خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دانلود نگارش جدید nvda 2021.2

سلام دوستان نگارش جدید نرم افزار محبوب nvda منتشر شد
۲۰۲۱.۲
این نسخه، پشتیبانی اولیه از ویندوز ۱۱ را معرفی میکند. در حالی که نسخه‌ی رسمی ویندوز ۱۱ هنوز منتشر نشده، این نسخه از NVDA روی نسخه‌های پیش‌نمایشی ویندوز ۱۱ آزمایش شده است. این نسخه مشتمل بر اصلاحی مهم مربوط به پرده‌ی صفحه نمایش است. (نکات مهم را ببینید). ابزار تعمیر رجیستری حالا هنگام اجرای NVDA میتواند مشکلات بیشتری را حل کند. موتور تبدیل متن به گفتار ESpeak و برگرداننده‌ی بریل LibLouis به‌روز شده‌اند. همچنین رفع اشکال‌ها و بهبودی‌های مختلفی به‌ویژه برای پشتیبانی از بریل و برنامه‌های پایانه‌ای ویندوز، ماشین حساب، پنل ایموجی‌ها و سابقه‌ی کلیپ‌برد موجود است.
نکات مهم
با توجه به تغییر در API بزرگنمایی ویندوز، پرده‌ی صفحه نمایش برای پشتیبانی از نسخه‌های جدیدتر ویندوز باید به‌روز شود. از NVDA ۲۰۲۱.۲ برای فعال کردن پرده‌ی صفحه نمایش در ویندوز ۱۰ ۲۱H۲ (۱۰.۰.۱۹۰۴۴) یا بالاتر استفاده کنید. این شامل نسخه‌های داخلی (insider) ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ نیز میشود. برای اهداف امنیتی، هنگامی که از یک نسخه‌ی جدید از ویندوز استفاده میکنید، از یک فرد بینا تایید بگیرید که پرده‌ی صفحه نمایش، کاملا صفحه را سیاه میکند.
امکانات جدید
• پشتیبانی آزمایشی از یادداشت‌های ARIA:
◦ فرمانی برای خواندن خلاصه‌ی جزئیات یک شیء با استفاده از aria-details افزوده شد. (#12364)
◦ گزینه‌ای پیشرفته برای گزارش جزئیات شیء در حالت مرور افزوده شد. (#12439)
• در ویندوز ۱۰ نگارش ۱۹۰۹ و بالاتر (از جمله ویندوز ۱۱)، NVDA هنگام اجرای جستجو در File Explorer، تعداد پیشنهادها را اعلام میکند. (#10341, #12628)
• NVDA از این پس در Microsoft Word، نتیجه‌ی میانبرهای حاشیه‌گذاری تورَفته و بیرونزده را هنگامی که اجرا میکنید، اعلام میکند. (#6269)
تغییرات
• Espeak-ng به نسخه‌ی 1.51-dev ویرایش ab11439b18… به‌روز شد. (#12449, #12202, #12280, #12568)
• چنانچه اعلام مقاله در تنظیمات قالب‌بندی اسناد فعال باشد، NVDA کلمه‌ی «مقاله» را بعد از محتوا اعلام می‌کند. (#11103)
• برگرداننده‌ی بریل LibLouis به نسخه‌ی ۳.۱۸.۰ به‌روز شد. (#12526)
◦ جدول‌های بریل جدید: بلغاری درجه ۱، برمه‌ای درجه ۱، برمه‌ای درجه ۲، قزاقی درجه ۱، خِمِری درجه ۱، کُردی شمالی درجه ۱، سِپِدی درجه ۱، سِپِدی درجه ۲، سِسوتو درجه ۱، سِسوتو درجه ۲، سِتسوانا درجه ۱، سِتسوانا درجه ۲، تاتاری درجه ۱، ویتنامی درجه ۰، ویتنامی درجه ۲، ویتنامی جنوبی درجه ۱، خوسا درجه ۱، خوسا درجه ۲، یاقوتی درجه ۱، زولو درجه ۱، زولو درجه ۲
• نویسه‌خوان ویندوز ۱۰ به نویسه‌خوان ویندوز تغییر نام یافت. (#12690)
رفع اشکال
• NVDA در ماشین‌حساب ویندوز ۱۰، عبارات محاسباتی را روی نمایشگر بریل نمایش میدهد. (#12268)
• در برنامه‌های پایانه‌ای در ویندوز ۱۰ نگارش ۱۶۰۷ به بعد، هنگامی که وسط خط، نویسه‌هایی درج یا حذف میکنید، دیگر نویسه‌های سمت راست نشانگر خوانده نمیشوند. (#3200)
◦ Diff Match Patch حالا بطور پیش‌فرض فعال است. (#12485)
• ورودی بریل به‌درستی با جدول‌های کوتاه‌نویسی زیر کار میکند: عربی درجه ۲، اسپانیایی درجه ۲، اردو درجه ۲، چینی ماندارین درجه ۲. (#12541)
• ابزار تعمیر رجیستری حالا مشکلات بیشتری را به‌ویژه در ویندوزهای ۶۴-بیتی برطرف می‌کند. (#12560)
• بهبودی عملکرد دکمه‌های نمایشگر بریل Seika Notetaker از شرکت Nippon Telesoft. (#12598)
• بهبودی‌هایی در نحوه اعلام Emoji Panel در ویندوز و clipboard history. (#11485)
• توضیحات نویسه‌های الفبای بنگالی به‌روز شد. (#12502)
• NVDA هنگامی که فرایند جدیدی از NVDA آغاز می‌شود، نسخه‌ی قبلی را به‌درستی و بطور کامل می‌بندد. بدین ترتیب، دیگر تنها یک شکلک از NVDA روی محدوده‌ی اعلانات باقی می‌مانَد. (#12605)
• انتخاب دوباره‌ی درایور نمایشگر بریل Handy Tech از پنجره‌ی انتخاب نمایشگر بریل، دیگر باعث خطا نمی‌شود. (#12618)
• نسخه‌ی ویندوز ۱۰.۰.۲۲۰۰۰ یا بالاتر، به عنوان ویندوز ۱۱ شناسایی میشود، نه ویندوز ۱۰. (#12626)
• پشتیبانی از پرده‌ی صفحه نمایش اصلاح و تا نگارش ۱۰.۰.۲۲۰۰۰ آزمایش شد. (#12684)
• اگر هنگامی که فرمان‌های ورودی را در پنجره‌ی فرمان‌های ورودی فیلتر میکنید نتیجه‌ای نمایش داده نشود، پنجره‌ی یادشده، آنچنانکه انتظار دارید، به کار خود ادامه میدهد. (#12673)
• اشکالی که در برخی منوهای محتوایی، اولین مورد منوی یک زیرمنو خوانده نمیشد، برطرف شد. (#12624)
شما دوستان میتوانید نگارش جدید nvda را با حجم 25/7 مگابایت از
اینجا
دانلود بفرمایید
شاد و سلامت باشید

۱۲ دیدگاه دربارهٔ «دانلود نگارش جدید nvda 2021.2»

سلام.از اونجایی که ای اسپیک آپدیت شده
و آپدیتش مشابه نسخه بتای یک ۲۰۲۱.۱ هستش
بازم با فارسی به مشکل خورده در زمینه علامتهای نگارشی.
هرچند خودم هیچوقت بالاتر از ۲۰۱۷.۲ ۲۰۱۷.۳ استفاده نخواهم کرد
و فقط برای امتحان و تست نسخه های جدید رو دانلود میکنم.
تشکر میکنم از پست شما.

سلام مجدد تشکر من این نسخه که به روز کردم به مشکلی هم بر خوردم و اون مشکل این هست که وقتی موس را روی مطلبی حرکت میدادم برنامه ساکت میشد برا حلش هم به تنزیمات رفتم و وارد قسمت موس شدم و در اونجا گزینه Enable mouse tracking را علامت دار کردم تا قبل از این کار یعنی علامت زدن این گزینه برنامه فقط آیکنها روی صفحه رو میخوند و منوها بالای صفحات حتی تنزیمات برنامه رو هم که باز کردم با موس حرکت میکردم باز هم برنامه ساکت بود

برخی از وقتها پیش میاد که نیاز میشه موس رو حرکت بدیم یا فردی بینا مینشینه پای سیستم برا انجام کار شخصی یا رفع ایرادی و افراد بینا هم با موس کار میکنند و استفاده های دیگر که از موس ممکنه برا هر کدام از ماه پیش بیاد اینجا هست که اهمیت این مطلب بالا میرود وگرنه بیشتر ماها از صفحه کلید استفاده میکنیم من وقتی متوجه شدم برنامه ساکت شد نیاز شد از موس استفاده کنم این شد که به این موضوع پی بردم و دست به کار شدم شاید دوستان دیگه هم با مشکلاتی رو به رو شدن یا بشوند از این بزرگواران هم خواهش دارم ایراد و راه و حل را با دوستان به اشتراک بگذارند

دیدگاهتان را بنویسید