوست عزیز.

سلام. اگه تا حدی انگلیسی می‌دونی دوره Effortless از آقای A. J. Hoge رو پیشنهاد می‌کنم. می‌تونی توی سایتای ایرانی پیداش کنی. وقتی دانشجو بودم خیلی کمکم کرد. برای خیلی مبتدی‌ها هم نصرت شاید انتخاب خوبی باشه.

سلام داوود جان. چاکرم.
به نظرم بد نیست چندتا شو گوش بدی ببینی چطوره. نکات دستوری رو واقعا عالی و با استفاده از شباهت‌های بین زبان مقصد و انگلیسی توضیح می‌ده. من با اسپانیاییش خوب دارم پیش می‌رم. البته شاید برای شما که داری پیشرفته آلمانی رو مطالعه می‌کنی خیلی مفید نباشه.
شاد باشی.

سلام جناب امینی چقدر خوب می شه اگه چند تا فایل کامل آموزش زبان انگلیسی البته با لهجه ی آمریکایی برای من و امثال من که دوست دارن انگلیسی رو در حد مطلوبش یاد بگیرن منتشر کنید.یه چیزی مثل آموزش آقای مصدق که قبلا تو محله منتشر می شد

سلام دوست عزیز.
متاسفانه من به گرد پای استادانی مثل آقای مصدق نمی‌رسم. اینه که خودم چیزی نمی‌تونم درس بدم. آموزش‌های خیلی زیادی برای زبان انگلیسی موجوده که می‌شه با یه جستجو پیداشون کرد. البته مشکل بیشتر پیدا کردن یه دوره خوب و با کیفیته که برای ما نابیناها دسترس‌پذیر باشه. همونطور که به یه دوست دیگه پیش‌نهاد دادم، اگه تا حدی انگلیسی می‌دونید دوره Effortless رو بهتون پیش‌نهاد می‌کنم. توسط یه معلم امریکایی ضبط شده و خیلی به من کمک کرد.

شاد باشید.

سلام بر جناب امینی بزرگوار که سرگرمی و تلف وقتتون یادگیری زبان های مختلفه….
کلا به شما می گند باریکلا آفرین و میگم میشه بپرسم در اوقات دیگه چه کارهایی انجام میدید آیا؟

من واقعا از خودم خجالت کشیدم که حتی زبان انگلیسی رو هم بیشتر از چندتا کلمه و جمله خاطرم نیست چه برسه باقی ماجرا….

واقعا پست فوق مفیدی هست و ای کاش منم می تونستم ازش بهره بگیرم که برای خودم حقیقتا متاسفم

سلام بر شما.

لطف دارین. ولی واقعیت اینه که این یادگرفتن چیزی جز وقت طلف کردن نیست. چیز زیادی یاد نمی‌گیرم. فقط برای اینکه حوصلم سر نره این کار رو می‌کنم. بعد از این همه مدت به اصطلاح یاد گرفتن اسپانیایی به زور می‌تونم با کسی سلام و احوال پرسی کنم.

بقیه وقت آزادم رو بیشتر با خوندن کتاب‌های رمان نه چندان فاخر می‌گذرونم. شما و خیلیای دیگه زندگی و کلی کارای مهم‌تر دارین که بهش برسین. من به جز شغلم بی‌هدفم. اینه که روی این جور چیزا وقت می‌ذارم.
شاد باشید.

سلام آقا میثم، فوق العاده پست مفیدی بود، خیلی عالیه، راستش من با نصرت خیلی حال نکرده است یعنی حد اقل برای من تکراری و خسته کننده بود، میشه شما که زحمت کشیدید، لطفتون را تموم کنید، و لینک یا فایلهای effortless را هم منتشر کنید تا رستگارتر بشیم.
به هر حال دستت طلا و تنت بی بلا.

سلام بر تو دوست خوبم میثم عزیز
وای چه پست خوبی
نمیدونم شاید بعد از نگارش پایان نامهم که ماجراش عجیب و غریب شد و خیلی طولانی
خواستم انگلیسی و فرانسه رو یاد بگیرم آخه شاید بخوام دکترا بخونم نمیدونم اگه شرایطش جور بشه البته بیشتر مالی بعدشم از لحاظ زبون و کمی تحرک و جهت یابی آشپزی و … از ایرون برم
به هر حال مقسی بابت این پست توپ
ایام به عشق

دیدگاهتان را بنویسید