خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
تجربه‌ی شخصی من در خصوص کلاسها و دوره های خود‌شناسی و انگیزشی که توسط افراد سودجو برگزار میشوند.

سلام بر شما دوستان خوب گوش‌کنی عزیز! امیدوارم در هر کجا که هستید شاد و سلامت باشید. خوشحالم که بعد از مدتی طولانی که نبودم در خدمت شما دوستان عزیزم هستم.
راستش دوست دارم تجربیات خودم رو در خصوص کلاسهای انگیزشی و خودشناسی که توسط افراد غیر حرفه ای برگزار می‌شوند در اختیار شما بگذارم تا شما هم محلیهای عزیز مثل من گول نخورید و دچار اشتباه نشوید.
البته قصد من این نیست که تبلیغات بد بکنم! فقط می‌خواهم چشم و گوش شما دوست عزیز را باز کنم تا ببینید که چطور افرادی که در رشته روانشناسی تخصص ندارند و فقط دیشب یک کتاب انگیزشی مطالعه کردند افرادی را گول می‌زنند و آموزشهای به درد نخور را با قیمتی گران به مردمی که از خودشناسی و روانشناسی هیچ نمیدانند میفروشند. تازه من که یک روانشناس حرفه ای هستم گول خوردم.

من بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه شروع کردم به خواندن کتابهایی که مثلا نوشته بودند مثبت فکر کن و کتابهایی که نوشته بود که من به شما قول میدهم اگر این کتاب را بخوانید بعد از 3 روز اضطرابتان درمان می‌شود.
تا اینکه در کلاسهای مشاوره و روان‌درمانی شرکت کردم و چیزهایی که در این کلاسها یاد گرفتم اینقدر متفاوت بودند که متوجه شدم که اینجور کتابها فقط انسان را از واقعیتهای زندگی دور میکنند. در هیچ کجا از لحاظ علمی ثابت نشده که اگر شما در فلان کلاس انگیزشی شرکت کنید بعد از 10 روز اعتماد به نفس شما بالا می‌رود یا اینکه من در بعضی جاها می شنوم که من فلانی هستم که در زمینه‌ی روابط زناشویی سابقه درخشانی دارم, اما وقتی رفتم صفحه‌ی فروش آموزشش را باز کردم و درباره آن شخص مطالعه کردم متوجه شدم که این آدم نه تنها در زمینه روانشناسی و روان‌درمانی تخصص ندارد, بلکه فقط در این آموزش تجربیات شخصی خودش با همسرش را در اختیار مردم گذاشته بود. نمیخوام بگم همه‌ی این آموزشها به درد نمیخورند, اما اکثر دوره های انگیزشی و خودشناسی به همین شکل هستند.
من با وجود اینکه می دانستم که این کلاسها مناسب نیستند, ولی چند وقت پیش آموزشی رو خریدم در زمینه قدرت درون که یک کتاب صوتی بود. گفتم شاید این کتاب صوتی به دردم بخورد, اما وقتی شروع به گوش دادن به کتاب مورد نظر کردم فقط مطالب کتابهای دیگر را کپی کرده بودند و اسمش را گذاشته بودند قدرت درون. با اینکه پول زیادی بابت این کتاب پرداخت نکرده بودم ولی خیلی بهم بر خورد که چرا چنین افراد غیر حرفه ای که در زمینه روانشناسی تخصص دانشگاهی ندارند این مطالب را به خورد مردم میدهند و کار من حرفه ای را زیر سؤال میبرند. نمی خواهم بگویم که من بهترین روانشناس دنیا هستم, من به تازگی مطب زدم و مشغول به مشاوره آنلاین هستم. با این حال اگر من بخواهم چنین کلاسهایی را برگزار کنم دقیقتر عمل میکنم, چون پشت این همه اطلاعات کلی مطالعات دانشگاهی و علمی وجود دارد و تکنیک هایی که روانشناسان و درمانگران استفاده میکنند از لحاظ علمی ثابت شده و روی میلیونها انسان آزمایش شده اند. چیزی که من را خیلی عصبانی میکند این است که این افراد تضمین میکنند که اگر کلاس تبلیغات در فیسبوک را بخرید ظرف 3 هفته شما 100000 یورو درآمد کسب خواهید کرد. چیزی که عملا غیر ممکن میباشد یا مثلا در کلاسهای 3 ماهه مارکتینگ آنلاین شرکت کنید و کاری که ما در چند سال انجام میدادیم شما در همین 3 ماه انجام دهید و پولدار شوید. اما وقتی که به این افراد نگاه میکنیم میبینیم که هیچ کدام در 3 ماه پولدار نشدند و اینکه اصلا در زمینه‌ی کاری هم چندان موفق نیستند, تعداد بازدید کنندگان سایتشان فقط به 300-400 نفر ختم میشود. این کلاسها نه تنها به شما کمک نمی کنند بلکه شما را از زندگی واقعی دور میکنند. در خیلی مواقع من میبینم شخصی بدون دانش روانشناسی دوره های فرزندپروری دوره های اعتماد به نفس و دوره هایی مثل راههای مقابله با اضطراب افسردگی را برگزار میکنند که پشت هیچ کدام از این دوره ها نه تحقیقاتی صورت گرفته و نه تکنیکهای تخصصی روانشناسی وجود دارد. فقط و فقط تجربه شخصی و مطالعه یک شبه 20 صفحه از فلان کتاب روانشناسی میباشد.
اینجور افراد فقط و فقط به فکر سود شخصی خودشان هستند و هدفشان به معنای واقعی کمک به افراد نیست. حتی اگر در خبرنامه این افراد ثبت نام میکنید و آموزشهای مجانی دریافت میکنید دقت کنید که شخص مورد نظر حرفه ای باشد, در غیر این صورت این آموزشها فقط جنبه جلب کردن اعتماد مشتریان بیشتر است.

در آخر به عنوان یک دوست از شما خواهش میکنم در خرید آموزشها و کتابهای خودشناسی دقت کنید و قبل از خرید اینجور آموزشها مطمئن شوید که شخص مورد نظر در این زمینه ها حرفه ای می باشد, حتی اگر روانشناس باشد.

موفق و پیروز باشید!

۳۶ دیدگاه دربارهٔ «تجربه‌ی شخصی من در خصوص کلاسها و دوره های خود‌شناسی و انگیزشی که توسط افراد سودجو برگزار میشوند.»

سلام. منم خوشحالم که بعد از مدت طولانی شما رو با مطالب ارزشمندی که منتشر میکنی اینجا میبینم. یکی از مواردی که شخصا باهاش زیاد موافق نیستم همین مطالب مثبت اندیشی انگیزشی قانون جذب ایناست که بیشتر جنبه تبلیغ داره. شخصا اگه بخوام جایی صریح اظهار نظر کنم، ممکنه حمل بر این بشه که از روی تعصب و این جور موارد حرف میزنم. ولی وقتی دوستی مثل شما که تو این زمینه مطالعه و تجربه داره بیاد این نکات رو بگه مسلما میتونه بیشتر و بهتر تأثیر گذار باشه.
سربلند باشید.

درود بر شما.
واقعیتش اینه که سوای مطالب گفته شده توسط شما, من با اونجاهاییشون مشکل دارم که میگند ظرف سه ماه, کمتر از ده روز, و یا هر موردی که زمان مشخص کنه یا یه مقدار و یا یه مبلغ خاصی رو معین کنه.
چرا با این نوع موضوعات و چنین گفته هایی مشکل دارم؟ چون آدمها با هم فرق دارند. تلاششون و فکرشون و قدرت مواجهه شدن با مشکلاتشون با هم فرق داره.
چون تواناییشون در تشخیص درست با هم فرق داره و در نهایت چون انسان موجود منحصر به فردیه و هر کسی با دیگری متفاوته.
مرسی از پست و منتظر پستهای بعدی هم هستیم.

درود بر شما! مرسی بابت نظر خوبتان! دقیقً همینطور هست! راستش من هم که یک درمانگر هستم هیچوقت تضمین نمیکنم که این راه درمان شما را در عرض ۱ ساعت از افسردگی نجات میده! چون همچین چیزی عملً غیر ممکنه! شما در نظر داشته باشید افرادی را که از اختلاف افسردگی شدید و اختلال دوقطبی رنج میبرند. این افراد شاید با دارو درمانی یا درمان روانشناسی که سالها طول میکشد کمی بهتر شوند. اگر قرار بود که با خواندن مطالب مثبت اندیشی و یا انگیزشی زندگی ما عالی باشد پس علم روانشناسی و علم پزشکی در زندگی انسان کاملً بی مورد میشد و عصلً ما برای کمک به افراد حرفه ای نیاز نداشتیم. باز هم تشکر! موفق باشید!

درود بر هاجر عزیز،
از این چرندیات و این جور آدمهایی که خودشون رو خالق این چرندیات می دونند تو همه حرفه ها هم پیدا میشه.
نباید خیلی بهشون توجه کرد.
بهترین راه بی توجهی هست.
بعضی وقتها دوستان میان به من میگن فلانی با ساعتی ۲۰ هزار تومان تو این اقتصاد مریض دارند انگلیسی تدریس می کنند و میگن فلان و فلان مدرک رو هم داریم. تو چرا اینقدر کلاسهات با قیمتهای بالا تشکیل میشه.
با این جمله خواستم بهت بگم که اونا برای خورندن چرندیات خودشون به دیگران از هربه ارزان کردن نیز سود می برن.
به قول علی کریمی، من بیشتر با این قسمت تعیین زمان مشکل دارم.
یه جایی نوشته بود ۶ ماهه می تونی ielts رو بگیری اونم نمره ۷. بهش زنگ زدم و وقتی فهمید یه جورایی دستم تو کار هست و سوتی داده، زود حرف خودش رو عوض کرد و گفت: منظور ما هم همین بوده. یعنی کسی که تو صحبت کردن انگلیسی مشکلی نداشته باشه و صرفاً بخواد آماده بشه برای این آزمون.
باز من یه زرنگ بازی در آوردم و گفتم: خواهر اگر این شکلی باشه که نیازی به ۶ ماه نیست و من خودم ضمانت می کنم طرف تو ۱ ماه آماده بشه.
دیگه طرف گرگیجه گرفت و گوشی رو گذاشت.
غصه نخور دنیا دیگه این شکلی شده و نمیشه کاریش هم کرد.
مشتری هم برای اساتید و هم برای خالق چرندیات همیشه زیاد بوده.
همیشه گفتم کسی که بدون تحقیق وارد یه کلاس آموزشی میشه، حقش هست ازش هرچی بگیری.
آدم برای خرید یه رول دستشویی هم باید تحقیق کنه و بعد بخره چه برسه به بحث آموزش که آینده طرف رو نشونه رفته.

سلام بر داوود عزیز! مرسی که همیشه هستی! کاملً باهات موافقم! راستش من هم بهشون توجه نمیکنم! فقط به مردم آگاهی میدم که متوجه بشن که اینجور مطالب فقط چرند هستند و هیچ ثباتی ندارند. خیلی جالب است که اینجور افراد خودشان هیچ ندارند و میخوان به ما یاد بدن چطور زندگی کنیم! کسی که خودش رو در مساأل زناشویی با ثابقه میدونه و هیچ تخصصی هم در زمینه مشاوره زناشویی نداره, اما خودش هر شب بین خودش و همسرش دعوا دارد و چیزی که برای من خیلی عجیب هست اینه که میان در کلاسهای آموزشی میگن من و همسرم خوشبخت هستیم و اگر من به شما بگم چه کار کنید حتمً خوشبختترین زن و شوهر دنیا میشید. کاملً درست میگی که برای هرچیز باید تحقیق کنیم. موضوع پول نیست! موضوع چرندیاتی هستند که اسمش رو گذاشتند انگیزشی مثبت اندیشی و خودشناسی. موفق باشی دوست عزیز!

سلام. اتفاقا تبلیغات این مدلی در مورد آموزش زبان هم دیدم. با اینکه هیچ تخصصی در این رشته ندارم ولی از همون ظاهر پیام متوجه میشم چنین چیزی امکان نداره. اینکه مثلا مینویسند« شبی صد لغت انگلیسی یاد بگیر.» یا اینکه «در کمتر از ۶۰ روز انگلیسی رو مسلط شو.» کلا موارد این مدلی زیااااااد به گوشم خورده. لبخند.

سلام.
منم قبلا از اینجور مطالب زیاد شنیده بودم.
اینکه چیزی به نام قانون جذب وجود داره.
اینکه کائنات چیزی به ما میده که تصورش میکنیم.
و اینکه مثلا فلان جمله رو هر روز مثلا اگه صد بار تکرار کنیم حسابی پولدار میشیم یا خوشبخت میشیم یا اعتماد به نفس و آرامش و موفقیتهای بالا پیدا میکنیم و …
چقدر از این مطالب درست هستند آیا؟
مثلا یه کتاب معروف هست مال خانم اسکاول شین که یادم رفت اسمش چی بود.
ولی دقیقا همین مطالب رو درش میگفت.
فکر کنم در کتابخانه برلین ضبط شده بود.
راستی راه ارتباط با شما چیه؟

درود بر شما زهرای عزیز! میدونم راجع به کدام کتاب حرف میزنید! به نظر من خیلی خوبه که از روی کنجکاوی اینجور کتابها رو بخونیم! اما نه اینکه زندگی واقعی خودمان را فراموش کنیم. من از وقتی روانشناس شدم متوجه شدم که وقتم رو الکی با خوندن اینجور کتابها تلف کردم. مثلً یکی از همین کتاب چرندی که خوانده بودم کتاب اعتماد به نفس از باربارا دیآنجلیس بود. من در این کتاب نه تنها تکنیکهای زیادی پیدا نکردم, بلکه فقط درباره تتجربیات خودش در سمینارها, نامزدش و اینکه چگونه به اعتماد به نفس دست پیدا کرده بود نوشته بود. ببینید, افراد باهوش بیشتر دنبال تکنیک و راهکار هستند, نه دنبال داستان زندگی من. یک شخص حرفه ای که آموزش میدهد و یا کتابی مینویسد, اطلاعاتش باید درباره مردم باشد, نه درباره خودش. ممنون و موفق باشید! عزیز!

نکته قابل توجه این است که اگر شما بخواید وارد کار روانشناسی بشید و هر کار دیگر, خیلی خوبه که کمی درمورد خودتان صحبت کنید, تا مردم بدانند چه چیزی در حرفه شما با دیگران متفاوط است, اما فقط در بخش بیوگرافی سایت یا در شروع کار باید این موضوع مطرح شود, نه در تمام آموزشهایتان! شاد و سربلند باشید.

سلام. اسم کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین هست. چند سال پیش دانلودش کردم ولی امسال خوندمش. قصد جسارت به مرحوم نویسنده رو ندارم، ولی یه جاهایی با نمونه هایی که مصداق میاورد، و به نوعی اون رو دلیل صحت گفته هاش معرفی میکرد، خندم میگرفت.

درود بر نازنین عزیز! کاملا درسته! حتی یک بچه ۵-۶ ساله هم متوجه میشه که شما نمیتونید در ۱ شب صد کلمه انگلیسی یاد بگیرید و یا اینکه یک شبه پولدار بشیم. تازه من هم که در کشور رمانی زندگی میکنم سالهای زیادیه که درس خوندم و به زبانشون مسلط شدم. به قول داوود استادهای حرفه ای و غیر حرفه ای هم مشتریهای خودشون رو دارم. دلیل اینکه مردم میرن دنبال مثبت اندیشی و کلاسهای انگیزشی نه تنها عدم آگاهی آنها از خودشناسی میباشد, بلکه آنها به دنبال راهکارهای راحت هستند. ولی خبر ندارند که این تکنیکهای انگیزشی عصلً هیچ تأثیری در زندگی افراد ندارد. موفق باشی عزیز!

سلام.
انگلیسی ها یه عبارت دارن که در این موارد استفاده میکنن.
It sounds too good to be true.
یعنی چیزی که زیادیخوب به نظر میرسه رو باید به درست بودنش شک کرد.
حالا هم این وعده های پر زرق برق بعضی از این دوستان هم زیادی رویایی به نظر میرسه. پس باید به واقعیت داشتنش تردید داشت.
جالبه که این مسأله ظاهرا فقط مال ایران نیست.
دیدم ویدیو بعضی از این خارجی ها رو هم.
قبول دارم مثبت نگر بودن تا حدی خوبه ولی این که به شکل جادویی همه مشکلات رو حل می کنه واقعا برای من که قابل هزم نیست.
مرسی از اشتراک گذاری دیدگاهتون که به عنوان متخصص این حوزه بسیار ارزشمنده.
موفق باشین.

درود بر شما آقای غلامی! ممنون بابت نظر خوبتان! ولی باید بگویم که اینجور چرندیات از همین آمریکا وارد ایران, اروپا و سر تا سر دنیا شده. یک عده آمریکایی که عصلً تحصیلات آنچنانی ندارند و فقط در شست و شوی مغذ افراد استاد هستند و همچنین با لحن و فن بیان بالایی که دارند افراد را جزب چرندیات خودشان میکنند این چرندیات را وارد جامعه ما کردند و کار به جایی رسیده که حتی افراد دانشگاهی هم در رشته های مختلف به اینجور مسائل رو میآورند. وقتی یک روانشناس میاد و این چرندیات رو به خورد مردم میده ما نباید از افراد غیر حرفه ای انتظار داشته باشیم. ممنون که هستید و نظر شما کاملً درست است! با تشکر.

سلام بر هاجر خانم عزیز
خواستم بگم قانون جذبی که بگه شما یک ماهه یا ۶ ماهه به هر خواسته ای که دارید میرسید قانون جذب نیست قانون چسب ایرانیه خخخ یعنی تقلبیه
و الا من چند سالیه که در مورد قانون جذب دارم مطالعه میکنم . یک اصل مهم در این قانون اصل مدارهاست. یعنی انسان مراحل پیشرفت در هر زمینه ایو به تدریج باید طی کنه.
و بهمون چراغ راه میده. هر وقت دیدیم پول هنگفت یا هر مطلوب دیگه ای داره بهمون توی سینی تقدیم میشه باید شک کنیم . چون مدار باید طی بشه.
×××
خدارو شاکرم که با مثبت اندیشی و تمرکز و مدیریت فکر و دوری از منفی ها تا حدودی قدم در جاده موفقیت گذاشتم . فعلا پله اولم ولی خیلی شادم که آرامشم با هر چیزی مثل قدیما بهم نمیخوره .
شاد و سر بلند باشی هاجر مهربان

سلام بر رعد عزیز! خوشحالم که میبینم همیشه شادی! با کامنتهای خوبت به من انرژی مثبت میدی! همانطور که قبلا گفتم, در هیچ کجا ثابت نشده که با فلان تکنیک شما ۱ ساعته افسردگیتان درمان میشود. حتی معروفترین درمانگرها مثل یونگ آدلر اریکسون و فروید هم نتونستند این رو ثابت کنند. باز هم ممنون که هستی! عزیزم!خخخ!

درود بر تو زهرای عزیز! من نگفتم چون میدونستم که از اینا نداری. خوب من از طریق همین برنامه ها با دوستانم ارتباط دارم. من ایران زندگی نمیکنم! بنابر این تماس تلفنی هم سخته و هم خیلی گرون در میاد عزیزم! خوشحالم که هستی!

سلام دوباره.
فکر نمیکردم شما هم خبر داشته باشین که من شبکه های اجتماعی ندارم!
جالب بود برام که شما هم میدونستین!
یعنی سیمکارت ایرانی اونجا ندارین؟
و تماس یا پیام با اونجا رو میدونین قیمتش چقدره؟
و اونوقت اسکایپ و ایمیل چطور؟ دارین آیا؟

سلام دوست عزیز! راستش وقتی بیوگرافی شما رو خوندم متوجه شدم که تو واتساپ و شبکه های اجتماعی نیستی! راستش من فکر کردم اسکایپ هم نداری! بله! من اسکایپ و ایمیل دارم. ایمیل من hajarowrang@gmail.com و اسکایپ من hajar.owrang 1367 میباشد. در ضمن من سیمکارت ایرانی ندارم و اینکه سیمکارت ایرانی اینجا کار نمیکنه! موفق باشی!

سلام هم استانی عزیز راستش من سال هاست که دارم همین فرمایشات شما را به شاگردام و بقیه افرادی که می شناسم میگم ببینید همون طور که خود شما بهتر می دونید برای این که بتونید به یه نفر کمک کنید باید از تمام شرایط اون فرد اطلاع داشته باشید کتاب هایی که شما فرمودید بدون در نظر گرفتن تفاوت های فردی اقدام به پیچیدن یه نسخه واحد کرده و شوربختانه اگر افرادی به اون کتاب ها عمل کنن و نتیجه نگیرن فکر می کنن اشکال از علم روانشناسی هست در صورتی که در واقع اشکال اصلی از اون روان نشناسی هست که اون کتاب را چاپ کرده. بنده در مواردی که شاگردانم یا دوستانم از من مشاوره می خوان بهشون میگم بنده فقط در موارد خیلی ناچیز می تونم به شما کمک کنم در بقیه موارد باید به اهلش مراجعه کنید و بنده تخصص لازم را ندارم شاید باور نکنید این جا شخصی بود که مداحی می کرد و مدعی بود من به خانم ها مشاوره های ارزشمندی ارائه میدم خخخخخخخخ خلاصه که به شما تبریک میگم که با وجودی که خود تون متخصص هستید ولی به اشتباه خود تون اعتراف کردید این نشون میده که انسان با ارزشی هستید موفق باشید

سلام بر شما دوست عزیز! من از لطفتون خیلی ممنونم! خوشحالم که شما هم با من همعقیده هستید. جالبه بدونید که در فیسبوک شخصی رو پیدا کردم که به پدر و مادرها فرزندپروری آموزش میده. من چند وقتی بود که مطالب سایتش رو مطالعه میکردم از روی کنجکاوی. وقتی متوجه شدم قیمت پکیج آموزشیش ۸۰۰ یورو بود رفتم سرفصلهای آموزش رو خوندم و متوجه شدم که این آدم بر اساس تجربیات خودش به عنوان مادر, کلاسهای کوچینگ که رفته بود و کتابهایی که خوانده بود فیلمهای آموزشی درست کرده بود و میفروخت ۹۰۰ یورو. میدونید با ۹۰۰ یورو من بیش از ۶۰۰۰ کتاب فرزندپروری میتونم بخرم و اصلا نیازی به آموزشهای این شخص ندارم. مخصوصا که در این آموزش اصلا تکنیکهای عملی به کار برده نشده بود و اینکه این خانم رشته اش روانشناسی نبود, فقط با تجربه شخصی مطالب کتابها و وبلاگهای فرزندپروری روانشناسان این کلاسها رو درست کرده بود. به نظر من این کار ایشون یک جور دزدی هم به حساب میاد. من به اشتباهات خودم اعتراف کردم تا دوستان خوبم پولشون رو برای شرکت در اینجور کلاسها دور نریزند. موفق باشید عزیز!

سلام بزرگوار. آخه مشکل فقط هم این نیست که افراد نسبت به علم روانشناسی بدبین میشند! مواردی مثل مثبت اندیشی قانون جذب و اینا که به یه روش اغراقآمیز تبلیغ میشه، وقتی که فرد با عمل به یه سری دستورات به نتیجه مطلوبش نمیرسه، دقیقا نتیجه عکسش اتفاق می افته، وجود خدا رو انکار میکنه، و خیلی مشکلات دیگه. آدم از ایناست حرصش در میاد.
حتی متخصصین روانشناسی هم به نوعی به همین نتیجه رسیدند که هنوز به شناخت کافی از انسان نرسیدند. کتابی هست که اسم نویسندش خاطرم نیست تحت عنوان انسان موجود ناشناخته. چند شب پیش تو کتاب خانه برلین صوتیشو دیدم.

بله! دقیقً حتی اگر هم پول کمی بپردازیم اینجور چیزها علم روانشناسی رو زیر سؤال میبرند. هم مثبت اندیشی و هم کسانی که بدون داشتن تخصص میان به افراد مشاوره زناشویی فرزندپروری و مشاوره پیش از ازدواج میدن. در ضمن حتمً میرم و اون کتاب رو گوش میدم. موفق باشی!

سلام! ایران تحریم هست و تحریم اقتصادی باعث شده که نتونم به ایرانیان داخل کشور مشاوره بدم. در ضمن من چیزی را منع نکردم. ایران از لحاظ اقتصادی تحریم هست و نمیشه پول به حسابهای خارج از کشور واریز کنید. امیدوارم که شما جوابتون رو گرفته باشید.

سلام! خیلی تکنیک جالبی هست. این تکنیک از لحاظ علمی هم ثابت شده. میرم راجع بهش بیشتر مطالعه میکنم. در ضمن من به تکنیکهای فرا روانشناسی اعتقادی ندارم. توی یک پست بیشتر توضیح میدم. ممنون بابت لینک. موفق باشید!

سلام مجدد! من رفتم وارد لینکی که گذاشته بودید شدم! روانشناسی کوانتوم خیلی جالب هست. من زیاد درباره اش شنیده بودم. فقط مواظب باشید کسی که این آموزشها را برگذار میکند در این کار حرفه ای باشد. چون همانطور که گفته شد در بازار آموزش روانشناسی و خودشناسی خیلی کلاهبرداری میشود. بهتون پیشنهاد میکنم که درباره فیزیک کوانتوم مطالعه کنید. خیلی چیزهای جالبی در این زمینه وجود دارد. درکش خیلی سخت هست, اما جالب است. موفق باشید!

دیدگاهتان را بنویسید